.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 21:05:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: kontrolka ciśnienia oleju a ciśnienie w ukł. wspomagania
PostNapisane: 09.cze.2005 19:47:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Problem dotyczy C4 2,8 V6 Automatic Quattro

Raz na jakiś czas po odpaleniu autka (obojętnie czy ciepły czy zimny silnik) pojawia mi sie na "checku" ikona ciśnienia oleju.
Tak wiec:
Czy kontrolka cisnienia oleju pokazuje również ciśnienie w ukł wspomagania - a raczej brak odpowiedniego ciśnienia??
Ostatnio wymieniałem (wólkanizowałem) przewód ciśnieniowy od pompy wspomagania. Wydaję mi sie że srednica wewnętrzna nowego przewodu jest zbyt mała gdyż przy dość szybkim skręcaniu kierownicy czuję dość mocne wibracje na kierce i generalnie w aucie.
Dodam tylko że poziom wszystkich płynów w autku mam na "górnym stanie".
Czy ktoś z Was już coś takiego trenował???

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2005 20:29:10 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak Ci sie pojawia amforka z kropelka to jednoznacznie dotyczy to cisnienia oleju w silniku , zadnego innego ... co do cisnienia w ukladzie wspomagania to nie ma zadnej kontrolki chyba ze masz hydrauliczne wspomaganie hamulcow w co nie wierze to zapalalaby sie czerwona ikonka dotyczaca hamulcow ...a to ze Ci drga przy skrecaniu kiera to zasluga latania weza cisnieniowego ... ten waz to zarazem tlumik drgan i jezeli cos z nim zrobisz a przewaznie dzieje sie w miejscu tlumiacym drgania to zawsze po naprawie w tym miejscu pojawia sie problem z przenoszeniem drgan z pompy wspomagania

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2005 20:38:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Ok.
3 tygodnie temu jak wymieniałem olej w auto. skrzyni biegów na ciepłym silniku zaczął stukać zawór albo popychacz - nie iwem czy w V6 sa hydrauliczne czy mechaniczne.
Czy ten stuk może oznaczac że za brak ciśnienia w silniku odpoiwedzialny jest zawór bądz popychacz??
Dodam tylko że dzieje sie to tylko zaraz po zapalaniu autka i to nie zawsze.

Wracajac do wspomagania:
Czy nie da sie tego drgania na kierownicy usunąć w jakiś sposób?? Nie ukrywam że jest to dośc denerwujące...

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 07:35:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Popychacze stukają gdy są zuzyte, bądż olej jest przepracowany, nie ma stanu lub jego ciśnienie jest zbyt niskie.
Popychacze mają prawo postukać przy uruchamianiu zimnego silnika, po dłuższym postoju. Klekotanie na ciepłym silniku jest objawem niepokojącym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 08:15:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
...a czy "odmy" od klawiatury zaworów jak beda uszkodzone to beda miały wpływ na słabe cisnienie??
Ostatnio zauważyłem pekniecie jednej z odm - akurat z tej strony co stukało.

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 09:30:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Na ciśnienie wpływu nie mają. Ewentualnie jak sa zapchane to oliwka może znikać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 09:41:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Oliwki od 3tkm nie zniknęło nawet milimetr z bagnetu, a raz na jakis czas ciśnienie sie i tak zapala (może czujnik), a odm ewymienie bo moze sie zawór zapowietrza

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 17:32:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 08:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
siema!
mam podobny problem. wczoraj kupiłem C4 V6 2.8. jest kilka rzeczy które mnie draznia - m.in. warjujacy check - dyskoteka sie robi czasem i zanika podswietlenie automatu na desce. ale to ponoc leciwa elektronika jest przyczyna owych efektów na tablicy rozdz. :):
inna sprawą jest kontrolka cisnienia oleju - check czasem pokazuje amforke po odpaleniu silnika i na wskazniku analogowym wskazuje ok 1 bara. dajac mu ponad 4000 RPM cisnienie robi sie ok i wówczas wskazówka trzyma ok 2 barów przy jałowych obrotach. - ponoc to pompa oleju i zawór jakis.
dodam ze oleju nie bierze nic - po 2 tys km - odkad jezdzi w RP
mam pytanie - czy wskaźnik analogowy jest powiązany z checkiem?
pomyslałem sobie ze moze starość wpłynęła i na analog, stad przekłamania... a moze to pompa?
Hans co o tym sądzisz?
i kiedy mozemy sie umówić na odmłodzenie checka - tzw "zimne luty" :peace:

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 17:56:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zmierz cisnienie oleju , od tego zacznij , w innym razie dywagacje na foryum nic nie pomoga

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 18:04:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 08:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
tak tez uczynie. jeszcze dzis dam znac.
a co hans z "zimnymi lutami"? u nas w mragowie jest fachowiec znany na całe warm-maz i powiedział ze tego sie nie podejmie - z marcinkowa pod mragowem jest. spróbuje jeszcze w olsztynie...

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 18:38:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
akurat z tym badaniem cisnienia oleju to do autora tematu bylo , co do twojego problemu to z elektronika to nie widze przeszkod zeby sie umowic a co do oleju to na poczatek wymienilbym tlok i sprezyna zaworu upustowego w pompie oleju

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 18:47:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Hans...., a powiedz mi w jaki sposob mam zmierzyc cisnienie oleju?? nigdy tego nie robiłem a dodatkowych zegarów ja wiesz nie posiadam - tak uboga wersja :-/

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 20:37:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
musisz miec manometr i przesciowke zeby wkrecic go w miejsce jakiegos czujnika oleju

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 20:49:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
...dobra tylko skad ja to mam wziac??
Czy ktoś z Grupowych z okolic Wawy posiada takowe ustrojstwo i cos takiego juz robił?? Czy może bede musiał jakis warsztat odwiedzic??

hans:
Ewentualnie może poczekam jeszcze chwilke i przy wymianie szafy na 7-mio zegarową dodatkowy zegar cisnienia coś podpowie..??

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 20:51:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sie nie pytaj skad ja to mam wziac bo robis zwrazenie jakbys rozkladal rece ... kazdy porzadny wardsztat samochodowy ma takie ustrojstwo i to nie jest zadna wydumka , najwyrazniej nie spotkales sie z tym wczesniej wiec dlatego to cos nowego dla Ciebie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 20:57:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Ano i owszem nie spotkałem sie. Od 4 lat jezdziłem (jeżdzę) BMW i nie było mi to potrzebne a poprzednich toczydełkach marki FIAT 126p nie było gdzie sobie tego wetknąć. Stąd moje glupie pytanie.
Pojade na warsztat to mechy dadza rade.
Jakie powinno być cisnienie oleju?? Z postów wynika że 2 bary - mam racje??

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2005 21:45:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
6,5 bar to cisnienie odciecia , wtedy otwira sie zawor upustowy i ogranicza cisnienie ... 2 bar to na wolnych opbrotach przy temperaturze oleju 80-90 st ... i tylko przy takiej temperaturze oleju wykonuje sie pomiary

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2005 08:32:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Dzieki z pomoc

Pzdr
kubus

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2005 08:46:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
aha ... bym zapomnial :P .... w V6 w glowicach masz tez zawory upustowe oleju .... ponoc stosunkowo czesto okazuje sie przy zbyt niskim cisnieniu oleju w tych silnikach ze wlasnie te zarowy sa uszkodzone ... bez problemu mozna je kupic , przynajmniej ja nie mialem z tym problemu :D ... koszt okolo 90 pln za sztuke a wchodza 2 sztuki , po jednej na glowice

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2005 07:34:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 08:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
hej,
Hans mam pytanie.
sprawdziłem cisnienie i jest ok.
ale jest tak: na zimnym oleju cisnienie ok i check nic nie piszczy (choć wyswietlacz pada)
na rozgrzanym zaczyna piszczeć - 3 syg i na czerwono swieci check
hydraulika zaworów jest ok - nic nie klekocze na jałowych po rozgrzaniu.
wywnioskowałem ze może to być czujnik oleju.
analogowy jest chyba połaczany w jakiś sposób z checkiem a skoro czujnik może byc walniety stad tez i sygnały o słabym cisnieniu.
możesz to potwierdzic?

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: