.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 16:44:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A 4 & B 4
PostNapisane: 03.sie.2005 18:29:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 18:51:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Zastanawiam się nad kupnem Audi A 4 z roku 1995-96 i mam takie pytnanie: czy były jakieś niedociągnięcia w pierwszych rocznikach tego auta??? Zastanawia mnie niska cena tych roczników w porównaniu ze starszym modelem B 4, a dokładniej mała różnica cen, nierzadko A 4 z 95 rok jest tańsze od B 4 z 95 roku. Dlaczego tak jest ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 20:27:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam! W pierwszym roku produkcji (tasmowej) modelu zawsze sa niedociagniecia, ale to przypadlosc wszystkich producentow aut. Audi A-4 w porownaniu z poprzednikiem B-4 napewno jest drozszy w serwisowaniu - bynajmniej zawieszenie (wielowahaczowe) , co do reszty ..... :?: Koledzy dopisza . ;-)

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 20:52:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Zawsze tak jest ze auto z pierwszych lat produkcji ma wady tzw. choroby wieku dzieciecego czyli ukryte usterki i niedociagniecia fabryczne.
B4 bylo produkowane od 1992 do 1995 roku i ten model B4 z 95 roku ktory ostani zjechal z tasmy jest poprawiony i nieznacznie ulepszony od starszych wersji B4. Dotyczy to podzespolow jak i elemnetow wnetrza. Smialo wiec mozna kupowac auto z ostanich lat produkcji. Do plusow B4 nalezy szeroka gama wersji silnikowych i bardzo trwale nadwozie. Model Audi A4 jest nastepca B4 od 1994 roku i jest produkowany w zmiennej postaci az do dzis.

Cena zalezy przede wszystkim od wyposazenia i wersji silnikowej. A4 z pierwszych lat produkcji mialy slabe wyposazenie. Najwieksze ich wady to: zbyt niska trwalosc przegubow przedniej osi i drazkow kierowniczych, drobne usterki we wnetrzu, problemy z hamulcami szczegolnie podczas deszczu. Oczywiscie B4 tez nie jest swiete i tez ma drobne usterki jak kazdy samochod szczegolnie uzywany. Tutaj nalezy rozwazyc koszty eksploatacji i funkcjonalanosc obu tych modeli. A4 jest drosze w serwisowaniu jak napisal ZiPi ale jak kogos stac to czemu nie. Wazne jest zeby kupic zadbany egzemplarz ;) Do zalet A4 nalezy dobra przyczepnosc do nawierzchni, zwrotnosc i dobry komfort jazdy oraz bardzo wysoka jakosc wykonania. Silniki godne polecenia to : 1.6 101 KM , 1.8 T 150 KM 1.9 TDI 90 lub 110 KM silnik mocny i oszczedny

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 05:34:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
ZiPi napisał(a):
Witam! W pierwszym roku produkcji (tasmowej) modelu zawsze sa niedociagniecia, ale to przypadlosc wszystkich producentow aut. Audi A-4 w porownaniu z poprzednikiem B-4 napewno jest drozszy w serwisowaniu - bynajmniej zawieszenie (wielowahaczowe) , co do reszty ..... :?: Koledzy dopisza . ;-)


ja jakos nie odczuwam tej roznicy w cenie zawieszenia...

cale zawieszenie przod to koszt ok 600zł
w B4 jeden wahacz kosztuje ok 300zł tak wiec wychodzi prawie na
to samo.
Co do niedociagniec to:
- bujajace fotele
- niesprawny immobiliser
- czasem poleci przegub - kwestia poprzedniego uzytkownika.

MOge ci polecic to auto w 100%. Aha i od razu mowie nie sugeruj sie cena.
Owszem mozesz kupic a4 za 17tys i bedzie tansze nawet od B4 - ale sprawdzaj stan techniczny - to jest wyznacznik a nie cena.

Pzdr

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 15:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
pogadaj z rogalem... kupił A4 po B4 i zdaje się że nie był
do końca zadowolony

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 16:55:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
maciu napisał(a):
pogadaj z rogalem... kupił A4 po B4 i zdaje się że nie był
do końca zadowolony


ja jestem :peace:

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 19:05:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 18:51:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Głównie chodzi mi o A4 z silnikiem 1.8 - 125 KM. i 1.9 TDI. O silniku 1.9 TDI torche wiem bo kiedyś miałlem golfa 1.9 TD, ale 1.8 to dla mnie mowość. Ciekawe czy w Audi 1.9 dieslach też się niekiedy zdarza problem że bije koło pasowe na wale korbowym. Z golfa byłem zadowolony, lecz trzy miesiące temu miałem nim poważny wypadek i goferek poszedł na złom, na początku chciałem kupić kolejnego golfa, ale doszedłem do wniosku że poczekam jakiś czas, dozbieram kasy i kupie coś lepszego i padło na Audi ponieważ zawsze mi się podobało, lecz miało jedną wade a mianowicie cene. Wiadomo - wszystko co dobre kosztuje. Nie wykluczam także modelu B4 z 95 roku, jak by była w bardzo dobrym stanie bo według mnie ma bardzo charakterystyczny wygląd dla Audi i bardzo dużo dobrych rzeczy o niej słyszałem. Konkretnie to albo B4 2.0 + gaz i 1.9 TDI lub A4 1.8 + gaz i 1.9 TDI. Prosze o jakieś sugestie, troche czytałem, ale nie jestem zdecydowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 19:13:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2005 18:27:01
Posty: 120
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moge sie troche wypowiedziec na temat Audi A4 1.8 bo jestem posiadaczem owego modelu :) Slinik ladnie pracuje na wysokich obrotach ale niestety dosc wolno sie wkreca :/ Start ma dosc slaby ale potem juz ladnie idzie. Moim zdaniem ten silnik jest przystosowany bardziej na dlugie dystanse. Odradzalbym montaz gazu bo auto bedzie bardzo slabe. Jezeli nie stac cie na utrzymanie benzynowki to radzilbym 1.9 tdi .

_________________
Audi A4 (B5) -> 1.8 l


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 19:39:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 18:51:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Robie trochę tych kilometrów i jak dla mnie to albo gaz albo ropa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 07:38:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Peter-A4 napisał(a):
Moge sie troche wypowiedziec na temat Audi A4 1.8 bo jestem posiadaczem owego modelu :) Slinik ladnie pracuje na wysokich obrotach ale niestety dosc wolno sie wkreca :/ Start ma dosc slaby ale potem juz ladnie idzie. Moim zdaniem ten silnik jest przystosowany bardziej na dlugie dystanse. Odradzalbym montaz gazu bo auto bedzie bardzo slabe. Jezeli nie stac cie na utrzymanie benzynowki to radzilbym 1.9 tdi .


Jakie utrzymanie? Paliwo?

z tych dwóch zdecydowanie 1.9TDi o ile jest taki droższy od 1.8?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 16:03:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 18:51:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Rope mam akurat po 2,40 zł dlatego miałem przedtem golfa 1.9 TD, lecz moim zdaniem przy kupnie diesla jest spore ryzyko trafienia na jakąś padline i dla tego rozważam także gaz. Jak wiedze w audi też na początku produkcji zdażają się niedociągnięcia i dla tego właśnie jestem ciekaw czy lepszym wyborem byłoby B4 z 95 roku, czy A4 z 95-96.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 16:14:41 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
piosz7 napisał(a):
Rope mam akurat po 2,40 zł dlatego miałem przedtem golfa 1.9 TD, lecz moim zdaniem przy kupnie diesla jest spore ryzyko trafienia na jakąś padline i dla tego rozważam także gaz. Jak wiedze w audi też na początku produkcji zdażają się niedociągnięcia i dla tego właśnie jestem ciekaw czy lepszym wyborem byłoby B4 z 95 roku, czy A4 z 95-96.


Chcesz lać jakiś syf po 2.40 do ??Skoro tak to chyba lepiej jak gaz założysz :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 16:15:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Hugo napisał(a):
piosz7 napisał(a):
Rope mam akurat po 2,40 zł dlatego miałem przedtem golfa 1.9 TD, lecz moim zdaniem przy kupnie diesla jest spore ryzyko trafienia na jakąś padline i dla tego rozważam także gaz. Jak wiedze w audi też na początku produkcji zdażają się niedociągnięcia i dla tego właśnie jestem ciekaw czy lepszym wyborem byłoby B4 z 95 roku, czy A4 z 95-96.


Chcesz lać jakiś syf po 2.40 do ??Skoro tak to chyba lepiej jak gaz założysz :/


napisał ropę... mało to kradzionej wachy jest?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 18:01:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 18:51:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Tak się składa że mam znajomego co jeździ mowiutką ładowarką, a zresztą u niego w robocie jest dużo nowych maszyn budowlanych i mają co jakiś czas kontrole dotyczące jakości paliwa, oleju, filtrów i tego typu rzeczy ( z powodu gwarancji na te maszyny ), więc nie pozwolą sobie na to żeby lać jakieś gówno do maszyn, on sam leje tą samą rope do swojego merca 190 D więc ropa jest pewna i może lepsza niż ta na niektórych stacjach. Ale do rzeczy, Waszym zdaniem lepiej kupić dopracowany model B4, czy dopłacić i kupić A4 z 95-96 ??? :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 18:01:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Do gazu to najlepiej nadaje sie B-4 . 2,0 . 90 KM , na jednopunktowym wtrysku . Dopracowana, solidna, konstrukcja do ktorej zalozyc mozna tania instalacje 2- generacji . Jezeli nie masz zapedow rajdowca to polecam ten silnik. Inne silniki a zwlaszcza te z modelu A-4 preferuja instalacje gazowe 3-4 generacji czyli wtrysk gazu

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 18:12:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 18:51:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Zipi byłem tydzień temu na Mazurach na wczasach i jest tam bardoz ładnie i czyściutkie powietrze. :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 18:13:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2005 21:47:26
Posty: 203
Lokalizacja: Wawa
piosz7 napisał(a):
Głównie chodzi mi o A4 z silnikiem 1.8 - 125 KM. i 1.9 TDI. O silniku 1.9 TDI torche wiem bo kiedyś miałlem golfa 1.9 TD, ale 1.8 to dla mnie mowość. Ciekawe czy w Audi 1.9 dieslach też się niekiedy zdarza problem że bije koło pasowe na wale korbowym. Z golfa byłem zadowolony, lecz trzy miesiące temu miałem nim poważny wypadek i goferek poszedł na złom, na początku chciałem kupić kolejnego golfa, ale doszedłem do wniosku że poczekam jakiś czas, dozbieram kasy i kupie coś lepszego i padło na Audi ponieważ zawsze mi się podobało, lecz miało jedną wade a mianowicie cene. Wiadomo - wszystko co dobre kosztuje. Nie wykluczam także modelu B4 z 95 roku, jak by była w bardzo dobrym stanie bo według mnie ma bardzo charakterystyczny wygląd dla Audi i bardzo dużo dobrych rzeczy o niej słyszałem. Konkretnie to albo B4 2.0 + gaz i 1.9 TDI lub A4 1.8 + gaz i 1.9 TDI. Prosze o jakieś sugestie, troche czytałem, ale nie jestem zdecydowany.


posiadam A4 1.8 '96 bez LPG
szukałem 1.8T a mam 1.8 bez T :diabel:
zrobiłem ponad 10tys km w 8 miesiecy. Nie ma potrzeby dolewania ani grama oleju, pomimo sporego ( lub normalnego jak ktoś robi ok 25 tys rocznie :P )przebiegu, spalanie głównie Wawa + dojazdy ze "wsi" do pracy średnio ok 10,5 95/98 z klimą on. Zawieszenie wielowachaczowe ZERO stuków, puków itp, stan techniczny bdb. acha auto ze Szwajcarii, nie zmarnowane na naszych drogach.
z napraw tylko po zakupie termostat i mały problem ale juz rozwiazany z klimatronic'iem.
jako pierwsze własne Audi jest OK, taki miły dupowóź
:684: przyjemnośc z jazdy bdb, komfort bdb, osiągi przeciętne.
następne kupił bym 1.8T lub jak nie dadzą podwyżki we firmie to ze wzglęldu na cene wachy...TDI lub accord VTEC lub BMW 320D :659:

_________________
A4 1.8 turbo quattro było super
330 xdAT jest :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 18:15:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Zdecydowanie kupuj A4, i nie sluchaj pierdol ktore tu ludziska moim zdaniem wypisuja ze A4 z pierwszej serii jest gorzej dopracowane niz B4 :zly: roznica w jezdzie jest spora,zawieszenie w A4 super chodzi,swietnie wybiera dziury i lepiej sie trzyma drogi B4 to przy tym woz drabiniasty. W A4 jest lepiej dopracowane wnetrze,w srodku jest ciszej i design nadwozia juz nowszy,bardziej nowoczesny. A4 to juz zupelnie inne auto zaprojektowane od nowa nie bylo robione na bazie B4. Kup A4 tylko nie jakas padline oczywiscie jak masz za malo kapusty na dobrze utrzymany model (taki to napewno nie kosztuje 17tys) to wtedy lepiej kup B4 :peace:

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2005 22:54:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 21:30:03
Posty: 71
Lokalizacja: Lublin
Też jestem za A4 mam 1,8T z 1996 które ostatnio zagazowałem i jest OK

_________________
Audi A4 1,8T :diabel:
www.pawelkowalczyk.eu Kowi Galeria zdjęć - Photo gallery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2005 23:24:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
kazdy wlasciciel A4 bedzie pisal ze super autko itd itp
kazdy wlasciciel B4 bedzie powsciagliwie zachwalal B4 ale gdzies tam chodzi mu po glowie cos nowszego.
a rogal i tak wie swoje :diabel:
niech wypowiedza sie ci ktorzy ujezdzali oba modele ;-)
ja jezdzilem 3 lata B4 i kilka razy mialem okazje przejechac sie A4 - podsumowujac wszystkie wady i zalety jednego i drugiego gdybym mial wybrac zdecydowalbym sie na B4 - najbardziej podatny na rezanie model audi ;-)
do dzis lezka w oku mi sie kreci za nia :zly:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: