.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Fachowa porada
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=19444
Strona 1 z 1

Autor:  krisso [ 08.lip.2005 12:27:16 ]
Tytuł:  Fachowa porada

Witam bardzo serdecznie wszystkich posiadaczy i sympatyków Audi ! Jestem tu nowy i standardowo jak na wszystkich forach,pedze z pytaniami po cenne informacje od fachowców :D
Z racji tego że audi jest bardzo solidna marka,produkuje wspaniale,wytrzymale,zarowno rodzinne jak i ze sportowymi zapedami samochody postanowilem zainteresowac sie kupnem takiego samochodu.
Prosilbym o rade,generalnie chodzi mi o dosc duzy samochod,aczkolwiek w przypadku audi sprawa jest o tyle ulatwiona ze sedany rowniez maja potezne bagazniki i pewnie jak na moje potrzeby transportowe wystarczy,co wcale nie znaczy ze obrazilbym sie za nadwozie kombi/avant ;-) Zastanawiam sie pomiadzy nastepujacymi modelami :
100 c4 avant/sedan - tu prosilbym kogos znajacego sie o wymienienie dostepnych wersji silnikowych (w ogloszeniach widzialem wersje z trzema dodatkowymi zegarami i bez,oraz z dwoma rodzajami kierownicy-od czego to zalezy? )
B4 sedan/avant - jak ten model sie plasuje w porownaniu do 100c4,silniki,wersje...??
Oraz moze A4 najprostrze jakie tylko moze byc,z nieduzym silnikiem,moze miec szyby na korbke,jesli audi wogole takie robilo :D
Prosze doradzcie mi cos,na ktorym modelu raczej sie skupic,jakiego silnika szukac,w jakiej cenie mozna dostac jesli sprowadzany a jakiej jesli krajowy.
Aha ,i jeszcze jedno jak wyglada sprawa instalacji gazowej i spalanie wtych samochodach,gaz sekwencyjny cy zwykly,please help...
Czekam na odpowiedz i pozdrawiam.. :)

Autor:  BiLu [ 08.lip.2005 12:37:49 ]
Tytuł: 

jesli szukasz duzego auta to z zalozenia odpada B4 oraz A4 - miejsca z tylu tyle co kot naplakal ;-)
pozostaje 100/C4 albo wersja po liftingu C4/A6.
z zalozenia widze ze chcesz zagazowac auto - szkoda bo bardzo fajnymi silnikami sa 2.5 TDI (zwlaszcza wersja 140 konna - oznaczenie silnika AEL).
dodatkwe wskazniki w desce byly w mocniejszych/usportowionych wersjach, byly one na ogol dosc dobrze wyposazone (klimatyzacja elektroniczna, elektryka szyb i lusterek).
jesli chcesz czerpac pelna przyjemnosc z jazdy - szukaj wersji z napedem quattro (w przypadku diesla tylko w wersji 140 konnej).
jesli auto ma sluzyc ci jedynie do przemieszczania - wystarczy ci oska ;-)
reasumujac - szukaj C4/A6 2.5 tdi lub 2.8 V6 (tu dochodzi niebagatelny koszt instalacji wtrsyku LPG aby sensownie to jeszcze chodzilo).
bardzo goraco polecam przeszukanie forum: http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php
pozdrawiam

Autor:  Leo [ 08.lip.2005 12:50:47 ]
Tytuł: 

Bilu! Nie wierzę! Jakiś tekst! A ja myślałem, że się już w szukaczce zakochałeś :D :D :D

Autor:  BiLu [ 08.lip.2005 12:52:04 ]
Tytuł: 

robie trening przed pisaniem artykulow ;-)

Autor:  mq [ 08.lip.2005 13:22:57 ]
Tytuł: 

Ja tylko dodam ze C4 tdi quattro trudno trafic i sa drogie a 2.8 jest w pyte i wyjdzie w podobnych pieniadzach (+gaz) co tdi i dodatkowo pewnie bedzie tansze w utrzymaniu :P

Autor:  BiLu [ 08.lip.2005 13:48:02 ]
Tytuł: 

mq napisał(a):
Ja tylko dodam ze C4 tdi quattro trudno trafic i sa drogie a 2.8 jest w pyte i wyjdzie w podobnych pieniadzach (+gaz) co tdi :P

zgadza sie :peace:

mq napisał(a):
dodatkowo pewnie bedzie tansze w utrzymaniu :P

utrzymanie diesla to tylko filtry i paliwo, reszta jak w benzynie gdzie dodatkowo wchodzi w gre wszystko to co zwiazane jest z zaplonem czyli swiece, kable etc...

wracajac do tematu to mankamentem B4 jest zawieszenie ktore nie jest zbyt trwale - cale szczescie ze czesci sa tanie.
zawieszenie w A4 - zeby nie wywolac znow zbednaj polemiki napisze ze jest trwalsze jak w B4 ale koszt ewentualnego remontu jest dosc duzym wydatkiem.
zawieszenie w 100/C4 oraz w C4/A6 jest tanie i dobre :peace:
w przypadku quattro w powyzszych modelach problemem jest dostepnosc elementow ukladu wydechowego oraz amortyzatorow i ww elementy sa stosunkowo drogie (cale szczescie ze nie trzeba ich wymieniac co roku ;-) ).

Autor:  mq [ 08.lip.2005 14:00:12 ]
Tytuł: 

Bilu napisał(a):
utrzymanie diesla to tylko filtry i paliwo, reszta jak w benzynie gdzie dodatkowo wchodzi w gre wszystko to co zwiazane jest z zaplonem czyli swiece, kable etc...
Mowilem tylko o kosztach paliwa. Ale to tez trzeba brac pod uwage oczywiscie.
Cytuj:
cale szczescie ze czesci sa tanie.

Zgoda w przypadku oski :P

Autor:  Dred [ 08.lip.2005 14:12:13 ]
Tytuł: 

Bilu napisał(a):
dodatkwe wskazniki w desce byly w mocniejszych/usportowionych wersjach, byly one na ogol dosc dobrze wyposazone (klimatyzacja elektroniczna, elektryka szyb i lusterek).

tu nie do końca się z Toba zgodze Bilu bo dodatkowe zegary były też i przy silnikach 2.0 , tu po prostu chodziło o to czy klient sobie życzył czy nie. Co prawda zegary te duuuuuużo częściej spotykane są w wersjach "sportowych" i dobrze wyposażonych choć niekoniecznie.
co do całej reszty to silniki 2.8 Q , 2.2 T Q lub 2.5 TDi Q
powodzenia w szukaniu i wybij sobie z głowy B4 i A4

Autor:  BiLu [ 08.lip.2005 14:21:03 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
Bilu napisał(a):
dodatkwe wskazniki w desce byly w mocniejszych/usportowionych wersjach, byly one na ogol dosc dobrze wyposazone (klimatyzacja elektroniczna, elektryka szyb i lusterek).

tu nie do końca się z Toba zgodze Bilu bo dodatkowe zegary były też i przy silnikach 2.0 , tu po prostu chodziło o to czy klient sobie życzył czy nie. Co prawda zegary te duuuuuużo częściej spotykane są w wersjach "sportowych" i dobrze wyposażonych choć niekoniecznie.

oczywiscie masz racje :peace:
sam mam pelna opcje zegarow z dodatkowymi wskaznikami, alu ringami, AC, BC, ATA mimo ze nie mam mocnego/usportowionego auta ;-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/