.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 22:16:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Budyń na bagnecie oleju...
PostNapisane: 04.sty.2006 09:53:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
witam!
ostatnio (pierwszy raz w zimie) zauwazylem ze cały bagnet oleju po wyciagniecu jest obklejony dosłownie budyniem smaku (koloru) waniliowego... to samo jest na korku oleju... Co o tym sadzicie? Olej wymienialem w maju, silnik 1.8 PM LPG przebieg 168kkm...

Ivo

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 09:56:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
....najczarniejszy scenariusz - no, może poza rozsypanym rozrządem. Na 'wodę' z krótkich dystansów nie ma co liczyć, mogła by się pojawić tylko na korku w postaci 'nikłego' budyniu, ale nie cały bagnet i korek jednocześnie.... poczytaj na forum, to cie najpierw wystraszy, potem pozwoli ochłonąć - zdejmowanie głowicy i wymiana uszczelki nieuniknione.
Wypadałoby jeszcze zapytać o stan płynu? ile go zostało?

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 10:01:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Kondensacja oleju.Normalne zjawisko podczas niedogrzania się silnika.Jazda na krótkich odcinkach z reguły w trybie miejskim.
Niby nieszkodliwe ale zmień olej i wypłucz silnik specjalnym preparatem.
Myślałeś o zmianie oleju na lepszy tzn na 0W lub 5W?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 10:09:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
ADAM 12 napisał(a):
Kondensacja oleju.Normalne zjawisko podczas niedogrzania się silnika.Jazda na krótkich odcinkach z reguły w trybie miejskim.
Niby nieszkodliwe ale zmień olej i wypłucz silnik specjalnym preparatem.
Myślałeś o zmianie oleju na lepszy tzn na 0W lub 5W?


Kondensacja - tak, jeśli dotyczy to korka albo pokrywy. Budyń na bagnecie oznacza jedno - płyn z układu chłodzenia dostaje sie do oleju. W najlepszym wypadku wymiana uszczelki pod głowicą. W gorszym - całej głowicy, w najgorszym całego silnika. Jedno jest pewne. Bezwzględnie MASZYNY STOP. Nawet go nie odpalaj... 20 km na tym budyniu = zatarty silnik.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 10:10:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
rozrzad wymienilem zaraz po kupnie autka czyli w kwietniu 05, ojej mam zalany Mobil SuperS 10W40 i przejechalem na nim ok 5-6kkm, poziom oleju NIE spadł wcale (przynajmniej nie zauwazylem na bagnecie) od momentu jego wymiany, nic nie bylo dolewane, jazda tylko i wylaczne w miescie, krotkie odcinki po kilka km, jedyną dluzsza trasa był wypad na Sylwka do Wisły (100km), jedyne co podejrzliwe jest to ubywajacy płyn chłodniczy, ubywa go w tempie ok 1/10 zniornika na miesiac....
fotki nie ma co robic, bo kazdy wie jak wyglada budyn Oetkera ;-)

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 10:13:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
czyli podsumowujac obie (przawdziwe) odpowiedzi - jak Ci ubywa plynu to uszelka a jak nie ubywa - wtedy wieksze szanse ze to tylko kondensacja.

Gdy przeczyscisz bagnet i korek oraz przejedziesz kilkaset km w trasie i nie bedzie maselka, to znaczy, ze OK jest

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 10:19:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
typson napisał(a):
czyli podsumowujac obie (przawdziwe) odpowiedzi - jak Ci ubywa plynu to uszelka a jak nie ubywa - wtedy wieksze szanse ze to tylko kondensacja.

Gdy przeczyscisz bagnet i korek oraz przejedziesz kilkaset km w trasie i nie bedzie maselka, to znaczy, ze OK jest


To lepiej od razu szukaj nowego silnika :( . Jeszcze raz - na bagnecie nie występuje masło (budyń) z kondensacji (mieszania się oleju z PARĄ wodną podczas rozgrzewania silnika). Taki budyń powstaje U GÓRY, czyli na wewnętrznej powierzchni pokrywy zaworów. Budyń w misce olejowej = płyn chłodniczy w oleju.
Edit: Na pocieszenie. Jeśli ubywa niewiele płynu, to jest szansa, że to tylko uszczelka.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 10:28:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
wordeck napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Kondensacja oleju.Normalne zjawisko podczas niedogrzania się silnika.Jazda na krótkich odcinkach z reguły w trybie miejskim.
Niby nieszkodliwe ale zmień olej i wypłucz silnik specjalnym preparatem.
Myślałeś o zmianie oleju na lepszy tzn na 0W lub 5W?


Kondensacja - tak, jeśli dotyczy to korka albo pokrywy. Budyń na bagnecie oznacza jedno - płyn z układu chłodzenia dostaje sie do oleju. W najlepszym wypadku wymiana uszczelki pod głowicą. W gorszym - całej głowicy, w najgorszym całego silnika. Jedno jest pewne. Bezwzględnie MASZYNY STOP. Nawet go nie odpalaj... 20 km na tym budyniu = zatarty silnik.

Pozdrawiam


Olej może sie skondensować równierz w misce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 10:30:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Nie na tyle, żeby było widać na bagnecie. Jeśli budyń jest na bagnecie, to cała miska jest pełna budyniu.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 10:32:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
zobaczymy podskocze dzis jak sie wyrobie do mechaniora niech to zobaczy i ewentualnie wymieni uszczelke pod glowica bo koszt nie jest wielki.

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 10:42:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
ADAM 12 napisał:
Cytuj:
Olej może sie skondensować równierz w misce

wordeck napisał:
Cytuj:
Nie na tyle, żeby było widać na bagnecie. Jeśli budyń jest na bagnecie, to cała miska jest pełna budyniu.

A jednak.
Z własnego doświadczenia wiem, że budyń jest od spodu korka, jak również pojawia sie na końcówce bagnetu i jest to własnie spowodowane kondensacją. Wszystko zależy jak użytkujemy auto i jak zostaje nagrzane przy obecnych warunkach pogodowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 11:05:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
OK, poczekajmy co napisze kolega po wizycie u mechanika.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 11:28:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
ok wordeck, ale "cały bagnet oleju po wyciagniecu jest obklejony dosłownie budyniem smaku (koloru) waniliowego", i wg mnie jest tego po pierwsze za duzo, a poza tym para wodna z oleju nie bedzie miala slodkiego zapachu waniliowego. to plyn. tym bardziej, ze mu UBYWA

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 11:29:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Vanderlei napisał(a):
ok wordeck, ale "cały bagnet oleju po wyciagniecu jest obklejony dosłownie budyniem smaku (koloru) waniliowego", i wg mnie jest tego po pierwsze za duzo, a poza tym para wodna z oleju nie bedzie miala slodkiego zapachu waniliowego. to plyn. tym bardziej, ze mu UBYWA


Przecież właśnie piszę cały czas, że to przeciek...

Edit: napisałem też, żeby nie zapalał silnika...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 11:40:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
Vanderlei napisał(a):
poza tym para wodna z oleju nie bedzie miala slodkiego zapachu waniliowego. to plyn. tym bardziej, ze mu UBYWA

piszac to chcialem opisac DOSŁOWNIE jak ten buzyn na bagnecie wyglada, jest taki sam jak budyn jadalny... Smak waniliowy nie wiem czy ma bo bagnetu nie lizalem i nie wąchałem, chodziło mi tylko o jakjajlepsze przyblizenie KOLORU budynia na bagnecie ;)

Nie chce panowie abyscie sie kłócili! Pojade do kilku mechaników, bo to, ze jeden powie ze to uszczelka to nię beda śwoete słowa! najpierw sprawdzidc musze jeszcze szczelnosc układu chlodzenia... Jesli te okaze sie szczelny, to uszczelka pójdzie do wymiany.

Dzieki za informacje i porady!

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 11:35:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
No wiec bylem u 2 magikow i oto co mi powiedzieli:

1. Uszkodzony termostat jezeli silnik nie grzeje sie szybko - odpada bo silnik nagrzewa sie prawidłowo, jeśli nie termostat to możliwe, ze poczatek uszczelki pod glowica, diagnoza - sprawdzac regolarnie poziomy płynów i narazie nic nie robić

2. Od razu skierował podejrzenia na uszczelke, pomacał, pokukał, popytał o ubytki płynu chlodniczego i oleju, diagnoza - normalka, skraplanie sie pary, jazda na krotkich odcinkach, niedogrzewanie sie silnika jest tego efektem rowniez.

Zatem jestem chyba troszke spokojniejszy... Zobaczymy jak sie ociepli i jak bede na wiosne olej wymieniac :)

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 11:50:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ivo napisał(a):
No wiec bylem u 2 magikow i oto co mi powiedzieli:

1. Uszkodzony termostat jezeli silnik nie grzeje sie szybko - odpada bo silnik nagrzewa sie prawidłowo, jeśli nie termostat to możliwe, ze poczatek uszczelki pod glowica, diagnoza - sprawdzac regolarnie poziomy płynów i narazie nic nie robić

2. Od razu skierował podejrzenia na uszczelke, pomacał, pokukał, popytał o ubytki płynu chlodniczego i oleju, diagnoza - normalka, skraplanie sie pary, jazda na krotkich odcinkach, niedogrzewanie sie silnika jest tego efektem rowniez.

Zatem jestem chyba troszke spokojniejszy... Zobaczymy jak sie ociepli i jak bede na wiosne olej wymieniac :)


U mnie jak padała uszelka pod głowicą to nie miałem efektu budyniu.
po prostu olej zrobił się jak kawa z mlekiem.
Przysłoń kawałek chłodnicy lub zmień termostat na taki który będzie otwierał przy wyższej temperaturze.
A co do oleju to może jednak skusisz się na 0W ??? Na pewno nie zaszkodzi ewentualnie troszkę głośniejsze szklanice będą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 18:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2005 15:48:47
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
To może ktoś mi wytłumaczy dlaczego jeżdżąc po 10km dziennie nie mam żadnego budyniu.Mam olej Lotos 10W40?

_________________
A 100 2.3NF 87r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 07:24:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2005 12:49:18
Posty: 62
Lokalizacja: Płock
tak się składa że mam ten sam obiaw w identycznym modelu ;) , bylem u mechanika i powiedział że uszczelke trzeba wymienić, pozatym widać wyciek pod głowicą, jutro zostawiam go u mechanika, a u Ciebie też silnik ma wypoty zpod uszczelki? dodatkowy obiaw to dymienie dosć mocne z tłumika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 07:30:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
Grigorius napisał(a):
tak się składa że mam ten sam obiaw w identycznym modelu ;) , bylem u mechanika i powiedział że uszczelke trzeba wymienić, pozatym widać wyciek pod głowicą, jutro zostawiam go u mechanika, a u Ciebie też silnik ma wypoty zpod uszczelki? dodatkowy obiaw to dymienie dosć mocne z tłumika

nic nie dymi i nic nie wycieka :)

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: