.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi vs Calibra https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=17462 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | rommar [ 18.maja.2005 15:55:22 ] |
Tytuł: | Audi vs Calibra |
Jako nowy i sympatyk, tylko cześciowo praktyk: pytanie do starych wyjadaczy. Jak model i silnik ma do zaoferowania tyle przyjemności z użytkowania, żeby przełamać niewątpliwy wdzięk Opla Calibry. Nie mówie oczywiście o modelach topowych z dośc wysokimii kosztami ekploatacji, raczej o starszych wersjach np B4 A4.. Zdaję sobie sprawę również z przewagi trwałości audi. Niestety moje dotychczasowe doświadczenia z 2.0 i audi, wskazywałyby na Calibre, m.in. koszty ekploatacji. Proszę więc w oparciu o wasze doświadczenie o plusy i minusy tych dwóch marek i zaproponowanych przez Was modeli. Czy z góry należy należy ustawić się na wyższą półkę np. A6 i docenić luksus. Jeszcze jedno, za ile można kupić w niemczech lekko uszkodzone A6? |
Autor: | hans [ 18.maja.2005 16:02:11 ] |
Tytuł: | |
opre sie na przykladzie mojego kolegi ktory z Audi przesiadl sie na Calibre jego podstawowe argumenty byly takie ze przy niewielkim silniku 2.0 8V Calibra ma o wiele lepsze osiagi w porownaniu do tych samych jednostek w Audi oraz o wiele lepsza trakcje niz w Audi bez quattro poniewaz Cali ma niezlaezne tylnie zawieszenie. i oczywiscie Cali jest lzejsza ( Audi ma kupe zabezpieczen uderzeniowych biernych ) niemniej jednak z wlasnego doswiadczenia wiem ze Coupe quattro 2.3 20V osiagami przewyzsza Cali 2.0 16V lub jest zblizone a trzymanie sie na drodze i radosc z jazdy nieporownywalna , wedlug mnie, jezeli masz wybierac miedzy oska Audi i Cali to bierz Cali , chyba ze wkurza Cie rdza ktora regularnie zzrera wszystkie Ople to pakuj sie do Audi ale przedni naped nigdy nie dostarczy Ci tyle radosci z jazdy co quattro |
Autor: | rommar [ 18.maja.2005 17:43:29 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odpowiedź. A, jaka cena A6 w Niemczech, jakaś minimalnie przytarta, nie naruszona konstrukcja. Ewentualnie tańsza nienaruszona chociaż w to nie wierzę.W Polsce te zespawane z dwóch uchodzą jako bezwypadkowe, a niemcowi nie opłaca się naprawiać. Myślę o tych z allegro w okolicach 30.000-35.000, jak przeglądałem strony autokomisów z niemiec to poniżej 7.500 trudno coś zdobyć, to gdzie tu miejsce jeszcze na zysk dla handlarza. |
Autor: | hans [ 18.maja.2005 18:03:17 ] |
Tytuł: | |
zle szukasz ![]() |
Autor: | mały v8 [ 18.maja.2005 18:06:59 ] |
Tytuł: | |
Bardzo dziwne rozwazania??? A6 i Calibra co to za porównanie w jakich kategoriach mozna porównac te wozy??? Nie mam pojecia . Wiem jedno miałem Calibre w 97 r byłem "zuch chłopak" a dziś to naprawde wstydził bym sie nią jeżdzic. Do tego te tylne ranty , tyły porogów i gniazda spężyn ... jak kupisz to uwazaj zeby zawieszenie sie samo nie obnizyło a spręzyny nie wyszły w nbagazniku. ![]() |
Autor: | necro [ 18.maja.2005 18:19:27 ] |
Tytuł: | |
Takze miałem calibre i wg.mnie szukaj audi coupe lub a4,a6 |
Autor: | rommar [ 18.maja.2005 20:01:43 ] |
Tytuł: | |
Na początku podziękuję za rady. Mam pewne doświadczenie z B3 albo b4 z 2.0i na mechanicznym pełnym wtrysku, przyznam, że trochę paliła, ok 12-13l. No i buda trochę mało przyciągająca oko, ale ocynkowana. Biorąc pod uwagę B4, A4 myślałem o pewnych dodatkach stylistycznych, jednak ostatnio widziałem taką po optycznym lifcie i dochodzę do wniosku, ze ewentualnie w grę wchodzą dodatki serii RS, jeśli się mylę proszę wybaczyć, no i ładne fele i tutaj przewaga na rzecz Calibry. Jeszcze koszty ekploatacyjne, czy są dużo droższe od Calibry. Gdy tak się rozglądałem znalazłem z `98 A6 i przyznam, że mogę przed tym samochodem klęknąć i bić czołem. Idealnie trafia w mój gust, ale, ale koszty. Zakup, ekploatacja itd. Czy to auto w wydaniu z silnikiem 1,8 T to jakiś kosmos, czy normalna i popularna jednostka. Na najlepsze jednostki napędowe nie mogę chyba sobie pozwolić. ![]() |
Autor: | hans [ 18.maja.2005 20:11:06 ] |
Tytuł: | |
silnik 1.8 T jest popularna jednostak ale A6 to juz kawal klamota w dodatku z wadami wieku dzieciecego w postaci zawiszenia wielowahaczowego ktore w zasadzie jest super ale sypie sie rownie super jak sie go prowadzi ... co do kosztow ekploatacji w A6 niewatpliwie starszy model wiedzie prym wszczechczasow i jeszcze dlugo albo juz nigdy takiego auta nie bedzie w ktorym przez 100 tys km oprocz olejow i paliwa nic nie trzeba wymieniac |
Autor: | Neme [ 18.maja.2005 21:33:12 ] |
Tytuł: | |
Eeeee...jezeli moge wtracic swoje 3 grosze to nigdy wiecej nie dotkne sie Opla. Czy bedzie to Calibra z 94r czy nowa Vectra...generalizujac przy KAZDYM Oplu a tym bardziej jesli jest to stara ala sportowa fura - licz sie z czestymi wizytami w serwisie...i nie licz na to ze ktos ja oszczedzal..byla zylowana na maxa i cisnieta do konca obrotow...a zywotnosc czesci Opla to chyba tylko z Fiatem mozna porownac.. oczywiscie w kwestiach negatywnych bo pozytywnych nie ma ![]() Nie oszukujmy sie - Opel to samochod dla mas...cos koszetm czegos. Co do wizualnych aspektow Calibry to ... chyba przespales pare ladnych lat .. albo (bez urazy) boom na Calibre dotarl do Ciebie dopiero teraz...te czasy minely pare ladnych lat temu...nikt juz nie oglada sie za Calibra bo to raczej kojarzy sie bardziej z wiejskim tuningiem, tuba w bagazniku i "zimnym lokciem" niz ze sportowym samochodem ![]() Reasumujac - dziewczny jestem opatrznosci ze rozgladajac sie za pierwszym "konkretnym" samochodem dalem sie zakrecic manii Quattro...co widac po opisie ![]() A Calibra tez byla brana pod uwage. Na szczescie Coupe ja wygryzlo! Pzdrw Neme |
Autor: | *Robi* [ 19.maja.2005 01:46:24 ] |
Tytuł: | |
Ja tez mam takie zdanie jak koledzy o oplu a szczególnie o calibrze moim zdaniem był to najgorszy model opla /Jesli bys chciał miec z opla to polecam jedynie astre gsi osiągi super ale nie wiem jak spalanie bo nigdy do niej nie lałem ![]() A co do kosztów audi to ja mam swoja 2lata i włozyłem w nią 300zl oprócz zniam które chciałem sobie ulepszyć.A spalanie np gazu w miescie to 13L/ trasa 140-160km/h 10-11L silniczek 2.2 wiec audi jak dla mnieto duzo nie pali. |
Autor: | rommar [ 19.maja.2005 07:12:59 ] |
Tytuł: | |
Dzięki, dzięki. Przyznam, że biorę pod uwagę minimalizację nakładów na ekploatację, patrząc na "taksiarzy", to jedną z dominujących marek jest właśnie audi, a dla nich koszty to mniejszy zysk, więc powinni cenic sobie bezawaryjność. Co do Calibry, to mam okazję testować tylko Calibrę 8V i muszę przyznać, że w porównaniu do tej wcześniejszej B3 (z falującymi nota bene obrotami) to mam więcej pozytywnych wrażeń, niestety nie mam doświadczeń z nowszymi modelami Audi. Nie piszę o wiejskim tuningu Calibry, ale o aucie z ostatniego wydania, a te są już chyba ocykowane (Opel się obudził około `95 r.), i muszę przyznać, że linia mi się podoba, poza tym widziałem już kilka ładnie zrobionych tych aut, to jest projekt jakiegoś znanego stylisty, przy wizualnej poprawności, nie budzącej już jednak takich emocji, Audi (poza rzucającymi na kolana najnowszymi modelami). Jednak cena ostatnich modeli Calibry, nie mówiąć o TURBO, to już tylko krok do najasłabszej A6, lub przyzwoitej A4 i w tym kierunku się skłaniam. Jak sądzę portfel mnie zweryfikuje. |
Autor: | wowo [ 19.maja.2005 08:04:06 ] |
Tytuł: | |
Jak dla mnie linia kalibry jest oki. Środek i blacharka fatalna. Najtrwalszy silnik to 2.0 8V. Największy niewypał to jednostka uturbiona z napędem 4x4. Poprte doświadczeniami znajomych. |
Autor: | necro [ 19.maja.2005 09:48:24 ] |
Tytuł: | |
Chyba troche przesadzacie,najgorszy opel?najbardziej awaryjny? co do korozji i jakosci wykonania zgadza sie co do reszty piszecie jakies zasłyszane historie chyba ze mieliscie wczesniej calibre i te wypowiedzi sa z własnego doswiadczenia. |
Autor: | Cysztof [ 19.maja.2005 10:27:29 ] |
Tytuł: | |
jak tywoim marzeniem jest zeby kazdy czlowiek mowil na ciebie burak to bierz Cali... Pare lat temu to auto bylo dosyc rzadkie i calkiem fajnie wygladalo..Teraz te czasy sie juz zmienily i Cali spotykam codziennie wiecej niz polonezow (tak samo jak BMW 5 E-34) do tego kierowcy zawsze maja zylke rajdowca i wiejskiego tunningu przez duzy wydech pisane ![]() |
Autor: | mq [ 19.maja.2005 11:21:46 ] |
Tytuł: | |
Szukasz Kolego sedana czy coupe w koncu ? Czy wszystko jedno ? Jak Ci nie zalezy na napedzie na wszystkie kola to bym kupil BMW na Twoim miejscu ![]() |
Autor: | Kameel [ 19.maja.2005 11:35:20 ] |
Tytuł: | |
Zresztą wystarczy porównać środek w Calibrze a choćby w B3/ B4- jakie wykonanie, ergonomia i tworzywo... chyba nic wiecej nie trzeba mówić ![]() |
Autor: | Guzik_777 [ 19.maja.2005 12:14:07 ] |
Tytuł: | |
moich dwoch kumpli ma calibre 2.0 i niestety obaj mnie objezdzaja, chociaz jeden tez ma gaz... niedlugo chce wyrzucic kata i jak moje b4 2.3 bedzie jeszcze lepiej sie zbierac i troszke mniej palic to dla mnie bedzie ideal auto w tej cenie.... calibra mi sie kojazy z szybkim ale niestety rdzawym autem, mialem juz fordy i mam dosc patrzenia na babelki i inne obiawy rdzy... a wiec audi ![]() |
Autor: | oliwer78 [ 20.maja.2005 00:44:12 ] |
Tytuł: | |
To i ja cos dorzuce, jako ex-posiadacz dwoch Calibr zdanie pewne na ten temat moge miec. Calibra '91 2,0 8V to jakis cholerny koszmar z mojej przeszlosci - w latach 1995-1997 to faktycznie byl szal, sam sie podkochiwalem w tej linii - to jedyny pozytyw tego auta. Silnik trwaly, owszem, ale rewelacja szybkosci to to na pewno nie jest. Ma pisane 205 km/h, ja nawet wydusilem 217, ale to zasluga zapewne wspolczynnika pow. ponizej 0,31cx (lece z pamieci) i wagi auta. Wady: tapicerka wewnatrz cholernie oplowska, plastikowa cienizna; dobijajacy trojkat przednich bocznych szybek, ktory powoduje okaleczenie twarzy przy wsiadaniu do auta przy otwartych szybach, plastikowe podkladki pod progi - delikatna sprawa, wiecznie wydajaca dzwieki tylna klapa (Audi Coupe tez na to cierpi), zuzywajace sie szybko poduszki pod silnikiem, blach cieniutka, itede itepe. W ogole uwazam, ze auto o wygladzie sportowym z silnikiem jak w omedze - to pomylka. Calibra '94 albo nawet '95 to niewielka poprawa, mialem ja przez 2 tygodnie i nie zdazylem nic w niej popsuc, ale przyznam, ze pojawila sie skora i wnetrze nieco lepsze. Poza tym stan lepszy, bo z czasem pojawilo sie wiecej tych aut i wybor byl wiekszy. Konkrety: Z tego co widze to lawirujesz. Wez A6 w budzie C4 - przeogromny wybor, wykonanie nieporownywalnie lepsze, no i zawsze wiecej drzwi. ![]() ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Timo [ 21.maja.2005 19:49:43 ] |
Tytuł: | |
Tak jak Necro tez mialem cali kilka lat temu i bardzo sobie chwalilem!! Co do awaryjnosci to sie nie zgodzam...wszystko bylo OK. Teraz wstydzilbym sie miec cali ![]() Szukaj Audi coupe. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |