.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

audi 100 c4
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=17268
Strona 1 z 4

Autor:  robert72 [ 14.maja.2005 18:55:55 ]
Tytuł:  audi 100 c4

witam wszystkich bardzo serdecznie

właśnie sprzedałem swoją pierwszą audiczke(80 B3 1.8 1987) z ktorej byłem dość zadowolony. mam troche odłożonego "grosza" i nosze się z zamiarem kupna 100 C4.
przeglądając forum dowiedziałem się wiele o tym samochodzie. większość z was pisze że jest to drogie autko w eksploatacji i pewnie macie racje ale....... no właśnie jest jedno ale:
być może dostane w posiadanie samochód sprowadzony z szwajcarii(gdzie w sporej większości dbają o autka) z pewnym przebiegiem do 200 tyś, dlatego wydaje mi się że takie autko które ma udokumentowany przebieg 100-200 tyś chyba nie będzie aż tak drogie w utrzymaniu?? - co o tym sądzicie ??
w polsce jest tragedia jeśli chodzi o 100-tki, wszystkie mają kręcone liczniki, blachy fatalne i w ogule porażka(gdybym wiedział że tak będzie zostawiłbym sobie moją pełnoletnią 80tke).

ps chętnie kupie ładną 100 z gazem - do 16 tyś pln

Autor:  adisiwy [ 14.maja.2005 20:33:59 ]
Tytuł: 

C4 nie jest aż tak drogie w utrzymaniu, nie przesadzaj. Faktem jest że niektóre części są drogie, ale za to dużo rzadziej jesteś w warsztacie :) i np. jeśli raz musisz zostawić 500 PLN to bardziej boli niż 3 razy po 200 (nie odczuwasz tak bardzo) :)
Autka te mają bardzo dobre zawiesznie, ja zrobiłem 100.000 Km po polskich drogach i wymieniłem tylko amortyzatory z przodu (po 10 tys po sprowadzeniu) i wachacz lewy (prawdopodobnie od wjazdu w dużą dziure). Co do silnika też nie jest źle, napewno będziesz musiał wymienić uszczelniacze na zaworach, ale to nie jest duży koszt.
Różnica pomiędzy B3 i C4 jest baaardzo duża, więc nie zniechęcaj się tylko szukaj, a tego autka już nie będziesz chciał zmieniać na żadne inne (no chyba że na nowsze :) )

Autor:  Adam [ 14.maja.2005 20:54:13 ]
Tytuł: 

a i jeszcze nie wspomniałeś jaki motor i napęd cię interesuje - benzyna, diesel, ośka czy quattro - to wszystko ma duże znaczenie. Od siebie powiem że np. 2,3 to żaden demon prędkości i przyspieszeń, ot miły dla ucha i dla kieszeni silniczek pozwalający na w miarę dynamiczną jazdę po umiarkowanych kosztach. No i mówię tu o versji z automatem oczywiście :) Co do reszty, zawias mocny - praktycznie żadnych uszkodzeń po 80 tys km, elektryka mało awaryjna, ceny niektórych części mogą przyprawić o :506: np. pompa paliwa za 1400 PLN, serwo za 900 PLN :D ale reszta jest ok, dużo zamienników i używek.

Autor:  robert72 [ 15.maja.2005 02:18:01 ]
Tytuł: 

witam, wlasnie wrocilem z grilla ;)
jeśli chodzi o motor to najchętniej 2,3 ale nie wykluczam v6 chociarz w obu przypadkach chyba musze się przygotować na wtrysk gazu co sporo kosztuje i troche mnie zniechęca
a jeśli chodzi o napęd to napewno jeśli sie trafi to wybiore quattro
powracając do przebiegu to chyba przebieg do 200 tyś (jeśli poprzedni właściciel dbał o autko) nie jest duży jak na silnik 2,3 2,6 czy 2,8) - bardzo prosze o opinie kto ma taki "niewyjeżdżony" egzemlarz i moze cos ona ten temat powiedziec. bo nie chce wlozyc na dzień dobry ok 2 tyś pln na naprrawy jak to było w przypadku b3 sprowadzonego z niemieckiego komisu
aha i skrzynia tylko manual - nigdy nie jeżdziłem w automacie- ale wiem z doświadczenia że 2.3 na automacie dużo traci na mocy
pozdrooofki

Autor:  BART.W [ 15.maja.2005 02:31:19 ]
Tytuł: 

jak C4 to tylko 2.2T lub 4.2 V8 przy innych silnikach to nie jezdzi (no można jeszcze sie spierać z 2.8 v6).Jeźdżiłem c4 2.0 i 2.3 to nie jedzie.
No chyba że masz małe wymagania co do mocy i przyśpeszenia.

Autor:  Dred [ 15.maja.2005 15:04:01 ]
Tytuł: 

wiesz ja mam 2.3 co prawda C3 ale to jest praktycznie to samo PODKREŚLAM PRAKTYCZNIE więc bez zbędnych komentarzy proszę.
faktem jest że motorek 2.3 to nie jest demon prędkości, ale jak mierzyliśmy się na G-Techu to GrześB posiadający 2.8 V6 w ośce był niewiele szybszy ode mnie :( jak ścigałem się z Vanilką i Lejkersem (2.8 i 2.6 w kolejności) to naprawdę niewiele od nich odstawałem. co do części to faktem jest że części nie są najtańsze , ale ceny też nie powalają z nóg w porównaniu do innych także cenionych marek.Jeżeli będziesz wybierał benzynę i chcesz założyć gaz to tylko ciągły wtrysk lub sekwencyjny, bo na mieszalniku to naprawdęnie jeździ. Jeśli chodzi o napęd staraj się Q poszukac wrażenia i frajda z jazdy niesamowita o ile wcześniej jeździłeś tylko z FWD. Udokumentowany przebieg 200 TKM to nie jest nic strasznego. na Taxi z motorem 2.3 w C4 kolo zrobił 450 i dopiero zaczął w nim coś grzebać, więc jeżeli z uatkiem jest wszystko ok to łyknij go takie jest moje zdanie. Aha no i ten luksus podczas jazdy :)

Autor:  BART.W [ 15.maja.2005 16:30:40 ]
Tytuł: 

Słyszałem że 2.3 w C3 to niebo a ziemia w porównaniu do C4 z tym silnikiem.Chyba że te C4 2.3 co jechałem jakieś zamulone było .

Autor:  robert72 [ 15.maja.2005 16:38:09 ]
Tytuł: 

w wyścigach to nie myśle startować aczkolwiek 2.0 to napewno za mało do tak dużego auta jakim jest a100. v6 jest troche droższa w utrzymaniu i więcej pali więc wydaje mi się że kompromisem będzie 2,3. ale tak z ciekawości jesli posiadacie dane przyśpieszenia i śr. spalania podawanego przez audi (100 sedan z quattro i bez)to wżućcie jakiegoś linka. będe wdzięczny
pozdro

Autor:  Simpson [ 15.maja.2005 17:10:21 ]
Tytuł: 

Nudzilo mi sie to zrobiłem tabelke :D
Mam nadzieje że sie nie sfaka przy wyświetlaniu ;)

Kod:
Dla wersji sedan
Audi 100:
                         2.0    /    2.0   /    2.3    /    2.6   /    2.8
moc   (KM/obr)      101/5500    115/5400   133/5500    150/5750   174/5500
moment (Nm/obr)     157/2750    168/3200   186/4000    225/3550   245/3000
przyśpieszenie         12,6s         11s      10,2s        9,5s       8,0s
v-max                182km/h     191km/h    202km/h     210km/h    218km/h
spalanie                 8,3         8,5        9,5         9,4        9,4

Audi 100 quattro:
                         2.3    /    2.6   /    2.8
moc   (KM/obr)      133/5500    150/5750   174/5500
moment (Nm/obr)     186/4000    225/3550   245/3000
przyśpieszenie         10,4s        9,7s       8,0s
v-max                202km/h     210km/h    218km/h
spalanie                 9,9        10,4       10,5


dla wersji Avant:
Audi 100:
                         2.0    /    2.0   /    2.3    /    2.6   /    2.8
moc   (KM/obr)      101/5500    115/5400   133/5500    150/5750   174/5500
moment (Nm/obr)     157/2750    168/3200   186/4000    225/3550   245/3000
przyśpieszenie         13,1s       11,5s      10,5s        9,8s       8,3s
v-max                175km/h     184km/h    194km/h     203km/h    212km/h
spalanie                 8,5         8,9        9,9         9,6        9,6

Audi 100 quattro:
                         2.3    /    2.6   /    2.8
moc   (KM/obr)      133/5500    150/5750   174/5500
moment (Nm/obr)     186/4000    225/3550   245/3000
przyśpieszenie         10,7s       10,0s       8,3s
v-max                194km/h     203km/h    212km/h
spalanie                10,3        10,7       10,8


Pozdro :peace:

EDITED: no własnie, na skórce AudiKlub sie sypie troszke, ale na SubSilver wygląda świetnie :):

Autor:  robert72 [ 15.maja.2005 17:38:39 ]
Tytuł: 

dzieki za tabelke :peace: :D
decyzja raczej już zapadł - bede szukał 100-tki z silnikiem 2.3 i najlepiej quattro i musi mieć dobry wypas
ale jeśli się trafi v6 to czemu nie
tylko w 2.3 jest ten ukochany wtrysk mechaniczny :/ ktory wszyscy tak bardzo lubią. w mojej b3 też miałem mechaniczny i z lekka mnie drażniły te obroty. ale podobno w 100 jest już nieco lepiej z tymi obrotami(tak mi powiedział kiedyś mechanik)

Autor:  yooo25 [ 15.maja.2005 17:47:54 ]
Tytuł: 

ja dzis sprzedałem swoją B4 i teraz bee szukał c4 z silnikiem najlepiej 2,8 v6

Autor:  robert72 [ 15.maja.2005 18:02:49 ]
Tytuł: 

fajnie jak bedziesz szukał i znajdziesz dwa to daj znać :):
chętnie sobie kupie jeden

Autor:  GrzesB [ 15.maja.2005 18:13:15 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
ale jak mierzyliśmy się na G-Techu to GrześB posiadający 2.8 V6 w ośce był niewiele szybszy ode mnie :(


Znalazłem przyczynę dlaczego byłem tylko troszkę szybszy ;) Jak ją zlikwiduję zmierzę się jeszcze raz :) ale rokowania są dobre po kilku ostatnich testach...

Autor:  robert72 [ 15.maja.2005 18:20:33 ]
Tytuł: 

grzesb - mam pytanie: jaki przebieg masz w swojej c4 i jaką instalacje gazową, aha i czy grzebałeś coś przy silniku czy wszystko jest ok??(chodzi mi głuwnie o popychacze zaworów bo to chyba najszybciej siada)

Autor:  audik [ 15.maja.2005 18:23:37 ]
Tytuł: 

Mam kilka uwag nie koniecznie zgadzającymi sę z postami jw.
acha miałem C4 2,8V6:
1Pierwszy (chyba najważniejszy) problem żeby znaleźć mechanika który by to umiał naprawiać
2. nie wiem z kąt się wzięła opinia że C4ma dobre zawieszenie moim zdaniem silnik jest zaciężki i zawieszenie z przodu jest średnie (oczywiście jak na tą klasę samochodu i pisze o wytrzymałości nie o komforcie jazdy tu jest OK)
3. Z tego o piszą wyżej kup 2,8 V6 (do tego z bidą założysz zwykły gaz) a oryginalna pompa paliwowa w ASO kosztuje 500-600 zł (2,3 z tego co piszą 1600 czy jakoś tak)
4. Mnóstwo jest C4 nawet do 16tyś jeżeli cię interesuje oglądałem ostatnio srebrną chyba 94 avant silnik 2,0 (niestety na temat tego motoru jestem zielony) bez klimy :/ jak coś to na prv.
a…. i rzeczywiście silnik w cygarze 2,3 do po prostu rakieta do C4 z takim samym motorem.

Autor:  cBr [ 15.maja.2005 18:31:12 ]
Tytuł: 

robert72 napisał(a):
fajnie jak bedziesz szukał i znajdziesz dwa to daj znać :):
chętnie sobie kupie jeden


no to zacznij poszukiwania od Forum Ogłoszenia tam jest C4 2,3 z 1991 do sprzedania.

Autor:  GrzesB [ 16.maja.2005 00:35:42 ]
Tytuł: 

robert72 napisał(a):
grzesb - mam pytanie: jaki przebieg masz w swojej c4 i jaką instalacje gazową, aha i czy grzebałeś coś przy silniku czy wszystko jest ok??(chodzi mi głuwnie o popychacze zaworów bo to chyba najszybciej siada)


Robię coś cały czas, ale wszystko kręci się wokół doprowadzenia do serii, co nie jest łatwe :/ Przebieg jest dość spory, ja jeżdżę 1,5 roku i nakręciłem 50tkm więc łatwo sobie obliczyć orientacyjny przebieg dla auta, które ma już swoje lata... i myślę, że to jest realny przebieg... bo kto jeździ tylko do kościoła lub na działkę V6-tką.... ???? Co do instalacji to mam sekwencję i działa jak należy, nie to co wcześniej mikser z kupą problemów... od kiedy zmieniłem instalkę to o gazie przypominam sobe jak już wskazówka od benzyny zaczyna drastycznie lecieć w dół ;) Popychacze przy najbliższej okazji będą wymienione, ale to nie jest droga impreza w porównaniu do innych kosztów...

Autor:  robert72 [ 16.maja.2005 08:05:04 ]
Tytuł: 

chyba największy problem polega na tym aby znaleźć zadbany egzemlarz, a o taki w polsce będzie ciężko. z moich obserwacji wynika że stan licznika jaki u nas w kraju podają trzeba pomnożyć razy 3. narazie czekam na wieści z szwajcarii - jeśli nic z tego nie wyjdzie tow następnym tygodniu jade do rzeszy, a jak tam też nie będzie nic konkretnego to już naprawde nie wiem co robić. bo powoli trace nadzieje nadzieje że kupie ładny egzemlarz choć w połowie tak ładny jak ten
http://car4you.ch/sea_det.cfm?step=30&v ... 60,2247249[url][/url]

Autor:  rk07554 [ 16.maja.2005 13:21:40 ]
Tytuł: 

http://www.mobile.de/SIDodnsbcBUcFdHO7b ... 165496183&

http://www.mobile.de/SIDodnsbcBUcFdHO7b ... 165371300&

i lekko stłuczone
http://www.mobile.de/SIDhoZVDT-tse36J0W ... 164252959&

Autor:  yooo25 [ 17.maja.2005 00:05:30 ]
Tytuł: 

ja już mam problem rozwiazany :) własnie wróćiłem z traski nowym autem, Audi 100 C4 2,8 v6, jutro zrobie i wrzuce foty

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/