.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Od którego roq Audice mogą jeździć na bezołowiowej ??
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=11646
Strona 1 z 2

Autor:  Czaszek [ 03.sty.2005 07:59:04 ]
Tytuł:  Od którego roq Audice mogą jeździć na bezołowiowej ??

Witam, w związku z informacją, że zostaje wycofane paliwo uniwersalne i niektóre osoby bedą zmuszone dodawać jakieś śmieszne dodatki do paliwa :(
mam pytanie :)
od którego rocznika panewki są odporne na ścieranie ?

Autor:  Klax [ 03.sty.2005 08:43:21 ]
Tytuł: 

hmm. nie wiem od ktorego roku, :) ale tu nie chodzi chyba tylko o panewki , wydaje mi sie ze rownie wazne sa gniazda zaworowe, a konkretnie wypalanie gniazd ;) , przynajmniej tak mialem w poprzednim "aucie" :)

Autor:  jmm [ 03.sty.2005 10:34:55 ]
Tytuł: 

Hmmm
Czaszek 2.2 ma w instrukcji ze powinno jezdzic na Super 98 ;)

Autor:  Czaszek [ 03.sty.2005 10:43:50 ]
Tytuł: 

jmm napisał(a):
Hmmm
Czaszek 2.2 ma w instrukcji ze powinno jezdzic na Super 98 ;)



Hmm, to możę martwie sie na zapas :)
co prawda i tak bede śmigał na gazie, ale jak kiedys bede sie chciał pościgać z jakąś 80 z 82' to wypadało by jechać na paliwie
:524:

Autor:  Klax [ 03.sty.2005 11:30:58 ]
Tytuł: 

niop , poganiac sie, zwlaszcza ze mna :D ... w koncu mam 1,6 , a w takim wypadku 2,2 ze mna nie pogada ;) :)

Autor:  Kirdan_ [ 03.sty.2005 12:02:30 ]
Tytuł: 

Czaszek, w książce do obsługi Audi 80 - 1979 - 1987, wyczytałem, że pomimo podania minimalnej liczby oktanów to cytuję "do każdego silnika można bez obaw stosować benzynę bezołowiową". To jest co prawda książka do modelu B2 ale z doświadczemia mogę powiedzieć, że jak zacząłem jeździć na bezołowiowej 98, to silnik zaczął mi dośc tak dziwnie się zachowywać. Fakt, moc mu wzrosła ale jednocześnie zdawał się pracować szarpnięciami. Teraz przerzuciłem się na Euro Super 95 i większych problemów nie ma. Silnik jak cykał tak przepięknie cyka sobie, jak zwykle ciężko się go uruchamia (gaźnik niedługo idzie do regeneracji + nowy podcisnieniowy regulator zapłonu).

Z tego co słyszałem do ES 95 ma skład bardziej przyjazny dla starych silników od 98.

Uciekinier ze złomowiska pozdrawia drugiego uciekiniera ;););)

Autor:  Klax [ 03.sty.2005 13:18:29 ]
Tytuł: 

dla informacji , ja rowniez jezdze na orlenowskim es 95, a uniwersalna tylko do maluszka kiedys lalem.

Autor:  Czaszek [ 03.sty.2005 13:38:22 ]
Tytuł: 

Klax napisał(a):
dla informacji , ja rowniez jezdze na orlenowskim es 95, a uniwersalna tylko do maluszka kiedys lalem.


No to nie wiem czemu ja panikuje :)
a długo jeździcie na Es 95

Autor:  Klax [ 03.sty.2005 13:45:44 ]
Tytuł: 

hmm. no ja odkad qpilem niunie czyli od czerwca 2004 do grudnia, bo od grudnia nie jezdze chwilowo. Ale z tego co mi wiadomo to poprzedni wlasciciel tez takie lal, no i chyba wszystko jest w porzo.. tzn. tak przynajmniej mi sie wydaje :)

Autor:  mechitro [ 03.sty.2005 17:53:53 ]
Tytuł: 

Kirdan_ napisał(a):
Czaszek, w książce do obsługi Audi 80 - 1979 - 1987, wyczytałem, że pomimo podania minimalnej liczby oktanów to cytuję "do każdego silnika można bez obaw stosować benzynę bezołowiową". To jest co prawda książka do modelu B2 ale z doświadczemia mogę powiedzieć, że jak zacząłem jeździć na bezołowiowej 98, to silnik zaczął mi dośc tak dziwnie się zachowywać. Fakt, moc mu wzrosła ale jednocześnie zdawał się pracować szarpnięciami. Teraz przerzuciłem się na Euro Super 95 i większych problemów nie ma. Silnik jak cykał tak przepięknie cyka sobie, jak zwykle ciężko się go uruchamia (gaźnik niedługo idzie do regeneracji + nowy podcisnieniowy regulator zapłonu).

Z tego co słyszałem do ES 95 ma skład bardziej przyjazny dla starych silników od 98.

Uciekinier ze złomowiska pozdrawia drugiego uciekiniera ;););)


Silnik powinien być eksploatowany na benzynie o wartości oktanów nie mniejszej niż podaje producent, niemniej jednak jeśli chce się stosować paliwko o większej ilości oktanów należy wyprzedzić zapłon !
Pb 98 spala się po prostu dłużej od PB 95 - jeśli miałbyś dobrze ustawiony zapłon to nic by nie szarpało :!!:
Dla 95 -> 98 wypada wyprzedzić o 5 stopni...
Jeśli nie wiesz jak powinieneś mieć ustawiony to napisz symbol silnika, a Ci podam.

Autor:  Kirdan_ [ 03.sty.2005 20:08:01 ]
Tytuł: 

Oki tylko gdzie tego szukać? Numer silnika zaczyna się od ZA. W książce H.R Etzolda nie znalazłem tego oznaczenia. Wymienione są jedynie DD,DS,DT,DZ,EP,FY,JN,NE,PV,WV/YN,YP,YY oraz YZ.....no ale to dotyczymodeli od VIII.78 do VIII.86... Noże będziesz w stanie mi powiedzieć jaka to pojemność??

W serwisie Bosh Autotronik powiedzieli mi, że mam wyprzedzenie 15 stopni a winę ponosi niewłaściwy podciśnieniowy regulator zapłonu... Może i to prawda bo silnik na wolnych obrotach wpada w dość silne wibracje.......Na szczęście na dniach jadę do serwisu i niech oni działają :))

Silnik zgodnie z dowodem rejestracyjnym ma pojemnośc 1283 cm3 ale mój samochód dysponuje wzmocnieniem przedniego zawieszenia co było spotykane wyłącznie w silnikach 1.6 i 1.8... Nie będe nawet mówił o tym, że mechanik jak zdjął osłone filtru powietrza to zdziwił się i stwierdził, że zamontowany jest niestandardowy gaźnik (i dopiero po dwóch godzinach znaleźli jego schematy ;) ).

Z góry dziekuję za wszelką pomoc.

Autor:  mechitro [ 03.sty.2005 21:43:28 ]
Tytuł: 

ZA montowany był w latach '73-78.
1297cm3
Zasilany benzyną o minimalnej wartości oktanowej: 91
Kąt wyprzedzenia zapłonu 9+/-1 przy 950obr/min na odłączonym podciśnieniu.
Powinien mieć gaźnik 35PDSIT.

No jak masz wyprzedzony 15 stopni to jest dobrze pod PB95, ale dla 98 oktanowej powinien być jeszcze bardziej.

Podciśnieniowy regulator to sprawdź sam, a nie dawaj się naciągać na serwisie :zly:
Zdejmujesz kopułke, odłączasz wężyk (jeśli są 2 to najpierw jeden, a potem drugi) i bierzesz do ust i ssiesz :diabel:
Jeśli przesuwa się przerywacz i "nie słyszysz żadnej nieszczelności" to jest ok.

Autor:  Kirdan_ [ 03.sty.2005 22:09:28 ]
Tytuł: 

Dzięki za info. Co do regulatora to nie byłbym taki pewien, gdyż na wolnych obrotach silnik jak już wspominałem z wibracie. Coś jak w starym dieslu gdy maska na luzie zaczyna grzechotac od wibracji ;) co oczywiście nie zmienia faktu, że powinienem cos z tym silnikiem zrobić jeżeli chcę nim jeździc dalej. Pewnie chodzi o ustawienie gaźnika oraz wyregulowanie obrotów....

Pisało tam w tych twoich księgozbiorach jaką taki silnik ma moc? wyjasniam dlatego, że zgodnie z tym co poprzedni własciciel mówił ostatni niemiecki uzytkownik mojego samochodu robił go dla swojego syna. Podobno wymienił silnik na nowy, rocznik '90, 1.6l, 90 koni aczkolwiek nie znalazłem takiego... dlatego, też wzmocniono przednie zawieszenie. Dla swiętego spokoju zostałem przy 1.3, 55 koni.... ale tylko wizyta na hamowni + rozebranie silnika wyjawią co to model ;)

Pozdrawiam

Autor:  jmm [ 04.sty.2005 10:11:33 ]
Tytuł: 

Hmm

Jak wymienil na nowszy silnik i nie zostawil orginalych nuemrow to bedzie problem

Ale o 1,6 90KM to ine slyszalem w autach VAG, jesli juz to 85KM, ale w roku 90 to raczej juz tylko 1,6 75KM, bo 1,8 zastapily te mocniejsze 1,6 ;)

Autor:  mały v8 [ 04.sty.2005 10:51:40 ]
Tytuł: 

No tak każdy martwi się o wycofaniu bęzyny uniwersalnej, a katuje auto na gazie? Poprostu trzeba lać preparat UNIKAT+ i sprawa załatwiona.Bezyna bezołowiowa w starych samochodach powoduje wypalanie gniazd zaworowych ale nie w takim stopniu jak gaz. Wiec to raczej mniejsze zło.

Autor:  Czaszek [ 04.sty.2005 11:11:31 ]
Tytuł: 

No to mnie uspokoiłeś :)

Autor:  Audista [ 04.sty.2005 14:51:28 ]
Tytuł: 

jmm napisał(a):
Hmm
Ale o 1,6 90KM to ine slyszalem w autach VAG, jesli juz to 85KM, ale w roku 90 to raczej juz tylko 1,6 75KM, bo 1,8 zastapily te mocniejsze 1,6 ;)

w B3 montowali 1.6 o mocy 75 kW / 102 KM o oznaczeniu ABB

Autor:  Kirdan_ [ 04.sty.2005 16:06:53 ]
Tytuł: 

Człowiek pracował w zakładach Audi i silnik podobno jest z odzysku. W rzeczywistości za niewielkie pieniądze go sobie załatwił, wstawił a ja mam problem..... Dobobno na autostradzie w Niemczech, na poczatku lat 90-tych, wujo (poprzedni własciciel) doszedł aż do 190 km/h... Max dla silnika 1.3 to 145 km/h. Ja doszedłem do 120 km/h i jeszcze mogłem przyspieszać a miałem mniej więcej 4000 - 4500 obrotów (dokładny pomiar niemożliwy ze względu na zasłaniające kolano :diabel: ). Kolega, który jeździł Poldkiem mówił po jeżdzie próbnej, że to musi być minimum z 80 koni bo samochód ciągnął znacznie lepiej od samego Poldka :)) No ale Polonez jest cięższy :D

Dobra, trudno. Dzięki za pomoc. Pozostaniemy zatem przy 1.3 l :P, żeby nie było, że coś kombinuję ;)

Pozdrawiam

PS. Jeżeli mnie pamięć nie myli to w latach 78-87 były montowane silniki 1.8 90 koni - może to taki? :p

Autor:  jmm [ 04.sty.2005 16:11:04 ]
Tytuł: 

NO moze to byc wlasnie taki silnik ;)
moze nie z tych lat co podales ale 1,8 90KM byly :)

Ptrzyjedz n zlot to sie zobaczy ;)

Autor:  Kirdan_ [ 04.sty.2005 17:08:40 ]
Tytuł: 

W lutym jestem :D a jutro zresztą też :)):))

Może masz i rację bo jak ostatnio śpieszyłem się do pracy to mi spalanie wyszło o zgrozo 10 litrów na 50 kilosów :/ :( a mały silnik tyle nie wypije :)):))

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/