.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2025 14:53:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Uszkodzony termostat = większe zużycie paliwa ?
PostNapisane: 19.paź.2004 10:36:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
czy uszkodzony termostat (wskaźnik temp. pokazuje max. 65 oC) = większe zużycie paliwa ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 10:40:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli padl termostat=tak. Jesli wskaznik paliwa=nie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 10:45:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Jasne że gdy jest uszkodzony termostat to może więcej palić.
Jeśli silnik nie jest dostatecznie podgrzany to dostaje dodatkową dawkę paliwa i tyle.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 13:22:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
ostatnio regenerowałem wtryski (dwa lały). Czy to też mogło być przyczyną większego zużycia ?

Przed chwilą tankowałem pod korek i wyszło 7,6 l/100km. Miasto - 3/4 , Trasa 1/4.
Teraz zregenerowałem wtryskiwacze i wymienię termostat.

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Ostatnio edytowano 19.paź.2004 13:29:04 przez Deny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 13:28:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
rowniez :D ....ale wtedy tez nierowno chodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 13:30:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
hans napisał(a):
rowniez :D ....ale wtedy tez nierowno chodzi


co nie równo chodzi ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 14:09:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Deny napisał(a):
ostatnio regenerowałem wtryski (dwa lały). Czy to też mogło być przyczyną większego zużycia ?

Wymień sobie też olej w silniku, bo pewnie sporo paliwa w nim siedzi.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 15:14:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
baskecior napisał(a):
Jesli padl termostat=tak. Jesli wskaznik paliwa=nie.

MarioBeer napisał(a):
Jasne że gdy jest uszkodzony termostat to może więcej palić.
Jeśli silnik nie jest dostatecznie podgrzany to dostaje dodatkową dawkę paliwa i tyle.


Zgadza sie bo temperatura pracy rozgrzanego silnika, przy sprawnym termostacie, powinna byc w zakresie 90 - 92 stopnie. Jezeli caly czas jest 65 stopni to wiadomo wymiana termostatu cie czeka.

Hans napisal ze nierowno chodzi, czyli obroty silnika na biegu jalowym nierowno chodza :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 17:45:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
KORU napisał(a):

Hans napisal ze nierowno chodzi, czyli obroty silnika na biegu jalowym nierowno chodza :):


hmmm - zgadza się. ale tak się składa że teraz nierówno chodzi (po regeneracji). przed chodził równiutko :galy:

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 20:33:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
a czy wieksze spalanie przy niedogrzanym silniku dotyczy takze pracy na lpg?

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 20:54:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
w dieslu??? :peace:

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 21:19:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Guzik_777 napisał(a):
a czy wieksze spalanie przy niedogrzanym silniku dotyczy takze pracy na lpg?


Tez dotyczy, ale bardziej jednak dynamiki auta, czyli ze auto jest slabsze niz po rozgrzaniu. Wolniej wchodzi na obroty co ma wplywa na dynamike jazdy. Gaz jest sam w sobie zimny i do tego zimny silnik, nim sie olej rozejdzie po calym silniku to wiekszy opory pracy podzespolow. Jednym zdaniem ma wplyw na spalanie gazu, ktore i tak jest wieksze niz na benzynie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 10:42:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
hans napisał(a):
rowniez :D ....ale wtedy tez nierowno chodzi


to co może być przyczyną, że po regeneracji wtryskiwaczy czasami nierówno pracuje silnik ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 10:52:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
"Zdolny" mechanik. TDI powinno chodzic równiuteńko. Zapnij VAGA i jeszcze raz sprawdź czy wszystko ok, najlepiej z legenda jak odczytywać bloki wartości mierzonych.
Albo lepiej znajdź porządnego mechaniora zamiast kowala. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 10:59:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
baskecior napisał(a):
"Zdolny" mechanik. TDI powinno chodzic równiuteńko. Zapnij VAGA i jeszcze raz sprawdź czy wszystko ok, najlepiej z legenda jak odczytywać bloki wartości mierzonych.
Albo lepiej znajdź porządnego mechaniora zamiast kowala. :peace:

ale to może być przyczyną źle wyregenerowanych wtryskiwaczy czy ustawień ? (np. zapłonu itp)

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 13:48:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
kórcze. z pod 3-go wtryskiwacza się leje ropa. pewnie i dlatego czasami nierówno pracuje silnik ? ...

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2004 11:32:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
a co moze byc przyczyna,ze jesli stoje,to wskazuje mi wskaznik 90st,ale jesli jade,to juz maleje mi do 70. i to chyba wplywa u mnie tez na spalanko:( Mam b4

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 14:36:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
czy to napewno termostat jest uszkodzony? nagrzewnica ładnie dmucha ciepłym (czasami bardzo ciepłym) powietrzem a wskaźnik pokazuje max. 60 oC

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 17:02:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Miałem dokładnie tak samo w mieście 90 poza 60 stopni tydzień temu wymieniłem termostat i jest malinowo :) . Pracował cały czas otwarty na dużym obiegu wody. Wymieniajcie w ciemno :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 17:54:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
wymieniłem dzisiaj termostat. temp \ 90st. / Czy teraz powinno spaść zużycie paliwa ? (wcześniej było 7,5 l w mieście)

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: