.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 21:09:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co zrobić z Audi 100 C4 2.6 V6?
PostNapisane: 19.kwi.2010 11:12:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2005 13:00:45
Posty: 10
Witam,
mam problem z autem, nie wiem co z nim zrobić.
Jeszcze niedawno miałam zamiar nim kolejne parę lat pojeździć, ale teraz chętnie bym się go pozbyła. Problemy zaczęły się kiedy oddałam do warsztatu samochodowego na wymianę rozrządu. Od razu po odebraniu auta z warsztatu zauważyłam że coś "wyje". Mechanik powiedział, że nic nie słyszy, to na pewno nie rozrząd i że jakby coś złego się działo żeby przyjechać. I się zaczęło, padła pompa paliwa, padła pompa wspomagania (okazało się, że to ona wyła), w międzyczasie zalała alternator, który się spalił. Wszystkie te rzeczy zostały wymienione, wydałam na to mnóstwo pieniędzy i okazuje się, że jeszcze silnik trzeba uszczelnić albo wymienić. A ja już mam dość wydawania pieniędzy na to auto, tym bardziej, że mam drugie i mam czym jeździć. Kupiłam też nowy akumulator, wymieniłam lusterka, bo stare były uszkodzone, całkiem niedawno też wymieniałam katalizatory.
I teraz nie wiem, sprzedać go w całości czy na części, jeśli na części to jak, jeśli w całości to komu, czy może naprawiać dalej...
Proszę o jakieś porady, może napiary na skup, który byłby zainteresowany

_________________
Audi 100 2.6 V6 C4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 14:17:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
a moze pora zmienic mechanika i dac auto komus kto sie na tym zna ?Tak cos czuje ze mechanicy cos spaprali .IMO jesli lubisz to auto to powoli sukcesywnie mozna je robic.Jesli chcesz sie pozbyc to alledrogo.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 18:38:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Też mi się wydaje że przyszła pora na zmianę mechanika.
Te części które wymieniłaś wstawiałaś oryginały nówki czy może używki ?
Zastanawia mnie również temat wstawiania nowych katalizatorów (przecież można wspawać rurkę w puszkę kat i śmigać nie trzeba wydawać 2000 na katy).

Jeżeli pompa wspomagania zaczęła wyć po wizycie u mechanika to może on ci wstawił jakiś złom a sam twoją zabrał.


Co do uszczelniania silnika to co się dzieje gdzieś leci olej ? Zrób zdjęcia, bo może to tylko uszczelka pod pokrywą zaworów za 30-40 zł.

Ja osobiście uważam c4 za autko nie do zarżnięcia , kultowe silniki i bardzo wytrzymała blacha jaki i proste dość wytrzymałe zawieszenie.
Pojedź do innego mechanika po 2 gą opinie i kosztorys zastanów się czy chcesz nim jeździć i działaj . A jak sprzedać to allegro i do przodu.

Z rzeczy które wymieniłaś trzeba liczyć że utopiłaś ok 3000-5000PLN ja bym dołożył i jeździł.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 18:55:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
Tez bym obstawiał ze mechanik mógł częsci podmienic ,bo w polsce wszystko jest mozliwe.Popytaj znajomych moze znaja jakiegos zaufanego mechanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 19:07:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
skoro wyje pompa a mechanik tego nie słyszy nie to się nawet co zastanawiać tylko zmieniać na innego wole nawet nie wiedzieć jak on ten rozrząd zmieniał...

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 23:05:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2005 13:00:45
Posty: 10
Olej leci tak, ze zalewa alternator, nie mam pojęcia skąd. Mechanika oczywiście już zmieniłam, ten nowy wymienił mi pompę wspomagania. Części kupowalam nowe, ale np. katalizatory to zamienniki, a alternator regenerowany. Oprócz tego, że leci olej to jeszcze gotuje się płyn chłodzący tak, że aż pękają te przewody gumowe, którymi przepływa. A za uszczelnienie całości koszt wyliczony przez mechanika to minimum 3 tys.

_________________
Audi 100 2.6 V6 C4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2010 08:01:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Takie objawy jak opisujesz to po prostu uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Koszt wymiany z robocizną to 500 -600 zł za sztuke, głowice masz 2 więc całkowity koszt to coś kole 1200-1500zł
Chyba ze jesteś w stanie określić na której głowicy uszczelka strzeliła .

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 14:22:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2005 13:00:45
Posty: 10
tak, ale podobno trzeba wymienić też pierścienie i jakieś inne rzeczy, żeby nie strzeliło coś innego, kiedy wymieni się same uszczelki, stąd taki wysoki koszt. Mnie ta argumentacja przekonuje...

_________________
Audi 100 2.6 V6 C4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 14:45:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
amw-może "polecisz" nam tego mechanika,który tak Ci naprawił autko?To tak ku przestrodze dla innych.

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 17:01:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
amw napisał(a):
tak, ale podobno trzeba wymienić też pierścienie i jakieś inne rzeczy, żeby nie strzeliło coś innego, kiedy wymieni się same uszczelki, stąd taki wysoki koszt. Mnie ta argumentacja przekonuje...
I w ten sposób wymienisz pól samochodu, wydasz na to jego równowartość i dalej bedziesz jezdzila starym gratem, bo lat mu nie ubędzie.
Przede wszystkim ustal z normalnym mechanikiem koszt tych wszystkich napraw i zdecyduj czy warto go trzymać, bo moim zdaniem powoli przestaje sie opłacać inwestycja w grata.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 07:33:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2005 13:00:45
Posty: 10
GP Jumbo napisał(a):
amw-może "polecisz" nam tego mechanika,który tak Ci naprawił autko?To tak ku przestrodze dla innych.


to warsztat AUTO-BS-Serwis w lokalizacji Warszawa-Wlochy, ul. Pianistów 10B

_________________
Audi 100 2.6 V6 C4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 08:17:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
amw napisał(a):
GP Jumbo napisał(a):
amw-może "polecisz" nam tego mechanika,który tak Ci naprawił autko?To tak ku przestrodze dla innych.


to warsztat AUTO-BS-Serwis w lokalizacji Warszawa-Wlochy, ul. Pianistów 10B

no to szerokim łukiem od tego warsztatu.
Jest watek na forum.Polecane warsztaty.Poszukaj moze jest coś z wawki.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 15:54:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Kobita jest z Warszawy, może by jej ktoś pomógł z krawaciarzy i zawiózł panią do normalnego warsztatu i był przy oględzinach diagnosty.
Po jej postach widać, że dałaby sobie wymienić cały reflektor przy awarii żarówki.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 16:05:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
Damy radę.Wstępne ustalenia już są.

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2010 21:22:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Dokładnie pooglądałbym ten silnik. Jeżeli faktycznie do wymiany są pierścienie, to nawet tego nie dotykaj. Zaczyna się od gadki o pierścieniach, później dochodzą panewki, szlif wału. Ewidentnie objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą. Do tego zrobienie głowic. Koszt może przekroczyć 6 tyś, a i tak nie będzie jeździć. Jeżeli chcesz zatrzymać samochód, to lepiej znaleźć silnik w rozsądnych pieniądzach, przełożyć i będzie jeździć. I to chyba jest najbardziej rozsądna wersja. W remont generalny nie pchaj się.
Pozdrawiam.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: