.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lip.2025 23:40:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozdzielacz paliwa A100 C3
PostNapisane: 29.mar.2005 18:04:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich po świętach :peace:

Do rzeczy, zbyt długo zwlekałem z wymianą świec i bach... był strzał gazu. Trochę mi tam namieszał w układzie zasilania paliwem. Nagiął mi klapę w regulatorze paliwa, itp. Wszystko wyprostowałem, jest jak ideał, położenie też idealnie w przedziale 1,9-3mm od krawędzi stożka, ale nadal nie chce odpalać na paliwie, ani utrzymywać obrotów poniżej 1500 (na gazie odpalam i po przełączeniu na PB chodzi, ale na wyskich obrotach). Sprawdzałem to, wystarczy że ręką przytrzymam klapę minimalnie wyżej i auto można bez problemu odpalić, czyli jest źle wyregulowana (mimo, że położenie spoczynkowe jest ok). Teraz pytanie, czy możliwa jest gdzieś jakaś nieszczelność, która powoduje zbyt małe podciśnienie i nie podnosi klapy wystarczająco wysoko (a z oględzin raczej wynika, że jest szczelny), czy też da się jakoś wyregulować punkty pracy regulatora (co za tym idzie samej klapy).


Pozdrawiam

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2005 19:13:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Moim zdaniem masz zgietą klapke. nie jeden użytkownik przerabiał to po strzale :diabel:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2005 20:05:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
trzba podpiąc sie woltomierzem pod srodkowy pin wtyczki(są tam 3 piny) przy potencjometrze klapy i sprawdzić jakie napiecie pokaże po przekręceniu zapłonu(nie odpalać)
powinno byc w granicach 0,2-0,3V jesli nie jest to wyregulować...
następnie sprawdzić czy potencjometr działa płynnie w zakresie
od 0,2 do 5V czy nie ma przerw...
skrecić wszystko i odpalic autko...przy biegu jałowym napięcie powinno wskazywać 1-1,5V
teraz powinno odpalić i działać..
klapka przepływomierza musi byc idealnie prosta....najlepeij przyłozyc ją do szyby i sprawdzić..
TAK JEST U MNIE W SILNIKU 2.3 NG ale myśle ze u ciebie bedzie analogicznie
pozdrawiam

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2005 20:44:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Wtyczka potencjometru to ta schowana pod krawędzią błotnika rozumiem ?
Z tego co widzę to podobnie to opisuje Etzold w swojej książce, teraz kwestia taka, jeśli nie ma 0,2-0,3V to czym wykonać regulację ? Z tego co widziałem to jest tam tylko ta zagięta sprężyna regulacyjna pod klapą.

Jak sprawdzać ten potencjometr ? Może ja czegoś nie przyuważyłem, jest tam jakieś pokrętło do regulacji (czyli ten potencjometr) ?

Klapka przepływomierza jest oczywiście idealnie prosta, tym się zająłem na początku i wypieściłem wszystko jak trzeba.


Pozdrawiam

P.S. W 2.3 NG jest prawie identycznie, oglądałem dziś zdemontowany przepływomierz od 2,3NG. Różnice są tylko w kwestii wyprowadzenia węży wtryskowych.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2005 00:45:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Dziś poświęciłem cały dzień na rozwiązanie problemu i jest sukces.

Zdemontowałem cały rodzielacz paliwa i wykonałem pomiary na potencjometrze. W stanie spoczynku miał 0,15V, czyli tu coś chyba nie tak, poza tym w całym zakresie chodzi płynnie i nie ma przerw. Maksymalne napięcie osiąga na poziomie około 7,1V. Inna sprawa, że lekkie unoszenie ramienia z klapą w przedziale gdzie ma "luz" nie naciskając jeszcze tłoczka od regulatora paliwa, zupełnie nie zmieniało punktów pracy potencjometru.

Rozkręciłem wszystko, zluzowałem ramię od klapy na potencjometrze i ustawiłem tak żeby w położeniu przy krawędzi "stożka" przepływomierza (w tym pukncie mniej więcej układa się klapa po odpaleniu silnika i ramię opiera się o tłoczek rozdzielacza paliwa) potencjometr wskazywał napięcie ~1,25V (wyszło mi 1,3V ale też jest ok). Spoczynkowo (czyli kiedy klapa leży na sprężynce ograniczającej) nadal wychodzi około 0,15V, ale tutaj w zasadzie nie widzę potrzeby dalszej regulacji. Wystarczy, że zachowa się przedział 1,9+1,1mm od krawędzi stożka, a wszystko będzie dobrze.
Następnie skręciłem cały bajzel i silnik już zaskoczył na benzynie, chociaż nadal przy ~1000RPM z trudem się utrzymywał na chodzie. Tutaj już wystarczyło pobawić się delikatnie śrubką regulującą skład mieszanki (dostęp do niej jest przez mały otworek u góry regulatora praliwa).
Wysterowałem wszystko tak, że stoi równo jak skała na 850RPM przy rozgrzanym silniku. Poza tym jazdy próbne nie wykazały różnic w obecnej dynamice auta od tej jaka była przed uszkodzeniem.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2005 23:44:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
Grattuluje ;-)

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: