.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Quattro https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=3077 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Miki_V6 [ 11.lut.2004 07:34:33 ] |
Tytuł: | Quattro |
Dziwna sprawa, pierwszy raz jestem posiadaczem napedu quattro i nie mam zadnego z nim doswiadczenia. Moze mi ktos powiedziec dlaczego na sniegu gdy np wyjezdzam ze skrzyzowania i dodam duzo gazu to mi rzuca mocno dupą ![]() Zalatwilem przez to dwie tylnie felgi ![]() Myslalem ze quattro powinno nie pozwalac na cos takiego, jak mocno manewruje to auto sie wyprowadza samo, a tak wogole to zachowuje sie jak BMW ![]() Czyzby to byla wina opon? Jak u Was spisuje sie naped quattro np jak stoicie przed skrzyzowaniem ze skreconymi kolami i nagle pedal do dechy ![]() Zastanawialem sie jeszcze z kumplem i moze jest to spowodowane zbyt lekkim tyłem auta w stosumku do przodu gdzie silnik go dociąża ![]() Jaki jest stosunek mocy przód/tył ![]() |
Autor: | Hugo [ 11.lut.2004 08:09:45 ] |
Tytuł: | |
To co opisujesz to normalne zachowanie napędu.Najpierw zarzuci Ci tyłek , a po chwili auto wraca na właściwy tor jazdy. W momencie uślizgu kół na jednej osi część momentu przenoszona jest na drugą oś.w W quattro do każdego koła doprowadza się jedynie 25% mocy. Mniejszy moment obrotowy oznacza mniejsze ryzyko poślizgu, lepszą przyczepność i większy margines bezpieczeństwa w trakcie różnych manewrów. W Audi quattro napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła. Jakie to niesie korzyści? W idealnym przypadku każde koło potrzebuje jedynie połowę mocy wymaganej przez normalny jednoosiowy zespół napędowy. Ponieważ całkowita moc przekazywana przez każde koło (suma siły ciągu i bocznych sił na nie działających) jest ograniczona, Audi quattro może przenieść na nawierzchnię odpowiednio większą część siły bocznej: gwarantuje to doskonałą stabilność na zakrętach oraz świetne prowadzenie na prostej zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Audi quattro posiada przewagę nad innymi samochodami w zakresie przyczepności zwłaszcza na nawierzchniach mokrych, szutrowych i na śniegu oraz na nawierzchniach śliskich lub częściowo oblodzonych. Elektroniczne systemy kontrolne, w które wyposażane są konwencjonalne samochody, także zapobiegają boksowaniu kół, jednak odbywa się to wyłącznie poprzez zmniejszenie dostarczonej na koła mocy. Inaczej dzieje się w przypadku Audi quattro, gdzie dzięki samo-hamującemu centralnemu mechanizmowi różnicowemu Torsena moc silnika przekazywana jest na przednią i tylną oś. Wszelkie nagłe wahania prędkości obrotowej kół - na przykład, gdy przednia oś trafi na oblodzony fragment nawierzchni - powodują natychmiastową reakcję systemu: aż 75% momentu obrotowego może być wtedy przekazane na oś obracającą się wolniej - w tym przypadku oś tylną. Mechanizm różnicowy Torsena to system czysto mechaniczny. |
Autor: | Leo [ 11.lut.2004 09:05:56 ] |
Tytuł: | |
Miki, masz autko chyba z dwa lata już, a nie nauczyłeś się jeździć nim? Przecież mocne autko z napędem quattro aż się prosi o doświadczenia na nim ![]() a z zachowaniem się autka to normalna sprawa, przy pełnym bucie na śniegu masz 75% momentu na tył to nie dziwota, że zarzuca. |
Autor: | ony [ 11.lut.2004 10:09:19 ] |
Tytuł: | |
Ja tez cos powiem ![]() ![]() Faktycznie jest tak ze najpierw zapina dupe na zewnatrz , ale zaraz sie ja wyciaga , piekne boki sie tak lapie Pozdro. |
Autor: | necro [ 11.lut.2004 10:42:15 ] |
Tytuł: | |
ony napisał(a): Faktycznie jest tak ze najpierw zapina dupe na zewnatrz , ale zaraz sie ja wyciaga , piekne boki sie tak lapie
Pozdro. Taa,szczegolnie jak na drugim pasie znajduja sie auta ![]() |
Autor: | kristof200 [ 11.lut.2004 12:13:34 ] |
Tytuł: | |
ehhhh co by tu nie mówić... ale co quattro to quattro... ![]() ![]() ...jako że ostatnio tak troszkę posypało śniegiem - a że u nas piaskarki to nie uraczysz ![]() ![]() ![]() ![]() ...nawet jakoś ostatnio zdarzyło mi się holować na chatkę kolesia - biedakowi rozsypał się kapiszon jak wracał z pracy - "pech" chciał że centralnie pod górką - i nikt go nie chciał wciągnąć bo sami ledwie wjeżdzali... ale co tam - że woże ze sobą linę - zaczepiłem go i jazda... szczerze mówiąc nawet specjalnie różnicy niepoczułem... hehehe nawet i jeszcze po drodze czinkola śmignołem bokiem bo strasznie się wlókł... ![]() ![]() pozdrówka... ![]() |
Autor: | MariuszD [ 11.lut.2004 12:24:59 ] |
Tytuł: | |
Hugo napisał(a): To co opisujesz to normalne zachowanie napędu.Najpierw zarzuci Ci tyłek , a po chwili auto wraca na właściwy tor jazdy. W momencie uślizgu kół na jednej osi część momentu przenoszona jest na drugą oś.w W quattro do każdego koła doprowadza się jedynie 25% mocy. Mniejszy moment obrotowy oznacza mniejsze ryzyko poślizgu, lepszą przyczepność i większy margines bezpieczeństwa w trakcie różnych manewrów.
W Audi quattro napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła. Jakie to niesie korzyści? W idealnym przypadku każde koło potrzebuje jedynie połowę mocy wymaganej przez normalny jednoosiowy zespół napędowy. Ponieważ całkowita moc przekazywana przez każde koło (suma siły ciągu i bocznych sił na nie działających) jest ograniczona, Audi quattro może przenieść na nawierzchnię odpowiednio większą część siły bocznej: gwarantuje to doskonałą stabilność na zakrętach oraz świetne prowadzenie na prostej zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Audi quattro posiada przewagę nad innymi samochodami w zakresie przyczepności zwłaszcza na nawierzchniach mokrych, szutrowych i na śniegu oraz na nawierzchniach śliskich lub częściowo oblodzonych. Elektroniczne systemy kontrolne, w które wyposażane są konwencjonalne samochody, także zapobiegają boksowaniu kół, jednak odbywa się to wyłącznie poprzez zmniejszenie dostarczonej na koła mocy. Inaczej dzieje się w przypadku Audi quattro, gdzie dzięki samo-hamującemu centralnemu mechanizmowi różnicowemu Torsena moc silnika przekazywana jest na przednią i tylną oś. Wszelkie nagłe wahania prędkości obrotowej kół - na przykład, gdy przednia oś trafi na oblodzony fragment nawierzchni - powodują natychmiastową reakcję systemu: aż 75% momentu obrotowego może być wtedy przekazane na oś obracającą się wolniej - w tym przypadku oś tylną. Mechanizm różnicowy Torsena to system czysto mechaniczny. Skas znam ten text ![]() |
Autor: | Hugo [ 11.lut.2004 12:35:26 ] |
Tytuł: | |
Mariusz google poszły w ruch ![]() |
Autor: | Zoltar [ 11.lut.2004 12:36:05 ] |
Tytuł: | |
Quattro jest niebezpieczne i zdradliwe ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam i nie przeceniać quattro bo może się źle skończyć ![]() |
Autor: | DeS [ 11.lut.2004 12:46:03 ] |
Tytuł: | |
Ja wczoraj zostałem wezwanty by wyciągnąć dwa zakopane OPLE ![]() ![]() ![]() Quattro piękna sprawa ale jak ma się zimówki i wysoki zawias... bo to co mam ja to się w teren nie nadaje... ![]() |
Autor: | MariuszD [ 11.lut.2004 12:46:34 ] |
Tytuł: | |
Hugo napisał(a): Mariusz google poszły w ruch ![]() Ale jak profesjonalna odpowiedz. To sie liczy. Zoltar napisał(a): Quattro jest niebezpieczne i zdradliwe
![]() ![]() ![]() Pozdrawiam i nie przeceniać quattro bo może się źle skończyć ![]() Dokladnie. Hamuje tak jak kazdy inny, chociaz hamujac na biegu jest lepiej niz oska bo sa krodsze poslizgi i dluzszy kontak z nawiezchnia. Ale zastanawiam sie czy dla TORNSEN'a nie jest zgubne chamowanie na biegu z ABS'em, przeciez sa szarpania na wale i poloskach??? ale za to jednak lepiej chamuje na bardzo sliskim. |
Autor: | ony [ 11.lut.2004 14:28:24 ] |
Tytuł: | |
Z tym hamowaniem to macie racje kilka razy juz bym sie naciol ja hamuje bez abs i biegami ....... |
Autor: | maciu [ 11.lut.2004 16:32:02 ] |
Tytuł: | Re: Quattro |
Miki_V6 napisał(a): Jak u Was spisuje sie naped quattro np jak stoicie przed skrzyzowaniem ze skreconymi kolami i nagle pedal do dechy
![]() tego generalnie sie nie poleca chyba ze kola sa lekko skrecone bo sie mozna zdziwic.... |
Autor: | Wuja [ 11.lut.2004 18:04:38 ] |
Tytuł: | |
taa byl zeszlej zimy taki koles w bydzi i na szybko trzeba mu bylo przegubu szukac ![]() |
Autor: | Miki_V6 [ 11.lut.2004 22:40:04 ] |
Tytuł: | |
Leo napisał(a): Miki, masz autko chyba z dwa lata już, a nie nauczyłeś się jeździć nim? Przecież mocne autko z napędem quattro aż się prosi o doświadczenia na nim ![]() a z zachowaniem się autka to normalna sprawa, przy pełnym bucie na śniegu masz 75% momentu na tył to nie dziwota, że zarzuca. Drogi Leo, jakie dwa lata ![]() ![]() eomaciu napisał(a): Miki_V6 napisał(a): Jak u Was spisuje sie naped quattro np jak stoicie przed skrzyzowaniem ze skreconymi kolami i nagle pedal do dechy ![]() tego generalnie sie nie poleca chyba ze kola sa lekko skrecone bo sie mozna zdziwic.... Tak, niedawno sie o tym przekonalem. Chodzi jak BMW, mozna niezle walic nią bączki ![]() Fajna sprawa tylko chyba na przyszłą zimę bede musial kupic nowe opony to wtedy bedzie OK. |
Autor: | quattro PETE [ 12.lut.2004 02:58:16 ] |
Tytuł: | |
Odpowiednie opony to podstawa, bez względu na to jaki jest napęd. Ale nie ma takich opon, które by zapewniły tak mocne trzymanie boczne, żeby ci się tyłek nie wychylił przy ostrym ruszaniu ze skręconymi kołami na śniegu... no może jak masz kolce ale i to wątpliwe... ![]() |
Autor: | maciu [ 12.lut.2004 10:22:10 ] |
Tytuł: | |
Wuja napisał(a): taa byl zeszlej zimy taki koles w bydzi i na szybko trzeba mu bylo przegubu szukac
![]() a tego to nie kojarze, kto sie tak zalatwil i gdzie? ![]() |
Autor: | Piotrek [ 12.lut.2004 20:49:10 ] |
Tytuł: | |
przypomina mi sie sytuacja jak przekonywalem kumpla co jezdzi lanosem do Q- jechalismy zwawo po lodzie ,ale wyraznie sie nie zorientowal bo wyszedl z samochodu i sie wyp......ł ![]() |
Autor: | Hugo [ 12.lut.2004 21:39:38 ] |
Tytuł: | |
Piotrek napisał(a): przypomina mi sie sytuacja jak przekonywalem kumpla co jezdzi lanosem do Q- jechalismy zwawo po lodzie ,ale wyraznie sie nie zorientowal bo wyszedl z samochodu i sie wyp......ł
![]() Buhhahhahahahahhahahahhahahahhahah dobre ![]() |
Autor: | adamgt [ 12.lut.2004 21:53:53 ] |
Tytuł: | |
Quattro to fajna sprawa, przyspiesza tak, po śniegu prawie jak na asfalcie. Załuje tylko ze czegoś ekstra do zatrzymywania się nie wymyślili, wtedy by się miało przewagę i w przyspieszaniu i w hamowaniu nad innymi, a tak zatrzymuje się tak samo i ostatnio się parę razy o tym przekonalem. Napociłem się trochę ale Niuni nic się nie stało. A na to rzucanie bokami przy ruszaniu to chyba tylko dobre oponki albo mniej mocy ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |