.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 04:46:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2,5 TDI - jak, gdzie sprawdzić kompresję?
PostNapisane: 12.maja.2005 17:30:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ludziska, jak sprawdzić kompresję w cylindrach :?: Czy najlepiej po wykręceniu świec żarowych? I jak się zabezpieczyć, aby silnik nie odpalił - wystarczy odłączyć przewód paliwowy od pompy?
Myślę o tej kompresji, bo mimo poprawnie ustawionego kąta wtrysku, odpala mi źle na zimnym :zly: i troszkę oleju bierze :zly: i po rozruchu kopci kilkanaście sekund (łoj - jak wtedy śmierdzi :zly: )
doradźcie, bracia tarktorzyści.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2005 19:55:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
zależy jakie mają końcówki od manometru ale lepiej jest wykrecic
świeczki niż wtryski... przy okazji sprawdzisz dokladnie czy grzeją :)

a co do odpalenia to ja bym obstawial zawór odcinajacy na pompie
zdaje sie ze wystarczy odłączyć kabelek

daj znac ile wyszło i jaka jest norma u ciebie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2005 20:08:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Przestaw kąt wtrysku żeby nie był idealnie jak na VAG'u i będzie ok. U mnie tak zrobiłem i jest ok :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2005 20:57:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
piotr napisał(a):
Przestaw kąt wtrysku żeby nie był idealnie jak na VAG'u i będzie ok. U mnie tak zrobiłem i jest ok :)


mozesz dokladniej? co znaczy "nie idealnie jak na VAGu"?

moze to u mnie probl;em z tym jest tez? bo terz jak swiece juz nie grzeja (temp powyzej jakos 8C wg moich obserwacji) to jak zupelnie zimny to musze krecic z 3-4sek :/

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 08:14:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Cytuj:
U mnie tak zrobiłem i jest ok

Piotruś, piotruś - proszę więcej szczegółów. Chętnie posłucham :diabel2:
będzisz dziś pod Tesco?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 12:26:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2004 21:27:30
Posty: 39
Lokalizacja: W-wa
Piotrkowi chyba chodziło o to, że w momencie uruchamiania silnika (zanim komputer przejmie kontrolę) wykorzystywany jest tzw statyczny kąt wtrysku, którego można ustawić za pomocą VAG'a i kilku kluczy. Ustawienie tego kąta na lekko "wczesny" ułatwia rozruch zimnego silnika. Po odpaleniu komputer skoryguje sobie ten kąt, jeśli nie będzie on oczywiście zbyt duży...

_________________
A6 2.5 AEL QUATTRO AVANT 95' - sprzedany
A4 2.8 AAH QUATTRO AUTOMAT SEDAN 96'
A6 2.7 AJK QUATTRO TIPTRONIC AVANT 99'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 12:47:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Czy tę czynność wykonuje się na kołach pasowych od paska napędu pompy, czy jakoś inaczej? Więcej szczegółów, prooooszę

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 13:49:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Jak jest ustawiony kąt wg VAGA (chodzi właśnie o przestawianie pompy wtryskowej za pomocą kilku kluczy ;) ) to wtedy podobno nie jest ok.... w sumie nawet nie podobno tylko na pewno bo na sobie to przećwiczyłem. Kinyo ma się zorientować co i jak powinno być bo on nie ma doświadczenia w TDI R5, ale w końcu od czego znajomości ;)

Jak coś będę wiedział więcej to dam znać, bo przestawianie na pałę poprawiło działanie, ale nie rozwiązało problemu w sposób zadowalający mnie....

MarcLong, mówisz że ten kąt ustawiany pompą ma znaczenie tylko w momencie rozruchu? Później w czasie pracy już nie?

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 13:56:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2004 21:27:30
Posty: 39
Lokalizacja: W-wa
Dokładnie. Komputer skoryguje ten kąt po rozruchu i nie będzie on wpływał na prace silnika...

_________________
A6 2.5 AEL QUATTRO AVANT 95' - sprzedany
A4 2.8 AAH QUATTRO AUTOMAT SEDAN 96'
A6 2.7 AJK QUATTRO TIPTRONIC AVANT 99'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 18:10:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
MarcLong napisał(a):
Dokładnie. Komputer skoryguje ten kąt po rozruchu i nie będzie on wpływał na prace silnika...

jako ze widze ze z warszawi jestes mozesz podpowiedzec gdzie z tym sie bawiles (jesli to co mowisz znasz z autopsji)?
Mysalem zeby do Mastersa podjechac zeby w koncu dokladnie silniczek zbadac ale nie wiem czy to dla niego nie za blacha sprawa? jak z tym zakladem jest ogolnie od wszytkiego czy glownie w krecenie sie bawia?

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 21:10:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
Słyszałem kiedyś, że spece od remontów silników stosuja tzw. próbę ciśnieniową, polega to na zapodaniu określonego ciśniena powietrza do cylindra przez otwór do świec. Słychać wtedy prawdobodobnie którędy ucieka ciśnienie, głowicą czy tłokami-pierścieniami. Być może jest to dodatkowe badanie sprawności silnika, ale napewno może dużo podpowiedzieć :peace:

---
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 08:58:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2004 21:27:30
Posty: 39
Lokalizacja: W-wa
Sampek,
Wszystkie naprawy związane z elektroniką robię w DIAGROTNIK'u http://www.diagtronik.pl/. Na tej stronie dowiesz się wszystkiego na ich temat.
Natomiast zimą odwiedziłem "pompiarza", którego polecił mój mechanik. Sprawdził mi kompresję, wyregulował wtryski, ustawił kąt wtrysku i parę innych rzeczy. Akurat wtedy były te kilkunastostopniowe mrozy i rano miałem trudności z zapaleniem silnika. Po wizycie u "pompiarza" silnik zapala bez problemu, ale dodatkowo spalanie spadło o 0.5l, sinik pracuje ciszej i równiej. Gość mam zakład w Nadarzynie w dość obskurnym miejscu (szczerze mówiąc bałem się mu początkowo zostawić auto :), ale w światku mechaników (przynajmniej niektórych) uchodzi za fachowca.
Jak kogoś to zainteresowało to poszukam dokładego adresu...

_________________
A6 2.5 AEL QUATTRO AVANT 95' - sprzedany
A4 2.8 AAH QUATTRO AUTOMAT SEDAN 96'
A6 2.7 AJK QUATTRO TIPTRONIC AVANT 99'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 10:58:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Hm, to ja bym poprosił ten adresik... ;-)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 11:06:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2004 21:27:30
Posty: 39
Lokalizacja: W-wa
Dojazd do tego gościa jest dość zagmatwany (choć jest to bardzo blisko trasy Warszawa-Katowice), więc najlepiej jak on sam Ci wytłumaczy.
Tel: 729-89-50; kom: 606-820-768.
Zadzwoń, opisz swój problem, a on sam oceni czy może Ci pomóc. ;)

_________________
A6 2.5 AEL QUATTRO AVANT 95' - sprzedany
A4 2.8 AAH QUATTRO AUTOMAT SEDAN 96'
A6 2.7 AJK QUATTRO TIPTRONIC AVANT 99'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 11:54:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
MarcLong napisał(a):
Sampek,
Wszystkie naprawy związane .........


Ogromne dzieki MarcLong za te informacje.
Wszystko spisalem sobie i bede w wolnej chwilce cos dzialal.
Jeszcze pytanko wg ciebie od czego zaczac lepiej w mojej sytuacji (dlugie odpalanie z 5-6sek nawet jak zimny i swiece ne zagzaly, moze troche wieksze spalanie niz u kolegow) najpierw z elektronika czy od razu do tego fachury w nadarzynie uderzyc?

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 12:21:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2004 21:27:30
Posty: 39
Lokalizacja: W-wa
Moim zdaniem jeśli nie jesteś pierwszym właścicielem auta to warto z czystej ciekawości podjechać do tego gościa i sprawdzić kompresję. Jej wartość w pewnym stopniu świadczy o tym w jakim stanie jest silnik. A przy okazji wyregulowanie wtrysków i wyczyszczenie ich mechaniczne może przynieść tylko dobre efekty (o ile będzie konieczne). Ten gość, będzie używał VAG'a więc jak coś znajdzie to powie i najwyżej odeśle Cię do elektroników.
Z drugiej strony jeśli są problemy z zapalaniem przy niskiej temp. to należy zacząć od świec żarowych, ale do zimy daleko, więc z tym nie ma co na razie się śpieszyć.

_________________
A6 2.5 AEL QUATTRO AVANT 95' - sprzedany
A4 2.8 AAH QUATTRO AUTOMAT SEDAN 96'
A6 2.7 AJK QUATTRO TIPTRONIC AVANT 99'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 12:32:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
MarcLong napisał(a):
Z drugiej strony jeśli są problemy z zapalaniem przy niskiej temp. to należy zacząć od świec żarowych, ale do zimy daleko, więc z tym nie ma co na razie się śpieszyć.


wlasnie zima pali dobrze. Teraz sie gorzej zaczelo bo wg moich obserwacji przy temp ok 8C i wiecej nie grzeja juz swiece, i wtedy trrzeba troche go pokrecic, nigdy nie bylo zebym nie zapalil czy cos no ale te z 5sek po nocy trzeba pokrecic :/
Jak tylko chlodniej ktorejs nocy bylo ze swiece zagrzaly to zero problemow zapalil od strzala.
wiec wydaje mi sie ze z kompresja juz slabo troche moze byc albo cos zle ustawione jak pisal Piotr.

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 12:36:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2004 21:27:30
Posty: 39
Lokalizacja: W-wa
Myślę, że jeśli palił bez problemu jak świece żarowe trochę go podgrzały to znaczy, że z kompresją nie jest jeszcze najgorzej, więc teraz też powinien palić bez problemu.
Stawiam w taki razie na regulację.

_________________
A6 2.5 AEL QUATTRO AVANT 95' - sprzedany
A4 2.8 AAH QUATTRO AUTOMAT SEDAN 96'
A6 2.7 AJK QUATTRO TIPTRONIC AVANT 99'


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: