Generalnie, jakosc VoIP zalezy glownie od jakosci (obciazenia, opoznien) lacza jakie jest uzyte do transmisji glosu. A ze wieksza czesc takiej transmisji odbywa sie poprzez internet - gdzie warunki bywaja bardzo zmienne, trudno zapewnic dobra jakosc
W Polsce internecik mamy juz calkiem niezly...a sytuacja caly czas sie poprawia. Wiec generalnie w sieciach duzych operatorow powinno byc OK, poniewaz protokoly VoIP maja zaimplementowane bardzo fajne metody stratnej kompresji dzwieku (tak jak GSM), zaprojektowane do kompresji mowy ludzkiej - czasem mimo utraty czesci danych podczas trasmisji i tak daje sie zrozumiec rozmowce
Inna sprawa kiedy jestes odbiorca internetu za posrednictwem malych czesto badziewiarskich firm. Znam wiele takich w KRK, nikt tam nie zna sie na sieciach, a to ze wszystko dziala to przypadek. Tacy ludzie nie maja tez czesto pojecia o zarzadzaniu pasmem.....wtedy jest mega kicha.
LEO
Zapewniam, ze wiekszosc alternatywnych operatorow w Polsce rowniez uzywa VoIP na laczach miedzycentralowych
Ale robia to profesjonalnie i kontroluja caly czas...dlatego efekt bywa calkiem niezly