.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.cze.2025 19:03:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 TDI] Przestało dymić!!!
PostNapisane: 20.paź.2004 17:38:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Mam C4 1994r AAT Gdy jeździłem mogłem kręcić go na maksa i nie puszczał dymka. Potem się coś porobiło, że zaczą troche kopcić więć gdy byłem w serwisie powiedziłem o tym fachpowcowi a on stwierdził, że jak chcę to można to naprawić za 20 zł. Powiedziałem OK
Zabrałem auto z serwisu i rzeczywiście nie kopcił. Wydawało mi się jednak, że jest jakiś otępiały bo niby ryczał, niby syczał ale to już nie było to. SIAKIŚ TAKI SŁABY. Ale cóż ponieważ często jeżdże różnymi samochodami stwierdziłem, że to ze mną jest coś nie w porządku. Potem zaczą mi kopcić jak lokomotywa. 2,5 tys obr to był maks bo póżniej ludzie uciekali do domów jak przejeżdzałem. Aż pewien gostek mi powiedział, że jemu też naprawili kopcące AAT. Jak zapytacie. Ano zaślepiając przelot z kolektora do RECYRKULATORA SPALIN (taka puszeczka z wężykami). Sprawdziłem u siebie i okazało się że tak samo postąpili u mnie. Wyjełem zaślepkę, Założyłem nową uszczelkę i pojechałem przegonić NIUNIE. Pierwsze 500m zostawał za mną czarny ślad na asfalcie ale po kilometrze nawet jak jecha łem do odcięcia to kumpel jadący za mną mówił, że niewiele się wydobywało z rury. Nawet przy redukcjach. I tak panowie moge wkońcu latać jak szalony i nic nie dymi i jedzie naprawde zdecydowanie lepiej i wogule siedze juz od tygodnia i sie cieszę.
Nie wiem jaki z tego morał ale musiałem to opisać
PS. dla wszystkich którym kopci AAT polecam sprawdzić RECYRKULATOR.
1. Odkręcasz
2. Wyjmujesz
3. zakładasz wężyk na wyjście
4. zasysasz z niego powietrze
5. blokujesz ujście z wężyka palcem
6. sprawdzxasz czy tłok opada, czy stoi w górze
7. Jak opada to możecie RECYRKULATOR pier...... o ścianę i kupić drugi

PoZdRo

Komu S6 Komu bo ide do domu


Ostatnio edytowano 07.sie.2005 15:12:13 przez flavios, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 20:38:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja poprosze S6 :D

ps.
fanie ze taki drobiazg okazal sie byc przyczyna a z drugiej strony jak brak wiedzy w serwisach potrafi napsuc krwi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 20:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
NO tomasz i wpadaj kiedy chcesz
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=32952144


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 21:21:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
a ile potrafi kosztowac taki nowy recyrkulator????? :-)

pozdr

_________________
A 100 C4 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 21:36:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Nowy jak to nowy pewnie dużo.
Ja oglądałem na giełdzie w Lubiniu za 150pln. Sprawdziłem go i był SPOKO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 23:16:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Jak S6 to tylko nie kombi, :/ bo za malo sportowe jest. Kombi niech wozi sobie rozne graty, a nie udaje auto wyscigowe. :P :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 23:17:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
KORU napisał(a):
Jak S6 to tylko nie kombi, :/ bo za malo sportowe jest. Kombi niech wozi sobie rozne graty, a nie udaje auto wyscigowe. :P :D

a co powiesz o RS2, RS4?
bluznisz chlopcze, oj bluznisz...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 00:35:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Hmm Bilu, raczej chcialem sie wyrazic, ze Audi S6 Avant jest za malo sportowe :P
No tak RS2 to juz czyste auto sportowe czyli Porsche Kombi z bagaznikiem. Tu palce maczala firma Porsche, wiec ten Avant ma wszystko co powinno miec auto sportowe. Felgi 17, inny uklad hamulcowy, inny silnik, RS lusterka, halogeny migacze :D Dodam jeszcze, ze to najszybsze kombi na swiecie, jego predkosc maksymalna to 262 km/h (respect). RS4 jako kombi tez jest sportowe, szczegolnie w kolorze czerwonym :diabelek: bo to nowszy model jest, a silnik tez ma super, ale niestety zalozyli mu kaganiec i moze tylko 250 km/h jechac. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 06:56:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
KORU , czy Ty aby nie za duzo gawedziarstwa uprawiasz ? ... tak samo RS2 jest sportowe jak S6 czy inne Audi z linii S ... tylko Ty jakos to dziwnie sobie tlumaczysz ,,,a poza tym to nie temat o sportowosci S6 tylko o tym jak diesel przestal kopcic i co bylo przyczyna tak wiec uszanuj wole autora tematu i nie ciagnij tego OT dalej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 14:47:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Racja tak sie zagadalem o sportowosci S6 ze odbieglem od tematu :029: :042: a to wlasnie jest gawedziarstwo, czyli chat na Forum. Nigdy wiecej takich sytuacji, to chyba moje pierwsze takie powazne OT Sorry grrr :(:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 16:42:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
cos mi tu nie gra, EGR po prostu wpuszcza spaliny do dolotu, u kierowcy
z syndromem PSJ moze to spowodowac przytkanie dolotu nagarem
skutkiem czego pogorszenie osiagów i dym, zaslepienie EGRa jednak nie
zlikwiduje tych objawów (dymienie powinno sie zmniejszyc bo bedzie
wiecej swiezego powietrza) natomiast nagar w dolocie nie powinien
przyrastac, po ponownym odetkaniu nadal bedzie...

dziwne...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 00:37:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Coś tu nie jest dla mnie jasne...
Zaślepiłem recykliner bo dymił - jak znowu zacznie to co mam zrobić?
Przecież problem z puszeczką to wypalanie się przegrody.
Pozdro

http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... light=dymi

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 13:48:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Tutaj nie chodzi o to czy zaślepiać, czy nie. Tu chodzi aby ta część była sprawna. Kup sobie sprawny EGR i wtedy zobaczysz co to znaczy żwawe TDI.
Ja założyłem drugie i nawet przy 4000 obr. auto dymi ale tylko troszkę. Mamy w firmie Octavie 2003 rok tdi 110 i ona bardziej kopci niż mój tdik ze sprawnym EGRem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2005 21:10:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2005 21:06:27
Posty: 113
Lokalizacja: pruszkow
jutro czyli 12 listopada zakladam przegrode miedzy egr a kolektor.. po jutrzejszym dniu bede mogl cos powiedziec na temat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2005 23:36:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
No właśnie ciekawa sprawa. Dziś zakładałem uszczelke między aluminiowe kolanko od dolotu nad kolektorem ssącym a kolektor ssący bo pierdziało mi po silniczku jakąś czarna mazią i jak zobaczyłem co mam w kolektorze to się za głowę złapałem! Na ściankach 0,5 cm mazi! B4, Silniczek 1Z niedawno kupiona od niemca. I mam pytanko. Czy zatkać sobie ten EGR żeby więcej nagaru się nie zbierało, jak tak to w którym miejscu najlepiej go zatkać? Opcja nr :
1) między tym aluminiowym kolankiem przykręcanym na kolektor ssący a tym żeliwnym co idzie do wydechowego?
2) między tym żeliwnym a rurką co idzie do wydechowego?
3) między rurką co idzie do wydechowego a wydechowym?
Którą opcję polecacie?
I jeszcze jedna sprawa. Na początku po kupnie i oględzinach zobaczyłem ze pęknięty jest wężyk gumowy od rurki podciśnieniowej od EGR'a. Wymieniłem rurkę a raczej ten wężyk gumowy, ale czytałem gdzieś na forum że jak odłączy się tą rurkę podciśnieniową to komputer może nałapać błedów. Czy to prawda, jak to sprawdzić? I gdzie idzie ta rurka podciśnieniowa od EGR'a?
I na koniec pytanko czy jak zaślepie już EGR'a to tą rurkę trzeba odłączyć czy zostawić?
Ale namieszałem :): Mam nadzieję że ktoś mi odpisze.

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2005 23:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam zaślepione po stronie kolektora dolotowago - między EGR a kol. dolotowy.
Rurki - wężyki wszystkie na miejscu muszą być.
Pozdro

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 00:03:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
flavios napisał(a):
Mam C4 1994r AAT Gdy jeździłem mogłem kręcić go na maksa i nie puszczał dymka. Potem się coś porobiło, że zaczą troche kopcić więć gdy byłem w serwisie powiedziłem o tym fachpowcowi a on stwierdził, że jak chcę to można to naprawić za 20 zł. Powiedziałem OK
Zabrałem auto z serwisu i rzeczywiście nie kopcił.


flavios napisał(a):
Tutaj nie chodzi o to czy zaślepiać, czy nie. Tu chodzi aby ta część była sprawna. Kup sobie sprawny EGR i wtedy zobaczysz co to znaczy żwawe TDI.
Ja założyłem drugie i nawet przy 4000 obr. auto dymi ale tylko troszkę. Mamy w firmie Octavie 2003 rok tdi 110 i ona bardziej kopci niż mój tdik ze sprawnym EGRem.



Poruszam się TDI od 95roku i miałem do tej pory
rózne objawy kopcenia,ale ty wygadujesz głupoty,że
auto kopci dopiero przy 4000 obr ,a szczególnie 2.5 ;-)

Nawet w ksązce servisowej jest napisane,że występuje w audi 2.5tdi
kopcenie to jest poprostu zbyt szybka dawka paliwa i auto
nie nadąża spalać paliwa,a to powoduje kopcenie

Czyli standart w TDI :D

Kazdy TDI kopci :D


W nowszych modelach ta sprawa sie normuje :peace:

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 00:11:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Mimo wszystko mar.zag nie mogę się z tobą zgodzić.
Jak kopci to coś jest nie tak. Albo jest to drobiazg z którym można żyć albo i nie. Moja obecna niunia to moje II TDI i to pierwsze (1Z) nie dymiło nic a nic.... i to nie był ewenement.
Pozdro

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 11:07:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2003 15:03:17
Posty: 1803
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Mialem golfa 1.9 tdi i nic nie kopcil.
2.5 V6 pusci czasami baka przy bardzo agresywnej redukcji biegow...
Kopcenie odpukac jest mi obce :)

_________________
Obrazek

S6 C5 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 22:48:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2005 21:06:27
Posty: 113
Lokalizacja: pruszkow
dzis sie za to zabralem. odkrecam egr a tam syf jakiego w zyciu nie widzialem-wszedzie maslo...
przeczyscilem szystko i uszczelke z coca-coli wstawilem+silicon.
efekt-jakby wiecej mocy i mniej kopci-jednak cos sie dymi, ale tendencja jest spadkowa-coraz mniej. czasowo to jakies 30 min. zajelo wlacznie z wypiciem coli :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: