.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Kilka ciekawych crash testów
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=12468
Strona 1 z 2

Autor:  juziooo [ 21.sty.2005 01:53:39 ]
Tytuł:  Kilka ciekawych crash testów

witam

na sam początek nigdy nikomu nie zycze zadnego wpyadku ani zadnej stluczki -choc takie drobne nie groźne sa nawet dochodowe

http://www.newstreet.it/img/auto/crash_ ... o_2000.jpg
jezu kto dal homologacje temu autku ????

a oto jak dlaczego amerykanie gina w wypadkach samochodowych
http://www.progressive.com/video/40Ram.mpg
Rozmiar: 3.7 MB (3 825 548 bajtów)
hehe nie wiele brakuje mu do fiata :P
dobrze ze nic nie wiozl bo duzo mu nie brakuje zeby sie zgiol w pol

TERAZ O AUDI
audi a4
http://www.progressive.com/video/02_AudiA4_HSF.mpg
Pobrano: 3.1 MB (3 232 253 bajtów)

Pierwsze wersja audi a4 oj cieniutko moje polo wpada lepiej a to ten sam czas projketowania autek
http://www.euroncap.com/images/results/ ... 4_1997.jpg
tylko 2,5 gwiazdki

http://kupnowe.moto.onet.pl/cms/content ... A4/a4d.jpg
i tu juz znaczna poprawa 4 gwiazdki

http://kupnowe.moto.onet.pl/cms/content ... diA6_d.jpg
a tu 5 gwiazdeczek :D
(kierowca)(pasazer)
1989---Audi 100-------------4Dr--3790(*****)(*****) <---- ciekawe
1980---Audi 4000------------4Dr--2836(* )(* ) <------ jezu
1985---Audi 5000------------4Dr--3397(* )(*****) <---- nie rozumiem
1989---Audi 80--------------4Dr--3320(**** )(*****)
1996-97Audi A4--------------4Dr--3096(**** )(*****)

http://www.crashtest.com/explanations/archive/crash.htm

patrzylem na jeszcze kilka stron to audi 100 typ 44 wypadalo duzo lepiej niz a6

a tu pokazane dlaczego amerykanskie autka muszą miec wytrzymalsze zderzaki przy 5 mph nie moze sie uszkodzic autko
http://www.progressive.com/video/BMW1MPEG1.mpg
Rozmiar: 2.4 MB (2 514 631 bajtów)

co prawda zapomnieli o tym co sie dzieje powyzej 5 mph :P

zwrocilem uwage na te testy po tym jak zobaczylem na firth gear (nie wiem jak to sie pisze ale wiecei o co chodzi :P)
test zderzeniowy
espace z przed 9 lat i tego nowego
koles ze starego zginol by na miejscu podczas gdy w nowym ktory ma 5 gwiazdek nie otwrzyly sie nawet poduszki :O bo cos tam cos tam :P

jakiego nigdy bym nie kupil autka

fiat sc !!!!!
audi a4 1997
BMW 3-series 1997
Citröen Xantia 1997
Ford Mondeo 1997 chociaz wypadl jak audi a4 ale to i tak slabo
rover 600 1997
Saab 900 1997 tak wlasnie saaba kiedys moze i byl bezpieczny
Hyundai Accent 1.3 GLS 1998
Mitsubishi Lancer GLX 1997 tutaj to bylem w szoku !!! http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=2&id2=38
Nissan Almera 1.4 GX 1999

wiekszosc z tych autek uzyskalo 1,5 albo 2 punkty
poprostu badziwie !!! sa tu autka z klasy sredniej

http://www.progressive.com/RC/VSafety/r ... videos.asp
w tym miejscu mozna sobie sciganc pare filmikow
crash testow niestety robione w stanach
(pewnie maja innych manekinow hehe porownojac ich srednia wage krajowa do europejczyków buahhaha )
przy 40mph

hehe jak zasmiecam forum to sorry ale mi sie nudzilo :P :D
mam nadziej ze komus sie to przyda

Autor:  jmm [ 21.sty.2005 09:24:23 ]
Tytuł: 

Dlaczego przy Audi 4000 napisales "Jezu" :peace:


Az tak zle moja Coupejka wypada??

Autor:  juziooo [ 21.sty.2005 09:29:56 ]
Tytuł: 

witam

bo dostala po 1 gwiazdce !!! szok

oglnie nigdy nie patrzylem na testy zderzewniowe
bo w sumie myslalem ze to nie sa obiektywne testy jednak ostatnio sie przekonalem o tmy po obejzeniu paru filmow
a takze po obejzeniu zdjec relacji etc


pozdrawiam

Autor:  Simpson [ 21.sty.2005 09:39:41 ]
Tytuł: 

ooo w dupe
1989---Audi 100-------------4Dr--3790(*****)(*****)

Normalnie jestem pod wrażeniem :):

Autor:  Maridk [ 21.sty.2005 09:39:44 ]
Tytuł: 

Bardzo ciekawe info. Konkretny post. Juzioo postarałeś się.
:peace:

Autor:  jmm [ 21.sty.2005 11:06:31 ]
Tytuł: 

Ej nie straszcie mnie wynika z tego że przy zderzeniu czołowym mam 46% szans albo więcej że znajde się na tamtym swiecie :galy: , no i biorąc pod uwagę że Audi 4000 mialo dodatkwe wzmocnienia w stosunku do wersji europejskiej to moje szanse na przezycie spadają do 15-20% :D

A przy zderzeniu bocznym 26%


Przy jakiej to predkosci bylo mierzone??

Autor:  Timo [ 21.sty.2005 11:21:51 ]
Tytuł: 

Zgaduje...50km/h :?: :)

Autor:  juziooo [ 21.sty.2005 11:46:55 ]
Tytuł: 

witam

zderzenia czolowe i boczne w europie 50kph=30mil
zderzenia czolowe w USA 65kph=40mil

zderzenia w slup 30km/h w europie

jmm w USA jezeli chodzi o bezpieczenstwo to autka sa tylko lepiej wypasione w standardzie i maja zderzeki takie aby przy predkosic 5mph sie nic nie dzialo w sumie uwazam ze to dobre
sam widzialem (sprobowalem) kiedys wjezdzajac kolesiowi w zderzak na parkingu nic totalnie mu sie nie stalo

pozdrawiam

Autor:  maciekmpl [ 21.sty.2005 11:54:42 ]
Tytuł: 

juziooo napisał(a):
witam

zderzenia czolowe w USA 65kph=40mil

pozdrawiam

No toś mnie uspokoił, bo jak zobaczyłem to granatowe A4 1997, to pomyślałem sobie, że czas samochód zmienić. Jak na 65 kph, to nie jest jeszcze tragedia. Praw fizyki się nie zmieni. Trzeba uważać i tyle.
M

Autor:  blazej1901 [ 21.sty.2005 11:57:05 ]
Tytuł:  Re: klika ciekawych crash testów

juziooo napisał(a):
witam

(kierowca)(pasazer)
1989---Audi 80--------------4Dr--3320(**** )(*****)


:): sam sie moglem o tym przekonac. 100% prawdy :D na szczescie... :P

edit by myself: Dooobra robota juzzzio :D tym razem nie dostaniesz zoltej kartki ;) ;) ;)

Autor:  jmm [ 21.sty.2005 12:00:21 ]
Tytuł: 

maciekmpl napisał(a):
juziooo napisał(a):
witam

zderzenia czolowe w USA 65kph=40mil

pozdrawiam

No toś mnie uspokoił, bo jak zobaczyłem to granatowe A4 1997, to pomyślałem sobie, że czas samochód zmienić. Jak na 65 kph, to nie jest jeszcze tragedia. Praw fizyki się nie zmieni. Trzeba uważać i tyle.
M


To ja cie zmartwie, akurat to A4 to jest zdjecie z crash testu wersji europejskiej wiec 50kmh :/

Autor:  maciekmpl [ 21.sty.2005 12:16:41 ]
Tytuł: 

jmm napisał(a):

To ja cie zmartwie, akurat to A4 to jest zdjecie z crash testu wersji europejskiej wiec 50kmh :/


To marnie, :/ ale z drugiej strony podobno Polonezy doskonale wypadały w crash testach. Wcale to jednak nie ooznacza, ze sprzedam Audi, a kupię poldka. Ty pewnie też nie? Po prostu trzeba uważać i mieć świadomość dlaczego.
M

P.S. Przeczytałem cały test report http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=14
"The car would not meet the new side-impact legislation effective from October 1998."
Z tego wniosek, że modele po 1998 powinny być lepsze. Szkoda, że nie ma porównania. Szkoda też, że nie ma porównania z B3-B4. Natomiast świetnie wypadło B6. Trzeba pieniądze zbierać.

Autor:  hans [ 21.sty.2005 15:42:12 ]
Tytuł: 

ja wiem jedno, era bezpiecznych aut sie skonczyla kiedy zaczeto oszczedzac na produkcji wprowadzajac coraz to tansze elementy z ktorych sie wykonuje auta ... C4 z tego co widzialem na wlasne oczy i slyszalem od ludzi jest chyba najwytrzymalszym autem w przypadku zderzen czolowych i uderzen centralnych w slup , z reszta z momentem wejscia do produkcji cygara , rozpoczeto prace nad bezpieczenstwem biernym i miedzy iunnymi cygaro posiada kontrolowane strefy zgniotu , i Porocon-ten , jak dla mnie rewelacja , mam gdzies filmik z crasch testu cygara z jakims malym pierdlem gdzie w Audi uszkodzenie pierwszych 30 cm auta byly znaczne a w kabinie prawie nie odczuwalne bylo uderzenie , natoimiast w malym aucie obrazenia kierowcy byly dosc rozlegle a co ciekawe auto nie odksztalcilo sie zbytnio

Autor:  juziooo [ 21.sty.2005 16:18:32 ]
Tytuł: 

witam

porownojac zderzenie np audi 100 typ43 ktore nie mialo zadnyh stref zgniotu i audi 100 typ 44 90 rok ktore juz mialo strefy zgnioty mozna zauwazyc an czym polega to

w moim autku odksztalcila sie calutenka karoseria dach ,wszystkie drzwi sie zle zamykale etc

cygaro mialo wypadek przy wiekszej predkosci i tak jak hans napisal przodu nie bylo ale zato klatak bezpieczenstawa zostala nie naruszona drzwi sie zamykaly tak samo , po wymianie podloznic dalej smiga i jest proste :D

jedna uwazam ze teraz tez 2004-2005 sa bezpieczne samochody
w latach 93-99 tak jak by zaprzestano dbac o bezpieczenstwo
co widac na przykladzie autek ktorych lista sie znajduje w pierwszmy poscie

jakim to wielkim zaskoczeniem bylo dla mnie ze np audi 100/200 typ 44 i c4 mialy lepsze wyniki niz audi a4 czy nawet a6
i co dziwne

jezeli hans mozesz to zarzuc gdzies ten filmik chetnie bym obejzal

jaki z tego wnisek staresze autka z dobrych rąk to skarb

pozdrawiam

Autor:  maciekmpl [ 21.sty.2005 16:23:15 ]
Tytuł: 

hans napisał(a):
ja wiem jedno, era bezpiecznych aut sie skonczyla kiedy zaczeto oszczedzac na produkcji wprowadzajac coraz to tansze elementy z ktorych sie wykonuje auta ...


Pobieżne przejrzenie strony podanej przez joozia http://www.euroncap.com/content/safety_ ... uction.php
raczej przeczy tej opinii. Generalnie wg. niej samochody nowe (po 2000 roku) są bezpieczniejsze niż starsze, z połowy lat 90-tych. Szokiem było dla mnie to, że Skoda Fabia (którą zdaża mi się jeździć, także jako kierowcy) ma lepszy wynik niż moje A4.
Z drugiej strony nie ma tam właściwie wyników samochodów sprzed 1995, w tym i C4, i nie ma punktu odniesienia. Może w latach 90-tych poziom bezpieczeństwa spadł w porównaniu do samochodów starszych?
M

Autor:  hans [ 21.sty.2005 16:48:04 ]
Tytuł: 

nie mowie o autach z konca lat 90tych a z poczatku ... czyli to czym jezdzilem i jezdze a nasluchalem sie opinii sporo i naogladalem wypadkow ... natomiast nie analizoalem testow dotyczacych nowych aut po 2000 roku ... poprostu widzialem kiedys test A6 C5 i az mi sie wlos na glowie zjezyl ...chyba nawet bylo to porownanie z poprzednia wersja C4 i wyszlo ze bezpieczenstwo bierne uleglo diametralnemu pogorszenu o ile dobrze pamietam to A6 C5 w tescie czolowki lewy przod dostalo 3 gwiazdki a C4 5 gwiazdek

Autor:  wordeck [ 28.sty.2005 14:18:03 ]
Tytuł: 

1989---Audi 100-------------4Dr--3790(*****)(*****)


Macie może jakieś zdjęcia albo filmik z tego testu?

Autor:  ClNEK [ 26.lut.2008 20:04:44 ]
Tytuł: 

wiem ze to bardzo stary temat ale moze kogos to zainteresuje, czolowka dosc konkretna audi c4. Kieorwala kobieta, po ustawieniu fotela widac ze bardzo mala i pomimo tak malej odleglosci do kierownicy nie odniosla zadnych obrazen. 2 auto to byl ford mondeo ktory poszedl do rowu, kierowca nieprzytomny

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
[/img]

Autor:  scob [ 27.lut.2008 08:45:15 ]
Tytuł: 

Dziwi mnie "audi 4000" - wszak to nasza 80/90-ka.. i mojemu zdarzało się przyjąć "na tył" całkiem solidne baty - bez żadnego uszczerbku.

Przodem przydzwoniłem kiedyś "w swój sposób" - czyli tak, jak już trzy razy w życiu zrobilem - "wystrzał" spod świateł w tył samochodu który nie ruszył (20? 30? km/h) i zniszczenia były relatywnie najmniejsze w "porównywanych" autach (obecne B4 '94 i Megane'00) .

90-ka dostała równiez w boczek - centralnie w słupek lewy między błotnikiem a drzwiami kierowcy. Ale, że dostała cinquecentem (uderzył przodem), to jedynym śladem było lekkie wgniecenie na powierzchni błotnika (nawet drzwi się nie przestawiły). Cienias skasowany był "do silnika".
Ja się w B2 czułem bezpiecznie - (chociaz 20-letni kawaler ma inne posrzeganie świata niż normalny czlowiek ;-) )

Autor:  toms001 [ 09.maja.2008 12:26:21 ]
Tytuł: 

hans napisał(a):
nie mowie o autach z konca lat 90tych a z poczatku ... czyli to czym jezdzilem i jezdze a nasluchalem sie opinii sporo i naogladalem wypadkow ... natomiast nie analizoalem testow dotyczacych nowych aut po 2000 roku ... poprostu widzialem kiedys test A6 C5 i az mi sie wlos na glowie zjezyl ...chyba nawet bylo to porownanie z poprzednia wersja C4 i wyszlo ze bezpieczenstwo bierne uleglo diametralnemu pogorszenu o ile dobrze pamietam to A6 C5 w tescie czolowki lewy przod dostalo 3 gwiazdki a C4 5 gwiazdek


Odgrzewam. Nie wiem czy juz byl ten filmik, ale potwiedza slowa Hansa odnosnie C4>>> http://pl.youtube.com/watch?v=qcQ907ni7 ... re=related

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/