.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Sprowadzanie bryk https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=1849 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | zuru [ 24.lis.2003 10:21:51 ] |
Tytuł: | Sprowadzanie bryk |
Siema...chcialem sie Was zapytac o sprowadzanie Niuniek z Niemiec...chcialbyb pociagnac ladne 2.8 V6 Q...z 94 r. Wiem, ze akcyza zostanie naliczona...ale...place 10 tysia za bryke w Niemczech + 65% akcyzy to 16,6 tysia...to jeszcze clo (ile???) no i czy ktos mi pomoglby to wyliczyc bardzo prosze bo ja sie nie znaju na tym.... W. |
Autor: | Arek [ 24.lis.2003 11:23:43 ] |
Tytuł: | |
Też jestem ciekaw, zwłaszcza co się zmieni po 1 maja. Cła w tej chwili nie ma. Za to jest jeszcze VAT (22%), tylko nie wiem czy go liczyć od wartości celnej auta + akcyza, czy też akcyzę dopiero po obliczeniu wartości celnej + VAT. Poza tym mogą zakwestionować te 10 tys. - mają swoje katalogi |
Autor: | maag [ 24.lis.2003 11:24:12 ] |
Tytuł: | |
1. podstawa nalicznia akcyzy i vatu ![]() 2. rocznik 94 raczej nie bedzie spelnial norm emisji |
Autor: | Arek [ 24.lis.2003 11:26:45 ] |
Tytuł: | |
Aha, tutaj masz kalkulator: http://www.mf.gov.pl/sluzba_celna/kalkulator/index.php?dzial=556&id=30329 |
Autor: | Simpson [ 24.lis.2003 11:38:26 ] |
Tytuł: | |
Jak by nie patrzeć z moich obserwacji wynika ze przy akcyzie 65 % należy do wartosći auta doliczyć jakieś 110%.. czyli jeśli zapłacisz 10 000 zł za samochód to podatki i akcyzy wyniosą około 11 000 zł. Razem około 21 000zł Pozdro |
Autor: | wowo [ 24.lis.2003 13:43:09 ] |
Tytuł: | |
Ostatnio coś o tym pisałem. Koleszka przyciągnął BMW 320i 150KM podajże 96 czy 97r i w sumie wyniosło go 26tys zł. Wg niego i tak przepłacił bo nie mógł ztargować ceny auta. |
Autor: | Hugo [ 24.lis.2003 14:56:17 ] |
Tytuł: | |
Od maja nie będzie już normy Euro2 i zostanie zniesiony VAT a zostanie sama akcyza ![]() ![]() |
Autor: | WojTek [ 24.lis.2003 14:57:43 ] |
Tytuł: | |
nie wiem co i jak ale podam moj przyklad: wlasnie sciagam vectre B ( S2 musi poczekac:) ) 95 rok, 1.6 koszt auta 2000 EURO (ok 9300zl) koszt sciagniecia go do Polski i wykonanie wszelkich oplat 9500 - bez karty pojazdu i tablic - (za sciagniecie auta biora ok 2 tys), rozmawialem z tym gosciem co sciaga - nie jest tak latwo, auto uszkodzone trzeba podpicowac zeby przejechalo granice, celnikowi w lape, znajomosci w urzedach i wszystko bedzie OK. ale wszystko jest przeciez do zrobienia a stan niemieckich aut....hmm dlugo by sie rozpisywac- jestesmy 100 lat za murzynami |
Autor: | zuru [ 24.lis.2003 15:18:01 ] |
Tytuł: | |
No tak wlasnie chodzi mi o to, ze te auta sa w super stanie w porownaniu do naszych. Tam nikt nie naprawia bryk w stodole tylko wala do ASO...do tego jakosc drog oraz to, ze nie uzywaja soli do sypania w zimie...wszystko to powoduje ze autka sa nie styrane i nawet jesli autko kosztuje wiecej niz analogiczne w Polsce moim zdaniem oplaca sie.... |
Autor: | wowo [ 24.lis.2003 17:39:51 ] |
Tytuł: | |
Oj, nawet nie wiesz jak sie mylisz. Prawda jest taka że tam potrafią większą kiche zrobić niż u nas. A o Angli nie wspomnę, kraj jeźdzących padlin (jeśli chodzi o blacharkę) - wiem bo kumpel robił w Niemczech a teraz klepie w Angli. Totalna klapa. |
Autor: | Patrikoss [ 24.lis.2003 17:59:07 ] |
Tytuł: | |
Przyprowadziłem latem kadetta GSI z Berlina okazał sie totalną padaką juz po drodze z berlina mi sie zepsuł urwał sie pasek i auto miało ważny przegląd ale było nędzne spawene wachacze takze nie wszystkie auta w niemczech sa takie super |
Autor: | zuru [ 24.lis.2003 20:00:38 ] |
Tytuł: | |
Wiadomo, ze nie wszystkie....jak wszedzie.Nie ma co generalizowac...ale powiedzmy, ze istnieje wieksza szansa na znalezienie czegos ladnego i zadbanego ![]() |
Autor: | michu [ 24.lis.2003 20:36:55 ] |
Tytuł: | |
no wlasnie, nie przeceniajmy niemcow i ich zajebistej dbalosci. ja sciagnalem sobie b4, w idealnym stanie itp itp. i przeguby mi siadly przy 160 tkm. kazdy jak mowilem to pukal sie w czolo - nie maja prawa sie popsuc przy mniej niz 200 tkm. czyzby licznik byl troszke cofniety? do tego gosciowi nic sie nie chcialo robic i przy 120 tkm mialem orginalny rozrzad, amorki itp. a jak robia to nie tylko w ASO. bo inaczej wszystkie zaklady normalne by padly. sam znam kilku mechanikow i jakos z glodu nie umieraja w tych niemczech.... mity, mity mity.... a co do zniesienia VAT'u - kolego Hugo z czego wnosisz, ze minister raczko wyraczka sie z VAT'u? czy nawet akcyzy? przepisy unijne nie grzebia w prawach podatkowych panstw czlonkowskich. a to sa przeciez podatki, a nie jakies cla - ktorych juz nie ma, bo sa sladowe..... oj koledzy na ten maj to bym sie tak nie napalal. pozdro |
Autor: | ADRIAN [ 25.lis.2003 12:07:22 ] |
Tytuł: | |
Hugo napisał(a): Od maja nie będzie już normy Euro2 i zostanie zniesiony VAT a zostanie sama akcyza
![]() ![]() Co do EURO-2 to fakt zniknie .Ale VAT zostanie tylko nie jak do tej pory placony w niemczech i nastepnie w polsce tylko bedziemy go placic raz albo tam albo tu , obecna stawka VAT w niemczech to 19%. |
Autor: | adamgt [ 25.lis.2003 12:22:35 ] |
Tytuł: | |
Trzeba wziąć pod uwagę, że oni handlują autami kilka lat dłużej i mają większą praktykę i możliwości w doprowadzaniu aut do świeżego, idealnego wyglądu stosunkowo niskim kosztem. Słyszałem też o sytuacjach, w których w autach 8-10 letnich w rzeczywistym idealnym stanie (po dziadku co kupił Mesia i jeżdził nim na ryby 2 razy w tygodniu autobaną) po sprowadzeniu w ciągu kilku miesięcy leciało zawieszenie bo gumy były trochę sparciałe i po naszych drogach się szybko wyrobiły. Chociaż prawdą jest, że w Niemczech dużo łatwiej znaleźć dobre auto niż u nas. Co do VAT-u to dużo zależy od interpretacji i od podejścia Komisji Europejskiej do tego tematu. Teoretycznie nie może być tak, że VAT płacisz np. w Niemczech i potem w Polsce, ale u nas wszystko jest możliwe. Podobno Polska już dostała jakieś upomnienia, zeby przygotować się do zniesienia barrier w przepływie aut tzn. VATu, akcyzy i EURO2. Dosyć ciekawy wątek na ten temat jest na www.gieldasamochodowa.com A co będzie zobaczymy, ja na razie inwestuję w moją Niunię, żeby w Europie czuła się na równi z innymi Niuniami:):). |
Autor: | volki [ 25.lis.2003 12:43:59 ] |
Tytuł: | |
w niemczech jest jedna ciekawa sprawa w ciagu roku od sprzedania samochodu poprzedni wlasciciel jest zobowiazany naprawic wszystkie wady ukryte w sprzedanym samochodzie .. tak slyszalem od mojego znajomego ktory handluje furkami w gebelsowie ... a wiec jak po 6 miechach odkryjesz ze cos nie dziala i popsulo sie nie z winy twojej zlej eksplatacji to poprzedni wlasciciel musi to naprawic !! |
Autor: | mq [ 25.lis.2003 12:45:39 ] |
Tytuł: | |
[url]http://www.gieldasamochodowa.com/article/view.asp?path=gs\833&file=mb_1497.xml[/url] |
Autor: | Arek [ 25.lis.2003 13:03:06 ] |
Tytuł: | |
mq napisał(a): [url]http://www.gieldasamochodowa.com/article/view.asp?path=gs\833&file=mb_1497.xml[/url]
Oby tak było... |
Autor: | audik [ 25.lis.2003 21:44:17 ] |
Tytuł: | |
Coś nie dokońca chyba tak mój znajomy mieszkający w Niemczech gdy kupił bryczkę w Holandii na pewno płacił podatek większy niż gdyby kupił to samo auto usiebie. Zresztą nie wieże że się coś zmieni w naszym kraju ( obym się mylił ) |
Autor: | michu [ 26.lis.2003 11:01:56 ] |
Tytuł: | |
audik napisał(a): Coś nie dokońca chyba tak mój znajomy mieszkający w Niemczech gdy kupił bryczkę w Holandii na pewno płacił podatek większy niż gdyby kupił to samo auto usiebie.
Zresztą nie wieże że się coś zmieni w naszym kraju ( obym się mylił ) nalac mu!!! Dobrze gada!!! ![]() michu |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |