.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Utrzymanie Audi Coupe?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=12240
Strona 1 z 4

Autor:  marcinb [ 16.sty.2005 17:38:03 ]
Tytuł:  Utrzymanie Audi Coupe?

Mam zamiar kupić używane coupe. Zastanawiam się nad :
VW Corrado 2.0 16V,
Oplem Calibrą 2.0 16V
i Audi 80 Coupe.

Od paru ludzi słyszałem że Calibra rdzewieje i ma gorsze właściwości jezdne niż Corrado, więc raczej Calibra odpada, mimo, że jej utrzymanie wydaje się bardzo tanie. Pozostawałoby mi wybrać pomiędzy VW Corrado a Audi Coupe, bo szczerze musze przyznać, że ten samochód również mi sie bardzo podoba.

Mam pytanie, ponieważ sam bardzo mało o nim wiem, a koszty oczywiście grają dosyć dużą rolę. Ile kosztuje utrzymanie Audi Coupe? Czy jest dużo zamienników do tego samochodu? Czy czesci od zwyklej wersji 80 pasują do Coupe? I czy w ogole mozna ten samochod porywnywac cenowo do tamtych dwoch?

Ewentualnie prosilbym o doradzenie najsensowniejszej wersji silnikowej.

Pozdrawiam

Autor:  Leo [ 16.sty.2005 17:42:30 ]
Tytuł: 

a będzie gaz?

Autor:  marcinb [ 16.sty.2005 17:45:49 ]
Tytuł: 

Tak, planuje gaz.

Autor:  Leo [ 16.sty.2005 17:47:00 ]
Tytuł: 

bierz Corrado, szkoda Audi na gaz.

Autor:  hans [ 16.sty.2005 17:53:54 ]
Tytuł: 

bierz Corasia ... jak na przednionapedowke ma chyba najlepiej dopracowane zawieszenie ze wszystkich furmanek(pojazd z tylnia osia szrtywna, taka jak w zaprzegu konnym do przewozu wegla) poza tym 2.0 16V w Corasiu jest to ta sama jednostak co w pasku czy Audi wiec z czesciami bedzie OK ... poza tym Coras jest bardziej elitarny ... jest nawet klub Corrado w posce ... w sumie Corasiow bylo wyprodukowanych kolo 90 tys wiec mozna powiedzie ze bardzo malo jak na 7 lat produkcji .... no i to fantastyczne wykonczenie wnetrza ... samo uczucie siedzenia w Corasiu daje wrazenie jakbys siedzial w sportowym aucie ... siedziesz nisko , twardo ... poza tym aerodynamika w Corasiu jest porpawiona dodatkowym elektrycznym spojlerem ktory wysuwa siue po przekroczeniu 120 km/h ... bardzo fajny efekt czuc jak auto przysiada po otwarciu spojlera .... poza tym jak mialem uwalona sonde lambda i zablokowane skracanie kanalow to mnie COras 2.0 16V mial mozliwosc przy dobrych wiatrach objechania mnie wiec napewno bierz Coraisa , nie porzalujesz :peace:

Autor:  marcinb [ 16.sty.2005 18:13:53 ]
Tytuł: 

Dzięki bardzo, za obiektywną ocenę. Rzeczywiście jeździłem Corrado i wrażenia są super, dużo więcej radości mi to sprawiło niż jazda Calibrą. A o Audi Coupe nic nie wiem, poza tym ze bardzo podoba mi sie wizualnie. Jeszcze raz dzieki !

Autor:  hans [ 16.sty.2005 18:17:43 ]
Tytuł: 

Audi zzarloby Cie z kopytami w porownaniu do Corka ... a proponowanie wersji bez quattro to strata kasy ... innymi slowy ... powonanie Corasia , Calibry i Audi jest nie na miejscu ./.. z tych 3 aut biorac pod uwage koszzty utrzymania najlepiej wypada Coras ale jak juz dorzucisz troche kasy to Audi bije na glowe reszte , pod warunkiem ze jest quattro i ma te 160 KM conajmnije pod maska czyli silniczki NM , 7A i 2.2T

Autor:  kefir200 [ 16.sty.2005 18:19:38 ]
Tytuł: 

Coupe'tka jest bardzo fajna ale robi się bardzo popularna. W moim niedużym miasteczku kręci się ich 11 - wszystkie ośki. Corrado jest tylko jedno. Zresztą do sprzedania. Jeżeli zależy Ci na wyjątkowości auta bierz Corka. Ja wybrałbym go może ale w wersji VR6. Ale coś musiałoby mnie wyleczyć z manii turbo. A to chyba mało prawdopodobne... :)

Autor:  slawek1 [ 16.sty.2005 18:25:06 ]
Tytuł: 

Jezeli Corrado to TYLKO 2,0 16V 1.8 jest bardzo awaryjny zwlaszcz sprezarka

Autor:  kefir200 [ 16.sty.2005 18:35:18 ]
Tytuł: 

Ale tak czy siak po wstawieniu gazu do 16tki będzie średnio fajnie. 16to zaworówki lubią wysokie obroty i stracisz dużo z osiągow silnika.

Autor:  marcinb [ 16.sty.2005 18:40:59 ]
Tytuł: 

Planuję instalacje z sekwencyjnym wtryskiem. Podobno odbiera jedynie 1-2% mocy. Oczywiście na seryjnym silniku nie chcialbym poprzestać. Zobacze ile mi zostanie po kupnie. Jak wystarczajaco duzo, to oddalbym do przerobek. Tak 160-180 KM by sie przydalo ;)

Autor:  kefir200 [ 16.sty.2005 18:49:49 ]
Tytuł: 

Jeżeli chcesz auto kręcić, to znowu zastanów się nad Coupe z silnikiem 2,3 20V. Zaczynasz od dużo wyższej mocy niż w Corku i na więcej będziesz mógł sobie pozwolić. I jak znajdziesz kasę, to łatwiej Ci będzie wstawić turbosprężarkę lub zmienić silnik na doładowany. Dodam jeszcze jeden niepodważalny fakt...żadne 4 cylindry 16V nie dorównają pięknemu dźwiękowi 5 cylindrów z Audi :D
No chyba, ze chcesz jednak troszkę bardziej ekonomiczną sportowkę...to wtedy Corek.

Autor:  emcior [ 16.sty.2005 18:51:02 ]
Tytuł: 

jak sekwencja ,to może jednak Audi :P . Chłopaki co wam się stało ze chcecie chłopakowi zrobic taką przykrość i wsadzic go do corrado ???

Autor:  kefir200 [ 16.sty.2005 19:00:22 ]
Tytuł: 

Zauważ, że sekwencja zmienia nasze podejście... :D Nie żal Ci kolejnej zagazowanej Coupetki zwykłym mikserem? :P

Autor:  Mauzer [ 16.sty.2005 19:00:25 ]
Tytuł: 

A przód B3 czy B4??

1.calibra- popularny sportowy (tym jeżdzą dresiarze)
2.corrado- niepopularny(coś w tym jest) sportowy (a tym turki w RFN)
3.Audi -popularny sportowy i z klasą (Coupe B4) (a tym jeżdżą GOŚCIE). ;)

mój typ Coupe, za klase.
:peace:

Autor:  hans [ 16.sty.2005 19:03:59 ]
Tytuł: 

bierz Corka albo Coupe quattro bo jak wezmiesz oske to bedzie kolejny placzacy ze nastepnym razem bedzie juz quattro ... dziwne ze polacy ucza sie tylko na wlasnychb bledach

Autor:  emcior [ 16.sty.2005 19:09:49 ]
Tytuł: 

kefir200 napisał(a):
Zauważ, że sekwencja zmienia nasze podejście... :D Nie żal Ci kolejnej zagazowanej Coupetki zwykłym mikserem? :P


oczywiście że mi żal :< (przynajmniej moje to nie coupe ;) )

Hans jak bym musiał wybierac oske corrado i oske coupe to wybrał bym mniejsze zło :P
Wiadomo ze Audi to quattro, ale kolega nie mówił nic ze to coupe ma byc bez quattro :P

Autor:  marcinb [ 16.sty.2005 19:16:59 ]
Tytuł: 

A w jakiej wersji silnikowej wystepuje Coupe Quattro? I jakie sa orientacyjne ceny czesci do niego? Nie mowie o S2 bo zdaje mi sie ze to calkiem inna klasa osiagow i cen.

Autor:  emcior [ 16.sty.2005 19:20:45 ]
Tytuł: 

2,0 4 cyl
2,0 20V 5 cyl (edit: Hans)
2,3 5 cyl
2,3 20v 5 cyl
2,6 6 cyl
2,8 6 cyl

prosze mnie poprawic jaezeli cos zjadłem :P

edit: dziekuje, czlowiek całe zycie sie uczy :)

Autor:  marcinb [ 16.sty.2005 19:22:35 ]
Tytuł: 

Co do dresiarzy. Niestety widuje dresiarzy w kazdym z tych trzech samochodow.
Jedna ciekawa rzecza jest to ze ludzie na forum Audi i Corrado wykazuja sie duzo wieksza kultura niz na Calibry :/

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/