.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 16:38:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Od którego roq Audice mogą jeździć na bezołowiowej ??
PostNapisane: 03.sty.2005 07:59:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 08:45:29
Posty: 108
Lokalizacja: Rybnik
Witam, w związku z informacją, że zostaje wycofane paliwo uniwersalne i niektóre osoby bedą zmuszone dodawać jakieś śmieszne dodatki do paliwa :(
mam pytanie :)
od którego rocznika panewki są odporne na ścieranie ?

_________________
Audi 200 2.1L LPG Typ 43
Powoli wyprowadzany na prostą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 08:43:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
hmm. nie wiem od ktorego roku, :) ale tu nie chodzi chyba tylko o panewki , wydaje mi sie ze rownie wazne sa gniazda zaworowe, a konkretnie wypalanie gniazd ;) , przynajmniej tak mialem w poprzednim "aucie" :)

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 10:34:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Hmmm
Czaszek 2.2 ma w instrukcji ze powinno jezdzic na Super 98 ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 10:43:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 08:45:29
Posty: 108
Lokalizacja: Rybnik
jmm napisał(a):
Hmmm
Czaszek 2.2 ma w instrukcji ze powinno jezdzic na Super 98 ;)



Hmm, to możę martwie sie na zapas :)
co prawda i tak bede śmigał na gazie, ale jak kiedys bede sie chciał pościgać z jakąś 80 z 82' to wypadało by jechać na paliwie
:524:

_________________
Audi 200 2.1L LPG Typ 43
Powoli wyprowadzany na prostą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 11:30:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
niop , poganiac sie, zwlaszcza ze mna :D ... w koncu mam 1,6 , a w takim wypadku 2,2 ze mna nie pogada ;) :)

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 12:02:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Czaszek, w książce do obsługi Audi 80 - 1979 - 1987, wyczytałem, że pomimo podania minimalnej liczby oktanów to cytuję "do każdego silnika można bez obaw stosować benzynę bezołowiową". To jest co prawda książka do modelu B2 ale z doświadczemia mogę powiedzieć, że jak zacząłem jeździć na bezołowiowej 98, to silnik zaczął mi dośc tak dziwnie się zachowywać. Fakt, moc mu wzrosła ale jednocześnie zdawał się pracować szarpnięciami. Teraz przerzuciłem się na Euro Super 95 i większych problemów nie ma. Silnik jak cykał tak przepięknie cyka sobie, jak zwykle ciężko się go uruchamia (gaźnik niedługo idzie do regeneracji + nowy podcisnieniowy regulator zapłonu).

Z tego co słyszałem do ES 95 ma skład bardziej przyjazny dla starych silników od 98.

Uciekinier ze złomowiska pozdrawia drugiego uciekiniera ;););)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 13:18:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
dla informacji , ja rowniez jezdze na orlenowskim es 95, a uniwersalna tylko do maluszka kiedys lalem.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 13:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 08:45:29
Posty: 108
Lokalizacja: Rybnik
Klax napisał(a):
dla informacji , ja rowniez jezdze na orlenowskim es 95, a uniwersalna tylko do maluszka kiedys lalem.


No to nie wiem czemu ja panikuje :)
a długo jeździcie na Es 95

_________________
Audi 200 2.1L LPG Typ 43
Powoli wyprowadzany na prostą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 13:45:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
hmm. no ja odkad qpilem niunie czyli od czerwca 2004 do grudnia, bo od grudnia nie jezdze chwilowo. Ale z tego co mi wiadomo to poprzedni wlasciciel tez takie lal, no i chyba wszystko jest w porzo.. tzn. tak przynajmniej mi sie wydaje :)

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 17:53:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Kirdan_ napisał(a):
Czaszek, w książce do obsługi Audi 80 - 1979 - 1987, wyczytałem, że pomimo podania minimalnej liczby oktanów to cytuję "do każdego silnika można bez obaw stosować benzynę bezołowiową". To jest co prawda książka do modelu B2 ale z doświadczemia mogę powiedzieć, że jak zacząłem jeździć na bezołowiowej 98, to silnik zaczął mi dośc tak dziwnie się zachowywać. Fakt, moc mu wzrosła ale jednocześnie zdawał się pracować szarpnięciami. Teraz przerzuciłem się na Euro Super 95 i większych problemów nie ma. Silnik jak cykał tak przepięknie cyka sobie, jak zwykle ciężko się go uruchamia (gaźnik niedługo idzie do regeneracji + nowy podcisnieniowy regulator zapłonu).

Z tego co słyszałem do ES 95 ma skład bardziej przyjazny dla starych silników od 98.

Uciekinier ze złomowiska pozdrawia drugiego uciekiniera ;););)


Silnik powinien być eksploatowany na benzynie o wartości oktanów nie mniejszej niż podaje producent, niemniej jednak jeśli chce się stosować paliwko o większej ilości oktanów należy wyprzedzić zapłon !
Pb 98 spala się po prostu dłużej od PB 95 - jeśli miałbyś dobrze ustawiony zapłon to nic by nie szarpało :!!:
Dla 95 -> 98 wypada wyprzedzić o 5 stopni...
Jeśli nie wiesz jak powinieneś mieć ustawiony to napisz symbol silnika, a Ci podam.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 20:08:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Oki tylko gdzie tego szukać? Numer silnika zaczyna się od ZA. W książce H.R Etzolda nie znalazłem tego oznaczenia. Wymienione są jedynie DD,DS,DT,DZ,EP,FY,JN,NE,PV,WV/YN,YP,YY oraz YZ.....no ale to dotyczymodeli od VIII.78 do VIII.86... Noże będziesz w stanie mi powiedzieć jaka to pojemność??

W serwisie Bosh Autotronik powiedzieli mi, że mam wyprzedzenie 15 stopni a winę ponosi niewłaściwy podciśnieniowy regulator zapłonu... Może i to prawda bo silnik na wolnych obrotach wpada w dość silne wibracje.......Na szczęście na dniach jadę do serwisu i niech oni działają :))

Silnik zgodnie z dowodem rejestracyjnym ma pojemnośc 1283 cm3 ale mój samochód dysponuje wzmocnieniem przedniego zawieszenia co było spotykane wyłącznie w silnikach 1.6 i 1.8... Nie będe nawet mówił o tym, że mechanik jak zdjął osłone filtru powietrza to zdziwił się i stwierdził, że zamontowany jest niestandardowy gaźnik (i dopiero po dwóch godzinach znaleźli jego schematy ;) ).

Z góry dziekuję za wszelką pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 21:43:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
ZA montowany był w latach '73-78.
1297cm3
Zasilany benzyną o minimalnej wartości oktanowej: 91
Kąt wyprzedzenia zapłonu 9+/-1 przy 950obr/min na odłączonym podciśnieniu.
Powinien mieć gaźnik 35PDSIT.

No jak masz wyprzedzony 15 stopni to jest dobrze pod PB95, ale dla 98 oktanowej powinien być jeszcze bardziej.

Podciśnieniowy regulator to sprawdź sam, a nie dawaj się naciągać na serwisie :zly:
Zdejmujesz kopułke, odłączasz wężyk (jeśli są 2 to najpierw jeden, a potem drugi) i bierzesz do ust i ssiesz :diabel:
Jeśli przesuwa się przerywacz i "nie słyszysz żadnej nieszczelności" to jest ok.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 22:09:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za info. Co do regulatora to nie byłbym taki pewien, gdyż na wolnych obrotach silnik jak już wspominałem z wibracie. Coś jak w starym dieslu gdy maska na luzie zaczyna grzechotac od wibracji ;) co oczywiście nie zmienia faktu, że powinienem cos z tym silnikiem zrobić jeżeli chcę nim jeździc dalej. Pewnie chodzi o ustawienie gaźnika oraz wyregulowanie obrotów....

Pisało tam w tych twoich księgozbiorach jaką taki silnik ma moc? wyjasniam dlatego, że zgodnie z tym co poprzedni własciciel mówił ostatni niemiecki uzytkownik mojego samochodu robił go dla swojego syna. Podobno wymienił silnik na nowy, rocznik '90, 1.6l, 90 koni aczkolwiek nie znalazłem takiego... dlatego, też wzmocniono przednie zawieszenie. Dla swiętego spokoju zostałem przy 1.3, 55 koni.... ale tylko wizyta na hamowni + rozebranie silnika wyjawią co to model ;)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 10:11:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Hmm

Jak wymienil na nowszy silnik i nie zostawil orginalych nuemrow to bedzie problem

Ale o 1,6 90KM to ine slyszalem w autach VAG, jesli juz to 85KM, ale w roku 90 to raczej juz tylko 1,6 75KM, bo 1,8 zastapily te mocniejsze 1,6 ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 10:51:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
No tak każdy martwi się o wycofaniu bęzyny uniwersalnej, a katuje auto na gazie? Poprostu trzeba lać preparat UNIKAT+ i sprawa załatwiona.Bezyna bezołowiowa w starych samochodach powoduje wypalanie gniazd zaworowych ale nie w takim stopniu jak gaz. Wiec to raczej mniejsze zło.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 11:11:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 08:45:29
Posty: 108
Lokalizacja: Rybnik
No to mnie uspokoiłeś :)

_________________
Audi 200 2.1L LPG Typ 43
Powoli wyprowadzany na prostą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 14:51:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
jmm napisał(a):
Hmm
Ale o 1,6 90KM to ine slyszalem w autach VAG, jesli juz to 85KM, ale w roku 90 to raczej juz tylko 1,6 75KM, bo 1,8 zastapily te mocniejsze 1,6 ;)

w B3 montowali 1.6 o mocy 75 kW / 102 KM o oznaczeniu ABB

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 16:06:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Człowiek pracował w zakładach Audi i silnik podobno jest z odzysku. W rzeczywistości za niewielkie pieniądze go sobie załatwił, wstawił a ja mam problem..... Dobobno na autostradzie w Niemczech, na poczatku lat 90-tych, wujo (poprzedni własciciel) doszedł aż do 190 km/h... Max dla silnika 1.3 to 145 km/h. Ja doszedłem do 120 km/h i jeszcze mogłem przyspieszać a miałem mniej więcej 4000 - 4500 obrotów (dokładny pomiar niemożliwy ze względu na zasłaniające kolano :diabel: ). Kolega, który jeździł Poldkiem mówił po jeżdzie próbnej, że to musi być minimum z 80 koni bo samochód ciągnął znacznie lepiej od samego Poldka :)) No ale Polonez jest cięższy :D

Dobra, trudno. Dzięki za pomoc. Pozostaniemy zatem przy 1.3 l :P, żeby nie było, że coś kombinuję ;)

Pozdrawiam

PS. Jeżeli mnie pamięć nie myli to w latach 78-87 były montowane silniki 1.8 90 koni - może to taki? :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 16:11:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
NO moze to byc wlasnie taki silnik ;)
moze nie z tych lat co podales ale 1,8 90KM byly :)

Ptrzyjedz n zlot to sie zobaczy ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 17:08:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
W lutym jestem :D a jutro zresztą też :)):))

Może masz i rację bo jak ostatnio śpieszyłem się do pracy to mi spalanie wyszło o zgrozo 10 litrów na 50 kilosów :/ :( a mały silnik tyle nie wypije :)):))


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron