.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.sty.2025 20:43:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tester lambda
PostNapisane: 28.cze.2005 11:05:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2004 21:32:00
Posty: 67
Lokalizacja: Gdańsk
Z tego co wiem na ftp jest jakis schemat do testera sondy lambda. W zwiazku z tym mam prosbe do kogos kto ma dostep do ftp (ja jeszcze warunkow nie spelniam ;-) ), o podeslanie mi tych materialow na email. Za pomoc z gory dziekuje :peace:
Z netu sciagnalem jakies dwa schematy oparte o uklad LM 3914. Jeden jest ze stabilizatorem +5V. No i mam zagwozdke :):

_________________
Audi 80 (B3) 1.8(JN>KE-Jetronic)+gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 15:12:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
Właśnie sobie składam testerek sondy lambda.
Projekt wziołem z Elektroniki Praktycznej 7/2003.
Jest oparty o Tiny 26. Robi 200 pomiarów na sekunde i może później wynik uśrednić z 800 pomiarów, więc widać jaka jest lambda średnio. Powinno to działać pierwszorzędnie, ale jak bedzie okaże się jak podłącze do samochodu.
Jestem na etapie montażu elementów.
Jak wszystko pójdzie po mojej myśli to w weeakend zamontuje w aucie.
Jak chcesz to Ci moge podesłać pdf'a z tym artykułem.
Pozdrawiam.

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 16:06:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lis.2004 17:49:58
Posty: 308
Lokalizacja: Zabrze - gg:1056552
no to moze udostepnij to wszystkim :-) jak nie masz gdzie to zapodaj mi na maila to dam na serwer...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 19:13:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
Artykulik jest pod tym linkiem:
http://www.jony.piasta.pl/audi/07-2003_21_25-LAMBDA.pdf
A mógłby ktoś mi wysłać to co jest na klubowym ftp'ie(chodzi o tester lambdy), bo ja chyba też nie spełniam warunków przyznania dostępu.

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 22:10:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2004 21:32:00
Posty: 67
Lokalizacja: Gdańsk
Bardzo ciekawy jest ten pdf. To wyglada na naprawde porzadne urzadzenie. Ciekawe jeszcze jak dziala w praktyce, wiec jak to wyprobujesz, to daj znac na forum.
Wielkie dzieki Jony :peace:
Pozdr.

_________________
Audi 80 (B3) 1.8(JN>KE-Jetronic)+gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2005 16:15:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
Witam.
Dzisiaj złożyłem urządzonko do kupy. Kilka fotek jest tu:
Lambda 1 (1.3MB)
Lambda 2 (1.3MB)
Lambda 3 (1.5MB)
Lambda 4 (1.4MB)
Lambda 5 (1.4MB)

Do uruchomienia brakuje mi tylko 2 diodek smd, ale jutro je znajde w pracy.
Postaram się też to uruchomić. W samochodzie montaż planuje na wikend, więc o skutkach napisze w niedziele wieczorkiem albo w poniedziałek.

A i mam jeszcze pytanko.
Gdzie najłatwiej się wpiąć w przewody sygnałowe sondy lambda w C4 '92 AAH?

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2005 20:44:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Jony napisał(a):
Witam.
Dzisiaj złożyłem urządzonko do kupy. Kilka fotek jest tu:
Lambda 1 (1.3MB)
Lambda 2 (1.3MB)
Lambda 3 (1.5MB)
Lambda 4 (1.4MB)
Lambda 5 (1.4MB)

Do uruchomienia brakuje mi tylko 2 diodek smd, ale jutro je znajde w pracy.
Postaram się też to uruchomić. W samochodzie montaż planuje na wikend, więc o skutkach napisze w niedziele wieczorkiem albo w poniedziałek.


A i mam jeszcze pytanko.
Gdzie najłatwiej się wpiąć w przewody sygnałowe sondy lambda w C4 '92 AAH?



Sorki za pytanie ale jak zaprogramowałeś ten mikroprocesor? Bo jeśli chodzi o samo urządzonko to sobie zrobie tylko będe miał problem z tym procesorkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 14:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2004 21:32:00
Posty: 67
Lokalizacja: Gdańsk
Zerknalem do ETKI, i podaje ona ze u ciebie sa dwie sondy lambda. Mozesz obie sprawdzic, a wpiac sie chyba najlepiej przy wtyczce najblizszej sondzie.
Tez jestem ciekaw jak zaprogramowac mozna ten uklad.
Pozdr.

_________________
Audi 80 (B3) 1.8(JN>KE-Jetronic)+gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 17:58:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
Witam.
Testerek zrobiony i zamontowany (częściowo, bo nie ma obudowy).
Wieczorem wkleje zdjęcia i filmik.
A jeśli chodzi o programowanie procka to jest proste jak barszcz..... :)
Ja odpaliłem bascoma avr i zaprogramowałem przez isp.
Wsad do procka jest na stronie EP a jak coś to moge udostępnić.

Dokładnie zbychu sie nie mylisz w v'kach są dwie sondy lambda. A co najciekawsze komputer ECU reguluje niezależnie dwie połówki silnika (narazie wiem to z teorii, ale już robie sobie drugi wskaźnik żeby widzieć co się dzieje na obu sondach naraz). A wpięłem się bezpośrednio przy ECU. Troche musiałem autka rozkręcić aby się do niego dostać ale udało się. No i miałem dobre schematy - ściągnięte z jakiejś rosyjskiej strony. Wszystkie oznaczenia się zgadzają, kolory kabli, normalnie nie spodziewałem się czegoś takiego. Podlutowałem swoje kabelki i teraz mam dwa sygnały z sond na wierzchu :)
Początkowo myślałem nad tym żeby się wpiąć gdzieś w komrze silnika ale pomysł ten szybko spalił na panewce. Po prostu u mnie silnik jest tak upchany że nie można się dostać do złącz od sondy beż demontażu dolotu, a to się mi całkowicie nie uśmiechało.
Pozdrawiam.

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 08:23:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
Tak jak obiecałem wklejam zdjęcia z podłączania do ECU testerka sondy.

Zdjęcie 1 (1.7MB)
Zdjęcie 2 (1.2MB)
Filmik 1 (7.7MB)
Filmik 2 (11.1MB)

Jakość filmików jest taka sobie, bo robiłem je aparatem.
Na filmikach widać jak ECU reguluje skład mieszanki. Na wolnych obrotach czyni to wolno a jak zwiększymy obroty dużo szybciej.

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 09:22:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czesc johny! od czego są te 4ry zielone diody po lewej stronie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 11:02:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
tutaj jest to samo tylko prosty w budowie mysle na benznie tez mozna sprawdzic http://www.autogas.pl/modules.php?name= ... aux&did=10

_________________
AUDI C4 V6 2,8L QUATTRO LPG Diego
-----------------------------------------


Stare Auto Młoda Kobieta Non Stop Robota ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 11:20:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
tak jak jest w pdf'ie diody po kolei od lewej u mnie na filmie
1 - .1.1V
2 - 1V
3 - 0.9V
4 - 0.8V
5 - 0.7V
6 - 0.6V
7 - 0.5V
8 - 0.45V
9 - 0.4V
10-0.3V
11-0.2V
12- <0.2V
Dioda 1 to Uszkodzenie sondy
Diody od 2 do 6 to mieszanka bogata
Diody od 7do 9 to mieszanka ok
Diody od 10 do 12 to mieszanka uboga
Myslę że finalnie to wymienie 2,3,4 diode na czerwone, a pierwszą dam niebieską. Wtedy będzie intuicyjnie.

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 20:00:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2004 21:32:00
Posty: 67
Lokalizacja: Gdańsk
bodzio2 napisał(a):
tutaj jest to samo tylko prosty w budowie mysle na benznie tez mozna sprawdzic http://www.autogas.pl/modules.php?name= ... aux&did=10

Chyba raczej nie to samo. Tester ktory zrobil sobie Jony jest raczej bardziej precyzyjny, poza tym posiada ciekawa funkcje symulacji skladu mieszanki uboga/bogata.
Pozdr.

_________________
Audi 80 (B3) 1.8(JN>KE-Jetronic)+gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 13:19:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Jako gazownik, natychmiast ujrzałem dla siebie nadzieję: przecież stąd tylko 2 kroki do II generacji gazu.. zamiast diodek - sterowanie krokowcem na zaworze...(bogata - zakręcaj, uboga - odkręcaj...)
dobrze myślę?
Może zszedłbym wtedy z 14 litrów trochę niżej :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 16:53:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
I właśnie tutaj jest przewaga tego testerka nad tym opartym na lm'ie. Można dopisać co tylko się chce. Nawet sterowanie krokowcem. Chociaż to sterowanie to nie jest takie proste.
Trzebaby uwzględnić położenie przepustnicy, obroty silnika, może dane z przepływomieża.
A może ktoś dysponuje danymi lub algorytmami sterowania jakie są zastosowane w komputerkach sterujących lpg?

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2005 23:54:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 01:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
bodzio2 napisał(a):
tutaj jest to samo tylko prosty w budowie mysle na benznie tez mozna sprawdzic http://www.autogas.pl/modules.php?name= ... aux&did=10


Wprawdzie to stary temat, ale gdyby ktoś robił
taki testerek proponuję dodać 7812 lub 7805
na zasilaniu znacznie stabilnej pracuje.
Co do tego na procku jest o wiele lepszy i czytelniejszy.

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2005 00:05:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
chylę czoła chłopaki!

Znacie sondę Boscha LSU4 (szerokopasmowa) ? Może dla tej sondy da się zrobić w miarę tani ale i dokładny wskaźnik AFR czyli składu mieszanki ? Znam conajmniej 10 osób na tym forum, które z chęcią zanabyły takie ustrojstwo (m.in. ja!) .
Czy ktoś z Was ma na tyle wolnego czasu, żeby pomyśleć nad czymś takim i ewentualnie wykonać coś takiego dla chętnych ? Dozgonna wdzięczność gwarantowana!

ps. może ktoś z Was jeszcze zagląda w ten temat ;) od lipca trochę czasu upłynęło

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2005 16:27:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
Witam.
Jakbyś mi podesłał na maila (jony@piasta.pl) troche więcej danych o tym tajemniczym AFR to moge zainteresować się tym tematem. Obecnie szukam czegoś do roboty i nie mam pomysłów :)
Dokładnie chodzi mi o to czym się różni AFR od lambdy, jakie jeszcze pomiary musze zrobić żeby wyznaczyć AFR (chodzi mi po glowie ciśnienie, ilość powietrza ) Jakie są zależności .... może jkaieś wykresy.
Może w złą stronę kombinuję i wystarczy zmierzyć napięcie na tej sondzie LSU4 i odpowiednio je zobrazować?

W każdym bądź razie jestem zainteresowany tematem.

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2005 23:25:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 01:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
Może trzeba poruszyć temat na www.obd2.pl/forum/ ?

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: