Ponieważ to ja zapoczątkowałem ten TOPIC pozwole sobie dolać trochę oliwy do ognia.
Oto kilka danych: (dane na rok 1998)
1. Porsche Turbo 408KM!!!! vmax- 290km/h
2. BMW Alpina B8 333KM vmax 281km/h
3. BMW ALPINA B12 5,7L 387KM vmax 280km/h
4. CORVETTE 344KM vmax 274km/h!!!!!!!!!
5. LOTUS ESPIRT V8 1354Kg (masa) 354KM vmax 282km/h!!!!!!!!
6. Maserati Quattroporte Ottocilindri V8 335KM vmax 270km/h
Czy ktoś z tych twierdzącychm, że S6 4,2 powinno jeździć 280km\h zauważa drobną różnicę w konstrukcji, mocy i przygotowaniu od w/w.
Zauważyłem, że wielu z klubowiczów opuszczało lekcje fizyki. Jak dorosły człowiek zainteresowany motoryzacją może twierdzić, że pomiędzy 230km/h a 280km/h jest tak znikoma różnica, że po wymianie filtra na stożkowy nasze auto zamiast 210 będzie od dzisiaj jeździło 250km/h.
Tak jest to prawda ale tak jak już wcześniej napisałem tylko na podnośniku u wulkanizatora.
NIGDY 290 czy nawet 300 KONNE KOMBI WAŻĄCE PRAWIE TONY NIE BĘDZIE MOGŁO SIĘ RÓWNAĆ OSIĄGAMI Z PORSCHE TURBO.
Co do różnicy w osiągach pomiezy 4,2 a 2,8. Ktoś napisał, że 240 dla 4,2 to trochę mało. Na jakiej podstawie. Jechałeś nim. To, że 2,8 można kulnąć do 240. Może i da sie ale warunki muszą być idealne. A moja S6 pewnie dała by radę 250km/h gdybym chciał ryzykować, że przy takim obciążeniu w moim ośmioletnim aucie nic nie zawiedzie i nie ozdobie okładki nowin Jeleniogórskich. Ale po co!!!
Wiecie po co były robione Modele AUDI (S2, S3, S4, S6, S8, czy RS)?????
Po to aby mozna było się szczycić tym, że Audi RS2 do pierwszych 50km/h przyspiesza szybciej, niż MACLAREN F1.
Po to, żeby kierowcy F1 skarżyli się przez radio, że nie mogą nadążyć za pilotem (PACE CAR) RS6 na mokrej nawieżchni.
O to w tym wszystkim chodzi, a nie o to by zabrać rodzinkę i rowery i jechać 280km/h nad morze.
Pozdrowieni dla wszytskich uczestników i bez urazy
Flavios PEACE

RS2 fabrycznie 262...