Rysiu201 napisał(a):
Ciekawe, że jesli to pedal to czemu miga kontrolka świec żarowych? Jaki to związek? Poza tym na tym ekraniku miedzy zegarami, pokazuje sie "OK". Czy ew uszkodzenia nie powinny byc tam sygnalizowane?
Wiesz, nie ma co tu gadac o postoju, choc na pewno masz racje. Rózne usterki moga byc spowodowane postojem, lecz zupelnie nie musza, prawda? Zreszta czy 7 tys km w rok mozna nazwac postojem? I nikt nigdy na 100% nie powie, ze to akurat jest spowodowane dluzszym postojem, wiec szkoda czasu sie nad tym zastanawiac, bo i tak nic z tego nie wyniknie.. Moze byc zupelny brak zwiazku. Jest awaria i trzeba ja naprawic.
A co myslisz/ myslicie o turbo timerze? Wydaje sie to dobry pomysl, zeby schladzac turbine....?
FIS (ekranik) informuje Cie tylko o kilku problemach (paliwo, plyn do spryskiwaczy, plyn chlodzacy, olej, zarowki etc), jezeli to jest ok, to swieci sie OK.
- FIS jest dla uzytkownika;
- kontrolka swiec zarowych jest dla uzytkownika - nakazuje udac sie do serwisu/diagnosty/mechanika;
- diagnostyka VAG dla diagnosty/mechanika.
pedal hamulca... coz... wg mnie hamulce sa wazniejsze niz silnik. ale to tylko moje zdanie.
konstruktorzy tez, jak widac, uznali, ze hamulce sie przydaja do czegos. stad zaimplementowano to info jako o najwyzszym priorytecie.
niewazne, czy zrodlem bledu/usterki jest postoj, czy nie. wazne, bys wiedzial, co jest jego przyczyna (i ew. ja usunal).
turbine (olej) "schladzasz" w ten sposob, ze ostatnie 3-4 km jedziesz na wolnych obrotach (do 2000) ew. na luzie. nie da sie schlodzic samej turbiny, mozna sprawic, ze cieplo zostanie oddane innym elementom silnika.