| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
| Przesiadka z Hondy na Audi - wrażenia https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=26614 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | Damos [ 13.gru.2005 16:32:20 ] |
| Tytuł: | Przesiadka z Hondy na Audi - wrażenia |
Vitam ! Niedawno przesiadłem się ze skośnookiej Hondy Prelude (1989) na "gnojówką" napędzane A4 Quattro (1997). Przejechałem już z 2 tysiace km i jeśli ktoś ma ochotę - mogę podzielić się wrażeniami i SUBIEKTYWNYM porównaniem tych jakże innych od siebie aut. Powtarzam - porównanie jest SUBIEKTYWNE więc ekstremistów proszę o zakończenie lektury już w tym momencie
Aby jakoś usystematyzować porównanie podzielę je na kategorie: wygląd zewnętrzny, jakśoć wykonania wnętrza i materiałów, przestrzeń z przodu, przestrzeń z tyłu, bagażnik, ergonomia wnętrza z punktu widzenia kierowcy, silnik, skrzynia biegów, trakcja. Wygląd zewnętrzny: Honda - drapieżna, nieprzeciętna sylwetka: 5 pkt. Audi - jak na kombi całkiem zgrabne, "lekkie", jednak już mocno pospolite, przód nieco "spuchnięty": 4 pkt. Jakość wykonania wnętrza i materiałów: Honda - bardzo dobre materiały, "miękka" deska rozdzielcza, doskonały welur - zero przetarć. Prawie nic nie trzeszczy (za wyjątkiem obudowy zegarów po nagrzaniu) , wszystko bardzo dobrze spasowane: 4 pkt. Audi - również dobre materiały, imitacja drewna, skóra całkiem przyzwoita - pozytywne zaskoczenie ! "Miękkie" plastiki na desce rozdzielczej. Jednak klamka od drzwi kierowcy pracuje już z luzem, uchwyt na drzwiach z pościeranym lakierem, lampka w bagażniku nie działa, roleta bagażnika trzeszczy, fotele przesuwają się z potwornym oporem na prowadnicach, elektryczne lusterka chałasują niczym silniki obracające wieżyczkę tygrysa Przestrzeń z przodu: Honda - rewelacja ! Bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Dużo miejsca nad głową: 5 pkt. Audi - nie jest źle, ale nie tak dobrze jak w Hondzie. Mniej miejsca na nogi - szczególnie pasażera, mniej miejsca z boku: 4 pkt. Przestrzeń z tyłu: Honda - ciasnota straszna - jak za karę dla 16-to latka. O dorosłym nie wspominając : 2 pkt.
Audi -bez rewelacji, ale w mierę wygodnie da się jechać w 4 osoby: 4 pkt Bagażnik: Honda - duża pojemność jak na Coupe, ale wąski otwór i zawiasy wchodzące w przestrzeń bagażnika: 3 pkt. Audi - wiadomo... kombi. Dużo miejsca - 5 pkt. Ergonomia wnętrza z pubktu widzenia kierowcy: Honda - doskonała. Wspaniałe, wygodne fotele, wszystkie wskaźniki czytelne, regulacja pod ręką. Jedynu minus, to radio nieco zbyt głęboko osadzone i wymaga lekkiego pochylenia się w celu regulacji. Doskonała widoczność we wszystkich kierunkach. Świetne, duże lusterka. Drzwi z uchwytem będącym doskonałym podparciem. Przyciski regulacji szyb i lusterek w idealnym miejscu. Wygoda i widoczność to dewizy tego auta. Brakosobnego oświetlenia dla pasażera (ów), brak timera ogrzewania tylnej szyby: 4pkt. Audi - niezłe fotele z regulacją pochylenia siedziska (!). Czytelne wskaźniki, ale... brak regulacji jasności podświetlenia !! Niewygodna (wymagająca przyzwyczajenia) w obsłudze instalacja nawieeu/klimatyzacji. Za to jest "klimatronik". Niezbyt szczęśliwa obsługa świateł drogowych (tzw. "długie"). Fatalnie umieszczone przyciski do operowania szybami - trzeba prawie wbijać łokiec między fotel a słupek i zginać dłoń w nadgarstku aby je obsłużyć. Podczas wysiadania zdarza się wżłączyć kurtką/ramieniem opuszczanie tylnej szyby Widoczność na boki ograniczana przez boczne i przednie słupki bardziej niż w Hondzie (to przez 4 drzwi). Widoczność do tyłu z oczywistych względów słabsza. Schowek pasażera niemal symboliczny. Za to jest dużo światełek osobnych dla kierowcy i pasażerów. Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych. Regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach. Timer ogrzewania tylnej szyby - miłe. Wyłączanie radia i zapalanie światła po wyjęciu kluczyka - miłe i przydatne. Brak oświetlenia stacyjki.. buuu 1 -"guzikowa" obsługa klimatronika i nawiewów z bardzo nisko umieszczonymi przyciskami 2 - radio firmowe bez regulacji balansu przód/tył i prawo/lewo !!??!! 3 - prawe lusterko zmniejszone niemal do wymiarów kapsla od butelki... dlaczego ? Czy to taka straszna oszczędność ? W sumie 4 pkt. Silnik: Honda - poezja obrotów i muzyka z silnika. Radość z jazdy, szybka reakcja na pedał gazu. Smutek na stacji benzynowej Audi - stary niemiecki diesel pozbawiony wad i przyspieszenia Skrzynia biegów: Honda - precyzyjna, bezkompromisowa: 5 pkt. Audi - lepsza niż się spodziewałem ! Dosc krotki skok, w miare precyzyjna, jednak drgania z silnika przenosza sie na dzwignie. Sprzeglo wymaga duzo wiekszej sily. Czasem problemy z wrzuceniem jedynki (nie synchronizowana ?) Lepsza niz w Toyotach: 4 pkt Trakcja: Honda - Doskonałe trzymanie i czucie drogi. Czujesz każdy kamyk... Prędkość 200 kph nie robi wrażenia (ale fakt - zawias obniżony na sprężynach progresywnych). Punkt mniej za brak komfortu: 4 pkt.
Audi - również wielowachaczowe zawieszenie ! Przyjemnie kołysze, dziur prawie nie czuć Miękko = wygodnie jeśli jedziesz powoli (diesel = powoli). Prędkości powyżej 170 kph zaczynają być niebezpieczne - tył w zakrętach zaczyna żyć własnym życiem. Pewien zakręt na trasie Świdnica - Wrocław brany w Audi 150 kph daje tyle samo wrażeń, co 200 kph w Lude. Dobra ocena za wygodę i ciszę: 4 pkt.
Ogólnie - Audi wygrywa ekonomią, ładownością i ogólnie pojętym komfortem podróży (szczególnie dla dziecka). Ma wiecej drzwi i jest wygodniejsze dla rodziny. Mniej ascetyczne wewnątrz. Jest równie dobrze wykonane w środku. Przegrywa wygodą dla kierowcy, trakcją i osiągami (ale tu jest pole do popisu dla traktoro-wirusów ).
Decydujące znaczenie miała przestrzeń z tyłu i ekonomia. Zmiany na razie nie żałuję a kto wie - może nawet błotniaka polubię ? --------------------------------------------- edit -wytłuściłem conieco
|
|
| Autor: | martab99 [ 13.gru.2005 16:44:22 ] |
| Tytuł: | |
No koncepcja auta zupełnie odmienna Tak czy inaczej- powodzenia z Audi
|
|
| Autor: | Kirdan_ [ 13.gru.2005 16:52:48 ] |
| Tytuł: | |
Wiesz..... przeczytałem tego posta i nie wiedziałem czy śmiać się czy płakać. Porównałeś samochody należące do dwóch różnych klas i wyszło tak jakbyś starego dużego fiata 1.5 porównywał do starego opla recorda 1.6D
No ale może się czepiam
Powodzenia życzę z bezstresowej eksploatacji tego wspaniałego i w zasadzie bezawaryjnego klekota
|
|
| Autor: | martab99 [ 13.gru.2005 17:00:39 ] |
| Tytuł: | |
Kordek napisał(a): Wiesz..... przeczytałem tego posta i nie wiedziałem czy śmiać się czy płakać.
... No ale może się czepiam ![]() Dokładnie, czepiasz sie
Kolega na samym początku napisał o swoich SUBIEKTYWNYCH wrazeniach i ze o takich napisze
|
|
| Autor: | Damos [ 13.gru.2005 17:00:44 ] |
| Tytuł: | |
Kordek napisał(a): Wiesz..... przeczytałem tego posta Nie przeczytałeś.... Kordek napisał(a): i nie wiedziałem czy śmiać się czy płakać A rób co chcesz - mnie się nie pytaj - twoje problemy... Kordek napisał(a): Porównałeś samochody należące do dwóch różnych klas Naprawdę Cytuj: jeśli ktoś ma ochotę - mogę podzielić się wrażeniami i SUBIEKTYWNYM porównaniem tych jakże innych od siebie aut Kordek napisał(a): No ale może się czepiam Z całą pewnością. Tylko nie wiem, po jaką cholerę ![]() Kordek napisał(a): życzę z bezstresowej eksploatacji tego wspaniałego i w zasadzie bezawaryjnego klekota Dziękuję uprzejmie ![]() Na to właśnie liczę.
|
|
| Autor: | Sonix [ 13.gru.2005 17:27:34 ] |
| Tytuł: | |
jedyny właściwy wybór AUDI życze bezproblemowej eksploatacji |
|
| Autor: | mAlIbOr [ 13.gru.2005 17:31:56 ] |
| Tytuł: | |
Damos... zachowuj sie, byle jak ale zachowuj...
ZMIEŃ WIELKOŚĆ ZDJĘCIA W PODPISIE! |
|
| Autor: | ADAM 12 [ 13.gru.2005 18:22:24 ] |
| Tytuł: | |
Co do trakcji.Czy Honda nie miała czasem systemu AWS bo i takie były???? Cytuj: Prędkości powyżej 170 kph zaczynają być niebezpieczne - tył w zakrętach zaczyna żyć własnym życiem. Pewien zakręt na trasie Świdnica - Wrocław brany w Audi 150 kph daje tyle samo wrażeń, co 200 kph w Lude.
Że tak zapytam gdzie na tej trasie można jechać szybciej niz 140 Km/h A tak poza tym to kongratulejszyn wyboru. |
|
| Autor: | Hugo [ 13.gru.2005 18:32:40 ] |
| Tytuł: | Re: Przesiadka z Hondy na Audi - wrażenia |
Damos napisał(a): Czytelne wskaźniki, ale... brak regulacji jasności podświetlenia !!
Jak to nie ma regulacji jasności ?? Może po prostu nie wiesz jak to zrobić |
|
| Autor: | Damos [ 13.gru.2005 20:37:21 ] |
| Tytuł: | |
ADAM 12 napisał(a): Co do trakcji.Czy Honda nie miała czasem systemu AWS bo i takie były???? Dokładnie tak. Ten system nazywa się 4WS (4 wheel steering) i jest bardzo dobry... do czasu pierwszej usterki ADAM 12 napisał(a): Że tak zapytam gdzie na tej trasie można jechać szybciej niz 140 Km/h Piszesz "można" a myślisz "dozwolone przez przepisy kodeksu ruchu drogowego" ? W tym drugim wariancie odpowiedź brzmi oczywiście: w Polsce - nigdzie poza zamkniętymi dla ruchu odcinkami W tym pierwszym... są takie miejsca (np. DOL) , że można i 240... tzn - "da się" odpowiednim autem, ale nie poruszajmy tutaj tego tematu, bo zrobi się flame war...HUGO napisał(a): Jak to nie ma regulacji jasności ?? Może po prostu nie wiesz jak to zrobić Zgadza się. Nie znalazłem jakiegokolwiek pokrętła przeznaczonego dla tekiej czynności Jeśli za pomocą "rezania" to również podziękuję.
BTW - jak da się zmieniać balans systemu audio (radio Delta) bez rezania zwrotnicami, opornikami lub głośnikami (tzn - całkowicie bez reaznia) to poproszę o info
|
|
| Autor: | Pikuś [ 13.gru.2005 20:48:54 ] |
| Tytuł: | |
Podswietlanie reguluje sie lewym pokretlem w liczniku. A co do radia to nie wiem bo ja mam concert i mam taka regulacje. |
|
| Autor: | Elberr [ 13.gru.2005 21:22:19 ] |
| Tytuł: | |
w Delcie tez jest. Przyciskasz 2 z prawej male pokretlo obok pokretla glosnosci i jak sie wysunie to lekko je jeszcze wyciagasz (bedzie czuc jak przeskoczy) wtedy regulujesz sobie naterzenie przod/tyl. Pozdrawiam |
|
| Autor: | Damos [ 13.gru.2005 22:17:12 ] |
| Tytuł: | |
Pikuś napisał(a): Podswietlanie reguluje sie lewym pokretlem w liczniku. A co do radia to nie wiem bo ja mam concert i mam taka regulacje. THX ! A ktoś się śmiał "co - nie umiesz auta odpalić?" kiedy poruszałem temat instrukcji... Lewe pokrętło ustawia u mnie zegarek. Zgaduję, że do podświetlenia trzeba je wyciągnąć ?Elberr napisał(a): w Delcie tez jest. Dzięki ! Próbowałem, ale widocznie za słabo... Próbowałem też z pokrętłem głośności, ale ono wtedy poprostu spadło z potencjometru Przyciskasz 2 z prawej male pokretlo obok pokretla glosnosci i jak sie wysunie to lekko je jeszcze wyciagasz (bedzie czuc jak przeskoczy) wtedy regulujesz sobie naterzenie przod/tyl. i Bądź tu mądry. W niemieckiej instrukcji nic takiego nie znalazłem - jeszcze raz dzięki !
|
|
| Autor: | J@RO [ 13.gru.2005 22:40:25 ] |
| Tytuł: | |
lewe jak normalnie krecisz to powinna byc zmiana podswietlania.... Zegarek ustawia sie ciagnac je........ i obracajac...
|
|
| Autor: | Leo [ 13.gru.2005 22:58:10 ] |
| Tytuł: | |
proszę bez OT i bez kłótni
|
|
| Autor: | hans [ 13.gru.2005 23:23:25 ] |
| Tytuł: | |
porownanie calkiem bez sensu ... dobrze ze chociaz domyslasz sie ze jest bez sensu ale nie wiesz jak bardzo
p.s. Malibor zaje@$sty podpis ... wiekszego nie dalo rady ? ... kumpel skanuje negatywy na dobrym skanerze to moze podeslac Ci dobrej jakosc fotke ktora zajmuje kolo 1 GB ? |
|
| Autor: | Sprinter [ 14.gru.2005 01:14:31 ] |
| Tytuł: | |
Porównania nie skomentuję, bo wyżej chłopaki wyrazili podobne odczucia do moich. Napiszę za to coś innego. Ta Honda czy większość japońców, to może i bezawaryjne auta z całkiem przyzwoitymi osiągami, ale mają jedną cholernie mocną wadę... SĄ NUDNE. Audi mają to coś, są tacy którzy mówią "auto z duszą", mają rację ! Każde 10,15,20,25 letnie audi jest piękne jeśli tylko właściciel o to zadba, ta marka po prostu ma coś w sobie... |
|
| Autor: | quattro PETE [ 14.gru.2005 04:42:45 ] |
| Tytuł: | |
Sprinter napisał(a): Ta Honda czy większość japońców, to może i bezawaryjne auta z całkiem przyzwoitymi osiągami, ale mają jedną cholernie mocną wadę... SĄ NUDNE.
Doszedlem do takiego samego wniosku, niestety juz po zakupie Accorda V6. W dodatku, jesli chodzi o jakosc wykonania, byl gorszy od A4. |
|
| Autor: | Damos [ 14.gru.2005 13:37:38 ] |
| Tytuł: | |
hans napisał(a): porownanie calkiem bez sensu Raczej "rozmijające się z oczekiwaniami" Tu zgodnei z obietnicą nie podejmę dyskusji ![]() hans napisał(a): domyslasz sie ze jest bez sensu ale nie wiesz jak bardzo Za ty Ty wiesz, co ja wiem i czego nie wiem... no wiesz... hans napisał(a): "maluch , poezja ... wszystko pod reka itp itd ROTFL rzuć to zioło lepiej, bo za mocne hans napisał(a): w Audi wszystko buja , 100 km/h to max ... Możesz to zasilić jakimś cytatem ? Bo jak na razie to konfabulujesz ![]() hans napisał(a): a wystaczylo wymienic amortki Amorki zmienił mi Hans ee... to znaczy Helmut. Na teście miały 75% tłumienia i nie widze potrzeby wymiany. Że buja ? No, bo buja ! To fakt. Nie będę utwardzać zawieszenia, skoro szukałem auta z miękkim. Na obniżonym zawiasie przejeździłem ok. 300 tys. km i mam już dość. Teraz chcę miękko Ale jak jest miękko to nie jest precyzyjnie - i tu nie będę ściemniać, że jest inaczej bo śmiechem zabiją mnie wszyscy, którzy utwardzili i/lub obniżyli zawias w swoich Audikach wiedząc po co to robią. A że niektóre rzeczy nie są szczytem ergonomii... cóż, to nie powód do intifady ![]() hans napisał(a): nie bedziesz sie dowartosciwowyal piszac takie glupoty Po pierwsze - nie życzę sobie wycieczek osobistych nawet od moderatorów. Po drugie - w przeciwieństwie do niektórych "młodych gniewnych" nie używam auta do dowartościowania się i leczenia kompleksów ale do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Jeśli chcę się dowartościować to myślę o żonie, dzieciach i nowym mieszkaniu.
Zawsze ciekawily mnie wrażenia ludzi zaraz po zmianie auta. Następuje wtedy zderzenie starych przyzwyczajeń z "nowym" produktem. Ciekawe jest, co zostanie uznane za "lepsze" a co za "gorsze" rozwiązanie ? Może niektórych rozwiązań nie doceniamy lub nie potrafimy odpowiednio wykorzystać ? Taka dyskuja jest dużo ciekawsza niż manifestacja szowinizmu i ksenofobii. Peace. |
|
| Autor: | mAlIbOr [ 14.gru.2005 14:07:42 ] |
| Tytuł: | |
hans napisał(a): p.s.
Malibor zaje@$sty podpis ... wiekszego nie dalo rady ? ... kumpel skanuje negatywy na dobrym skanerze to moze podeslac Ci dobrej jakosc fotke ktora zajmuje kolo 1 GB ? To bys mogl pogadac z tym koleszka to wpiernicze taka fote ze juz nikomu sie to (i tak slamazarne i czesto nie dzialajace) forum nie otworzy
|
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|