.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 23:57:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Jaki silnik?
2,5 V6 tdi 44%  44%  [ 39 ]
1,8 t 2%  2%  [ 2 ]
2,7 t 19%  19%  [ 17 ]
2,4 2%  2%  [ 2 ]
2,8 32%  32%  [ 28 ]
Liczba głosów : 88
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 12:04:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
meszrum napisał(a):
2.8 sa ociezale i maja maly moment. sa wolniejsze od 2.5TDI.
Nieprawda. http://www.info-samochody.pl/index.php?marka=AUDI



Miałem kiedyś ten sam dylemat co ty.Przestudiowałem to forum i nietylko to.Wybrałem 2,8 V6 30v i niezamieniłbym bym go na żaden inny,chyba że na zagazowane S8 4,2 w manualu :D ,ale to trzeba mieć grubą kasę na zakup. 2,8 jest całkowicie bezawaryjny,a mam już 290 tys. km,8 sekund do 100km/h,193KM ,280Nm,na autostradzie nie wiesz kiedy a masz już prawie 240km/h,spala tyle że nie myślę o gazie-10-12l. , ma zadowalającego jak dla mnie kopa,choć w miarę jedzenia apetyt rośnie (na 4,2).Jedynym minusem jest to że lubi przy ostrym pałowaniu przepalić trochę oleju.Ale dla mnie to nie minus,bo lepszy olej niż awaria.No i dźwięk vałki to melodia dla uszu.Poza tym bardzo dobrze znosi gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 12:52:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
a w miescie ile Ci ten 2.8 pali??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 16:46:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
jeszcze jedno- mam sprzeczne info o spalaniu 2,5 tdi v6 w mieście. Wg jednych info- 10 /100 wg innych 7.8.
Chodzi o 2.5 AFB.
Ile toto w koncu pali??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 16:47:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ja z reguły wierzę tym wyższym wartościom :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 17:06:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
siedzę nad danymi technicznymi i tak porównuje i porównuje...wiem, że bez jazdy próbnej się nie obędzie.Znam tylko A6 1,8t. Porównując dane techniczne 1,8t i 2,5tdi v6 osiągi są b.podobne,spalanie tez.Wiem, że 2,5 to V6 , ale za to diesel i drozszy w eksploatacji. Ciekaw jestem jak z elastycznością??Co przemawia za 2,5 tdi v6?jaka jest jego przewaga nad benzyniakami??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 17:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sirchaser napisał(a):
Wiem, że 2,5 to V6 , ale za to diesel i drozszy w eksploatacji.

???

Przewagą jest technologia , którą odstaje od nawet TB. Przewaga to wytrzymałośc materiałów, niemożność gazowania (na szczęście - wyjątek autobusy), elastyczność diesla w połaczeniu z elastycznością V6 to masakra. Równiejsza praca silnika, takt odmierzany niczym z zegara atomowego, śliczny klang i stosunkowo mały apetyt na paliwko (ale to na ostatnim miejscu akurat :) )

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 17:48:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
ostatnio zaczalem sie rozgladac takze za A4.Tam pod uwage biore 1.9tdi + program i 1,8t. Oczywiscie obydwa avant i quattro.W A4 te dwa silniki sa jakby naturalnym dla mnie wyborem.ALe z A6 to mam niemaly problem...nadal nie jestem przekonany do rzadnego.Bardzo usilnie mysle nad 2,5 tdi - ale martwia mnie te walki, mysle tez o 1,8t, ale troche za slaby, a 2.8 pali jak smok. Silnik 2,4 ma jakies male zainteresowanie (czemu??), 2,7t- za drogi w eksploatacji...
fajnie jakby ktos kto ma A6 avant 2,5 tdi v6 quattro mogl sie wypowiedziec co do spalania w miescie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 17:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
AFB/AKN spala w miescie ok. 10l (manual).
AKE tiptronic spali ok 11.5-12.
w trasie spalanie mozna okreslic jako 6.5 - 8 (zalezy od pantofla).

podkreslam, 2.8 jest blade w porownaniu z 2.5TDI.
przezylem 7 miesiecy w malzenstwie z 2.8 (A8 '01) i bardzo sie nie zakochalem. 2.5TDI rwie asfalt (i gacie) w porownaniu z 2.8.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 17:52:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sirchaser napisał(a):
ostatnio zaczalem sie rozgladac takze za A4.Tam pod uwage biore 1.9tdi + program i 1,8t. Oczywiscie obydwa avant i quattro.W A4 te dwa silniki sa jakby naturalnym dla mnie wyborem.ALe z A6 to mam niemaly problem...nadal nie jestem przekonany do rzadnego.Bardzo usilnie mysle nad 2,5 tdi - ale martwia mnie te walki, mysle tez o 1,8t, ale troche za slaby, a 2.8 pali jak smok. Silnik 2,4 ma jakies male zainteresowanie (czemu??), 2,7t- za drogi w eksploatacji...
fajnie jakby ktos kto ma A6 avant 2,5 tdi v6 quattro mogl sie wypowiedziec co do spalania w miescie.

Powiem Ci jedno.
Jelsi rozwazasz A4 Avant TDI quattro i do tego 1,9 to bez chipa to po prostu nie jedzie, a jesli jestes wysoki to bedziesz mial powyginane kolana.
Sądzę że dopiero chip w mojej AFN quattro spowoduje banana na twarzy. Niestety przesiadajac sie do mojej B4 czuje jak na kregosłupie odbija mi się diesel power czego nie mozna rzec o A4 ... :/

Sugeruję doskładać na B6 AKE quattro ... to dopiero zapina jak nalezy z gekonkiem pod podwoziem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 18:29:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
kurde przekonuje sie do tego AFB coraz bardziej (musze zrobic zapas gaci, skoro tak rwie:) )...powiedzcie tylko czym objawia sie ta usterka z walkami, i czy kupujac uzywane auto od razu je wymieniac??jaki koszt lacznie (nie mowimy oczywiscie o ASO).
Mysle , ze ten silnik bedzie tym bardziej swietny, ze chce quattro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 18:39:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sirchaser napisał(a):
kurde przekonuje sie do tego AFB coraz bardziej (musze zrobic zapas gaci, skoro tak rwie:) )...powiedzcie tylko czym objawia sie ta usterka z walkami, i czy kupujac uzywane auto od razu je wymieniac??jaki koszt lacznie (nie mowimy oczywiscie o ASO).
Mysle , ze ten silnik bedzie tym bardziej swietny, ze chce quattro.

Odpusc AFB i szukaj AKE .. dobrze radze ... :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 18:40:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
chetnie , ale nie dam rady finansowo chyba :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 18:43:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sirchaser napisał(a):
kurde przekonuje sie do tego AFB coraz bardziej (musze zrobic zapas gaci, skoro tak rwie:) )...powiedzcie tylko czym objawia sie ta usterka z walkami, i czy kupujac uzywane auto od razu je wymieniac??jaki koszt lacznie (nie mowimy oczywiscie o ASO).
Mysle , ze ten silnik bedzie tym bardziej swietny, ze chce quattro.


przeczytaj moje posty - znajdziesz tam wiele o 2.5TDI.
AFB/AKN/AKE nie maja problemu z walkami - problem lezy w uzytkowaniu. pisalem wiele razy, ze do pl trafiaja samochody z przebiegami rzedu 500 000 km i sa one bardzo wyeksploatowane. naturalnie licznik pokazuje twarde 147 000... stad biora sie historie typu "kupilem AFB - 130 000km z '99 i sie popsul...". nalezy wziac pod uwage, ze w pl A6 2,5TDI po oplatach w komisach jest tansze niz takie samo znalezione na mobile - zatem biorac pod uwage zarobek komisu, to cena jaka komis pierwotnie zaplacil za auto swiadczyc moze tylko o przebiegu/stanie pojazdu...
przejechalem AFB 240 000km po polskich drogach od 1998. w marcu byl hamowany [z ciekawosci] z wynikiem 153ps i 312nm (zatem wiecej niz powinien miec). gdyby walki umieraly, to widac byloby to po wykresie... psuje sie tylko przeplywomierz [nieodporny na wstrzasy] - 400pln w ASO [2 lata gwarancji :diabel: ].
wazne, by stsosowac sie do 10ciu przykazan [szczegolnie olej] i zrozumiec, ze 2.5TDI pomimo swej wielkiej mocy nie jest japonskim silnikiem wysokoobrotowym - z mocy korzystamy rozsadnie...

AFB i AKN to jest to samo, tylko z inna skrzynia.
AKE ma dodatkowo 30ps - rozlozenie momentu jak w AFB. z doswiadczenia wiem, ze te 30ps jest skutecznie konsumowane przez tiptronic badz quattro. quattro w tiptronicu jest juz ospale.

[+]
oczywiscie kupujac jakiekolwiek TDI czynisz to w towarzystwie VAG'a i po niezwykle dokladnej diagnostyce.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 18:49:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
przejechalem AFB 240 000km po polskich drogach od 1998. w marcu byl hamowany [z ciekawosci] z wynikiem 153ps i 312nm (zatem wiecej niz powinien miec)

Fajna hamownia :): :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 18:54:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
przejechalem AFB 240 000km po polskich drogach od 1998. w marcu byl hamowany [z ciekawosci] z wynikiem 153ps i 312nm (zatem wiecej niz powinien miec)

Fajna hamownia :): :peace:


mahalas :690:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 18:55:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
przejechalem AFB 240 000km po polskich drogach od 1998. w marcu byl hamowany [z ciekawosci] z wynikiem 153ps i 312nm (zatem wiecej niz powinien miec)

Fajna hamownia :): :peace:


mahalas

Czyżby czyżyk z Puszkina ? :P :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 18:59:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
przejechalem AFB 240 000km po polskich drogach od 1998. w marcu byl hamowany [z ciekawosci] z wynikiem 153ps i 312nm (zatem wiecej niz powinien miec)

Fajna hamownia :): :peace:


mahalas

Czyżby czyżyk z Puszkina ? :P :):


nicht, taka nieznana firemka w Bielsku...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:01:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
przejechalem AFB 240 000km po polskich drogach od 1998. w marcu byl hamowany [z ciekawosci] z wynikiem 153ps i 312nm (zatem wiecej niz powinien miec)

Fajna hamownia :): :peace:


mahalas

Czyżby czyżyk z Puszkina ? :P :):


nicht, taka nieznana firemka w Bielsku...

Aaaaaaaa ... więcej nie pytam ... to wystarczy ... :): :D
Pierwsza litera na "M" jak Miłość ? :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:08:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a nie... :diabel:
C jak Komp...res :P

pamietam, ze chipsowali 3.0TDI. z 233 zrobili ponad 290 :peace: . ja chce takie auto.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:10:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
a nie... :diabel:
C jak Komp...res :P

pamietam, ze chipsowali 3.0TDI. z 233 zrobili ponad 290 :peace: . ja chce takie auto.

Aha. Już się bałem :P :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: