.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 20:42:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2010 08:56:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
mroova81 to dla Ciebie. Nie wiem czy to widziałeś, bo już zakurzone na necie leży, ale pewnie innym się przyda.
Miłej lektury. :)
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=943

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2010 09:43:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
To ja już zgłupiałem z tym wjeżdżaniem na rolki przy przeglądzie (Torsen). Można czy nie?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2010 10:03:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Wg mnie nie można. Przy małych prędkościach nic się nie dzieje i zostało to sprawdzone przez nie jednego diagnostę na nie jednym aucie.
Ale wyobraźcie sobie jedną sytuację.
Auto stoi jedną osią na rolkach, druga na stałym podłożu. Rolki napędzają oś i do tego momentu nic się nie dzieje. Następuję hamowanie. I z chwilą hamowania wszystkich kół torsen zmusza auto (oś będącą na gruncie stałym) do opuszczenia go z rolek (analogia do audi A8 z YT), ale... auto nie może wyjechać, bo trzyma go hamująca oś stojąca na stałym gruncie. I tu się zaczynają schody, bo na mechanizm działają sprzeczne siły. Moim zdaniem właśnie w tej chwili torsen dostaje najbardziej po dupie, bardziej jak strzały ze sprzęgła i takie tam.
Właśnie po to stacje diagnostyczne są (powinny być) wyposażone w dodatkowe rolki samobieżne lub opóźnieniomierz.

A teraz moje pytanie.
Jak zachowa się auto wyposażone w centralny mechanizm typu torsen, tylny i przedni otwarty bez blokady, gdy jedną stroną,prawą lub lewą stoi na lodzie (całkowity brak przyczepności) a drugą np. na asfalcie. Albo co gorsza, znajdzie się w takiej sytuacji podczas jazdy?
Moim zdaniem jeden torsen to za mało.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2010 22:43:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
zserty napisał(a):
A teraz moje pytanie.
Jak zachowa się auto wyposażone w centralny mechanizm typu torsen, tylny i przedni otwarty bez blokady, gdy jedną stroną,prawą lub lewą stoi na lodzie (całkowity brak przyczepności) a drugą np. na asfalcie. Albo co gorsza, znajdzie się w takiej sytuacji podczas jazdy?
Moim zdaniem jeden torsen to za mało.

Tak, masz rację, to za mało, ale:
Primo - nie rozmawiamy o samochodach terenowych.
secundo - zawszejest jakaś furtka, jak nie drugi torsen, to DIFFy, a w nowszych EDS, a w jeszcze nowszych EDS wraz z ESP.
Artykuł w trakcie przetwarzania. :D

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2010 12:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2006 15:52:01
Posty: 103
Lokalizacja: Końskie, Kraków
Auto: A6 C5 4.2
Wrócę do wypowiedzi pająka100 o wyjeżdżaniu przodu z i bez zapiętej tylnej blokady w aucie z torsenem.

Otóż u mnie sytuacja jest zupełnie odwrotna. Mając quattro obute w bardzo dobre skandynawskie zimówki, po zapięciu diff lock'a auto jeszcze bardziej wyjeżdża przodem i dużo ciężej je złamać. Poza tym jest wtedy dużo cięższe do ogarnięcia przy lataniu bokiem przy prędkościach ~80 kmh.

Mój kolega w identycznym aucie ma łyse zimówki, u niego sytuacja jest odwrotna niż u mnie.

_________________
Zakochany w 4x4
A6 C5 Avant 4.2 V8 - jest
C3 avant quattro 2.5 TDi 1T-było
90 quattro NG (gasoline only) -było
C3 avant quattro NF '89 -było
C3 avant quattro NF '90 było - rozbite
Coupe b2 '86 było,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: