.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.gru.2024 04:06:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pompy paliwa do k-jet bosh/pierburg , jakie parametry?
PostNapisane: 02.lis.2005 15:13:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
szukam informacji na temat pomp paliwa.

Bede szukal uzywanej pompy do mojego audi 200 turbo MC z '89.11, numer vin 93... .

Patrzylem w etce i bylo kilka modeli w stosowanych w moim aucie i wg niej siedzi u mnie jakis nowszy typ.

I teraz pytanie czy starszy typ pompy bedzie pasowal?? Czy on sie rozni jakos budową, średnicą?? Jaka średnica pompy siedzi u mnie (chwilowo nie moge tego sprawdzić bo bomba mi przeszkadza) , prawdopodobnie 60mm , wiem ze byly tez 43mm, ale czy to nie byly juz zamienniki?

Czy np. pompa do silnika np. 2,3 bez turbo NF jest taka sam jak u mnie??

Moze ktos ma wykaz numerow pomp i ich parametrów??

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 15:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Bosch produkował od roku 1990/12 nr 0 580 254 019
Pierburg od roku produkcji 1989/08 nr 7.21651.50.0 6,5 bar
Pierburg do 1989/08 nr 7.21651.70.0 6,5 bar


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 15:55:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ADAM 12 napisał(a):
Bosch produkował od roku 1990/12 nr 0 580 254 019
Pierburg od roku produkcji 1989/08 nr 7.21651.50.0 6,5 bar
Pierburg do 1989/08 nr 7.21651.70.0 6,5 bar


w turbo i nieturbo takie same pompki siedziały??

rozumiem, ze u mnie siedzi pierburg. jaką ma średnicę??

Czy starsza pompka pierburga moze byc wsadzona zamiast nowszej??

jaki numer audikowski jest nabity na obudowie?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 08:31:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Takich danych nie posiadam.I chyba nikt nie posiada...... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 09:45:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Lukasik, sprawdzałeś w katalogu Pierburga?
Jeśli jesteś pewien miesiąca produkcji, to potrzebujesz pompę 7.21651.50.0, stosowaną od 08.89. Wcześniej była stosowana 7.21651.70.0.
Obydwie mają 6,5 bara, ale różnią się rozmiarami. Zresztą sam zobacz - katalog Pierburga zawiera wszystkie informacje, są też zdjęcia. Przy pompie masz listę aut, do ktorych ona pasuje.
Link tutaj: http://www.msi-motor-service.com/ks/en/main/index.asp
Idziesz do sklepu, logujesz się jako gość. Za pierwszym razem musisz wybrać z listy jakiegoś polskiego przedstawiciela firmy.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 09:51:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Lukasik napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Bosch produkował od roku 1990/12 nr 0 580 254 019
Pierburg od roku produkcji 1989/08 nr 7.21651.50.0 6,5 bar
Pierburg do 1989/08 nr 7.21651.70.0 6,5 bar


w turbo i nieturbo takie same pompki siedziały??

rozumiem, ze u mnie siedzi pierburg. jaką ma średnicę??

Czy starsza pompka pierburga moze byc wsadzona zamiast nowszej??

jaki numer audikowski jest nabity na obudowie?


ja mam starą pompę w miejsce nowej, ma 6.5 bara. Jest stosowany jako taki tani upgrade do S2,S4 ale trzeba przerabiać mocowanie w baku.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 11:02:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dzieki za pomoc! Czy ktos z was moze sprawdzic na tej stronie ktora podał vezirr info o pompie 7.21651.50.0, czyli tej nowszej, bo u mnie nie chce sie wyswietlic to info> blad strony.

Interesuje mnie srednica, 60mm czy 43mm.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 12:07:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Lukasik napisał(a):
dzieki za pomoc! Czy ktos z was moze sprawdzic na tej stronie ktora podał vezirr info o pompie 7.21651.50.0, czyli tej nowszej, bo u mnie nie chce sie wyswietlic to info> blad strony.
Interesuje mnie srednica, 60mm czy 43mm.

Niestety, akurat średnicy nie podali. Ale spójrz na zdjęcia:
- to jest '50' http://img456.imageshack.us/img456/4325/7216515000st.jpg
- a to '70' http://img384.imageshack.us/img384/8820/7216516002pk.jpg
Akurat '70' miałem wczoraj w ręce. Wygląda na to, że to po prostu '50' w plastikowym adapterze 43->60 mm. Ale nie mierzyłem średnicy.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 13:38:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
rozumiem.

No nic, dla pewnosci zobacze co u mnie siedzi, tyle ze duzo roboty bedzie, bo musze wymontować bombe .

P.S. Jak dzwonilem do intercarsu to gosc stwierdzil wg katalogu, ze u mnie siedzi nowszy typ pompy !? to ze niby 43mm... a w starszych byly 60mm... Natomiast z tego zrodla inf. wynika ze wszystkie byly 60mm, tylko mialy inne mocowanie:

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... elpump.htm

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 14:09:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
No przecież piszą, że ' These later vehicles require a new 43mm pump and new plastic reservoir with integrated screen'.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 14:19:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
vezirr napisał(a):
No przecież piszą, że ' These later vehicles require a new 43mm pump and new plastic reservoir with integrated screen'.


tak, ale te 43mm trzeba z powiekszeniem plastikowym zamontowac jako zamiennik gdy oryginal ci padl.

Zdanie wyzej pisze przeciez:

These vehicles were originally equipped with the 60mm diameter pump that has a lower screen that has a bayonet mount.

I tyeraz mam sprzeczne dane, bo wg katalogu pierburg do nowszych powinna isc gola pompka 7.21651.50.0 , a ona ma 43mm.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 15:52:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
znalazlem pdfy:

http://www.msi-motor-service.com/ximage ... EN_WEB.pdf

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 16:48:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Masz rację, nieuważnie przeczytałem.
Żeby było zabawniej, BOSCH też twierdzi, że od 1982 do 1997 :!: pakował do większości Audi te same pompy - 0 580 254 040 ...
Popatrz: http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/ z prawej katalog części on-line.
Ta pompa ma zastępować zarówno 443906087BE, jak i 895906089E.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2005 16:52:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dzisiaj wymontowalem pompe... uff:) troche zabawy bylo.

a wiec jest tak, pompa ma srednice 60mm.

Nie wiem czy ta co u mnie siedzi jest oryginalna, czy ktos wczesniej juz ja wymienial (a raczej tak bylo bo z sitkiem sa jakies kombinerki) ale jest na niej numer bosch 0 580 464 991 i nr audi 441 906 091 A/B .

pompa wraz z mocowaniem wyglada tak:

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... _pump2.jpg

gola pompka:

http://img.thepartsbin.com/live/E3000162975BOS.JPG



troche poszperalem na katalogu bosha, etce i tutaj: http://www.variant.net.ua/info/nasos.xls

i wyglada na to ze wszystkie pompy pierwotnie mialy 60mm, tylko byly dwa mocowania. w kazdym razie cisnienie robocze pompki 6,5 bara i wydajnosc okolo 100l/h .

pompki, ktore to spelniaja i byly montowane mialy takie nr audi (kolejnosc przypadkowa):

441 906 091 A
441 906 091 B
895 906 089 E
443 906 091 E
443 906 087 BE

rozne nr, ale pompki takie same :)

no i bosch produkowal je pod takimi numerami :

0 580 254 040 (ostateczna wersja)
0 580 254 031
0 580 254 036
0 580 464 988
0 580 464 991

...no i pewnie jeszcze kilka podpasuje.

W kazdym razie wielkie dzieki za info!!! poszukam po dostawcach odpowiedniej :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 09:19:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Tak na koniec tematu - co Pierburg twierdzi o pompach z Chin i Meksyku:
http://www.msi-motor-service.com/ximages/300/PG_PI_0018_EN_WEB.pdf
Lukasik - napisz co i gdzie kupiłeś (jeśli to nie tajemnica). Pewnie przyda się innym. W 'oficjalnej' dystrybucji Bosch kosztuje ponad 800,- a Pierburg ponad 1000,- :|

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 10:15:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jeszcze nie kupilem. podzwonilem troche po polsce po uzywkach. jeden czlowiek ma ale, nie taka jak mi potrzeba. jeszcze gosc z gdyni sprawdzi. cena uzywki to 150-200zł. po nowa dzwonilem do intercarsu> pierburg 1500zł.

Znalazlem w bialymstoku fajna hurtownie zajmujaca sie sprzedaza tylko pomp paliwa. maja ciekawe ceny, pompa pierburg (ta sama zreszta co w IC) kosztuje u nich 480zł netto, a pewnie jakąś znizke dalo by sie wycyganić:) takze na dzien dobry 2,5 raza taniej niz w intercarsie.

Ja juz zamowilem uzywke z lublina, od czlowieka u ktorego kupilem tez caly silnik. Zaplacilem 150zł i mam na nia gwarancje, jak nie bedzie dzialac to odsylam i przysyla mi drugą :) bo akurat ma takie dwie. Numer bosh tej pompy to 0 580 254 003. Z tego co sprawdzilem w katalogu to ma parametry takie jak moja czyli cisnienie robocze itp, tylko ma wiekszą wydajność o 30%, czyli jakies 130l/h. Takze bedzie dobra na przyszłość, gdy zapotrzebowanie na wahe wzrośnie ;)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 10:21:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Dokończe temat. Wstawilem zamowiona, uzywana pompke, delikatnie sie roznila budową (wymiary te same), bo miala wmontowane sitko-teraz sa dwa jeden po drugim:) Jak do tej pory pompka spisuje sie bezproblemowo.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: