krasek napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie.
Chciałbym prosić o pomoc w zakupie auta, niestety nie znam się zbyt dobrze na samochodach i bardzo łatwo wcisnąć mi kit.
Na autko mam przeznaczone 25 tyś., chciałbym kupić coś z silnikiem diesel'a. Myślałem nad Audi A4, Passatem B5, Seatem Toledo, Skodą Octavią. W sumie to i tak jeszcze do końca nie jestem przekonany które z tych aut kupić, które będzie najmniej awaryjne (przynajmniej w teorii). Skłaniam się ku Audi bo najlepiej mi się podoba i jest chyba najlepiej wyposażone. Konkretnie Audi A4 1,9 Tdi 110 KM z lat '96 - '97. Znajomy mechanik poleca mi jeszcze A6 2,5 Tdi 140 KM z lat '95 - '96, ale i tak nic konkretnego mi nie powiedział na temat kosztów eksploatacji takiego auta i jego awaryjności.
Poczytałem jeszcze trochę to Forum, dowiedziałem się, że 10-letnie auta z niemiec nie mają wcale przebiegu ok. 200 tyś km ale 2-3 raza więcej, że wiele z nich było uszkodzonych i, że w ogóle bardzo łatwo wpaść na minę. Chociaż dzwoniłem do jednego autokomisu i gość powiedział, żę nie bawią się w kręcenie liczników bo na komputerze to wszystko wyjdzie.. Teraz to już sam nie wiem, czy pchać się w 10-letnie Audi, czy kupić krajową serwisowaną Octavię lub może Vectrę 2.0 DTi.
Sprawa wygląda tak, że laik z niewielkim zasobem gotówki chciałby kupić auto średniej klasy, diesel'a, z którym nie musiałby ganiać często do serwisu.
Mam ogromną prośbę abyście mi doradzili, szczególnie co myślicie o zakupie A4 vs A6. Znalazłem np. takie coś:
Audi A6 2.5TDI combi - szukając kierowałem się rocznikiem, przebiegiem i klimatyzacją to, że ma skórę itp. nie jest takie ważne
albo to - chyba z gatunku tzw. okazji -
Audi A4 TDI KLIMATRONICAUDI A4 SEDANAUDI A4 SEDAN - To do tego komisu dzwoniłem, niestety nie umówiłem się na widzenie. Facet powiedział, że auto myją na niedzielną giełdę we Wrocławiu i "auto jest rozebrane", hmm...
Może ktoś osobiście pomógłby mi w zakupie (nawet za odpłatą), mieszkam w okolicach Wrocławia.
Za wszystkie porady i sugestie z góry bardzo dziękuję. To mój pierwszy post i za wszelkie uchybienia przepraszam.
Pozdrawiam
Sylwek
Po piersze mając do dyspozycji 25 kPLN masz całkiem spory wybór.
Ja stałem przed tym samym dylematem i mając do wydania ok 25-30 kPLN zdecydowałem się na zakup B5 TDI `97.
Po pierwsze odpada (czy w B5 czy C5) silnik AKN 2,5 TDI V6. O awariach tego silnika można sporo poczytać nie tylko na naszym forum.
Jeśli chodzi o diesle to w poszczególnych nadwoziach masz do wyboru odpowiednio:
A4 (B5) - jedynie AFN (110 KM) , 1Z jest już za słaby do nadwozia któremu przybyło parę kg.
C4/A6 - tutaj do wyboru doskonały AAT (115 KM), choć nieco może zbyt słaby do tego nadwozia, lub AEL (140 KM), którym już się jako tako jeździ.
Co do przebiegów to 10-letnie auta mają z reguły mocno powyżej 200 tys km , co nie eliminuje jednostkowych przypadków, gdzie faktycznie przebiegi sa niższe. Realnie musisz liczyć że auto 8-10 letnie będzie miało 250-350 tys km, i jeśli jeżdzone było i serwosowane rozsądnie - takie autko posłuży Ci jeszcze długie lata.
Jak najbardziej możesz rozejrzeć się za Passatem czy Seatami Toledo, takie same silniki diesla montowano również w tych autkach, cena napewno będzie atrakcyjniejsza. Jest tylko jedno ale:
- blacharka (Audi bezkonkurencyjne)
- jakość wykończenia (Audi bezkonkurencyjne)
Plus za wybór diesla. Święty spokój gwarantowany.