.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
dlaczego akurat audi ? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=22345 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | leoTDI [ 15.wrz.2005 20:16:00 ] |
Tytuł: | dlaczego akurat audi ? |
witam wszystkich po raz pierwszy ![]() chciałbym od Was ddowiedzieć się o powodach dla których warto nabyć Audi. Mam na celowniku A4 1.9TDi 130kM 6-bieg. (wersja 2002) lub A 3 2.0 TDi 140 kM (wersja od wiosny 2003). Te podpowiedzi mają dotyczyć przyszłego chiptuninu + tuningu mechanicznego. Co przemawia za a co przeciw wskazanym modelom ? Ode mnie: A4 ma silnik ustawiony wzdłużnie, więc podejrzewam że będzie problem z wynmianą suszarki na wiekszą ! A może się mylę? Co z większym IC ? Może właśnie dlatego lepiej wybrać A3 gdzie silnik jest umieszczony poprzecznie i więcej miejsce na większą suszarkę ? A i silnik 16V jest chyba godny wyboru. Czy rożnice w ilości miejsca we wnętrzu pomiędzy A4 a A3 są znaczące ? Alternatywą jest ew. Leon FR 150 kM lub nowy 2.0 140kM, ale audi jakby bardziej mi zaczyna odpowiadać ... w moim wieku ![]() dzięki za podpowiedzi ![]() ps w tej chwili posiadam leona (ASV 110kM) sczipowanego na ok. 145 kM, za chwilę wymieniam wtryski na 0,232,następnie większą suszarkę (od ARL-a) i FMIC. Oczekuję docelowo ok. 170-175 kM i 360Nm...po czymi pójdzie do żony ![]() |
Autor: | Simpson [ 15.wrz.2005 21:05:06 ] |
Tytuł: | |
Przeniesione z tuningu jako ze ma bardzo mało z tuningiem wspólnego ![]() Pozdro |
Autor: | BiLu [ 15.wrz.2005 21:21:13 ] |
Tytuł: | |
Simpson napisał(a): Przeniesione z tuningu jako ze ma bardzo mało z tuningiem wspólnego
![]() Pozdro gratuluje Moderatorze ![]() |
Autor: | darm [ 15.wrz.2005 23:12:06 ] |
Tytuł: | |
leoTDI napisał(a): o powodach dla których warto nabyć Audi.
Mam na celowniku A4 1.9TDi 130kM 6-bieg. (wersja 2002) lub A 3 2.0 TDi 140 kM (wersja od wiosny 2003). Alternatywą jest ew. Leon FR 150 kM lub nowy 2.0 140kM. Widzę, że w twoim kręgu zainteresowań są pojazdy w miarę nowe, z tym że nie porównywalne. Mianowicie technika i zaawansowanie rozwiązań wnętrza seata leona nowego jest zaledwie porównywalna do ponad 13 letniego Audi 100 (w lepszej wersji wyposażenia). Jakość i niezawodność nie ma takiego odpowiednika w Audi, gdyż dla Audi jakiekolwiek przebiegi rzędu ponad 300 tys. km to żaden problem, a zadbany egzemplarz może wyglądać jakby zjechał z taśmy , seat tego nawet niedożyje. O prestiżu przez przyzwoitość nie wspomnę. A3 z 2003 roku ale po 10.2003 gdy zmieniono mu nastawy zawieszenia i parę innych błahostek. Miało zbyt twarde, dla wielu klientów do codziennej eksploatacji. Design środka A3 jest atrakcyjniejszy niż A4 gdyż jest ala TT. Teraz trochę o A4 z 2002, które ma zdecydowanie większy kufer niż A3. i więcej miejsca w środku w szczególności na tylnych siedzeniach. Jeżeli poszukujesz samochodu w miarę komfortowego o zacięciu sportowym, to jest właśnie to. Sportowe i jednocześnie komfortowe zawieszenie na każdym zakręcie i na każdym kilometrze zamienia moc silników w czystą przyjemność z jazdy. Szczególnie przekonujący jest wysoki poziom komfortu i jakości, odpowiadające wymaganiom samochodowej wyższej klasy. Dzięki bezkompromisowej precyzji aluminiowego zawieszenia oraz mocnym jednostkom napędowym charakteryzuje się dynamiką jazdy na najwyższym poziomie. Miałem w swoich łapkach w styczniu tego roku przez 2 tygodnie ten model z 1,9TDI 130KM w manualnej, mocy trochę za mało, ale zawieszenie robi wrażenie. Co prawda Leonem z 2001 jako pasażer na tylnym siedzeniu przejechałem tylko z 30km w mieście latem 2004, ale nie chciałbym już tego doświadczać (fatalna klimatyzacja) i pomimo, że miał stosunkowo niewielki przebieg to w środku wyglądał na 500 tys. km, pamiętam że coś się w środku mocno łuszczyło. Jeżeli chce się czuć wartość każdej wydanej złotówki na auto, to wybór może być tylko jeden - AUDI. Niejedne leciwe Audi 80 dobrze utrzymane, zapewni więcej frajdy i przyjemności z jazdy niż seat Leon, a i przysporzy mniej kłopotów. A Audi A4 to naprawdę świetny samochód, i tej decyzji na pewno nikt nie pożałuje. Jednocześnie Audi może się poszczycić 82 proc. lojalnością klientów wobec marki. Satysfakcja nabywców z samochodu sięga aż 94 proc., co mówi samo za siebie, ponieważ mało jest nabywców seata którzy go wybierają powtórnie. Zapraszam na Letni Zlot Audi do Józefowa koło Legionowa w dn. 24-25 września: http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=14873 w celu poszerzenia horyzontów. Pozdrawiam. |
Autor: | DTM [ 16.wrz.2005 00:06:55 ] |
Tytuł: | |
darm napisał(a): leoTDI napisał(a): o powodach dla których warto nabyć Audi. Mam na celowniku A4 1.9TDi 130kM 6-bieg. (wersja 2002) lub A 3 2.0 TDi 140 kM (wersja od wiosny 2003). Alternatywą jest ew. Leon FR 150 kM lub nowy 2.0 140kM. Widzę, że w twoim kręgu zainteresowań są pojazdy w miarę nowe, z tym że nie porównywalne. Mianowicie technika i zaawansowanie rozwiązań wnętrza seata leona nowego jest zaledwie porównywalna do ponad 13 letniego Audi 100 (w lepszej wersji wyposażenia). Jakość i niezawodność nie ma takiego odpowiednika w Audi, gdyż dla Audi jakiekolwiek przebiegi rzędu ponad 300 tys. km to żaden problem, a zadbany egzemplarz może wyglądać jakby zjechał z taśmy , seat tego nawet niedożyje. O prestiżu przez przyzwoitość nie wspomnę. A3 z 2003 roku ale po 10.2003 gdy zmieniono mu nastawy zawieszenia i parę innych błahostek. Miało zbyt twarde, dla wielu klientów do codziennej eksploatacji. Design środka A3 jest atrakcyjniejszy niż A4 gdyż jest ala TT. Teraz trochę o A4 z 2002, które ma zdecydowanie większy kufer niż A3. i więcej miejsca w środku w szczególności na tylnych siedzeniach. Jeżeli poszukujesz samochodu w miarę komfortowego o zacięciu sportowym, to jest właśnie to. Sportowe i jednocześnie komfortowe zawieszenie na każdym zakręcie i na każdym kilometrze zamienia moc silników w czystą przyjemność z jazdy. Szczególnie przekonujący jest wysoki poziom komfortu i jakości, odpowiadające wymaganiom samochodowej wyższej klasy. Dzięki bezkompromisowej precyzji aluminiowego zawieszenia oraz mocnym jednostkom napędowym charakteryzuje się dynamiką jazdy na najwyższym poziomie. Miałem w swoich łapkach w styczniu tego roku przez 2 tygodnie ten model z 1,9TDI 130KM w manualnej, mocy trochę za mało, ale zawieszenie robi wrażenie. Co prawda Leonem z 2001 jako pasażer na tylnym siedzeniu przejechałem tylko z 30km w mieście latem 2004, ale nie chciałbym już tego doświadczać (fatalna klimatyzacja) i pomimo, że miał stosunkowo niewielki przebieg to w środku wyglądał na 500 tys. km, pamiętam że coś się w środku mocno łuszczyło. Jeżeli chce się czuć wartość każdej wydanej złotówki na auto, to wybór może być tylko jeden - AUDI. Niejedne leciwe Audi 80 dobrze utrzymane, zapewni więcej frajdy i przyjemności z jazdy niż seat Leon, a i przysporzy mniej kłopotów. A Audi A4 to naprawdę świetny samochód, i tej decyzji na pewno nikt nie pożałuje. Jednocześnie Audi może się poszczycić 82 proc. lojalnością klientów wobec marki. Satysfakcja nabywców z samochodu sięga aż 94 proc., co mówi samo za siebie, ponieważ mało jest nabywców seata którzy go wybierają powtórnie. Zapraszam na Letni Zlot Audi do Józefowa koło Legionowa w dn. 24-25 września: http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=14873 w celu poszerzenia horyzontów. Pozdrawiam. troszke przesadzasz ![]() ![]() ![]() co do tuningu mechanicznego to silniki 2.0TDi mniej sie do niego nadaja - sa delikatniejsze niz pancerne 1.9 TDi ![]() ![]() ja bym wzial mimo wszystko A3 - ladniej wyglada ![]() ps. w sprawie silnikow najlepiej sie udaj o porade do Mastersa badz Compsportu albo tam gdzie robiles chipsa ![]() |
Autor: | (A)rturo [ 16.wrz.2005 00:15:20 ] |
Tytuł: | |
Pikene sa nowe A3 ale maja jedna wade: silniki FSI !!! Ktorych nie da sie zagazowac na chwile obecna !! ![]() |
Autor: | Hugo [ 16.wrz.2005 05:56:01 ] |
Tytuł: | |
Dokładnie.Materiały w Seatach są zdecydowanie gorszej jakości niż w Audi.Oglądałem ostatnio testy i właściciele Leonów skarżyli sie właśnie na bardzo słabą jakość materiałów we wnętrzu i chamskie plastiki.W 2 letnim Leonie wszytko już trzeszczy ![]() ![]() |
Autor: | Wiolka [ 16.wrz.2005 08:29:12 ] |
Tytuł: | |
Hugo napisał(a): Dokładnie.Materiały w Seatach są zdecydowanie gorszej jakości niż w Audi.Oglądałem ostatnio testy i właściciele Leonów skarżyli sie właśnie na bardzo słabą jakość materiałów we wnętrzu i chamskie plastiki.W 2 letnim Leonie wszytko już trzeszczy
![]() ![]() Zgodzę się z moimi przedmówcami ![]() ![]() ![]() |
Autor: | (A)rturo [ 16.wrz.2005 09:20:30 ] |
Tytuł: | |
cala deska jest taka sama w leosiu jak i a3 ta sam ksztal, te same nawiewy, poduszka boczna, ten sam wlacznik swiatel, rozni sie tylko konsola srodkowa klima itd. naturalnie leos wyglada brzydko w porownaniu do a3 ![]() |
Autor: | darm [ 16.wrz.2005 09:42:49 ] |
Tytuł: | |
Tyle cech wspólnych to i ma Lambo z co niektórymi popularnymi modelami Audi. Jako ciekawostka stare zdjęcie 13-letniego Audi 100 2,5 TDI 115KM ośka. Marna jakość , bo nie miałem wtedy jeszcze odpowiedniego sprzętu. ![]() Z łezką w oku go wspominam. Ale na tle Leona z 2004, zdjęcia wyżej to i tak ful wypas. Poduchę też oczywiście miał. Ale naprawdę godne polecenia, przynajmniej według mnie: Audi A4 2,5 TDI NAVI/XENO 2,5 Diesel 2002 69 000 zł lub Audi A4 TDI 1,9 Diesel 2004 64 900 zł Oczywiście każdy ma własne preferencje. |
Autor: | leoTDI [ 16.wrz.2005 18:24:30 ] |
Tytuł: | |
Dziękuje wszystkim za wypowiedzi a w szczegolności darm za obszerny opis ![]() Hugo, widzę u Ciebie w logo budę z niską zawiechą ... przyznam, że wygląda bardzo efektownie. Jakie wrażenia z utkowania ? Może coś napiszesz ? Będę wdzięczny. Na koniec Was zapytam o jeszcze jedną rzecz: JAK się sprawują silniki Audi po zagazowaniu. np. 2 litrowy ? Znalazłem ciekawą stronę (pewnie ją już od dawna znacie), gdzie są interesujące opisy czy Video-porównania (z reguły z Motorvision). Tuning A4 1.9TDI 130 (porównanie efektów 3-tunerów) -------------------------------------------------------------------------------- http://www.audi4ever.at/vergleichtests/ ... _abt_1.jpg (itd, tj. 2, 3, 4 i 5) ...okazuje się, że 6-ty bieg to porażka w A4 TDI. Piszą, że nie ma długiego przełożenia, co ogranicza max prędkość po tuningu. Porównanie A3 2.0 TDI kontra MBW 320D 150kM --------------------------------------------------------------------- http://www.audi4ever.at/a4_downloads/ca ... =43&go=776 ps z leonem macie po części rację. Co do kiepskiej klimy (wydajności) to się zgadzam, co do plastyków też, aczkolwiek moje czarne tak nie rażą. Może dlatego, że całe wnętrze mam w tonacji czarnej (lubie takie), z dodatkami w kolorze tytanowym. Nie jest tak źle. Natomiast całą deska to przecież A3, i nie widzę tu różnicy. Jeśli chodzi o skrzypienie ... zobaczymy. W tym co teraz mam, akurat nic nie trzeszczy (wyprodukowany w holandii, kupiony w reichu - miał zaledwie 8-mcy). Natomiast poprzednik - kupiony w kraju ! - cierpiał na stuki z okolicy tylnej klapy i takie inne duperele. Dużo zależy dla kogo się produkuje...masy wschodniej, która niby wexmie wsio jak leci, czy tej lepszej = zachodniej. W końcu leon jest ulokowany jakościowo gdzieś pomiędzy Golfem a ... Audi ... synonimem jakości, tylko ta ... cena ![]() |
Autor: | Mauzer [ 16.wrz.2005 20:03:59 ] |
Tytuł: | |
Powiem tak: miałem okazję pojeździć A3 2.0Tdi + chip na 180ps i to autko jeździ świetnie, do 180 to jest moment później już do 220 trochę gorzej i 245 to max. Świetny killer na miasto a spalanie przyzwoite. |
Autor: | DeS [ 16.wrz.2005 20:33:00 ] |
Tytuł: | |
(A)rturo napisał(a): ale maja jedna wade: silniki FSI !!! Ktorych nie da sie zagazowac na chwile obecna !!
![]() Nie kompromituj się błagam.... ![]() ![]() ![]() |
Autor: | (A)rturo [ 16.wrz.2005 21:28:44 ] |
Tytuł: | |
DeS: dlaczego? Nie rozumiem tego Tak samo jak kupilem auto, nie gazuj bo to wstyd i auto padnie, niestety dla niektorych nie posluchalem i zagazowalem i nie widze problemow turbo + gaz. Mauzer: a powiedz mi ile takie tdi 2.0 pali? wlasnie z czipsem |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |