zielaki napisał(a):
MAm znajomego człowieka w serwisie Audi w HAMBURGU, człowiek który pracuje kupę lat w jednym fachu...on nawet juz nie umie naprawiac zadnej innej marki niz Audi bo brakuje mu wiedzy i stwierdził ze najlepiej wyprodukowanym samochodem z gamy Audi jest stara 100 ,cygaro ,c4,stara A6.... i Audi 80 .reszta to baranina....jesli chodzi o A8 to polecał tylko silnik 3,7 .osiągi ponoc takie same jak 4,2 a mniejsze spalanie, no i ta pieprzona elektronika.....w 3,7 juz nie ma tego problemu... Silnik 3,7 został skonstruowany troszkę póżniej niz stary silnik 4,2 i poprawiono mu pewne wady które występowały w starszych modelach..Do tego Niemcy nie są głupi...nie zrobili by silnika tylko 0,5 litra mniejszego by zachowywał się duzo słabiej niz 4,2 i do tego palił tą samą ilosc paliwa.... głównym celem było poprawienie wad i usterek które w modelu 4,2 były technicznie nie mozliwe do poprawienia. no i spalanie..AUDI A8 4,2 jest znacząco paliwozerne na miescie.
Drogi zielaki piszesz o czymś o czym nie masz bladego pojęcia.
Miałem od 03.2005 do 11.2005 A8 3,7 40V 260KM quattro `00 równocześnie z A8 4,2 32V 300KM`98 i nie pisz takich bajek, że 3,7 mniej pali (chyba, że bez quattro) w mieście lub ma podobne osiągi itp., bo nawet moja żona jak to czyta to się uśmiecha z niedowieżania(ona nim przeważnie jeżdziła).
Jak wynika nawet z danych 3,7 ma wyżej położony moment i 0 50 nm mniejszy i wyżej rozwija moc maks.
A w praktyce 4,2 jest agresywny, a 3,7 w porównaniu z nim ospały.
Silnik 3,7 jest identyczny konstrukcjnie co 4,2 tylko rózna jest pojemność
i nastawy sterowników, i dlatego nikt nie może znależć racjonalnego wytłumaczenia jego gorszego zachowania.
A co do twojego stwierdzenia z Kielc, że się nie popisało to wg. Ciebie Audi R8 też jest szajs, bo jak by tam przyjechało to też by się nie popisało, bo nie wiadomo, ćzy wogóle kilka metrów by przejechało.
Pomijając kwestię umiejętności, to jak myślisz na prostym odcinku w Kielcach, kiedy nie musiałem jechac pomiędzy pachołkami ,nie deptałem mu do oporu? Deptałem! Tylko, że koła się poprostu nie kręciły tak szybko jak powinny, gdyż ASR nie można wyłączyć , tylko ESP, a dlatego
gdyż jest on zintegrowany z ABS, a nie jak w A6 jest oddzielnie.
A jak on działa to chyba wiesz, jak też na takiej nawierzchni bez kolców i odpowiednich opon ty byś chciał zobaczyć pokaz mocy.
Żartujesz chyba. Te auta z cienkimi oponami radziły sobie najlepiej.
Po drugie nie czuje sie kier. rajd., ani nie mam auta rajdowego, a czuję sie kierowcą wyścigowym, i nawet Shumacher nie pojedzie boczkami
tak jak zawodowy kierowca rajdowy.
I mnie rajdy nie rajcują, wyścigi a i owszem.
Daj mi kawałek toru wyścigowego gdzie można jechać 250km/h, a zobaczysz co potrafi A8 4,2.
A inna sprawa, to że już nie piszę się na tory typowo rajdowe, jak ten w Kielcach, mając auto które wogóle się do tego nie nadaje.
Nawet gościowi profesjonaliście z SJS Subaru A8 stawało w poprzek,
a używał wszystkiego i hamulcy ( a mieliśmy ich nie używać jak wiesz) i jechał z Esp( ja jeżdziłem bez), gdzie auto nie jest wtedy takie podatne na wyjeżdżanie, i cały czas wajchował biegami(tiptronikiem).
Po prostu taki tor to nie tego auta natura.
ADAM 12 napisał(a):
Cytuj:
...sprostowania:
Nie koniecznie pisałem o Darmie jako słabym kierowcą.
I wcale tak nie twierdzę bo nie znam Darma.Tyle tylko że kolega stwierdził że ktoś sie nie popisał a przyczyn mogło być wiele.Ta o której wspomniałem najszybciej przyszła mi do głowy.
Widziałeś chociaż film z Kielc?
Obawiam sie, że rzeczywiście ktoś tu nie dorósł.
Ciekawe co mi za chwile przyjdzie do głowy.
Kolega napisał o aucie, a ty dorobiłeś o jego kierowcy opinię nie znając go nawet i nie będąc tam.
A to brzydko. Beeeeeeee
A do czego ADAM12 dorósł?
Jak myślisz jaka pierwsza myśl mi przyszła do głowy jak to przeczytałem?!
Tak!
Tak właśnie sobie pomyślałem, a mało brakowało a bym to napisał.
Chyba byś nie był zachwycony.
To tyle.
A wracając do tematu:
Zdecydowanie nie polecam nikomu A8 z motorem V8 3,3 TDI tylko jest w quattro, jeżeli chodzi o koszty eksploatacji.
Pali w mieście ok. 14-15l i koszmarne koszty np. wymiany rozrządu
jak i przeglądów są wyższe niz jakiegokolwiek innego silnika, jak i wady tego motoru np. bardzo szybko zużywajace się wałki rozrządu
(szybciej znacznie niż w 2,5TDIV6) i inne których nie sposób tu opisać.
Prawie brak zamienników.
Występuje tylko w nadwoziu po `99.....ALE....
http://www.mtm-online.de/en/index.php?nav=3&FZID=A8TDI165Q&Kitnum=M-0A8225255QX
POWER I ELASTYCZNOŚĆ..rewelacyjna.
A tak radość z jazdy i w miarę przyzwoite!!!(jak na A8, oprócz spalania)
koszty eksploatacji to bezwzględnie 4,2.
http://www.mtm-online.de/en/index.php?nav=3&FZID=A8220Q&Kitnum=M0A8300300QX
3,7 podobne koszty, ale bardziej awaryjny (nikt nie wie dlaczego) i
nie ten kop, choć bez quattro w miarę idzie, ale to już nie "A8".
A tutaj mój skromny poradnik kupującego A8 bez potrzeby posiadania większej wiedzy o nim:
ftp://ftp.audi8.home.pl/for_A8migos/Poradnik%20kupujacego%20A8.doc
Tylko proszę się nie czepiać za bardzo, jak umiałem tak napisałem.
Jak ktoś ma inne patenty, to na PW please.
Pozdro