.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A 4 & B 4
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=20555
Strona 1 z 2

Autor:  piosz7 [ 03.sie.2005 18:29:03 ]
Tytuł:  A 4 & B 4

Zastanawiam się nad kupnem Audi A 4 z roku 1995-96 i mam takie pytnanie: czy były jakieś niedociągnięcia w pierwszych rocznikach tego auta??? Zastanawia mnie niska cena tych roczników w porównaniu ze starszym modelem B 4, a dokładniej mała różnica cen, nierzadko A 4 z 95 rok jest tańsze od B 4 z 95 roku. Dlaczego tak jest ???

Autor:  ZiPi [ 03.sie.2005 20:27:47 ]
Tytuł: 

Witam! W pierwszym roku produkcji (tasmowej) modelu zawsze sa niedociagniecia, ale to przypadlosc wszystkich producentow aut. Audi A-4 w porownaniu z poprzednikiem B-4 napewno jest drozszy w serwisowaniu - bynajmniej zawieszenie (wielowahaczowe) , co do reszty ..... :?: Koledzy dopisza . ;-)

Autor:  KORU [ 03.sie.2005 20:52:03 ]
Tytuł: 

Zawsze tak jest ze auto z pierwszych lat produkcji ma wady tzw. choroby wieku dzieciecego czyli ukryte usterki i niedociagniecia fabryczne.
B4 bylo produkowane od 1992 do 1995 roku i ten model B4 z 95 roku ktory ostani zjechal z tasmy jest poprawiony i nieznacznie ulepszony od starszych wersji B4. Dotyczy to podzespolow jak i elemnetow wnetrza. Smialo wiec mozna kupowac auto z ostanich lat produkcji. Do plusow B4 nalezy szeroka gama wersji silnikowych i bardzo trwale nadwozie. Model Audi A4 jest nastepca B4 od 1994 roku i jest produkowany w zmiennej postaci az do dzis.

Cena zalezy przede wszystkim od wyposazenia i wersji silnikowej. A4 z pierwszych lat produkcji mialy slabe wyposazenie. Najwieksze ich wady to: zbyt niska trwalosc przegubow przedniej osi i drazkow kierowniczych, drobne usterki we wnetrzu, problemy z hamulcami szczegolnie podczas deszczu. Oczywiscie B4 tez nie jest swiete i tez ma drobne usterki jak kazdy samochod szczegolnie uzywany. Tutaj nalezy rozwazyc koszty eksploatacji i funkcjonalanosc obu tych modeli. A4 jest drosze w serwisowaniu jak napisal ZiPi ale jak kogos stac to czemu nie. Wazne jest zeby kupic zadbany egzemplarz ;) Do zalet A4 nalezy dobra przyczepnosc do nawierzchni, zwrotnosc i dobry komfort jazdy oraz bardzo wysoka jakosc wykonania. Silniki godne polecenia to : 1.6 101 KM , 1.8 T 150 KM 1.9 TDI 90 lub 110 KM silnik mocny i oszczedny

Autor:  666 [ 04.sie.2005 05:34:48 ]
Tytuł: 

ZiPi napisał(a):
Witam! W pierwszym roku produkcji (tasmowej) modelu zawsze sa niedociagniecia, ale to przypadlosc wszystkich producentow aut. Audi A-4 w porownaniu z poprzednikiem B-4 napewno jest drozszy w serwisowaniu - bynajmniej zawieszenie (wielowahaczowe) , co do reszty ..... :?: Koledzy dopisza . ;-)


ja jakos nie odczuwam tej roznicy w cenie zawieszenia...

cale zawieszenie przod to koszt ok 600zł
w B4 jeden wahacz kosztuje ok 300zł tak wiec wychodzi prawie na
to samo.
Co do niedociagniec to:
- bujajace fotele
- niesprawny immobiliser
- czasem poleci przegub - kwestia poprzedniego uzytkownika.

MOge ci polecic to auto w 100%. Aha i od razu mowie nie sugeruj sie cena.
Owszem mozesz kupic a4 za 17tys i bedzie tansze nawet od B4 - ale sprawdzaj stan techniczny - to jest wyznacznik a nie cena.

Pzdr

Autor:  maciu [ 04.sie.2005 15:53:44 ]
Tytuł: 

pogadaj z rogalem... kupił A4 po B4 i zdaje się że nie był
do końca zadowolony

Autor:  666 [ 04.sie.2005 16:55:26 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
pogadaj z rogalem... kupił A4 po B4 i zdaje się że nie był
do końca zadowolony


ja jestem :peace:

Autor:  piosz7 [ 04.sie.2005 19:05:10 ]
Tytuł: 

Głównie chodzi mi o A4 z silnikiem 1.8 - 125 KM. i 1.9 TDI. O silniku 1.9 TDI torche wiem bo kiedyś miałlem golfa 1.9 TD, ale 1.8 to dla mnie mowość. Ciekawe czy w Audi 1.9 dieslach też się niekiedy zdarza problem że bije koło pasowe na wale korbowym. Z golfa byłem zadowolony, lecz trzy miesiące temu miałem nim poważny wypadek i goferek poszedł na złom, na początku chciałem kupić kolejnego golfa, ale doszedłem do wniosku że poczekam jakiś czas, dozbieram kasy i kupie coś lepszego i padło na Audi ponieważ zawsze mi się podobało, lecz miało jedną wade a mianowicie cene. Wiadomo - wszystko co dobre kosztuje. Nie wykluczam także modelu B4 z 95 roku, jak by była w bardzo dobrym stanie bo według mnie ma bardzo charakterystyczny wygląd dla Audi i bardzo dużo dobrych rzeczy o niej słyszałem. Konkretnie to albo B4 2.0 + gaz i 1.9 TDI lub A4 1.8 + gaz i 1.9 TDI. Prosze o jakieś sugestie, troche czytałem, ale nie jestem zdecydowany.

Autor:  Peter-A4 [ 04.sie.2005 19:13:26 ]
Tytuł: 

Moge sie troche wypowiedziec na temat Audi A4 1.8 bo jestem posiadaczem owego modelu :) Slinik ladnie pracuje na wysokich obrotach ale niestety dosc wolno sie wkreca :/ Start ma dosc slaby ale potem juz ladnie idzie. Moim zdaniem ten silnik jest przystosowany bardziej na dlugie dystanse. Odradzalbym montaz gazu bo auto bedzie bardzo slabe. Jezeli nie stac cie na utrzymanie benzynowki to radzilbym 1.9 tdi .

Autor:  piosz7 [ 04.sie.2005 19:39:45 ]
Tytuł: 

Robie trochę tych kilometrów i jak dla mnie to albo gaz albo ropa.

Autor:  maciu [ 05.sie.2005 07:38:29 ]
Tytuł: 

Peter-A4 napisał(a):
Moge sie troche wypowiedziec na temat Audi A4 1.8 bo jestem posiadaczem owego modelu :) Slinik ladnie pracuje na wysokich obrotach ale niestety dosc wolno sie wkreca :/ Start ma dosc slaby ale potem juz ladnie idzie. Moim zdaniem ten silnik jest przystosowany bardziej na dlugie dystanse. Odradzalbym montaz gazu bo auto bedzie bardzo slabe. Jezeli nie stac cie na utrzymanie benzynowki to radzilbym 1.9 tdi .


Jakie utrzymanie? Paliwo?

z tych dwóch zdecydowanie 1.9TDi o ile jest taki droższy od 1.8?

Autor:  piosz7 [ 05.sie.2005 16:03:11 ]
Tytuł: 

Rope mam akurat po 2,40 zł dlatego miałem przedtem golfa 1.9 TD, lecz moim zdaniem przy kupnie diesla jest spore ryzyko trafienia na jakąś padline i dla tego rozważam także gaz. Jak wiedze w audi też na początku produkcji zdażają się niedociągnięcia i dla tego właśnie jestem ciekaw czy lepszym wyborem byłoby B4 z 95 roku, czy A4 z 95-96.

Autor:  Hugo [ 05.sie.2005 16:14:41 ]
Tytuł: 

piosz7 napisał(a):
Rope mam akurat po 2,40 zł dlatego miałem przedtem golfa 1.9 TD, lecz moim zdaniem przy kupnie diesla jest spore ryzyko trafienia na jakąś padline i dla tego rozważam także gaz. Jak wiedze w audi też na początku produkcji zdażają się niedociągnięcia i dla tego właśnie jestem ciekaw czy lepszym wyborem byłoby B4 z 95 roku, czy A4 z 95-96.


Chcesz lać jakiś syf po 2.40 do ??Skoro tak to chyba lepiej jak gaz założysz :/

Autor:  maciu [ 05.sie.2005 16:15:58 ]
Tytuł: 

Hugo napisał(a):
piosz7 napisał(a):
Rope mam akurat po 2,40 zł dlatego miałem przedtem golfa 1.9 TD, lecz moim zdaniem przy kupnie diesla jest spore ryzyko trafienia na jakąś padline i dla tego rozważam także gaz. Jak wiedze w audi też na początku produkcji zdażają się niedociągnięcia i dla tego właśnie jestem ciekaw czy lepszym wyborem byłoby B4 z 95 roku, czy A4 z 95-96.


Chcesz lać jakiś syf po 2.40 do ??Skoro tak to chyba lepiej jak gaz założysz :/


napisał ropę... mało to kradzionej wachy jest?

Autor:  piosz7 [ 05.sie.2005 18:01:00 ]
Tytuł: 

Tak się składa że mam znajomego co jeździ mowiutką ładowarką, a zresztą u niego w robocie jest dużo nowych maszyn budowlanych i mają co jakiś czas kontrole dotyczące jakości paliwa, oleju, filtrów i tego typu rzeczy ( z powodu gwarancji na te maszyny ), więc nie pozwolą sobie na to żeby lać jakieś gówno do maszyn, on sam leje tą samą rope do swojego merca 190 D więc ropa jest pewna i może lepsza niż ta na niektórych stacjach. Ale do rzeczy, Waszym zdaniem lepiej kupić dopracowany model B4, czy dopłacić i kupić A4 z 95-96 ??? :>

Autor:  ZiPi [ 05.sie.2005 18:01:10 ]
Tytuł: 

Do gazu to najlepiej nadaje sie B-4 . 2,0 . 90 KM , na jednopunktowym wtrysku . Dopracowana, solidna, konstrukcja do ktorej zalozyc mozna tania instalacje 2- generacji . Jezeli nie masz zapedow rajdowca to polecam ten silnik. Inne silniki a zwlaszcza te z modelu A-4 preferuja instalacje gazowe 3-4 generacji czyli wtrysk gazu

Autor:  piosz7 [ 05.sie.2005 18:12:02 ]
Tytuł: 

Zipi byłem tydzień temu na Mazurach na wczasach i jest tam bardoz ładnie i czyściutkie powietrze. :diabel:

Autor:  T-żółw [ 05.sie.2005 18:13:11 ]
Tytuł: 

piosz7 napisał(a):
Głównie chodzi mi o A4 z silnikiem 1.8 - 125 KM. i 1.9 TDI. O silniku 1.9 TDI torche wiem bo kiedyś miałlem golfa 1.9 TD, ale 1.8 to dla mnie mowość. Ciekawe czy w Audi 1.9 dieslach też się niekiedy zdarza problem że bije koło pasowe na wale korbowym. Z golfa byłem zadowolony, lecz trzy miesiące temu miałem nim poważny wypadek i goferek poszedł na złom, na początku chciałem kupić kolejnego golfa, ale doszedłem do wniosku że poczekam jakiś czas, dozbieram kasy i kupie coś lepszego i padło na Audi ponieważ zawsze mi się podobało, lecz miało jedną wade a mianowicie cene. Wiadomo - wszystko co dobre kosztuje. Nie wykluczam także modelu B4 z 95 roku, jak by była w bardzo dobrym stanie bo według mnie ma bardzo charakterystyczny wygląd dla Audi i bardzo dużo dobrych rzeczy o niej słyszałem. Konkretnie to albo B4 2.0 + gaz i 1.9 TDI lub A4 1.8 + gaz i 1.9 TDI. Prosze o jakieś sugestie, troche czytałem, ale nie jestem zdecydowany.


posiadam A4 1.8 '96 bez LPG
szukałem 1.8T a mam 1.8 bez T :diabel:
zrobiłem ponad 10tys km w 8 miesiecy. Nie ma potrzeby dolewania ani grama oleju, pomimo sporego ( lub normalnego jak ktoś robi ok 25 tys rocznie :P )przebiegu, spalanie głównie Wawa + dojazdy ze "wsi" do pracy średnio ok 10,5 95/98 z klimą on. Zawieszenie wielowachaczowe ZERO stuków, puków itp, stan techniczny bdb. acha auto ze Szwajcarii, nie zmarnowane na naszych drogach.
z napraw tylko po zakupie termostat i mały problem ale juz rozwiazany z klimatronic'iem.
jako pierwsze własne Audi jest OK, taki miły dupowóź
:684: przyjemnośc z jazdy bdb, komfort bdb, osiągi przeciętne.
następne kupił bym 1.8T lub jak nie dadzą podwyżki we firmie to ze wzglęldu na cene wachy...TDI lub accord VTEC lub BMW 320D :659:

Autor:  Johny [ 05.sie.2005 18:15:05 ]
Tytuł: 

Zdecydowanie kupuj A4, i nie sluchaj pierdol ktore tu ludziska moim zdaniem wypisuja ze A4 z pierwszej serii jest gorzej dopracowane niz B4 :zly: roznica w jezdzie jest spora,zawieszenie w A4 super chodzi,swietnie wybiera dziury i lepiej sie trzyma drogi B4 to przy tym woz drabiniasty. W A4 jest lepiej dopracowane wnetrze,w srodku jest ciszej i design nadwozia juz nowszy,bardziej nowoczesny. A4 to juz zupelnie inne auto zaprojektowane od nowa nie bylo robione na bazie B4. Kup A4 tylko nie jakas padline oczywiscie jak masz za malo kapusty na dobrze utrzymany model (taki to napewno nie kosztuje 17tys) to wtedy lepiej kup B4 :peace:

Autor:  Kowi [ 06.sie.2005 22:54:11 ]
Tytuł: 

Też jestem za A4 mam 1,8T z 1996 które ostatnio zagazowałem i jest OK

Autor:  BiLu [ 06.sie.2005 23:24:42 ]
Tytuł: 

kazdy wlasciciel A4 bedzie pisal ze super autko itd itp
kazdy wlasciciel B4 bedzie powsciagliwie zachwalal B4 ale gdzies tam chodzi mu po glowie cos nowszego.
a rogal i tak wie swoje :diabel:
niech wypowiedza sie ci ktorzy ujezdzali oba modele ;-)
ja jezdzilem 3 lata B4 i kilka razy mialem okazje przejechac sie A4 - podsumowujac wszystkie wady i zalety jednego i drugiego gdybym mial wybrac zdecydowalbym sie na B4 - najbardziej podatny na rezanie model audi ;-)
do dzis lezka w oku mi sie kreci za nia :zly:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/