.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Dokładka BC/AC w A6/C4 historia https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=25192 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Warm [ 15.lis.2005 20:24:41 ] |
Tytuł: | Dokładka BC/AC w A6/C4 historia |
Hm zastanawiam od czegu tu zacząć moje "perypetie" z założeniem BC/AC, może tak od początku. Po długich poszukiwaniach udało mi się trafić to co chciałem czyli A6 z 96r w avancie 2.5 Tdi silniczek AEL z quattro , jako ze stan był/jest idealny (nie bite auto) kupiłem je na pniu (i cena bardzo dobra tez była) Przy kupnie auta nie sugerowałem się zbytnio jego wyposażeniem a stanem, ale po jakimś czasie warto mu cos podokładac, na pierwszy ogień poszły felgi, w drugim żucie idzie dokładka BC/AC i tu się zaczęły małe schodki . Po pierwsze trzeba kupić drugie zegary już z BC/AC Po drugie manetkę do sterowania kompa pokładowego Zegary do A6/C4 z kompem to już spora gimnastyka by to dostać a już nie wspomnę o kupnie manetki do avanta, do sedana jest tego sporo Teraz kostki są 3 szt jedna do manetki i 2 szt do zegarów wszystko już mam Po skompletowaniu całości uf udało się ale poszukiwania wszystkich elementów trwały około miesiąca przyszedł czas na montaż Dzięki konsultacjom telefonicznym Mariusza,Hansa i Bila (dzięki za wytrwałość chłopaki ) założyłem zegary wszystkie funkcje MC działają bez żadnych problemów ale nie działa jeszcze BC bo trzeba go podłączyć Podłączenie manetki do zegarów to pestka ale znalezienie sygnału z sterownika o spalaniu to już istny horror, na nic się zdały wizyty u Mastera przeszukiwania schematów, nawet wizyta w serwisie Audi i rozmowa z elektrykiem razem z poszukiwaniami jednego przewodu . Miałem dwie wiadomości 1. to kabelek o kolorze czarno/niebieskim 49 pin na sterowniku i 2. to jest gdzieś w czerwonej kostce ale gdzie to wszystko jest tego nikt nie wie, i dziś ostatnia moja próba poszukiwania tego kabelka przed pruciem tapicerki by się dostać do sterownika zakończyła się sukcesem , jest znalazłem kostkę i kabelek z sygnałem. Na razie wszystko podłączyłem na krótko i chodzi zlicza i pokazuje co za ulga . Teraz trzeba to wszystko założyć i podłączyć a potem czekają mnie następne wyzwania, pompka spryskiwacza, kontrolka świateł przednich i tylnych i pewnie cos jeszcze, ale na razie cieszy mnie pierwszy krok który już zrobiłem. Rozwlekle to wszystko opisałem ale musiałem się z wami podzielić moim małym sukcesem . |
Autor: | Kirdan_ [ 15.lis.2005 21:02:58 ] |
Tytuł: | |
No no po samym opisie był to nie lada wyczyn Gratuluje i życze powodzenia przy dalszych przeróbkach |
Autor: | spanky [ 15.lis.2005 21:26:08 ] |
Tytuł: | |
gratulacje........ !!! wstaw jakas fotke co by pokazac ze dziala... p.s powiedz gdzie znalazles ten tajemniczy kabelek.......... ??? |
Autor: | BiLu [ 15.lis.2005 23:16:04 ] |
Tytuł: | |
Krzychu! Ty rezasz??? gratulejszyn |
Autor: | DeS [ 16.lis.2005 00:11:33 ] |
Tytuł: | |
Tekst z cyklu "Mój pierwszy raz" A miało być tak łatwo... tylko podłączyć... |
Autor: | Timo [ 16.lis.2005 07:30:02 ] |
Tytuł: | |
Dobra robota Bedzie fotostory |
Autor: | Warm [ 16.lis.2005 09:03:58 ] |
Tytuł: | |
DeS napisał(a): Tekst z cyklu "Mój pierwszy raz"
A miało być tak łatwo... tylko podłączyć... Desior tak naprawde to prosta robota tylko trzeba wiedziec gdzie szukac tych kabelków i kostek, niestety tu Niemcy sie nie popisali i schematy sa do dupy zle opisane (nawet elektryk z serwisu miał problemy gdzie tego szukac) ale mój upór był BARDZO DUŻY |
Autor: | Warm [ 16.lis.2005 09:05:12 ] |
Tytuł: | |
Timo napisał(a): Dobra robota
Bedzie fotostory Będzie juz sie zabieram !! |
Autor: | hans [ 16.lis.2005 09:05:47 ] |
Tytuł: | |
schematy sa ok, elektryk do dupy |
Autor: | Rogal [ 20.lis.2005 21:59:15 ] |
Tytuł: | |
hmmm a co to jest BC Gratulejszyn |
Autor: | maciekmpl [ 20.lis.2005 22:04:02 ] |
Tytuł: | |
Rogal napisał(a): hmmm a co to jest BC
Gratulejszyn Pewnie "Board Computer". M |
Autor: | Simpson [ 20.lis.2005 22:30:12 ] |
Tytuł: | |
Gratuluje! Czego jeszcze brakuje w Twoim traktorze? |
Autor: | Neme [ 20.lis.2005 23:09:49 ] |
Tytuł: | |
Xenonow na przyklad....(: Neme |
Autor: | arekbp [ 12.gru.2005 19:56:16 ] |
Tytuł: | |
Witam Śledzę uważnie forum i.... Kupiłem licznik z BC i AC oraz dodatkowymi zegarami. Miałem krótki licznik z AC ( problem z wyświetlaniem i licznik kilometrów stanął na zawsze lecz czasami ożywa na krótko ) taki mały OT - sprzedam go na dawce jak ktoś chce, :o) I tu pojawiło się pytanko. Licznik wymieniłem , znalazłem luźną kostkę do małych zegarów ( zapewne to było zasilanie jedynie do zegarka 2 przewodziki ) Wszystko funkcjonuje ładnie bez rezania czujników itp. Lecz BC milczy... WIEM że potrzebna mi manetka do avanta z przyciskami z boku do zmiany funkcji BC. Teraz właściwe pytanie :o) Czy mógłbym bezproblemowo wżucić manetke od A6 czyli taką z regulacja prędkości wycieraczek u góry? Może ktoś próbował? Jakieś sugestie? Domyślam się również że należy podłączyć sygnał spalania chwilowego? Jeżeli tak to czy byłby jakiś miły forumowicz i wyjaśnił mi prosto i przystępnie jaki kabelek mam podłączyć i miedzy czym a czym? Linki oczywiście przeglądałem i nie zauważyłęm tam prostej instrukcji typu znajdź różowy kabelek tu i tu i podłącz go do wtyczki w liczniku tej i tej :o) I ostatnie pytanie czy po włączeniu licznika bez manetki powinien on coś wyświetlać? Nie wiem czy jest sprawny stąd te pytania. niestety nie jestem elektykiem więc stąd te małe marzenie o prostej instrukcji rezania licznika :o) pozdrawiam |
Autor: | Warm [ 12.gru.2005 20:39:01 ] |
Tytuł: | |
arekbp napisał(a): Witam
Śledzę uważnie forum i.... Kupiłem licznik z BC i AC oraz dodatkowymi zegarami. Miałem krótki licznik z AC ( problem z wyświetlaniem i licznik kilometrów stanął na zawsze lecz czasami ożywa na krótko ) taki mały OT - sprzedam go na dawce jak ktoś chce, :o) I tu pojawiło się pytanko. Licznik wymieniłem , znalazłem luźną kostkę do małych zegarów ( zapewne to było zasilanie jedynie do zegarka 2 przewodziki ) Wszystko funkcjonuje ładnie bez rezania czujników itp. Lecz BC milczy... WIEM że potrzebna mi manetka do avanta z przyciskami z boku do zmiany funkcji BC. Teraz właściwe pytanie :o) Czy mógłbym bezproblemowo wżucić manetke od A6 czyli taką z regulacja prędkości wycieraczek u góry? Może ktoś próbował? Jakieś sugestie? Domyślam się również że należy podłączyć sygnał spalania chwilowego? Jeżeli tak to czy byłby jakiś miły forumowicz i wyjaśnił mi prosto i przystępnie jaki kabelek mam podłączyć i miedzy czym a czym? Linki oczywiście przeglądałem i nie zauważyłęm tam prostej instrukcji typu znajdź różowy kabelek tu i tu i podłącz go do wtyczki w liczniku tej i tej :o) I ostatnie pytanie czy po włączeniu licznika bez manetki powinien on coś wyświetlać? Nie wiem czy jest sprawny stąd te pytania. niestety nie jestem elektykiem więc stąd te małe marzenie o prostej instrukcji rezania licznika :o) pozdrawiam odpowiem ci na ostatnie pytanie -tak powinien wyswietlac co do manetki to ja mam od A6/C4 koszt nowej to około 150-200 zł potrzeba kostek lub samemu podpinac sie pod deske pinami i pod manetke natomiast u mnie sławetny kabelek czyli sygnał ECU znajduje sie po prawej stronie przy nogach pasazera od wewnętrznej strony błotnika czerwona kostka czarno-niebieski kabelek (cienki bo jest i gruby) jego podłacza sie pod deske kostke czarna 10 pinów pod 5 pin |
Autor: | arekbp [ 12.gru.2005 20:53:59 ] |
Tytuł: | |
Dziekuje ci kolego Bardzo mi pomogles. Tylko martwi mnie brak jakichkolwiek wskazan na BC. Jestes pewien ze bez podlaczonego sygnalu z kompa i manetki Bc ma "żyć"? Czy jest jakiś sposób sprawdzenia BC przed podłączaniem manetki i sygnału? Chodzi mi o zbędne zakupy tudzież tuning instalacji elektr. Zakupiłem świeżo licznik i go zainstalowałem więc nie wiem czy pchać się dalej w koszty czy odpuścić (wszystkie funkcje działają poprawnie oprócz BC ) Aha a kostki jakie będą potrzebne? W liczniku jakoś nie zostało wolnych miejsc/wtyczek? OT : Przesiadłem się z różnych BMW ( 316,325,730 )do Audi ( b4 i teraz C4 ) i nie żałuje :o) powiem nawet że audi góruje nad BMW niskimi kosztami utrzymania oraz zaskoczył mnie AAH swoją kulturą pracy E32 z 3,0 marnie przyspiesza :o) w porównaniu do 2,8 w audi . Pozdr. |
Autor: | KORU [ 14.gru.2005 20:03:15 ] |
Tytuł: | |
Warm gratuluje wytrwalosci |
Autor: | maciej_avant [ 26.gru.2005 08:30:21 ] |
Tytuł: | |
Do Arekbp ja mam podobny problez z zegarami mam c4 z 1991 i silnik AFN( 1,9 TDI 110KM). Ja mam czarną kostkę od BC tak myślę, ale moje wsaźniki po zozebraniu nie mają na środku BC tulko czarną zaślepkę i Ty też chyba masz tą wersję. |
Autor: | Dred [ 26.gru.2005 09:38:39 ] |
Tytuł: | |
chyba coś namieszałeś bo nie ma C4 z silnikiem AFN z 91 roku !!!! B4 owszem , lub C4/a6 ale to już nie jest 91 rocznik |
Autor: | spanky [ 26.gru.2005 09:57:21 ] |
Tytuł: | |
Dred napisał(a): chyba coś namieszałeś bo nie ma C4 z silnikiem AFN z 91 roku !!!!
B4 owszem , lub C4/a6 ale to już nie jest 91 rocznik B4 tez nie bylo z AFN-em.. P.S chyba ze kolega zrobil swap'ik....... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |