.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.mar.2025 15:49:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2011 13:05:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
I dlatego xdrive niby lepsze ?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE[/youtube]
Wystarczyło dać mniej gazu w tej D3, jak zacznie sie obracać w miejscu odpuścic - samochód sam by się stoczył z tych rolek, ale lepiej dać w palnik od razu, by pokazać jakie to quattro jest be

Tak poza tym, jak kierownik dupa to i 4x4 z blokadami nie pomoże


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2011 13:13:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Ja to widze tak. Np C6 3.0 TDI vs 530D x drive. Test przeciagania czyli konkret lina, luźny piasek lub śnieg i wtedy zobaczymy skuteczność napędu :)

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2011 22:08:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
qww no właśnie niby dlatego. Jeżeli na jednej z osi nie ma obciążenia, torsen staje się dyfrem otwartym. Choć podobno istnieją takie, co mogą przenosić do 100% na jedną oś w jakiś RS'ach.
Przeciąganie na linie xdrive by na pewno nie przegrał. Być może przy identycznych oponach byłby remis. No bo w sumie dlaczego miałby przegrać?
Plusem torsena jest jego prostota działania i niezawodność. Składa się on z (chyba) mniej niż 20 części wszystkich mechanicznych. Xdrive polegnie, jak polegnie elektryka, a o to nie trudno. Nie mniej jednak trzeba być świadomym, że do ekstremalnego offroadu właśnie xdrive nada się bardziej, gdyż komputer analizuje każde koło z osobna, a torsen? Hmm no dopóki ktoś nie walnie w hebel, to nie zjedzie z rolek. No ale to już nie działka samochodów osobowych ani nawet suvów.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2011 22:53:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2010 08:34:39
Posty: 54
Lokalizacja: Białystok
Ja swoimi audicami z Quattro nie wiem czemu ale nigdy nie bałem sie praktycznie nigdzie wjeżdżać. Raz w zime esa poniosło mnie na lodzie i znalazłem się w rowie auto było mocno przechylone w lewą strone, kolega i ja nie mógliśmyotworzyć drzwi(jeden kolega poszedł już szukać jakiegoś ciągnika) oczywiście duże obroty R D R D i mina bezcenna tych którzy ze mną byli bardzo się dziwili :)

_________________
Audi S4 B5 2.7TT jest :)
Audi S6 Avant 4.2 v8 Quattro 1997r-było
Audi A6 Avant 2.5 Tdi 180km Quattro Manual 2000r/swap 1.9tdi+chip
Audi 100 Avant 2.0td 1989r :) bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2011 08:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Cytuj:
Hmm no dopóki ktoś nie walnie w hebel, to nie zjedzie z rolek.

kurde musicie mi wytlumaczyc bo nie rozumiem po co ma nacisnac na hebel ?

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2011 08:07:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
żeby pozwolić torsenowi zadzialać.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2011 09:20:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
To on nie wie ze kola sie kreca ?

A teraz tak hipotetycznie, jak by samochod znalazl sie w takiej sytuacji :
pol samochodu stoi na ubitym sniegu gdzie ma "przyczeposc" a druga polowa stoi na lodzie to nie wyjade jesli nie nacisne hamulca ?

Uzycie hamulca powoduje to ze kola maja jakis opor do pokonania i dlatego wtedy zaczyna dzialac torsen ? dobrze rozumiem ?

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2011 14:43:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Teoretycznie powinien zadzialac EDS/EDL w tamtą zime bylem w podobnej sytuacji

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2011 15:12:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Teoretycznie powinien zadzialac EDS/EDL w tamtą zime bylem w podobnej sytuacji

Zakładając że masz sprawny ABS, oczywiście wyjedziesz. Są też tacy , którym ABS przeszkadza (tak jak mnie) i ostatniej zimy miałem spory kłopot coby jakąś Toyotę wyszarpać z rowu ... :(
Dlatego wolałbym starą poczciwą blokadę mechaniczną ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 17:21:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2010 16:48:09
Posty: 625
Auto: A8 D3 '08
http://www.youtube.com/watch?v=-bHg4HUg ... re=related :/

_________________
VW Corrado 2.0 16v 9a '94 2016-20--
Audi Coupe 2.8 v6 AHH '96 2019-20--
VW T5 1.9 TDi AXC '05 2020-20--
Audi A3 8P 2.0 TDI BMM '06 2017-20--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 08:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Tu chłopaki trochę potestowali :)
http://www.youtube.com/watch?v=Z2CD8lKE ... re=related

I tu 42 sek, robi wrażenie :)

A tak na koniec
Sam swoją A4 wyszarpałem T5 z piachu zakopaną i leżącą brzuchem na ziemi, więc te filniki, jakie to q słabe to niech sobie ci panowie z BMW i Miecia w buty wsadzą :)
A i podobną górkę jak w ostatnim filmiku w 42 sek, pokonywałem kilkukrotnie w warunkach zimowych, z boxem, bagażami dla trojga i nigdy nie kazałem nikomu wysiadać, a pewien pan Rav'em 4 sam nie mógl się wdrapać :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Ostatnio edytowano 16.wrz.2011 08:44:36 przez Zagor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 08:44:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
http://www.youtube.com/watch?v=yEpIXwHP ... re=related

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 12:55:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
http://www.youtube.com/watch?v=OsCYhmC3 ... re=related

aż wąż od turbo sie wysrał z przeciążeń :D

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 13:44:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pamiętam jak podczas sesji zdjęciowej C4 w Dzierżąznej, mój brzydal stał na trzech kołach, przy czym ciężar auta rozkładał sie praktycznie tylko na koła lewe przednie i prawe tylne. Lewe tylne wisiało wysoko w powietrzu, prawe przednie tylko dotykało trawę. I miałem problem z wyjechaniem, bo EDS może hamulcem zatrzymać TYLKO JEDNO koło. I u mnie EDS zablokował lewy tył, a prawy przód "mielił" na trawie. Musiałem nieco rozbujać auto, by ruszyło.
W trudnych warunkach zimowych, im wcześniejsza generacja quattro, tym lepiej. A testy na rolkach potrafią ogłupić elektronikę sterującą nowoczesnymi napędami. Poza tym rolki są o tyle specyficzne, że dają "0" oporu, a na śniegu minimalny opór (trakcja) zawsze jest.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2011 08:16:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
cygaro-avant napisał(a):
Pamiętam jak podczas sesji zdjęciowej C4 w Dzierżąznej, mój brzydal stał na trzech kołach, przy czym ciężar auta rozkładał sie praktycznie tylko na koła lewe przednie i prawe tylne. Lewe tylne wisiało wysoko w powietrzu, prawe przednie tylko dotykało trawę. I miałem problem z wyjechaniem, bo EDS może hamulcem zatrzymać TYLKO JEDNO koło. I u mnie EDS zablokował lewy tył, a prawy przód "mielił" na trawie. Musiałem nieco rozbujać auto, by ruszyło.
.


Tak było ;)

Obrazek
Obrazek

Fotki autorstwa Sprintera

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2011 13:43:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
quattro na bardzo skrajnych warunkach, ktore to przedstawil nam kolega z Rosji w C4 to tzn ''luki'' tego systemu quattro

http://www.youtube.com/watch?v=-bHg4HUg ... re=related

quattro w modelach bez rozkladu mocy [starszych] mozna podzielic na lepsze i gorsze
1. mozliwosc wylaczenia ESP na wielki +... W autach z ''gornej pulki''
2. manual
3. W modelach jak np. 200 byla opcja blokady mostow +
4. reduktor

bez tych opcji naped quattro nie trudno wprowadzic specjalnie w zaklopotanie... lecz tak czy owak w codziennej jezdzie quattro pomaga, no oczywiscie powyz 200ps. Chuyba ze ktos mieszka w gorach w TDi 1,9.

co komplikuje nowe quattro? Brak dopracowania komputera [odruzniania nawierzchni, ktore kola sie kreca, a ktore uaktywnic badz przyhamowac], to Xdrive ma zdecydowanie lepsze na chwile obrcna. Audi tylko tym rozdraznili, czekajcie teraz cierpliwie ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: