.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lut.2025 12:11:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prawidlowa eksploaracja A6 TDI 150KM
PostNapisane: 26.lis.2006 11:41:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2006 15:08:48
Posty: 15
Lokalizacja: Wałbrzych
Witam Wszystkich od pszczółek A6TDI 150 KM. Dopiero od tygodnia mam ją u siebiei i niezabardzo wiem jak ją prawidlowo eksploatowac.Jest to całkiem coś innego jak benzyna. Bardzo elastyczny silnik w porównaniu do Vectry która do tej pory jezdziłem. Przy jakich obrotach wrzócać poszczegolne biegi itp. sprawy. Poedukujcie trochę żółtodzioba
Z góry dzięki
voyadzer1.

_________________
voyadzer


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 11:55:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Witam
diesel jest silnikiem wolnoobrotowym a turbina daje dodatkowo moment obrotowy stosunkowo nisko wiec jezeli czujesz znaczny przyrost momentu to sa to obroty na jakich powinienes jezdzic a maxymalne obroty przy spokojniej jezdzie nie powinny przekraczac 3500-4000 obr . sam wyczujesz kiedy sie jezdzi najprzyjemniej a kiedy najefektywniej. sa tacy co 2000 nie przekraczaja :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 19:14:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Od 1800rpm w zimie i 2500rpm latem zaczyna sie max. moment obr. i od tego momentu autko cignie a koniec przypada na 4400rpm i dalej nie ma sensu go katowac. Przy motorowni z turbina powinenes raczej przejmowac sie (zwazac) na spokojna jazde przed rozgrzaniem sie turbo i spokojna jazde(chlodzenie przez 1-2min) po ostrym palowaniu.Jezeli bedzie Ci sie chcialo to uzuj szukaczki jest b. duzo o 2.5TDI, a jezeli nie to zadawaj konkretne pyt. bedzie latwiej odpowiadac.Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 20:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2006 15:08:48
Posty: 15
Lokalizacja: Wałbrzych
Wielkie Dzięki .
Wybacz ze bedę zadawał może naiwnwe pytania, ale jak konkretnie mieszać biegami, na ile ta elastyczność silnika pozwala co do biegów.
Wiem że męcze, ale na początku ma się wiele wątpliwości.
voyadzer.

_________________
voyadzer


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 20:19:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Norbi napisał(a):
Od 1800rpm w zimie i 2500rpm latem zaczyna sie max. moment obr. i od tego momentu autko cignie a koniec przypada na 4400rpm i dalej nie ma sensu go katowac. Przy motorowni z turbina powinenes raczej przejmowac sie (zwazac) na spokojna jazde przed rozgrzaniem sie turbo i spokojna jazde(chlodzenie przez 1-2min) po ostrym palowaniu.Jezeli bedzie Ci sie chcialo to uzuj szukaczki jest b. duzo o 2.5TDI, a jezeli nie to zadawaj konkretne pyt. bedzie latwiej odpowiadac.Pzdr.


Nie tylko po pałowaniu musisz dać mu odpocząć ;) ... np. jedziesz po autostradzie 150 km/h i zjeżdzasz na parking - broń boże nie wyłączaj odrazu motorka bo turbo dostaje po d..pie - niech pochodzi na wolnych 2-3 minutki.

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ile Pali A6 2,5 TDI 150 KM
PostNapisane: 26.lis.2006 20:54:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2006 15:08:48
Posty: 15
Lokalizacja: Wałbrzych
Dzięki Panowie.
Powiedzcie mi jeszcze proszę ile pali takie A6 2,5 TDi , bo mam je dopiero 5 dni i duże braki we wszelkich wiadomościach
voyadzer

_________________
voyadzer


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 21:05:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Mi spala 11-13 w miachu, ale to chyba najwiecej spalajace 2.5TDI na forum. Mam podniesiona dawke na pompie paliwka i slaby wirusik i stad to spalanie. Forumowiczom pala sporo mniej i pewnie zaraz sie wypowiedza, bo to chyba ulubiony temat wypowiedzi. Trasa 9-10L

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 21:55:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Prezes napisał(a):

Nie tylko po pałowaniu musisz dać mu odpocząć ;) ... np. jedziesz po autostradzie 150 km/h i zjeżdzasz na parking - broń boże nie wyłączaj odrazu motorka bo turbo dostaje po d..pie - niech pochodzi na wolnych 2-3 minutki.


:diabel: sie szybkich i wscieklych naogladales ...w silnikach diesla jest o wiele nizsza temperatura spalin i przy normalnym programie nie ma potrzeby nawet przy ostrzejszej jezdzie schaldzania turbo. takie zabiegi robi sie tylko przy podkreconych benzynach . glownie chodzi tu o rozszerzalnosc cieplna materialow z ktorych zrobione jest turbo oraz o temperatury wrzenia plynow ustrojowych w turbo. w turbo benzynach stosuje sie oprocz oleju rowniez chlodzenie woda a przy takiej cieczy nalezy pilnowac aby turbo nie zagotowalo wody w kanalach turbiny bo moze to spowodowac wysadzenie uszczelniaczy. w turbinach diesla nie ma takiego czegos. jest jedynie olej ktory ma zdecydowanie lepsze wlasciwosci cieplne niz plyn chlodzacy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Prawidlowa eksploatacja A6 2,5 TDI
PostNapisane: 26.lis.2006 22:03:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2006 15:08:48
Posty: 15
Lokalizacja: Wałbrzych
Bardzo sobie cenię te wszystkie uwagi, i licze na więcej
voyadzer. :D

_________________
voyadzer


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 10:13:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
hans napisał(a):
Prezes napisał(a):

Nie tylko po pałowaniu musisz dać mu odpocząć ;) ... np. jedziesz po autostradzie 150 km/h i zjeżdzasz na parking - broń boże nie wyłączaj odrazu motorka bo turbo dostaje po d..pie - niech pochodzi na wolnych 2-3 minutki.


:diabel: sie szybkich i wscieklych naogladales ...w silnikach diesla jest o wiele nizsza temperatura spalin i przy normalnym programie nie ma potrzeby nawet przy ostrzejszej jezdzie schaldzania turbo. takie zabiegi robi sie tylko przy podkreconych benzynach . glownie chodzi tu o rozszerzalnosc cieplna materialow z ktorych zrobione jest turbo oraz o temperatury wrzenia plynow ustrojowych w turbo. w turbo benzynach stosuje sie oprocz oleju rowniez chlodzenie woda a przy takiej cieczy nalezy pilnowac aby turbo nie zagotowalo wody w kanalach turbiny bo moze to spowodowac wysadzenie uszczelniaczy. w turbinach diesla nie ma takiego czegos. jest jedynie olej ktory ma zdecydowanie lepsze wlasciwosci cieplne niz plyn chlodzacy


hans, w życiu tego filmu nie oglądałem ...

Czyli jade sobie przez 5 godzin autostradą 3 tyś obr na zegarku non-stop - zjeżdzam na parking i mogę odrazu wyłączyć silnik ?? :>

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 00:28:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
w silnikach diesla jest o wiele nizsza temperatura spalin i przy normalnym programie nie ma potrzeby nawet przy ostrzejszej jezdzie schaldzania turbo.

Wszystko zalezy od definicji ostrzejszej jazdy. Zasada jest taka: kręciłeś mocno silnik powyżej 4000 rpm przez ostatnie 2-3 km, i ganiałeś go zmieniając co chwila biegi - trzeba turbo ostudzić. Tak nawet szkopy zalecają w instrukcji obsługi np Audi A4.
Jeśli jechałeś ostatnie 3 km. non-stop 4000 rpm`ów , ale bez pałowania - studzić nie trzeba.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Eksploatacja Audi A6 2.5 TDI
PostNapisane: 28.lis.2006 20:13:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2006 15:08:48
Posty: 15
Lokalizacja: Wałbrzych
Dzięki Samuraje za te wszystkie rady. W tym tygodniu kończę te wszystkie formalnosci rejestracyjne i wreszcie będę mógł wykorzystać Wasze rady i wziąc udział w dyskusji.
voyadzer.

_________________
voyadzer


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 17:20:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
hans napisał(a):
Prezes napisał(a):

Nie tylko po pałowaniu musisz dać mu odpocząć ;) ... np. jedziesz po autostradzie 150 km/h i zjeżdzasz na parking - broń boże nie wyłączaj odrazu motorka bo turbo dostaje po d..pie - niech pochodzi na wolnych 2-3 minutki.


:diabel: sie szybkich i wscieklych naogladales ...w silnikach diesla jest o wiele nizsza temperatura spalin i przy normalnym programie nie ma potrzeby nawet przy ostrzejszej jezdzie schaldzania turbo. takie zabiegi robi sie tylko przy podkreconych benzynach . glownie chodzi tu o rozszerzalnosc cieplna materialow z ktorych zrobione jest turbo oraz o temperatury wrzenia plynow ustrojowych w turbo. w turbo benzynach stosuje sie oprocz oleju rowniez chlodzenie woda a przy takiej cieczy nalezy pilnowac aby turbo nie zagotowalo wody w kanalach turbiny bo moze to spowodowac wysadzenie uszczelniaczy. w turbinach diesla nie ma takiego czegos. jest jedynie olej ktory ma zdecydowanie lepsze wlasciwosci cieplne niz plyn chlodzacy
Oj hansika ostatnio ponosi...

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 12:53:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Norbi napisał(a):
hans napisał(a):
Prezes napisał(a):

Nie tylko po pałowaniu musisz dać mu odpocząć ;) ... np. jedziesz po autostradzie 150 km/h i zjeżdzasz na parking - broń boże nie wyłączaj odrazu motorka bo turbo dostaje po d..pie - niech pochodzi na wolnych 2-3 minutki.


:diabel: sie szybkich i wscieklych naogladales ...w silnikach diesla jest o wiele nizsza temperatura spalin i przy normalnym programie nie ma potrzeby nawet przy ostrzejszej jezdzie schaldzania turbo. takie zabiegi robi sie tylko przy podkreconych benzynach . glownie chodzi tu o rozszerzalnosc cieplna materialow z ktorych zrobione jest turbo oraz o temperatury wrzenia plynow ustrojowych w turbo. w turbo benzynach stosuje sie oprocz oleju rowniez chlodzenie woda a przy takiej cieczy nalezy pilnowac aby turbo nie zagotowalo wody w kanalach turbiny bo moze to spowodowac wysadzenie uszczelniaczy. w turbinach diesla nie ma takiego czegos. jest jedynie olej ktory ma zdecydowanie lepsze wlasciwosci cieplne niz plyn chlodzacy
Oj hansika ostatnio ponosi...

Niestety :/

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 15:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
Norbi napisał(a):
Od 1800rpm w zimie i 2500rpm latem zaczyna sie max. moment obr. i od tego momentu autko cignie a koniec przypada na 4400rpm i dalej nie ma sensu go katowac. .


Do jakich obrotów po zmianie biegu przy spokojnej jeździe powinien spadać silnik? Powyżej miejsca gdzie zaczyna się max moment czy niekoniecznie?

U mnie max moment zaczyna się przy 1400obr, więc poniżej jakiego pułapu nie powinienem spuszczać obrotów?

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: