.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Dokładka BC/AC w A6/C4 historia
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=25192
Strona 1 z 2

Autor:  Warm [ 15.lis.2005 20:24:41 ]
Tytuł:  Dokładka BC/AC w A6/C4 historia

Hm zastanawiam od czegu tu zacząć moje "perypetie" z założeniem BC/AC, może tak od początku.
Po długich poszukiwaniach udało mi się trafić to co chciałem czyli A6 z 96r w avancie 2.5 Tdi silniczek AEL z quattro :D , jako ze stan był/jest idealny (nie bite auto) kupiłem je na pniu (i cena bardzo dobra tez była)
Przy kupnie auta nie sugerowałem się zbytnio jego wyposażeniem a stanem, ale po jakimś czasie warto mu cos podokładac, na pierwszy ogień poszły felgi, w drugim żucie idzie dokładka BC/AC i tu się zaczęły małe schodki :/ .
Po pierwsze trzeba kupić drugie zegary już z BC/AC :)
Po drugie manetkę do sterowania kompa pokładowego :)
Zegary do A6/C4 z kompem to już spora gimnastyka by to dostać a już nie wspomnę o kupnie manetki do avanta, do sedana jest tego sporo
Teraz kostki są 3 szt jedna do manetki i 2 szt do zegarów wszystko już mam :P
Po skompletowaniu całości :diabel: uf udało się ale poszukiwania wszystkich elementów trwały około miesiąca przyszedł czas na montaż
Dzięki konsultacjom telefonicznym Mariusza,Hansa i Bila (dzięki za wytrwałość chłopaki :peace: ) założyłem zegary wszystkie funkcje MC działają bez żadnych problemów ale nie działa jeszcze BC bo trzeba go podłączyć
Podłączenie manetki do zegarów to pestka ale znalezienie sygnału z sterownika o spalaniu to już istny horror, na nic się zdały wizyty u Mastera przeszukiwania schematów, nawet wizyta w serwisie Audi i rozmowa z elektrykiem razem z poszukiwaniami jednego przewodu .
Miałem dwie wiadomości 1. to kabelek o kolorze czarno/niebieskim 49 pin na sterowniku i 2. to jest gdzieś w czerwonej kostce ale gdzie to wszystko jest :?: :?: :?: :?:
tego :!: :!: :!: nikt nie wie, i dziś ostatnia moja próba poszukiwania tego kabelka przed pruciem tapicerki :507: by się dostać do sterownika zakończyła się sukcesem :064: , jest znalazłem kostkę i kabelek z sygnałem.
Na razie wszystko podłączyłem na krótko i chodzi zlicza i pokazuje co za ulga :577: .
Teraz trzeba to wszystko założyć i podłączyć a potem czekają mnie następne wyzwania, pompka spryskiwacza, kontrolka świateł przednich i tylnych i pewnie cos jeszcze, ale na razie cieszy mnie pierwszy krok który już zrobiłem.
Rozwlekle to wszystko opisałem ale musiałem się z wami podzielić moim małym sukcesem :509: .

Autor:  Kirdan_ [ 15.lis.2005 21:02:58 ]
Tytuł: 

No no :D po samym opisie był to nie lada wyczyn :): Gratuluje i życze powodzenia przy dalszych przeróbkach :diabel: :peace:

Autor:  spanky [ 15.lis.2005 21:26:08 ]
Tytuł: 

gratulacje........ !!!
wstaw jakas fotke co by pokazac ze dziala... :P
p.s powiedz gdzie znalazles ten tajemniczy kabelek.......... ???

Autor:  BiLu [ 15.lis.2005 23:16:04 ]
Tytuł: 

Krzychu! Ty rezasz??? ;-)
gratulejszyn :peace:

Autor:  DeS [ 16.lis.2005 00:11:33 ]
Tytuł: 

Tekst z cyklu "Mój pierwszy raz" :P


A miało być tak łatwo... tylko podłączyć... ;)

Autor:  Timo [ 16.lis.2005 07:30:02 ]
Tytuł: 

Dobra robota :)

Bedzie fotostory :?: :)

Autor:  Warm [ 16.lis.2005 09:03:58 ]
Tytuł: 

DeS napisał(a):
Tekst z cyklu "Mój pierwszy raz" :P


A miało być tak łatwo... tylko podłączyć... ;)

Desior tak naprawde to prosta robota tylko trzeba wiedziec gdzie szukac tych kabelków i kostek, niestety tu Niemcy sie nie popisali i schematy sa do dupy zle opisane (nawet elektryk z serwisu miał problemy gdzie tego szukac) ale mój upór był BARDZO DUŻY :D

Autor:  Warm [ 16.lis.2005 09:05:12 ]
Tytuł: 

Timo napisał(a):
Dobra robota :)

Bedzie fotostory :?: :)

Będzie juz sie zabieram !! ;)

Autor:  hans [ 16.lis.2005 09:05:47 ]
Tytuł: 

schematy sa ok, elektryk do dupy ;-)

Autor:  Rogal [ 20.lis.2005 21:59:15 ]
Tytuł: 

hmmm a co to jest BC :?: :D

Gratulejszyn :peace:

Autor:  maciekmpl [ 20.lis.2005 22:04:02 ]
Tytuł: 

Rogal napisał(a):
hmmm a co to jest BC :?: :D

Gratulejszyn :peace:


Pewnie "Board Computer".
M

Autor:  Simpson [ 20.lis.2005 22:30:12 ]
Tytuł: 

Gratuluje!
Czego jeszcze brakuje w Twoim traktorze? :>

Autor:  Neme [ 20.lis.2005 23:09:49 ]
Tytuł: 

Xenonow na przyklad....(:

Neme

Autor:  arekbp [ 12.gru.2005 19:56:16 ]
Tytuł: 

Witam
Śledzę uważnie forum i....
Kupiłem licznik z BC i AC oraz dodatkowymi zegarami.
Miałem krótki licznik z AC ( problem z wyświetlaniem i licznik kilometrów stanął na zawsze lecz czasami ożywa na krótko ) taki mały OT - sprzedam go na dawce jak ktoś chce, :o)
I tu pojawiło się pytanko.
Licznik wymieniłem , znalazłem luźną kostkę do małych zegarów ( zapewne to było zasilanie jedynie do zegarka 2 przewodziki )
Wszystko funkcjonuje ładnie bez rezania czujników itp.
Lecz BC milczy...
WIEM że potrzebna mi manetka do avanta z przyciskami z boku do zmiany funkcji BC.
Teraz właściwe pytanie :o)
Czy mógłbym bezproblemowo wżucić manetke od A6 czyli taką z regulacja prędkości wycieraczek u góry? Może ktoś próbował? Jakieś sugestie?

Domyślam się również że należy podłączyć sygnał spalania chwilowego?
Jeżeli tak to czy byłby jakiś miły forumowicz i wyjaśnił mi prosto i przystępnie jaki kabelek mam podłączyć i miedzy czym a czym?
Linki oczywiście przeglądałem i nie zauważyłęm tam prostej instrukcji typu znajdź różowy kabelek tu i tu i podłącz go do wtyczki w liczniku tej i tej :o)
I ostatnie pytanie czy po włączeniu licznika bez manetki powinien on coś wyświetlać? Nie wiem czy jest sprawny stąd te pytania.
niestety nie jestem elektykiem więc stąd te małe marzenie o prostej instrukcji rezania licznika :o)
pozdrawiam

Autor:  Warm [ 12.gru.2005 20:39:01 ]
Tytuł: 

arekbp napisał(a):
Witam
Śledzę uważnie forum i....
Kupiłem licznik z BC i AC oraz dodatkowymi zegarami.
Miałem krótki licznik z AC ( problem z wyświetlaniem i licznik kilometrów stanął na zawsze lecz czasami ożywa na krótko ) taki mały OT - sprzedam go na dawce jak ktoś chce, :o)
I tu pojawiło się pytanko.
Licznik wymieniłem , znalazłem luźną kostkę do małych zegarów ( zapewne to było zasilanie jedynie do zegarka 2 przewodziki )
Wszystko funkcjonuje ładnie bez rezania czujników itp.
Lecz BC milczy...
WIEM że potrzebna mi manetka do avanta z przyciskami z boku do zmiany funkcji BC.
Teraz właściwe pytanie :o)
Czy mógłbym bezproblemowo wżucić manetke od A6 czyli taką z regulacja prędkości wycieraczek u góry? Może ktoś próbował? Jakieś sugestie?

Domyślam się również że należy podłączyć sygnał spalania chwilowego?
Jeżeli tak to czy byłby jakiś miły forumowicz i wyjaśnił mi prosto i przystępnie jaki kabelek mam podłączyć i miedzy czym a czym?
Linki oczywiście przeglądałem i nie zauważyłęm tam prostej instrukcji typu znajdź różowy kabelek tu i tu i podłącz go do wtyczki w liczniku tej i tej :o)
I ostatnie pytanie czy po włączeniu licznika bez manetki powinien on coś wyświetlać? Nie wiem czy jest sprawny stąd te pytania.
niestety nie jestem elektykiem więc stąd te małe marzenie o prostej instrukcji rezania licznika :o)
pozdrawiam

odpowiem ci na ostatnie pytanie -tak powinien wyswietlac
co do manetki to ja mam od A6/C4 koszt nowej to około 150-200 zł
potrzeba kostek lub samemu podpinac sie pod deske pinami i pod manetke
natomiast u mnie sławetny kabelek czyli sygnał ECU znajduje sie po prawej stronie przy nogach pasazera od wewnętrznej strony błotnika czerwona kostka czarno-niebieski kabelek (cienki bo jest i gruby) jego podłacza sie pod deske kostke czarna 10 pinów pod 5 pin

Autor:  arekbp [ 12.gru.2005 20:53:59 ]
Tytuł: 

Dziekuje ci kolego :D
Bardzo mi pomogles.
Tylko martwi mnie brak jakichkolwiek wskazan na BC.
Jestes pewien ze bez podlaczonego sygnalu z kompa i manetki Bc ma "żyć"?
Czy jest jakiś sposób sprawdzenia BC przed podłączaniem manetki i sygnału?
Chodzi mi o zbędne zakupy tudzież tuning instalacji elektr. Zakupiłem świeżo licznik i go zainstalowałem więc nie wiem czy pchać się dalej w koszty czy odpuścić (wszystkie funkcje działają poprawnie oprócz BC )
Aha a kostki jakie będą potrzebne? W liczniku jakoś nie zostało wolnych miejsc/wtyczek?

OT :
Przesiadłem się z różnych BMW ( 316,325,730 )do Audi ( b4 i teraz C4 ) i nie żałuje :o) powiem nawet że audi góruje nad BMW niskimi kosztami utrzymania oraz zaskoczył mnie AAH swoją kulturą pracy E32 z 3,0 marnie przyspiesza :o) w porównaniu do 2,8 w audi .
Pozdr.

Autor:  KORU [ 14.gru.2005 20:03:15 ]
Tytuł: 

Warm gratuluje wytrwalosci ;)

Autor:  maciej_avant [ 26.gru.2005 08:30:21 ]
Tytuł: 

Do Arekbp
ja mam podobny problez z zegarami mam c4 z 1991 i silnik AFN( 1,9 TDI 110KM).
Ja mam czarną kostkę od BC tak myślę, ale moje wsaźniki po zozebraniu nie mają na środku BC tulko czarną zaślepkę i Ty też chyba masz tą wersję.

Autor:  Dred [ 26.gru.2005 09:38:39 ]
Tytuł: 

chyba coś namieszałeś bo nie ma C4 z silnikiem AFN z 91 roku !!!!
B4 owszem , lub C4/a6 ale to już nie jest 91 rocznik

Autor:  spanky [ 26.gru.2005 09:57:21 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
chyba coś namieszałeś bo nie ma C4 z silnikiem AFN z 91 roku !!!!
B4 owszem , lub C4/a6 ale to już nie jest 91 rocznik

B4 tez nie bylo z AFN-em.. :P ;-)
P.S chyba ze kolega zrobil swap'ik....... :diabel:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/