.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A 4 & B 4 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=20555 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | piosz7 [ 03.sie.2005 18:29:03 ] |
Tytuł: | A 4 & B 4 |
Zastanawiam się nad kupnem Audi A 4 z roku 1995-96 i mam takie pytnanie: czy były jakieś niedociągnięcia w pierwszych rocznikach tego auta??? Zastanawia mnie niska cena tych roczników w porównaniu ze starszym modelem B 4, a dokładniej mała różnica cen, nierzadko A 4 z 95 rok jest tańsze od B 4 z 95 roku. Dlaczego tak jest ??? |
Autor: | ZiPi [ 03.sie.2005 20:27:47 ] |
Tytuł: | |
Witam! W pierwszym roku produkcji (tasmowej) modelu zawsze sa niedociagniecia, ale to przypadlosc wszystkich producentow aut. Audi A-4 w porownaniu z poprzednikiem B-4 napewno jest drozszy w serwisowaniu - bynajmniej zawieszenie (wielowahaczowe) , co do reszty ..... ![]() ![]() |
Autor: | KORU [ 03.sie.2005 20:52:03 ] |
Tytuł: | |
Zawsze tak jest ze auto z pierwszych lat produkcji ma wady tzw. choroby wieku dzieciecego czyli ukryte usterki i niedociagniecia fabryczne. B4 bylo produkowane od 1992 do 1995 roku i ten model B4 z 95 roku ktory ostani zjechal z tasmy jest poprawiony i nieznacznie ulepszony od starszych wersji B4. Dotyczy to podzespolow jak i elemnetow wnetrza. Smialo wiec mozna kupowac auto z ostanich lat produkcji. Do plusow B4 nalezy szeroka gama wersji silnikowych i bardzo trwale nadwozie. Model Audi A4 jest nastepca B4 od 1994 roku i jest produkowany w zmiennej postaci az do dzis. Cena zalezy przede wszystkim od wyposazenia i wersji silnikowej. A4 z pierwszych lat produkcji mialy slabe wyposazenie. Najwieksze ich wady to: zbyt niska trwalosc przegubow przedniej osi i drazkow kierowniczych, drobne usterki we wnetrzu, problemy z hamulcami szczegolnie podczas deszczu. Oczywiscie B4 tez nie jest swiete i tez ma drobne usterki jak kazdy samochod szczegolnie uzywany. Tutaj nalezy rozwazyc koszty eksploatacji i funkcjonalanosc obu tych modeli. A4 jest drosze w serwisowaniu jak napisal ZiPi ale jak kogos stac to czemu nie. Wazne jest zeby kupic zadbany egzemplarz ![]() |
Autor: | 666 [ 04.sie.2005 05:34:48 ] |
Tytuł: | |
ZiPi napisał(a): Witam! W pierwszym roku produkcji (tasmowej) modelu zawsze sa niedociagniecia, ale to przypadlosc wszystkich producentow aut. Audi A-4 w porownaniu z poprzednikiem B-4 napewno jest drozszy w serwisowaniu - bynajmniej zawieszenie (wielowahaczowe) , co do reszty .....
![]() ![]() ja jakos nie odczuwam tej roznicy w cenie zawieszenia... cale zawieszenie przod to koszt ok 600zł w B4 jeden wahacz kosztuje ok 300zł tak wiec wychodzi prawie na to samo. Co do niedociagniec to: - bujajace fotele - niesprawny immobiliser - czasem poleci przegub - kwestia poprzedniego uzytkownika. MOge ci polecic to auto w 100%. Aha i od razu mowie nie sugeruj sie cena. Owszem mozesz kupic a4 za 17tys i bedzie tansze nawet od B4 - ale sprawdzaj stan techniczny - to jest wyznacznik a nie cena. Pzdr |
Autor: | maciu [ 04.sie.2005 15:53:44 ] |
Tytuł: | |
pogadaj z rogalem... kupił A4 po B4 i zdaje się że nie był do końca zadowolony |
Autor: | 666 [ 04.sie.2005 16:55:26 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): pogadaj z rogalem... kupił A4 po B4 i zdaje się że nie był
do końca zadowolony ja jestem ![]() |
Autor: | piosz7 [ 04.sie.2005 19:05:10 ] |
Tytuł: | |
Głównie chodzi mi o A4 z silnikiem 1.8 - 125 KM. i 1.9 TDI. O silniku 1.9 TDI torche wiem bo kiedyś miałlem golfa 1.9 TD, ale 1.8 to dla mnie mowość. Ciekawe czy w Audi 1.9 dieslach też się niekiedy zdarza problem że bije koło pasowe na wale korbowym. Z golfa byłem zadowolony, lecz trzy miesiące temu miałem nim poważny wypadek i goferek poszedł na złom, na początku chciałem kupić kolejnego golfa, ale doszedłem do wniosku że poczekam jakiś czas, dozbieram kasy i kupie coś lepszego i padło na Audi ponieważ zawsze mi się podobało, lecz miało jedną wade a mianowicie cene. Wiadomo - wszystko co dobre kosztuje. Nie wykluczam także modelu B4 z 95 roku, jak by była w bardzo dobrym stanie bo według mnie ma bardzo charakterystyczny wygląd dla Audi i bardzo dużo dobrych rzeczy o niej słyszałem. Konkretnie to albo B4 2.0 + gaz i 1.9 TDI lub A4 1.8 + gaz i 1.9 TDI. Prosze o jakieś sugestie, troche czytałem, ale nie jestem zdecydowany. |
Autor: | Peter-A4 [ 04.sie.2005 19:13:26 ] |
Tytuł: | |
Moge sie troche wypowiedziec na temat Audi A4 1.8 bo jestem posiadaczem owego modelu ![]() ![]() |
Autor: | piosz7 [ 04.sie.2005 19:39:45 ] |
Tytuł: | |
Robie trochę tych kilometrów i jak dla mnie to albo gaz albo ropa. |
Autor: | maciu [ 05.sie.2005 07:38:29 ] |
Tytuł: | |
Peter-A4 napisał(a): Moge sie troche wypowiedziec na temat Audi A4 1.8 bo jestem posiadaczem owego modelu
![]() ![]() Jakie utrzymanie? Paliwo? z tych dwóch zdecydowanie 1.9TDi o ile jest taki droższy od 1.8? |
Autor: | piosz7 [ 05.sie.2005 16:03:11 ] |
Tytuł: | |
Rope mam akurat po 2,40 zł dlatego miałem przedtem golfa 1.9 TD, lecz moim zdaniem przy kupnie diesla jest spore ryzyko trafienia na jakąś padline i dla tego rozważam także gaz. Jak wiedze w audi też na początku produkcji zdażają się niedociągnięcia i dla tego właśnie jestem ciekaw czy lepszym wyborem byłoby B4 z 95 roku, czy A4 z 95-96. |
Autor: | Hugo [ 05.sie.2005 16:14:41 ] |
Tytuł: | |
piosz7 napisał(a): Rope mam akurat po 2,40 zł dlatego miałem przedtem golfa 1.9 TD, lecz moim zdaniem przy kupnie diesla jest spore ryzyko trafienia na jakąś padline i dla tego rozważam także gaz. Jak wiedze w audi też na początku produkcji zdażają się niedociągnięcia i dla tego właśnie jestem ciekaw czy lepszym wyborem byłoby B4 z 95 roku, czy A4 z 95-96.
Chcesz lać jakiś syf po 2.40 do ??Skoro tak to chyba lepiej jak gaz założysz ![]() |
Autor: | maciu [ 05.sie.2005 16:15:58 ] |
Tytuł: | |
Hugo napisał(a): piosz7 napisał(a): Rope mam akurat po 2,40 zł dlatego miałem przedtem golfa 1.9 TD, lecz moim zdaniem przy kupnie diesla jest spore ryzyko trafienia na jakąś padline i dla tego rozważam także gaz. Jak wiedze w audi też na początku produkcji zdażają się niedociągnięcia i dla tego właśnie jestem ciekaw czy lepszym wyborem byłoby B4 z 95 roku, czy A4 z 95-96. Chcesz lać jakiś syf po 2.40 do ??Skoro tak to chyba lepiej jak gaz założysz ![]() napisał ropę... mało to kradzionej wachy jest? |
Autor: | piosz7 [ 05.sie.2005 18:01:00 ] |
Tytuł: | |
Tak się składa że mam znajomego co jeździ mowiutką ładowarką, a zresztą u niego w robocie jest dużo nowych maszyn budowlanych i mają co jakiś czas kontrole dotyczące jakości paliwa, oleju, filtrów i tego typu rzeczy ( z powodu gwarancji na te maszyny ), więc nie pozwolą sobie na to żeby lać jakieś gówno do maszyn, on sam leje tą samą rope do swojego merca 190 D więc ropa jest pewna i może lepsza niż ta na niektórych stacjach. Ale do rzeczy, Waszym zdaniem lepiej kupić dopracowany model B4, czy dopłacić i kupić A4 z 95-96 ??? ![]() |
Autor: | ZiPi [ 05.sie.2005 18:01:10 ] |
Tytuł: | |
Do gazu to najlepiej nadaje sie B-4 . 2,0 . 90 KM , na jednopunktowym wtrysku . Dopracowana, solidna, konstrukcja do ktorej zalozyc mozna tania instalacje 2- generacji . Jezeli nie masz zapedow rajdowca to polecam ten silnik. Inne silniki a zwlaszcza te z modelu A-4 preferuja instalacje gazowe 3-4 generacji czyli wtrysk gazu |
Autor: | piosz7 [ 05.sie.2005 18:12:02 ] |
Tytuł: | |
Zipi byłem tydzień temu na Mazurach na wczasach i jest tam bardoz ładnie i czyściutkie powietrze. ![]() |
Autor: | T-żółw [ 05.sie.2005 18:13:11 ] |
Tytuł: | |
piosz7 napisał(a): Głównie chodzi mi o A4 z silnikiem 1.8 - 125 KM. i 1.9 TDI. O silniku 1.9 TDI torche wiem bo kiedyś miałlem golfa 1.9 TD, ale 1.8 to dla mnie mowość. Ciekawe czy w Audi 1.9 dieslach też się niekiedy zdarza problem że bije koło pasowe na wale korbowym. Z golfa byłem zadowolony, lecz trzy miesiące temu miałem nim poważny wypadek i goferek poszedł na złom, na początku chciałem kupić kolejnego golfa, ale doszedłem do wniosku że poczekam jakiś czas, dozbieram kasy i kupie coś lepszego i padło na Audi ponieważ zawsze mi się podobało, lecz miało jedną wade a mianowicie cene. Wiadomo - wszystko co dobre kosztuje. Nie wykluczam także modelu B4 z 95 roku, jak by była w bardzo dobrym stanie bo według mnie ma bardzo charakterystyczny wygląd dla Audi i bardzo dużo dobrych rzeczy o niej słyszałem. Konkretnie to albo B4 2.0 + gaz i 1.9 TDI lub A4 1.8 + gaz i 1.9 TDI. Prosze o jakieś sugestie, troche czytałem, ale nie jestem zdecydowany.
posiadam A4 1.8 '96 bez LPG szukałem 1.8T a mam 1.8 bez T ![]() zrobiłem ponad 10tys km w 8 miesiecy. Nie ma potrzeby dolewania ani grama oleju, pomimo sporego ( lub normalnego jak ktoś robi ok 25 tys rocznie ![]() z napraw tylko po zakupie termostat i mały problem ale juz rozwiazany z klimatronic'iem. jako pierwsze własne Audi jest OK, taki miły dupowóź ![]() następne kupił bym 1.8T lub jak nie dadzą podwyżki we firmie to ze wzglęldu na cene wachy...TDI lub accord VTEC lub BMW 320D :659: |
Autor: | Johny [ 05.sie.2005 18:15:05 ] |
Tytuł: | |
Zdecydowanie kupuj A4, i nie sluchaj pierdol ktore tu ludziska moim zdaniem wypisuja ze A4 z pierwszej serii jest gorzej dopracowane niz B4 ![]() ![]() |
Autor: | Kowi [ 06.sie.2005 22:54:11 ] |
Tytuł: | |
Też jestem za A4 mam 1,8T z 1996 które ostatnio zagazowałem i jest OK |
Autor: | BiLu [ 06.sie.2005 23:24:42 ] |
Tytuł: | |
kazdy wlasciciel A4 bedzie pisal ze super autko itd itp kazdy wlasciciel B4 bedzie powsciagliwie zachwalal B4 ale gdzies tam chodzi mu po glowie cos nowszego. a rogal i tak wie swoje ![]() niech wypowiedza sie ci ktorzy ujezdzali oba modele ![]() ja jezdzilem 3 lata B4 i kilka razy mialem okazje przejechac sie A4 - podsumowujac wszystkie wady i zalety jednego i drugiego gdybym mial wybrac zdecydowalbym sie na B4 - najbardziej podatny na rezanie model audi ![]() do dzis lezka w oku mi sie kreci za nia ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |