.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
W którym miejscu sprawdza się stan oleju w skrzyni 4hp24? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=29015 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Krzych-A8 [ 02.lut.2006 12:03:32 ] |
Tytuł: | W którym miejscu sprawdza się stan oleju w skrzyni 4hp24? |
Witam mam pytanie w którym miejscu sprawdza się stan oleju w Audi A8 skrzynia tiptronic o symbolu 4hp24a. Z tego co się orientowałem wlewa się tam tzw. produkt specjalny z ASO i niby nie ma zamienników. Ma się tam wlewać płyn o oznaczeniu G052162A2 tyle się dowiedziałem z serwisu. Litr tego płynu czy oleju (sam już nie wiem co to jest dokładnie) kosztuje w ASO koło 100zł. Kolega poszukał troche w komputerze (pracuje w sklepie moto) i znalazł infomacje że ten sam olej rozlewa firma Febi!!! Tylko dla serwisu ma inne oznaczenie (podałem je wyżej) a na rynek ma oznaczenie" Febi 14738".I tu nasuwa się kolejne pytanie czy to jest w 100% prawdą. Jeśli tak to nie warto przepłacać w serwisie. Proszę o odpowiedz na te 2 pytania |
Autor: | Zapp [ 02.lut.2006 19:03:42 ] |
Tytuł: | |
1) Korek wlewowy na czołowej ścianie miski. Ma być równo z krawędzią przy temp. oleju ok. 40 C i wrzuconym D. 2) Nie wiem - org. po ok. 60/ltr. |
Autor: | Krzych-A8 [ 02.lut.2006 19:15:39 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za info. Nie byłem pewien i nie chciałem tego korka odkręcać.Co do oleju polecono mi sprawdzić jakiego koloru jest tam olej.Jeśli tam jest żółty to mogę wlać Febi 14738 a jeśli czerwony to dextron ale co do tego dextronu nie jestem pewien. Chcę wymienić ten olej bo lubie mieć pewność ze wszystko jest OK! Pozdrawiam |
Autor: | Zapp [ 02.lut.2006 19:40:27 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli chcesz wymienić olej (nie cały oczywiście, bo nie spłynie wszystko), to warto miskę na dół - od razu zmienisz filtr (zamienniki dostępne), oczywiście z uszczelką miski. Trochę roboty - wydech do ściągnięcia / odpięcia przy katalizatorach, ale warto miskę i magnesy wyczyścić. Skąd ta wiadomość o Febi - można to gdzieś potwierdzić / znaleźć? I cena tego? |
Autor: | Krzych-A8 [ 02.lut.2006 20:41:31 ] |
Tytuł: | |
Miske napewno będę ściągał bo nie lubie robić czegoś na odp.... A infomacja o febi wzięła się stąd iż mam kumpla który pracuje w dość dużej hurtowni z częściami do samochodów i ma on kumpla który pracuje w ASO Audi VW. Więc zadzwonił do niego do ASO podał mu typ skrzyni rok prod auta i z tąd się wzioł ten tzw produkt specjalny.Po wpisaniu numerów tego produktu wyszło że ten olej rozlewa febi tylko inne numery ma do ASO a inne na rynek. Na ile ta informacja jest prawdziwa nie wiem ale po wpisaniu do wyszukiwarki numeru tego produktu specjalnego na stronach angielsko języcznych wyszło to iż faktycznie febi jest jego odpowiednikiem.To tyle co sam wydobyłem info.Jest jeszcze jeden problem bo w 96roku była jakaś przejsciówka oleju i z tąd może być albo zółty albo czerwony.Jak odkręce ten korek to dam znać co było w środku.... pozdrawiam |
Autor: | Krzych-A8 [ 03.lut.2006 05:21:31 ] |
Tytuł: | |
zapomnialem- litr Febi 14738 kosztuje 36zl. Więc jeśli to prawda że to ten sam olej co w serwisie to po co przepłacać...... |
Autor: | Zapp [ 03.lut.2006 08:30:06 ] |
Tytuł: | |
Krzych-A8 napisał(a): ....może być albo zółty albo czerwony....
IMO żółty . Czerwony by mnie zadziwił - chyba, że ktoś już grzebał. Info o oleju Febi - trzeba będzie zapamiętać. |
Autor: | Krzych-A8 [ 03.lut.2006 17:24:55 ] |
Tytuł: | |
Dzieki Zapp za info ale mam jeszcze pytania. 1.przy sprawdzaniu poziomu oleju skrzynia ma byc na D i na zapalonym silniku tylko czy przy tym ma być wciśnięty pedał hamulca czy zaciągnięty ręczny?Wiadomo że po puszczeniu hamulca auto się troche toczy. 2.na rozgrzanej skrzyni przy wrzucaniu R z P i R z N czuje lekkie szarpnięcie. Przy wrzucaniu D,3,2,1 nie czuć już tego. podczas jazdy skrzynia płynnie zmienia biegi.I oczywiście pytanie czy jest to w miare normalne czy trzeba się juz bać... czytałem na www.automat.pl że takie szarpnięcia nie powinny występować ale chce jeszcze zaczerpnąć wiedzy na forum. Pozdrawiam |
Autor: | Zapp [ 03.lut.2006 22:02:40 ] |
Tytuł: | |
1) Na D przy zapalonym. Właściwie to trzeba by było "przewajchować"przez wszystkie pozycje, trzymając np. 20sek na każdej - tam i nazad. Na R może trochę wypływać. Ważna jest temp - albo odczytasz ją np Vag-Com'em, albo przyjmiesz, że z zimnego (nie minus 20 oczywiście, tylko tzw. temp. otoczenia) po ok. 10 minutach (wystarczy mniej więcej na te zmiany pozycji biegów x 2 plus ok 2 min. pracy pomiędzy cyklami) temp. będzie ok. 35 - 40 C czyli teoretycznie właściwa. IMO dwie osoby potrzebne - jedna przerzuca, druga w tym czasie kontroluje i dolewa. Wlewasz na nieruchomym do momentu przelewania się, zapalasz, zmieniasz położenie i już widzisz że wchodzi więcej bo olej jest wciągany ( ok. 2 ltr więcej? nie pamiętam dokładnie). Zakręcasz korek przed wyłączeniem. 2) Ciężko na odległość - zależy jakie duże to szarpnięcie. Jakieś zawsze będzie, ale zbyt duże wskazuje na luzy w przekładni albo w przegubach wału (raczej przednim - taki strzał ). Jeżeli zdejmiesz wydech i osłony term. przy wyjściu ze skrzyni, to będziesz mógł pokręcić wałem i przynajmniej zobaczyć czy luzy są w przegubie. Powodzenia. |
Autor: | Krzych-A8 [ 05.lut.2006 18:31:09 ] |
Tytuł: | |
Dzięki jeszcze raz za dokładną instrukcje.... Teraz już niczego raczej nie uszkodze.Zaraz na początku tygodnia biore się za robote. Troche przeraża mnie demontaż układu wydechowego bo wiadomo jak tam sruby wyglądają... ale zawsze jest jakieś wyjście |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |