.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 23:25:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: dlaczego akurat audi ?
PostNapisane: 15.wrz.2005 20:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2005 20:00:46
Posty: 20
Lokalizacja: Częstochowa
witam wszystkich po raz pierwszy :)

chciałbym od Was ddowiedzieć się o powodach dla których warto nabyć Audi.
Mam na celowniku A4 1.9TDi 130kM 6-bieg. (wersja 2002) lub A 3 2.0 TDi 140 kM (wersja od wiosny 2003).

Te podpowiedzi mają dotyczyć przyszłego chiptuninu + tuningu mechanicznego. Co przemawia za a co przeciw wskazanym modelom ?

Ode mnie: A4 ma silnik ustawiony wzdłużnie, więc podejrzewam że będzie problem z wynmianą suszarki na wiekszą ! A może się mylę? Co z większym IC ? Może właśnie dlatego lepiej wybrać A3 gdzie silnik jest umieszczony poprzecznie i więcej miejsce na większą suszarkę ? A i silnik 16V jest chyba godny wyboru.
Czy rożnice w ilości miejsca we wnętrzu pomiędzy A4 a A3 są znaczące ?

Alternatywą jest ew. Leon FR 150 kM lub nowy 2.0 140kM, ale audi jakby bardziej mi zaczyna odpowiadać ... w moim wieku :peace:

dzięki za podpowiedzi :)

ps
w tej chwili posiadam leona (ASV 110kM) sczipowanego na ok. 145 kM, za chwilę wymieniam wtryski na 0,232,następnie większą suszarkę (od ARL-a) i FMIC. Oczekuję docelowo ok. 170-175 kM i 360Nm...po czymi pójdzie do żony :diabel:

_________________
pozdrowienia

leoTDI

-----------------------------------------------------------------
180 kM ze 110kM ... to chyba nieźle jak na ASV ?
black leon by aligator 0.230/11mm/2,5"MG/1749VB)
Wykres : http://zbyszko.republika.pl/images/wykr800.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 21:05:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Przeniesione z tuningu jako ze ma bardzo mało z tuningiem wspólnego ;)

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 21:21:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Simpson napisał(a):
Przeniesione z tuningu jako ze ma bardzo mało z tuningiem wspólnego ;)

Pozdro

gratuluje Moderatorze :peace:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 23:12:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
leoTDI napisał(a):
o powodach dla których warto nabyć Audi.
Mam na celowniku A4 1.9TDi 130kM 6-bieg. (wersja 2002) lub A 3 2.0 TDi 140 kM (wersja od wiosny 2003).
Alternatywą jest ew. Leon FR 150 kM lub nowy 2.0 140kM.

Widzę, że w twoim kręgu zainteresowań są pojazdy w miarę nowe, z tym że nie porównywalne.
Mianowicie technika i zaawansowanie rozwiązań wnętrza seata leona nowego jest zaledwie porównywalna do ponad 13 letniego Audi 100 (w lepszej wersji wyposażenia).
Jakość i niezawodność nie ma takiego odpowiednika w Audi, gdyż dla Audi jakiekolwiek przebiegi rzędu ponad 300 tys. km to żaden problem, a zadbany egzemplarz może wyglądać jakby zjechał z taśmy , seat tego nawet niedożyje.
O prestiżu przez przyzwoitość nie wspomnę.
A3 z 2003 roku ale po 10.2003 gdy zmieniono mu nastawy zawieszenia i parę innych błahostek.
Miało zbyt twarde, dla wielu klientów do codziennej eksploatacji.
Design środka A3 jest atrakcyjniejszy niż A4 gdyż jest ala TT.
Teraz trochę o A4 z 2002, które ma zdecydowanie większy kufer niż A3.
i więcej miejsca w środku w szczególności na tylnych siedzeniach.
Jeżeli poszukujesz samochodu w miarę komfortowego o zacięciu sportowym, to jest właśnie to.
Sportowe i jednocześnie komfortowe zawieszenie na każdym zakręcie i na każdym kilometrze zamienia moc silników w czystą przyjemność z jazdy.
Szczególnie przekonujący jest wysoki poziom komfortu i jakości, odpowiadające wymaganiom samochodowej wyższej klasy.
Dzięki bezkompromisowej precyzji aluminiowego zawieszenia oraz mocnym jednostkom napędowym charakteryzuje się dynamiką jazdy na najwyższym poziomie.
Miałem w swoich łapkach w styczniu tego roku przez 2 tygodnie ten model z 1,9TDI 130KM w manualnej, mocy trochę za mało, ale zawieszenie robi wrażenie.
Co prawda Leonem z 2001 jako pasażer na tylnym siedzeniu przejechałem tylko z 30km w mieście latem 2004, ale nie chciałbym już tego doświadczać (fatalna klimatyzacja) i pomimo, że miał stosunkowo niewielki przebieg to w środku wyglądał na 500 tys. km, pamiętam że coś się w środku mocno łuszczyło.
Jeżeli chce się czuć wartość każdej wydanej złotówki na auto, to wybór może być tylko jeden - AUDI.
Niejedne leciwe Audi 80 dobrze utrzymane, zapewni więcej frajdy i przyjemności z jazdy niż seat Leon, a i przysporzy mniej kłopotów.
A Audi A4 to naprawdę świetny samochód, i tej decyzji na pewno nikt nie pożałuje.
Jednocześnie Audi może się poszczycić 82 proc. lojalnością klientów wobec marki. Satysfakcja nabywców z samochodu sięga aż 94 proc., co mówi samo za siebie, ponieważ mało jest nabywców seata którzy go wybierają powtórnie.
Zapraszam na Letni Zlot Audi do Józefowa koło Legionowa w dn. 24-25 września:
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=14873
w celu poszerzenia horyzontów.
Pozdrawiam.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 00:06:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
darm napisał(a):
leoTDI napisał(a):
o powodach dla których warto nabyć Audi.
Mam na celowniku A4 1.9TDi 130kM 6-bieg. (wersja 2002) lub A 3 2.0 TDi 140 kM (wersja od wiosny 2003).
Alternatywą jest ew. Leon FR 150 kM lub nowy 2.0 140kM.

Widzę, że w twoim kręgu zainteresowań są pojazdy w miarę nowe, z tym że nie porównywalne.
Mianowicie technika i zaawansowanie rozwiązań wnętrza seata leona nowego jest zaledwie porównywalna do ponad 13 letniego Audi 100 (w lepszej wersji wyposażenia).
Jakość i niezawodność nie ma takiego odpowiednika w Audi, gdyż dla Audi jakiekolwiek przebiegi rzędu ponad 300 tys. km to żaden problem, a zadbany egzemplarz może wyglądać jakby zjechał z taśmy , seat tego nawet niedożyje.
O prestiżu przez przyzwoitość nie wspomnę.
A3 z 2003 roku ale po 10.2003 gdy zmieniono mu nastawy zawieszenia i parę innych błahostek.
Miało zbyt twarde, dla wielu klientów do codziennej eksploatacji.
Design środka A3 jest atrakcyjniejszy niż A4 gdyż jest ala TT.
Teraz trochę o A4 z 2002, które ma zdecydowanie większy kufer niż A3.
i więcej miejsca w środku w szczególności na tylnych siedzeniach.
Jeżeli poszukujesz samochodu w miarę komfortowego o zacięciu sportowym, to jest właśnie to.
Sportowe i jednocześnie komfortowe zawieszenie na każdym zakręcie i na każdym kilometrze zamienia moc silników w czystą przyjemność z jazdy.
Szczególnie przekonujący jest wysoki poziom komfortu i jakości, odpowiadające wymaganiom samochodowej wyższej klasy.
Dzięki bezkompromisowej precyzji aluminiowego zawieszenia oraz mocnym jednostkom napędowym charakteryzuje się dynamiką jazdy na najwyższym poziomie.
Miałem w swoich łapkach w styczniu tego roku przez 2 tygodnie ten model z 1,9TDI 130KM w manualnej, mocy trochę za mało, ale zawieszenie robi wrażenie.
Co prawda Leonem z 2001 jako pasażer na tylnym siedzeniu przejechałem tylko z 30km w mieście latem 2004, ale nie chciałbym już tego doświadczać (fatalna klimatyzacja) i pomimo, że miał stosunkowo niewielki przebieg to w środku wyglądał na 500 tys. km, pamiętam że coś się w środku mocno łuszczyło.
Jeżeli chce się czuć wartość każdej wydanej złotówki na auto, to wybór może być tylko jeden - AUDI.
Niejedne leciwe Audi 80 dobrze utrzymane, zapewni więcej frajdy i przyjemności z jazdy niż seat Leon, a i przysporzy mniej kłopotów.
A Audi A4 to naprawdę świetny samochód, i tej decyzji na pewno nikt nie pożałuje.
Jednocześnie Audi może się poszczycić 82 proc. lojalnością klientów wobec marki. Satysfakcja nabywców z samochodu sięga aż 94 proc., co mówi samo za siebie, ponieważ mało jest nabywców seata którzy go wybierają powtórnie.
Zapraszam na Letni Zlot Audi do Józefowa koło Legionowa w dn. 24-25 września:
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=14873
w celu poszerzenia horyzontów.
Pozdrawiam.

troszke przesadzasz ;-) leon ma takie samo zawieszenie, silniki i nawet wnetrze jak audi a3 do 93 roku - co lepsze - materialy z ktorych zrobiona jest deska boczki siedzenia itp sa takie same wiec roznic za bardzo nie uswiadczysz :P co nie zmienia faktu ze wole audi :P

co do tuningu mechanicznego to silniki 2.0TDi mniej sie do niego nadaja - sa delikatniejsze niz pancerne 1.9 TDi ;-) wiec pewnie pozostaje soft i tyle - w przypadku 130'ki mozna dolozyc fimc wieksza turbine (od benzyny) i cos jeszcze porzezbic ;-)

ja bym wzial mimo wszystko A3 - ladniej wyglada :peace:

ps. w sprawie silnikow najlepiej sie udaj o porade do Mastersa badz Compsportu albo tam gdzie robiles chipsa :P

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 00:15:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Pikene sa nowe A3
ale maja jedna wade: silniki FSI !!! Ktorych nie da sie zagazowac na chwile obecna !! :(

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 01:33:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
DTM napisał(a):
troszke przesadzasz leon ma takie samo zawieszenie, silniki i nawet wnetrze jak audi a3 do 93 roku - co lepsze - materialy z ktorych zrobiona jest deska boczki siedzenia itp sa takie same wiec roznic za bardzo nie uswiadczysz co nie zmienia faktu ze wole audi

Przesadzasz to Ty swoją nadgorliwością, i trochę czytaj uważniej czyjeś posty, jak im chcesz coś zarzucić.
I nie nadużywaj tego słowa, bo nie wszystkim się ono podoba.
Nikt tu nie pisał, ani nie wspominał o starym modelu.
Ale jeżeli już o tym wspominasz to wygląd, kształt, np. konsoli taki sam, ale nie materiałów. Wyświetlacze są też innej klasy w Leonie, nigdy takich nie stosowano w Audi, tylko w VW i Skodzie. Klimatronic też jest zupełnie inny, bo ten z leona to porażka.
Do porównania użyłem Audi A3 z 2001 roku i Leona z 2004,
pierwsze lepsze z Gratki.wp.pl.
Popatrzcie sami:
A3
ObrazekObrazekObrazek
Leon
ObrazekObrazek
A może z moimi receptorami jest coś nie tak?
A co do zawieszenia, to nie wystarczy, że zostały użyte zbliżone elementy i konstrukcyjnie jest prawie identyczne. Jak zawiech przeniesiesz z porsche do poloneza to tak samo będą jeżdziły?
Skoda też ma taki zawiech i silniki, to czemu nie skodę :diabel:
Np. podstawowe elementy zawieszenia od nowego A4 z 2002 roku nie pasują do rzadnego VW, choć powinny np. wahacz nośny od ośki.
Nawet w A8 są elementy z popularnych modeli volkswagena, a wybacz
one nigdy nie będą tak jeżdziły.
Po co kupować Lamborgini skoro ma elementy od VW, kupię Polo i będzie prawie jak Lambo, ale nie, kupię Lambo bo bardziej mi się podoba.
Bardzo dziwne rozumowanie.
Jak miałem A6`98 to gościu właściciel Paska`00 podszedł do mnie i mówi:
Eeeee, A6, to przecież to samo co mój Passek, tylko Pan (miał na myśli, że jestem głupi że płacę za kółka) zapłacił za cztery kółka na grillu.
Miał rację?
Bo ja miałem ochotę mu ...

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Ostatnio edytowano 16.wrz.2005 08:43:43 przez darm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 05:56:01 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Dokładnie.Materiały w Seatach są zdecydowanie gorszej jakości niż w Audi.Oglądałem ostatnio testy i właściciele Leonów skarżyli sie właśnie na bardzo słabą jakość materiałów we wnętrzu i chamskie plastiki.W 2 letnim Leonie wszytko już trzeszczy :diabel: Bez zastanowienia brałbym Audi :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 08:29:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2004 20:47:14
Posty: 1413
Lokalizacja: Gorace klimaty :) Wiek: zawsze 18-tka i trochę więcej ;)
Hugo napisał(a):
Dokładnie.Materiały w Seatach są zdecydowanie gorszej jakości niż w Audi.Oglądałem ostatnio testy i właściciele Leonów skarżyli sie właśnie na bardzo słabą jakość materiałów we wnętrzu i chamskie plastiki.W 2 letnim Leonie wszytko już trzeszczy :diabel: Bez zastanowienia brałbym Audi :peace:


Zgodzę się z moimi przedmówcami g:) U mnie w domu jest jeden seat i co mnie najbardziej denerwuje to przewaga plastiku wewnątrz g:\ Ani to ładne ani praktyczne. Poza tym Seat to dla mnie taka puszeczka g;)

_________________
...ANGEL EYES...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 09:20:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
cala deska jest taka sama w leosiu jak i a3
ta sam ksztal, te same nawiewy, poduszka boczna, ten sam wlacznik swiatel, rozni sie tylko konsola srodkowa klima itd. naturalnie leos wyglada brzydko w porownaniu do a3 :)

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 09:42:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Tyle cech wspólnych to i ma Lambo z co niektórymi popularnymi modelami Audi.
Jako ciekawostka stare zdjęcie 13-letniego Audi 100 2,5 TDI 115KM ośka.
Marna jakość , bo nie miałem wtedy jeszcze odpowiedniego sprzętu.
Obrazek
Z łezką w oku go wspominam.
Ale na tle Leona z 2004, zdjęcia wyżej to i tak ful wypas.
Poduchę też oczywiście miał.

Ale naprawdę godne polecenia, przynajmniej według mnie:
Audi A4 2,5 TDI NAVI/XENO 2,5 Diesel 2002 69 000 zł
lub
Audi A4 TDI 1,9 Diesel 2004 64 900 zł
Oczywiście każdy ma własne preferencje.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 18:24:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2005 20:00:46
Posty: 20
Lokalizacja: Częstochowa
Dziękuje wszystkim za wypowiedzi a w szczegolności darm za obszerny opis :) Podbudowaliście mnie swymi wypowiedziami...tak naprawdę Audi i tylko Audi ! .. zawsze mi się podobało. Do bardziej rodzinnego użytku przekonuje mnie A4, natomiast mając na względzie możliwości tuningu ... raczej A3. Dylemat mam, a raczej będę miał (na razie sonduje). Nikt mi jednak nie odpowiedział na pytanie, jakie są możliwości tuningu A4 (miejsce do dyspozycji na większą suszarkę itd.).

Hugo, widzę u Ciebie w logo budę z niską zawiechą ... przyznam, że wygląda bardzo efektownie. Jakie wrażenia z utkowania ? Może coś napiszesz ? Będę wdzięczny.

Na koniec Was zapytam o jeszcze jedną rzecz: JAK się sprawują silniki Audi po zagazowaniu. np. 2 litrowy ?

Znalazłem ciekawą stronę (pewnie ją już od dawna znacie), gdzie są interesujące opisy czy Video-porównania (z reguły z Motorvision).

Tuning A4 1.9TDI 130 (porównanie efektów 3-tunerów)
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.audi4ever.at/vergleichtests/ ... _abt_1.jpg (itd, tj. 2, 3, 4 i 5)

...okazuje się, że 6-ty bieg to porażka w A4 TDI. Piszą, że nie ma długiego przełożenia, co ogranicza max prędkość po tuningu.

Porównanie A3 2.0 TDI kontra MBW 320D 150kM
---------------------------------------------------------------------
http://www.audi4ever.at/a4_downloads/ca ... =43&go=776

ps
z leonem macie po części rację. Co do kiepskiej klimy (wydajności) to się zgadzam, co do plastyków też, aczkolwiek moje czarne tak nie rażą. Może dlatego, że całe wnętrze mam w tonacji czarnej (lubie takie), z dodatkami w kolorze tytanowym. Nie jest tak źle. Natomiast całą deska to przecież A3, i nie widzę tu różnicy. Jeśli chodzi o skrzypienie ... zobaczymy. W tym co teraz mam, akurat nic nie trzeszczy (wyprodukowany w holandii, kupiony w reichu - miał zaledwie 8-mcy). Natomiast poprzednik - kupiony w kraju ! - cierpiał na stuki z okolicy tylnej klapy i takie inne duperele. Dużo zależy dla kogo się produkuje...masy wschodniej, która niby wexmie wsio jak leci, czy tej lepszej = zachodniej. W końcu leon jest ulokowany jakościowo gdzieś pomiędzy Golfem a ... Audi ... synonimem jakości, tylko ta ... cena :/ .... ale coż, jakość kosztuje.

_________________
pozdrowienia

leoTDI

-----------------------------------------------------------------
180 kM ze 110kM ... to chyba nieźle jak na ASV ?
black leon by aligator 0.230/11mm/2,5"MG/1749VB)
Wykres : http://zbyszko.republika.pl/images/wykr800.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 20:03:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Powiem tak:

miałem okazję pojeździć A3 2.0Tdi + chip na 180ps i to autko jeździ świetnie, do 180 to jest moment później już do 220 trochę gorzej i 245 to max.

Świetny killer na miasto a spalanie przyzwoite.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 20:33:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
(A)rturo napisał(a):
ale maja jedna wade: silniki FSI !!! Ktorych nie da sie zagazowac na chwile obecna !! :(


Nie kompromituj się błagam.... :/ :/ :/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 21:28:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
DeS: dlaczego? Nie rozumiem tego

Tak samo jak kupilem auto, nie gazuj bo to wstyd i auto padnie, niestety dla niektorych nie posluchalem i zagazowalem i nie widze problemow turbo + gaz.

Mauzer: a powiedz mi ile takie tdi 2.0 pali? wlasnie z czipsem

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: