Rogal napisał(a):
Fajnie sie czyta wypowiedzi ludzi którzy słyszeli a nie mieli
. Musisz kupić to sie przekonasz...
Po za tym. Ludzie są różni i różne mają wymagania - dla jednego perełka to dla drugiego złom stad też różne opinie...
Miałem TDS`a w E-39 i nic się z nim złego nie działo. Troszeczke dłużej kręcił na goracym ale jak sie przysłuchasz to każde BMW tak pali (nie mówie o trupach). Kolejna rzecz to nie piszcie, że BMW ma kiepskie rozwiązenia układu wodnego bo kiepskie to ma Audi jak i wiele innych rzeczy (B4 i 1Z). W betce nawet w zimie po 2-3km mamy juz 90stopni. Dzięki chociażby viskozie czy przysłaniającym sie na podciśnienie żaluzjom chłodnicy wody... Takich przykładów rozwiązań technicznych których Audi jeszcze nie ma i nie będzie miało dłuuugo można mnożyć. Nie wspominając o pozycji za kierownicą, o komforcie i tym jak auto sie prowadzi. Przejedz sie starym C4 i E34 i juz będziesz wiedział co chcesz kupić...
Wszystko sprowadza sie do tego jaki egzemplarz kupisz. Ja przez 8 miesiecy eksploatacji wymieniałem tylko olej i raz tuleje pływające w tylnym zawieszeniu...
Rogal, jeśli chcesz posłuchać o dieslach w BMW to zapraszam Cię na coroczną majówkę do Torunia a później na imprezę nieoficjalną, gdzie możesz się sporo na ten temat dowiedzieć. Jako że z BMW i łódzkim ich klubem jestem związany od lat, to nasłuchałem i naoglądałem się sporo. Sami posiadacze beemek narzekają na układy chłodzenia nie tylko benzynówek (a benzynowe silniki BMW nie mają sobie równych imo), to już diesel BMW nie grzeszy dobrym układem chłodzenia.
E-39 to 5-ka po paru liftingach, więc nijak sie ma do starszych konstrukcji np E-34 i silników TD czy TDS`ów.
To że nic nie zrobiłeś z swoim E-39 spowodowane było głównie szczesciem i faktem ze miales je dosc krótko.
Co do ergonomii i konfortu jazdy zgadzam się w 100% , dodam też ze zawiecha w BMW jest doskonała.
Co do silników diesla - nadal uważam że dopiero 2.0 D (150 KM) to porzadny diesel z tej stajni.