.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2025 02:53:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozrząd 2,5 TDI
PostNapisane: 29.mar.2004 18:45:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
Witam szanowne grono klubowiczów

Rozrząd ... ciągle powracający temat
Mnie tez to niebawem czeka w C4 2,5 TDI, i w związku z tym proszę was o opinie
Jaki pasek rozrządu?
Mam takich znajomków w sklepie, którzy mi polecają paski BOSCHA
Ja ich pytam co to za gówno musi być?? a oni mówią: BOSCH to tylko firmuje. BOSCH nie robi pasków tylko robi to dla nich gates continental itp...

Czy ma ktos moze jakies opinie na temat pasków zębatych sprzedawanych pod tą marką??? Nie ukrywam ze w moim przypadku cena takiego paska to połowa ceny contitecha czy geatsa.

Napinacze INA ? mogą byc?

W rozrządzie zamierzam wymienic pasek , napinacz ... Nie wiem czy wymieniac rolke prowadzącą no i pompę wody.???
Czy pompę wody się wymienia co każdą wymianę rozrządu, rolkę prowadzącą też???

Same niewiadome... hmm
Jak widac mało sie na tym znam, wiec na pewno sam tego robił nie bede, natomiast ja za to płace stąd te pytania do was mądrych głów

Z góry wieeeeeeelkieeee dzięki za kazdą uwagę

Pozdrawiam i licze na mnóstwo postów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2004 10:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Panowie, podzielcie się uwagami i radami....


A jaki masz dokładnie motor 115 czy 140 koni i z którego roku?
Ja też będę sie przymierzał do rozrządu (za jakieś 15000km) ale już robie rozeznanie.
Jak chcesz to moge Ci wysłać mailem zestawienie części i cen (orginalne i w InterCars). Z tym że ja mam motor AAT z 1996 roku.
Np pasek rozrządu w 100 C4 AAT ma 124 zęby a w A6 C4 AAT 122

Ja chyba kupie części w serwisie w Niemczech, chyba że za 15000 (które mi zostało do przejechania)i po wejściu do uni będe mógł na tyle zaufać naszym dystrybutorom, że kupię w Polsce.

W każdym bądź razie daj znac jak Ci poszło i jakie części kupujesz
Pozdrawiam
DAP

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2004 11:07:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Ja bym Ci poleciał wymienic kpl.rozrzad łącznie z pompa i rolkami,koszt sporo mniejszy niz pozniejsza ewnetualna naprawa silnika
paski to Contitech,Gates,Febi,Lemforder lub w aso,rolka np.Febi,Ruvielle,SKF,Luk,SWAG to juz zalezy do Ciebie co wybierzesz

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2004 21:33:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
A jaki masz dokładnie motor 115 czy 140 koni i z którego roku?


c4 2,5 tdi 1994 115 KM

Dowiedziałem sie od zaprzyjaznionych kolesi w hurtowni którzy troche siedza w motoryzacji ze dla Boscha paski robi Contitech i Dayco, wiec to to samo co oryginały w ASO...chyBA...

Ja mam aktualnie rozrząd na pasku Dayco zakupionym z resztą w ASO za cięzkie pieniądze, i specjalnie dla nich zrobiony bo z numerami grupy VAG

Dowiedziałem sie również i to z kilku żródeł ze rolke napinającą na pewno trzeba wymienic co 2 wymiane paska , a prowadząca co 3

Ja dla pewności napinacz wymienie choc był wymieniany przy poprzedniej wymianie rozrządu, bo jak walnie napinacz to kaplica... odkreci i zrobi luz i po ptakach, natomiast rolke prowadzącą i pompę sie obaczy jak sie rozbirerze i sie wymieni albo nie w zależności od zużycia...

Moze i zła teoria ale jest to teoria wielu mechesów. W aso znajomki mi powiedzieli to samo.
Nie ukrywam ze pomysł mi sie podoba.... A wy co o tym myslicoie ???
Mówią prawde czy blefują...?
Ja i tak smiem twierdzić ze jak robią rozrząd to robią własnie tak jak mówią, a mówią nie tak jak robią i kasują za komplet... Więc pewnie dużo klientów ASO i nie tylko smiga ze dwa paski na jednym napinaczu nawet o tym nie wiedząc...:-))
Ale przynajmniej spimy spokojnie ze wymienili nam wszystko..

Kolejna sprawa to złe doswiadczenia kilku moich znajomych z paskami Geatsa
...Twierdzą ze troch kasy im wciągło bo strzelił za wczas ... Trzy przypadki przy 40 tys... hmm cos w tym musi być choćby co drugi zmyslał to i tak srednia nie najlepsza :-)

Pora konczyc bo przynudzam...

W dalszym ciągu czekam na wasze opinie i komentarze do moich wypocin

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2004 09:13:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Krzysmad
z ktorego roku masz silnik?
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2004 09:46:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
krzysmad napisał(a):
Ja i tak smiem twierdzić ze jak robią rozrząd to robią własnie tak jak mówią, a mówią nie tak jak robią i kasują za komplet... Więc pewnie dużo klientów ASO i nie tylko smiga ze dwa paski na jednym napinaczu nawet o tym nie wiedząc...:-))
Ale przynajmniej spimy spokojnie ze wymienili nam wszystko..



Moze jestem w bledzie ale aso raczej nie moze sobie pozwolic na takie cos,przeciez przy ewentualnym uszkodzeniu rozrzadu koszty napraw poniesie wlasnie aso.Wkoncu daja jakas gwarancje na czesci ktore montuja oraz wykonanie a watpie ze za cene pompy wody mechanik lub szef serwisu bedzie ryzykowal naprawe calego silnika,chyba ze tak jest w instrukcji ze pompa i rolki co 2-3 wymiana w co watpie :)

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2004 10:03:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
z ktorego roku masz silnik?

Cytuj:
c4 2,5 tdi 1994 115 KM


Cytuj:
Moze jestem w bledzie ale aso raczej nie moze sobie pozwolic na takie cos,przeciez przy ewentualnym uszkodzeniu rozrzadu koszty napraw poniesie wlasnie aso.Wkoncu daja jakas gwarancje na czesci ktore montuja oraz wykonanie a watpie ze za cene pompy wody mechanik lub szef serwisu bedzie ryzykowal naprawe calego silnika,chyba ze tak jest w instrukcji ze pompa i rolki co 2-3 wymiana w co watpie


W instrukcji na pewno nie jest powiedziane ze wymiana pompy wody to jest czynnosc obsługowa. Pompe sie wymienia jak jest uszkodzona i nadaje sie do wymiany. A co do gwarancji - to wszyscy ja daja, ale jak przyjdzie co do czego to i tak nam wmówią ze to nasza wina. Mysle o tym ze np w razie zerwania paska to gwarancja obejmuje wymiane paska na nowy wolny od wad, z napinaczem na pewno jest to samo, tak jak ze wszystkim innym. Gwarancja jest na część. A gwarancja na naprawe, oczywiscie ... tylko zawsze ci potem powiedzą ze oni zrobili dobrze to ktos inny musiał spier... .Jakis inny mechanik juz po nich wymienił nowe na stare... A ty im udowodnisz ze od czasu wizyty u nich nie zostawiałes auta w innym warsztacie ...

Zejdzmy na ziemie... takie są polskie realia.

Chyba ze sie myle, to mnie wyprowadzcie z błędu

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2004 10:21:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pompy nie trzeba wymieniac za kazdym razem w tych silnikach ... ale rolki tak ... tak samo warto wymienic pasek pompy wtryskowej

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2004 10:31:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
przychylam sie do ostrozności do ASO krzysmada

Zapewne w róznych ASO Audi w Polsce sa rózne usługi

ale w Olsztynie - no way

szzczegóły jak ktoś sobie zyczy opiszę
Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2004 18:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Zapewne w róznych ASO Audi w Polsce sa rózne usługi

ale w Olsztynie - no way

szzczegóły jak ktoś sobie zyczy opiszę


W takim razie opisuj - ja jestem ciekaw

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ASO
PostNapisane: 02.kwi.2004 16:04:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Napisz maila to Ci wysle cały opis (który wysłałem do właściciela ASO, niestety bez odpowiedzi) jednej mojej przygody z chipem immo z kluczyka który mi zgubili,

druga sprawa to jakj kupowałem auto pojechałem do serwisu aby mi wszystko sprawdzili
Owszem opisali każdą ryske na aucie, godzinę czasu przyglądali sie paskowi rozrządu, który był włąśnie świeżo wymieniony (15000 po wymianie), wszystkie napisy czytelne,
nie sprawdzono przegubu z uszkodzona osłoną
brak reakcji na moje pytania skąd zawilgocona pompa wtryskowa (odpowiedź: disle tak mają?!?!)
zero koncepcji na ślady wycieków ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzenia!!!!

Potem musiałem wymienić przegub, uszczelnić pompe wtryskową (raczej duże koszty)
a teraz będę sie przymierzał do razrządu i uszczelki pod głowica

Jeszcze w starszym audi stwierdzono że końcówki wtryskółw do wymiany a to była pompa paliwa (2.1 benzyna wtrysk)
to tyle
PZDR
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2004 10:50:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
krzysmad - zrobiłeś już ten rozrząd?
Pzdr
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2004 23:08:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
krzysmad i co z tym rozrządem - wymieniłeś
Napisz szczegóły jeśli tak
Pzdr Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 11:36:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Darp napisał(a):
krzysmad i co z tym rozrządem - wymieniłeś
Napisz szczegóły jeśli tak
Pzdr Darp


Coś kolega krysmad przysypia.... ;) ;) ;)


Ja jestem właścicielaem C4 2,5 tdi z nowym rozrządem po 178tkm.
Cała operacja trwała 4 godziny i kosztowała 1100 pln w CIANCIARA serwis w Wawie.. Pan Marek powiedział, że na jakieś 70 tkm wystarczy. Ja jestem zadowolony nowy pasek rozrządu, rolka prowadząca, pasek pompy wtryskowej, rolka prowadząca i guma na przegubie za te 1100 pln. Może być czy drogo?

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 15:02:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
jestem tuż po wymianie rozrzadu w A100 c4 2.5 TDI AAT kosztowało to 900 zł w materiale. Liczyłem pierwotnie na ok 420. dopiero po otworzeniu widać co trzeba wymienić.

Niestety oprócz tych 900 zapłaciłem jeszcze 1700 dodatkowo za wymianę zawartości głowicy. Jak rypnął pasek to posypało wszystko w środku. Na moje szczęście na niskich obrotach i to szczędziło korbowody, wał zawory. Ja się spóźniłem z wymianą rozrządu o około 600 km to jest ok 2 dni. Niestety . Kazdemu teraz radzę lepiej chwilkwe wcześniej niż póxniej. A poza tym na tym nie ma co oszczędzać. I jeszcze jedno w tych silnikach wyciera się klin koła pasowego wału nalezy na to zwrócic uwagę przy wymianie paska. Przez ten klin cięzko pali, kopci, nierówno pracuje silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 15:14:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wymieniaj wszystko łącznie z rolką prowadzącą!! Poprzednik nie wymienił nic, poza napinaczem i paskiem - dla mnie onzaczało to koszt 1700 PLN + laweta :/ (ale ja mam V6 czyli dwie głowice)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 18:44:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Mnie do wymiany rozrządu zmusił olej na pasku (wyciek na simmeringu). Pewnie jeszcze przez wakacje bym pojeżdził ale pękł pasek od pompy wtryskowej i wszystko zrobiłem za jednym "wepchnięciem" do warsztatu. Tzn kolejność była taka - pęknięty oasek, obadanie tego i tamtego i okazało się że rozrząd trzeba zrobić... No to zrobiłem.
Pozdro
PS NO MORE pękniętych pasków 4 ALL!!!!

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2004 20:09:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Dzięki za uwagi.
A ten klin na wale...
Mi ostatnio coś słabiej zapala rano na zimnym motorze...fakt że aku ma już 8 lat i musze zmienic na nowy (oddzielny temat że nie wiem na jaki-proponowany przec Centrę 92 Ah za duże gabaryty!)
Czy jeśli ten klin się luzuje to za każdym razem słabo zapala czy tylko przy zimnym?
Rozrząd będę robił za jakieś 1000km
Pozdrawiam
Ps orginały wstawialiście czy zamienniki?
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2004 11:37:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
witam

zrobiłem rozrządzik i tak:
Pasek rozrządu Dayco- bo taki był orginał- 60 PLN
rolka napinająca Febi - 145 pln
rolka prowadząca INA - 95 pln

co do pompy to tylko pasek (bo to juz mało grozne) a rolki droższe jak do rozrządu

pasek pompy QH - 45 PLN

robocizna : 170 pln

Suma : 515 pln


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2004 11:39:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2004 11:58:51
Posty: 344
Lokalizacja: Ruda Śląska
Bardzo rozsądna cena :P :peace:

_________________
Audi A6 2.0 TFSI 2006 Rok


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: