.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

dywagacje n/t kosztów czipowania :)
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=12047
Strona 1 z 4

Autor:  BOZZ [ 10.sty.2005 14:24:26 ]
Tytuł: 

Rogal napisał(a):
Cytuj:
gotowego czipa za 1000 zł i wpiąc sie między przepływke a komputer (oszukasz wtedy komputer i bedzie podawał większa dawke paliwa).


To nie jest czip. Przestańcie z pisaniem programów samemu bo niedługo będziecie na Ogłoszeniach szukac części do swoich silników...



Myślisz ,ze kupując czipa za 2000 dostajesz program napisany przez nobliste?
Masz wgrany ten sam program ,kótry sobie szperając możesz ścągnąc z sieci. Ja programu sam pisał nie będe. Są gotowe porgramy, które "wyspecjalizowane firmy kupują i sygnują swoja marką. Po co mam komuś dawać zarabiać?

Autor:  spanky [ 10.sty.2005 14:32:18 ]
Tytuł: 

BOZZ napisał(a):
Rogal napisał(a):
Cytuj:
gotowego czipa za 1000 zł i wpiąc sie między przepływke a komputer (oszukasz wtedy komputer i bedzie podawał większa dawke paliwa).


To nie jest czip. Przestańcie z pisaniem programów samemu bo niedługo będziecie na Ogłoszeniach szukac części do swoich silników...



Myślisz ,ze kupując czipa za 2000 dostajesz program napisany przez nobliste?
Masz wgrany ten sam program ,kótry sobie szperając możesz ścągnąc z sieci. Ja programu sam pisał nie będe. Są gotowe porgramy, które "wyspecjalizowane firmy kupują i sygnują swoja marką. Po co mam komuś dawać zarabiać?

to co napisales ze sie wpina to nie jest czip tylko BOX ,a to sa dwie różne rzeczy. Sa gotowe programy i masz racje ze sa w firmach zajmujacych sie czip tuningiem ,sa one wgrywane do aut ale potem sa korekty tego softu dokladnie pod to autko (czyt: stan aktualny silnika) . jest taka zasada,sa takie same silniki ale kazdy ma inna charakterystyke ,i jeden przyjmie dobrze standarowy soft a drugi sie wysra po miesiacu... zreszta zrobisz jak chcesz...

Autor:  BOZZ [ 10.sty.2005 14:39:34 ]
Tytuł: 

spanky napisał(a):
to co napisales ze sie wpina to nie jest czip tylko BOX ,a to sa dwie różne rzeczy. Sa gotowe programy i masz racje ze sa w firmach zajmujacych sie czip tuningiem ,sa one wgrywane do aut ale potem sa korekty tego softu dokladnie pod to autko (czyt: stan aktualny silnika) . jest taka zasada,sa takie same silniki ale kazdy ma inna charakterystyke ,i jeden przyjmie dobrze standarowy soft a drugi sie wysra po miesiacu... zreszta zrobisz jak chcesz...



Masz racje ale niestety w 50%. Program to ci mogą skorygować, jeżeli miałes już jakieś przerobki silnika, albo osprzetu. A na seryjnym silniku to co niby maja w porgramie skorygować ?
zwiekszyć jeszcze bardziej niz program przewiduje ciśnienie paliwa jak pompa, albo wtryski niewydalają?
Czy zwiększyć ponadprogramowo ciśnienie turbiny.
Rozumiem ,że każdy ma własne zdanie, ale zanim ise na kogos zacznie jechac trzeba sie zastanowić nad tym co się chce napisać.
Chcialbym zobacyzć jak wjeżdżasz do wspanaiłej firmy tuningowej z pierwszych stron gaze a oni mierzą ci np ciśnienie w cylindrach w 1Z (którego pomiar jest całkowicie niemiarodajny) i na tej podstawie wgrywają ci inny porgram niż do drugiego 1Z, który miał inne ciśnienie.

Autor:  spanky [ 10.sty.2005 14:56:14 ]
Tytuł: 

BOZZ napisał(a):
spanky napisał(a):
to co napisales ze sie wpina to nie jest czip tylko BOX ,a to sa dwie różne rzeczy. Sa gotowe programy i masz racje ze sa w firmach zajmujacych sie czip tuningiem ,sa one wgrywane do aut ale potem sa korekty tego softu dokladnie pod to autko (czyt: stan aktualny silnika) . jest taka zasada,sa takie same silniki ale kazdy ma inna charakterystyke ,i jeden przyjmie dobrze standarowy soft a drugi sie wysra po miesiacu... zreszta zrobisz jak chcesz...



Masz racje ale niestety w 50%. Program to ci mogą skorygować, jeżeli miałes już jakieś przerobki silnika, albo osprzetu. A na seryjnym silniku to co niby maja w porgramie skorygować ?
zwiekszyć jeszcze bardziej niz program przewiduje ciśnienie paliwa jak pompa, albo wtryski niewydalają?
Czy zwiększyć ponadprogramowo ciśnienie turbiny.
Rozumiem ,że każdy ma własne zdanie, ale zanim ise na kogos zacznie jechac trzeba sie zastanowić nad tym co się chce napisać.
Chcialbym zobacyzć jak wjeżdżasz do wspanaiłej firmy tuningowej z pierwszych stron gaze a oni mierzą ci np ciśnienie w cylindrach w 1Z (którego pomiar jest całkowicie niemiarodajny) i na tej podstawie wgrywają ci inny porgram niż do drugiego 1Z, który miał inne ciśnienie.

chyba sie nie zrozumielismy .....
jezeli masz standardowy program ktory teoretycznie ma podniesc moc o 30 % to myslisz ze co kazde 1Z po tym programie bedzie mialo taki przyrost..... sadze ze rzaden a jak juz jakis to dlugo nie pojezdzi.... jak mozna napisac dobry program pod silnik nie diagnozujac go i nie wiedzac w jakim jest stanie.... powiedzmy ze nawet o tym nie wiesz ale twoje autko ma nie 90 koni tylko 75 i ledwo zipie a ty ladujesz soft z netu za 1000 zł i po miesiacu stary kibel sra ogniem i jest do wyrzucenia... gdyby wszystko bylo takie latwe i uniwersalne jak piszesz to wszystkie autka mialy by takie same osiagi i programy , a specjalisci od czip tuningu poszli by z torbami. Osobiscie znam kilka przypadkow gdzie byly dwa takie same autka i jeden soft... w jedno autko po zmianie softu smiagalo jak glupie , drugie mialo zadyszke i przyrost mocy byl o wiele nizszy....
jak jest cos do wszystkiego to jest do niczego... ;)

Autor:  Baskecior [ 10.sty.2005 15:33:09 ]
Tytuł: 

Opanujcie emocje Panowie. Jedni z Was zbyt mocno wierzą w marketingowy bełkot firm tuningowych, który w 40% jest prawdą, drudzy zaś podchodzą do tematu zbyt luzacko w stylu zrób to sam...
Faktem jest że programu które trafiają do kompów (tzw chip) to uniwersalne zmodyfikowane mapy, a że lekko się je nagina do konkretnego silnika to inna sprawa. Co do samej operacji to wystarczy programator epromów , chwila czasu i po zabawie. Udowodnię Wam to jak znajdę chwilke (nasza firma zajmuje sie tym przemyslowo ale dla potrzeb elektroniki uzytkowej).
Faktem jest ze silnik przed chipem powinien byc sprawdzony (pomiar na hamowni) i w razie potrzeby doprowadzony do stanu zdrowotnosci. Sam w tej chwili do tego sie przygotowuję (naprawa dołu i korkta góry silnika). Później podmieniam soft i tyle.
Apeluję-nie wierzcie w ten marketingowy czaruś-maruś, bo na tym się zbija kaskę właśnie- na naiwności napaleńców. ;)
Stay tuned

Autor:  spanky [ 10.sty.2005 15:44:43 ]
Tytuł: 

baskecior napisał(a):
Opanujcie emocje Panowie. Jedni z Was zbyt mocno wierzą w marketingowy bełkot firm tuningowych, który w 40% jest prawdą, drudzy zaś podchodzą do tematu zbyt luzacko w stylu zrób to sam...
Faktem jest że programu które trafiają do kompów (tzw chip) to uniwersalne zmodyfikowane mapy, a że lekko się je nagina do konkretnego silnika to inna sprawa. Co do samej operacji to wystarczy programator epromów , chwila czasu i po zabawie. Udowodnię Wam to jak znajdę chwilke (nasza firma zajmuje sie tym przemyslowo ale dla potrzeb elektroniki uzytkowej).
Faktem jest ze silnik przed chipem powinien byc sprawdzony (pomiar na hamowni) i w razie potrzeby doprowadzony do stanu zdrowotnosci. Sam w tej chwili do tego sie przygotowuję (naprawa dołu i korkta góry silnika). Później podmieniam soft i tyle.
Apeluję-nie wierzcie w ten marketingowy czaruś-maruś, bo na tym się zbija kaskę właśnie- na naiwności napaleńców. ;)
Stay tuned

basket to nie jest marketingowy belkot..... jezeli sie na czyms czlowiek nie zna a chce zeby jego niunia byla zdrowa po czipie to nie zabiera sie do tego sam tylko oddaje w rece fachowca ,i niestety za to trzeba placic ;) ... generalnie wychodze z zalozenia jezeli chce miec cos dobrze zrobione to oddaje to w rece kogos kto sie na tym zna.... a to co jest do wszystkie wedlug mnie nadaje sie do niczego.... takie juz mam podejscia i wcale sie nie emocjonuje ... jest mi obojetne co kto i jak robi w swoje niuni .. poprostu wyrazam swoje zdanie i nie musze sie zgadzac z kogos innego zdaniem... :peace:
P.S a gdyby to bylo takie latwe i porste to czipowanie autko bylo by tak tanie jak czipsy (np:lays ;) )

Autor:  Baskecior [ 10.sty.2005 15:51:33 ]
Tytuł: 

spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Opanujcie emocje Panowie. Jedni z Was zbyt mocno wierzą w marketingowy bełkot firm tuningowych, który w 40% jest prawdą, drudzy zaś podchodzą do tematu zbyt luzacko w stylu zrób to sam...
Faktem jest że programu które trafiają do kompów (tzw chip) to uniwersalne zmodyfikowane mapy, a że lekko się je nagina do konkretnego silnika to inna sprawa. Co do samej operacji to wystarczy programator epromów , chwila czasu i po zabawie. Udowodnię Wam to jak znajdę chwilke (nasza firma zajmuje sie tym przemyslowo ale dla potrzeb elektroniki uzytkowej).
Faktem jest ze silnik przed chipem powinien byc sprawdzony (pomiar na hamowni) i w razie potrzeby doprowadzony do stanu zdrowotnosci. Sam w tej chwili do tego sie przygotowuję (naprawa dołu i korkta góry silnika). Później podmieniam soft i tyle.
Apeluję-nie wierzcie w ten marketingowy czaruś-maruś, bo na tym się zbija kaskę właśnie- na naiwności napaleńców. ;)
Stay tuned

basket to nie jest marketingowy belkot..... jezeli sie na czyms czlowiek nie zna a chce zeby jego niunia byla zdrowa po czipie to nie zabiera sie do tego sam tylko oddaje w rece fachowca ,i niestety za to trzeba placic ;) ... generalnie wychodze z zalozenia jezeli chce miec cos dobrze zrobione to oddaje to w rece kogos kto sie na tym zna.... a to co jest do wszystkie wedlug mnie nadaje sie do niczego.... takie juz mam podejscia i wcale sie nie emocjonuje ... jest mi obojetne co kto i jak robi w swoje niuni .. poprostu wyrazam swoje zdanie i nie musze sie zgadzac z kogos innego zdaniem... :peace:
P.S a gdyby to bylo takie latwe i porste to czipowanie autko bylo by tak tanie jak czipsy (np:lays ;) )


Czesciowo masz racje, ale ceny chip-tuningu nie są adekwatne do wkładu sił i środków i dlatego mam do tego takie podejście. Poczekaj rok a cena chipa będzie wynosiła góra 500 PLN ;) To jest sensowna cena za hamowanie i 15 minut roboty :)
Co do tych "fachowców" ... jest ich kilku w kraju, ale nie gloryfikujmy ich tak mocno, chipowanie to nie budowa silnika od podstaw a tylko delikatna zmiana kilkunastu wpisów w epromie.

Stay cool. :)

Autor:  spanky [ 10.sty.2005 16:01:28 ]
Tytuł: 

baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Opanujcie emocje Panowie. Jedni z Was zbyt mocno wierzą w marketingowy bełkot firm tuningowych, który w 40% jest prawdą, drudzy zaś podchodzą do tematu zbyt luzacko w stylu zrób to sam...
Faktem jest że programu które trafiają do kompów (tzw chip) to uniwersalne zmodyfikowane mapy, a że lekko się je nagina do konkretnego silnika to inna sprawa. Co do samej operacji to wystarczy programator epromów , chwila czasu i po zabawie. Udowodnię Wam to jak znajdę chwilke (nasza firma zajmuje sie tym przemyslowo ale dla potrzeb elektroniki uzytkowej).
Faktem jest ze silnik przed chipem powinien byc sprawdzony (pomiar na hamowni) i w razie potrzeby doprowadzony do stanu zdrowotnosci. Sam w tej chwili do tego sie przygotowuję (naprawa dołu i korkta góry silnika). Później podmieniam soft i tyle.
Apeluję-nie wierzcie w ten marketingowy czaruś-maruś, bo na tym się zbija kaskę właśnie- na naiwności napaleńców. ;)
Stay tuned

basket to nie jest marketingowy belkot..... jezeli sie na czyms czlowiek nie zna a chce zeby jego niunia byla zdrowa po czipie to nie zabiera sie do tego sam tylko oddaje w rece fachowca ,i niestety za to trzeba placic ;) ... generalnie wychodze z zalozenia jezeli chce miec cos dobrze zrobione to oddaje to w rece kogos kto sie na tym zna.... a to co jest do wszystkie wedlug mnie nadaje sie do niczego.... takie juz mam podejscia i wcale sie nie emocjonuje ... jest mi obojetne co kto i jak robi w swoje niuni .. poprostu wyrazam swoje zdanie i nie musze sie zgadzac z kogos innego zdaniem... :peace:
P.S a gdyby to bylo takie latwe i porste to czipowanie autko bylo by tak tanie jak czipsy (np:lays ;) )


Czesciowo masz racje, ale ceny chip-tuningu nie są adekwatne do wkładu sił i środków i dlatego mam do tego takie podejście. Poczekaj rok a cena chipa będzie wynosiła góra 500 PLN ;) To jest sensowna cena za hamowanie i 15 minut roboty :)
Co do tych "fachowców" ... jest ich kilku w kraju, ale nie gloryfikujmy ich tak mocno, chipowanie to nie budowa silnika od podstaw a tylko delikatna zmiana kilkunastu wpisów w epromie.

Stay cool. :)

nie gloryfikuje tylko uwazam ze znaja sie na rzeczy... ;)
a co do cen to juz sie nie moge doczekac tych 500 złotych........ jak narazie to ceny rosna a nie spadaja.... a to dlatego ze wlasnie tych fachowcow jest kilku, a i chetnych na czipowanko coraz wiecej...... :peace:

Autor:  BOZZ [ 10.sty.2005 19:05:50 ]
Tytuł: 

baskecior napisał(a):
Faktem jest ze silnik przed chipem powinien byc sprawdzony (pomiar na hamowni) i w razie potrzeby doprowadzony do stanu zdrowotnosci. Sam w tej chwili do tego sie przygotowuję (naprawa dołu i korkta góry silnika).


Własnie dlatego w dniach oddaje pod koniec miesiąca Śmietanka bedzie mi robił góre i w ramach potrzeby dół w silniczku oraz całą resztę innych dupereli. Nie robie tego tylko po to ,żeby mi oleju nie brał - mam ochotę wykrzesać z mojej bestii pare kucy, ale najpierw musi być kuracja odmładzająca :). No i oczywiście kompletna renowacja układu hamulcowego z tyłu bo jest bieda tam teraz.

Autor:  BiLu [ 10.sty.2005 19:57:56 ]
Tytuł: 

popadacie w skrajnosci panowie. z jednej strony modyfikacja programu (chiptuning) to dla laika czarna magia, ale jesli ktos bardziej zglebi temat to w sumie bulka z maslem, a pisanie softu pod konkretny samochod to w duzej mierze moda i magnes, ktorym probuja sciagnac do siebie klienta.
ma to oczywiscie wymierny efekt ale nie jest to efekt na miare pierwotnego przyrostu.
cena za taka usluge wciaz maleje i malec bedzie - pamietam jak V-Tech oficjalnie na stronie podawal cennik uslug i standartowy chip kosztowal ok 3 tys pln - teraz jest juz znacznie taniej, konkurencja firm tuningowych znacznie wzrosla (nawet smiem twierdzic ze nastapil swoisty boom) i wydaje mi sie ze okolice 500 pln sa calkiem realne (pytanie tylko kiedy :diabel: ).
standartowy chip do danego silnika od sprawdzonego tunera to rozwiazanie zadowalajace ale jesli komus zalezy na custom'ie i dodatkowych kilku konikach i niutkach to zaczyna sie korygowanie zmodyfikowanego programu wyjsciowego (dodatkowa robota= dodatkowe $$$).
custom staje sie wrecz niezbedny w momencie gdy w aucie poczynione zostaja mechaniczne modyfikacje - proste, nikt nie pisze softu pod rozne mody bo i tak wiekszosc poprzestaje na pierwszym etapie a jesli ktos juz brnie dalej to i tak zdecyduje sie na custom'a ;)
poniewaz z zalozenia chiptuning ma uwolnic ukryta moc ;) wiec sila rzeczy auto przed takim zabiegiem powinno byc sprawne - na wypadek wysrania sie niuni (za co klient obarczy zawsze chiptuning i tunera a nie niesprawne auto lub wlasna bezmyslnosc).
zanim u siebie zapodalem wirusa doprowadzilem niunie do serii -> 202 Nm/90 PS <- :P i poki co jakos smigam mimo ze nie wiem jakimi cyferkami teraz okraszony bylby wykres (moze to i lepiej :P ) - nie mam softu napisanego specjalnie pod moja niunie, zmienione sa wtryski, mniej kopci, mniej spala, oleju bierze w normie, jakos sie tym turlam, zloilem doope ufowi :diabel: , pozostaje mi jeszcze zmierzyc sie z goralem ;)

amen

Autor:  Warm [ 10.sty.2005 21:07:35 ]
Tytuł: 

ok Bilu, Ufo dostał a co z Baskeciorem :P ;)
i jeszcze jedno robota góry ok kumam
a co z dołem robicie wymiana panewek czy szlif na wale i korbach
bo to juz kpl remoncik silnika :)

Autor:  BiLu [ 10.sty.2005 21:10:10 ]
Tytuł: 

Warm napisał(a):
ok Bilu, Ufo dostał a co z Baskeciorem :P ;)

baskecior i ja wiemy swoje, ty nie musisz o tym wiedziec :P

Autor:  Warm [ 10.sty.2005 21:14:33 ]
Tytuł: 

Bilu napisał(a):
Warm napisał(a):
ok Bilu, Ufo dostał a co z Baskeciorem :P ;)

baskecior i ja wiemy swoje, ty nie musisz o tym wiedziec :P

no dobra nie musze :/
a co z tym dołem ??

Autor:  BiLu [ 10.sty.2005 21:23:36 ]
Tytuł: 

ja z dolem nic nie robilem - nie bylo takiej potrzeby.
krotko po zakupie silnik zostal rozebrany zeby zobaczyc co i jak.
glowica zostala minimalnie splanowana, wymienione zostaly popychacze, uszczelniacze, nowe uszczelki (pod kolektorami i klawiatura) i to wystarczylo by przywrocic fabryke.
zawory, gniazda, tloki etc nie budzily najmniejszych zastrzezen wiec nie bylo sensu nic wiecej robic :peace:
ostatnio doszly wtryski bo stare mialy wyraznie dosc :P

Autor:  Rogal [ 11.sty.2005 01:45:37 ]
Tytuł: 

BOZZ napisał(a):
Rogal napisał(a):
Cytuj:
gotowego czipa za 1000 zł i wpiąc sie między przepływke a komputer (oszukasz wtedy komputer i bedzie podawał większa dawke paliwa).


To nie jest czip. Przestańcie z pisaniem programów samemu bo niedługo będziecie na Ogłoszeniach szukac części do swoich silników...



Myślisz ,ze kupując czipa za 2000 dostajesz program napisany przez nobliste?
Masz wgrany ten sam program ,kótry sobie szperając możesz ścągnąc z sieci. Ja programu sam pisał nie będe. Są gotowe porgramy, które "wyspecjalizowane firmy kupują i sygnują swoja marką. Po co mam komuś dawać zarabiać?


Ty nie masz i pewnie nie będziesz miał - ja za to mam już któryś tam szyty na miare :!: . A prarametry niektórych elementów silnika które nie są regulowane z kompa też mam przestawione :)

Autor:  spanky [ 11.sty.2005 08:12:41 ]
Tytuł: 

generalnie kazdy ma swoje zdanie.... i tak powinno byc ...
to jak juz ktos z Was kupi ten gotowy soft z netu i go zaladuje go do swojej niuni to prosze niech podzieli sie wrazeniami.....
bo jak do tej pory chyba narazie chyba nikt sie nie odwazyl , chociaz z tego co wnioskuje po czytaniu waszych odpowiedzi jest to dobry,tani program dla kazdej niuni.... :peace:

Autor:  Baskecior [ 11.sty.2005 08:14:02 ]
Tytuł: 

Bilu napisał(a):
Warm napisał(a):
ok Bilu, Ufo dostał a co z Baskeciorem :P ;)

baskecior i ja wiemy swoje, ty nie musisz o tym wiedziec :P


:P :D

BTW Dzis Niunia pojechała na rezanko. :D

Autor:  spanky [ 11.sty.2005 08:20:00 ]
Tytuł: 

baskecior napisał(a):
Bilu napisał(a):
Warm napisał(a):
ok Bilu, Ufo dostał a co z Baskeciorem :P ;)

baskecior i ja wiemy swoje, ty nie musisz o tym wiedziec :P


:P :D

BTW Dzis Niunia pojechała na rezanko. :D

jasniej prosze..... :P

Autor:  Baskecior [ 11.sty.2005 08:48:48 ]
Tytuł: 

spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Bilu napisał(a):
Warm napisał(a):
ok Bilu, Ufo dostał a co z Baskeciorem :P ;)

baskecior i ja wiemy swoje, ty nie musisz o tym wiedziec :P


:P :D

BTW Dzis Niunia pojechała na rezanko. :D

jasniej prosze..... :P


Zmiana pierścionków (któryś pękł i wali ropka w wydech), głowica (gumki , uszczelki ew zawory i szlifowanko gniazd, ew wymiana prowadnic itp). Spróbujemy odprężyć silnik (wyższa uszczelka) i załozyć wieksza suszarkę (nieco później). Na razie żadnego chipa, dotychczasowe osiągi były mocno zadawalające. Chcę wrócić do tego co było + ew nowa suszarka. Będzie fotostory i obszerna relacja specjalnie dla braci dieslowców. :)

Autor:  spanky [ 11.sty.2005 08:57:58 ]
Tytuł: 

baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Bilu napisał(a):
Warm napisał(a):
ok Bilu, Ufo dostał a co z Baskeciorem :P ;)

baskecior i ja wiemy swoje, ty nie musisz o tym wiedziec :P


:P :D

BTW Dzis Niunia pojechała na rezanko. :D

jasniej prosze..... :P


Zmiana pierścionków (któryś pękł i wali ropka w wydech), głowica (gumki , uszczelki ew zawory i szlifowanko gniazd, ew wymiana prowadnic itp). Spróbujemy odprężyć silnik (wyższa uszczelka) i załozyć wieksza suszarkę (nieco później). Na razie żadnego chipa, dotychczasowe osiągi były mocno zadawalające. Chcę wrócić do tego co było + ew nowa suszarka. Będzie fotostory i obszerna relacja specjalnie dla braci dieslowców. :)

czekamy i powodzenia..... :peace:

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/