.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi 200!! https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=3105 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Karoloos [ 12.lut.2004 11:47:38 ] |
Tytuł: | Audi 200!! |
Mam pytanie. Czy ktoś kto ma styczność lub miał z tym samochodem mógłby mi powiedzieć coś na jego temat. Jeszcze do niedawna miałem Audi 100 '86 z silnikiem KZ, a teraz czaje sie na dwusetke. Myślałem o 20 V chyba 3B silnik, ale równie dobze może być inny model ważne by był po '88, tylko nie mam żadnych informacji o tym modelu. Najbardziej mnie interesuje Czy duże są wkłady finansowe w ten samochod czy przez turbine dużo więcej pali niz zwykłe 2.2 i jakie są najważniejsze elementy na które zwrócić uwagę przy kupowaniu go. |
Autor: | kristof200 [ 12.lut.2004 13:03:23 ] |
Tytuł: | |
ja zjeżdżam już drugą 200 wcześniej bez Turba (silnik WC), a teraz śmigam 200 (silnik KG) z turbinką i napędem Quattro...mówię ci - auto niebo - a ziemia... nie ma co nawet porównywać... ![]() ![]() ![]() i wiem z własnego doświadczenia żeby znaleźć 200 w przyzwoitym stanie i bez dużych przebiegów to graniczy z cudem - jeśli znajdziesz takową to napewno nie włożysz w nią prawie nic tylko będziesz tłukł kiloski... oczywiście regularna wymianka oleju, filtrów i innych płynów oraz części eksploatacyjnych - no ale o tym to napewno nikomu nie trzeba przypominać - koszty porównywalne z 100 a w niektórych przypadkach i nawet taniej... (też się zdziwiłem w sklepie - ale na plus...) ![]() tu masz link do strony (ogólne info na temat zakupu aut z drugiej ręki) http://autocentrum.trader.pl/pl/motoryz ... a-reka.asp a poza tym turbinkę dobrze oblookaj sprawdź czy nie jest zalana olejem - bo to źle wróży dla ciebie... posprawdzaj napędy czy działają - czy coś specjalnie nie tłucze przy tym... po za tym sprawdź dokładnie całą elektrykę (włącznie z klimą i ABS`em - bo to jest najbardziej upierdliwe (a części - jeśli znajdziesz przypadkiem to są w kosmicznych cenach)... do tego chłodnicę i pompkę wspomagania (bo lubią sobie ciec) aha skręcaj koła na full w prawo i w lewo i nasłuchuj czy nic nie rzęzi bo pompa może być wyrobiona lub maglownicą - i nie koniecznie będzie przeciekać - a w tedy niezabardzo będzie się nadawać do reanimacji (a koszt wymiany spory)... przy okazji zrób kilka ósemek na placu - i nasłuchuj czy nie stuka zawiecha (półośki, przeguby itp, itd...) co jeszcze hmmm... aaaa no i co też ważne to sprawdź czy na każdym biegu się wkręca do końca zegara, do tego (jak będzie z junkersem) to sprawdź czy wszystko działa bez zarzutu - czy nie strzela gaz... no to chyba tak z grubsza wszystko... jak chcesz bardziej szczegółowe odp. to pytaj... mam nawet rachunki za wymianę prawie połowy ważniejszych rzeczy w silniku to mogę podać dokładne ceny... a właśnie zużycie paliwka (benzyny i gazu) około 1.5 - 2 litry więcej niż ośki (ale to wszystko zależy od sposobu jazdy i wyeksploatowania silnika)... ps. jak będziesz kupował - a auto będzie w super stanie i z wszystkimi papierami - to specjalnie nie grymaś na zdeko wygórowaną cenę - bo naprawdę warto zainwestować w nie - bo będzie ci wiernie i bezawaryjnie służyć przez wiele lat i nie będziesz żałował (wiele nowych aut nie jest tak wyposażonych - jak stare 200...) tak jak to już ktoś wcześniej powiedział... "jedyną wadą Audi jest jego poprzedni właściciel..." i to są prawdziwe słowa... pamiętaj sprawdź wszystko dokładnie (włacznie z właścicielem...) hehehe ![]() ![]() pozdrawka ![]() |
Autor: | Lukasik [ 12.lut.2004 15:07:58 ] |
Tytuł: | Re: Audi 200!! |
Karoloos napisał(a): Mam pytanie. Czy ktoś kto ma styczność lub miał z tym samochodem mógłby mi powiedzieć coś na jego temat. Jeszcze do niedawna miałem Audi 100 '86 z silnikiem KZ,
a teraz czaje sie na dwusetke. Myślałem o 20 V chyba 3B silnik, ale równie dobze może być inny model ważne by był po '88, tylko nie mam żadnych informacji o tym modelu. Najbardziej mnie interesuje Czy duże są wkłady finansowe w ten samochod czy przez turbine dużo więcej pali niz zwykłe 2.2 i jakie są najważniejsze elementy na które zwrócić uwagę przy kupowaniu go. Najlepiej jakbys kupil turbo 20v z silnikiem 3B. Tam jest juz wtrysk elektroniczny. Bedzie z glowy duzo problemow ![]() ![]() ![]() Koszty utrzymania sa moim zdaniem jednak troche wyzsze, z tego wzgledu ze jest to dosc zaawansowany technicznie pojazd i jest w nim duzo dupereli, ktore czasem trzeba naprawic ![]() ![]() |
Autor: | juziooo [ 12.lut.2004 21:44:56 ] |
Tytuł: | |
witaj ja od siebie dodam tyle ze wtrysk elektroniczny to duza wieksza wygoda jest duzo metod regulacji itp wtrysk mechaniczny to duzo roznych rodzajow regulacji jest malo ludzie ktorzy umieje sie tym bawic trudno zlokalizowac problem itp itd do 7 tys to chyba przesada go przeciagac ale np sprawdz przyspieszenie do 100 i porownaj z fabryka pozdrawiam |
Autor: | Migel [ 12.lut.2004 22:53:34 ] |
Tytuł: | |
genarelnie temat rzeka. był juz wałkowany mase razy na forum dlatego przyda Ci sie opcja szukaj. to po primo. po drugie jeżeli nie masz zawsze co miesiąc luźnej kwoty którą bedziesz mógł włożyc w takie auto (mowa o 20V) to lepiej sobie daruj bo nie jest auto tanie w uzytkowaniu. jest to zwyczajnie S2 tylko w wydaniu czterodrzwiowym. pali powyżej 10litrów. jak chcesz podam Ci przykładowe ceny części. -świece (5 sztuk)-dobre nie jakies barachło-450pln komplet -kable równiez dobre coby auto jeździło a nie toczyło sie-850pln -pompa wspomagania uzywana (lubi paść) około 350pln -pompka wody w układzie 250 (używka) w 99% przypadków aut jest do wymiany -wachacz przedni 280pln. -chłodnica (taka upgradowa cała metalowa) 800pln -IC uzywany (bardzo cieżko znaleźć) około 500pln 200 to auta które kiedyś były autami z wyższej półki, ze wzgledu na koszta ekspoatacji ludzie teraz o te auta nie dbają. nie sa one drogie w zakupie stąd taka rotacja właścicieli, kupia pojeżdżą troche, zobacza że to jednak kase trzeba pchac w to auto i sprzedaja zaniedbane. ale wybór należy do Ciebie. jak bedziesz miał cos na oku w oklicach wawy do obejrzenia to moge pomóc. |
Autor: | piotr [ 12.lut.2004 23:16:22 ] |
Tytuł: | |
Migel napisał(a): .....200 to auta które kiedyś były autami z wyższej półki, ze wzgledu na koszta ekspoatacji ludzie teraz o te auta nie dbają. nie sa one drogie w zakupie stąd taka rotacja właścicieli, kupia pojeżdżą troche, zobacza że to jednak kase trzeba pchac w to auto i sprzedaja zaniedbane........
święte słowa Migel, święte słowa ![]() PS Ale jaka frajda z jazdy ![]() |
Autor: | Audista [ 13.lut.2004 08:26:45 ] |
Tytuł: | |
kristof200 napisał(a): a poza tym turbinkę dobrze oblookaj sprawdź czy nie jest zalana olejem - bo to źle wróży dla ciebie...
nie trzeba nawet rzucać się pod auto by sprawdzić czy turbinka jest sprawna - wystarczy odkręcić opaski i zdjąć rurę gumową pomiędzy intercoolerem a kolektorem dolotowym - jeśli z rury wylewa się olej to turbina już zajeżdżona i puszcza olej (a to drogi element w tym silniku) |
Autor: | Karoloos [ 14.lut.2004 01:53:47 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odzew!! Rady sie przydadzą i chetnie skorzystałbym z pomocy przy zakupie ale to dam znac pewnie. Właśnie się zastanawiam czy nie zaczekac do maja i taniej czy nie sprowadzic jakiegos 20V. Ostatnio odwiedziłem strone niemiecką i jak zobaczyłem 200 20V w full opcji z '91 roku z przebiegiem 130tyś. to aż mną tompneło. Swoją drogą ostatnio ostatnio koleś chce sprzedać 200 full opcja mówi że 2.3T ale chyba nie było 2.3 z turbiną?? W każdym razie jest z '89 i ceni ją sobie na 14 kafli wiec moze jakas warta tej ceny. |
Autor: | Ataman70 [ 14.lut.2004 09:04:24 ] |
Tytuł: | |
Znalazłem takie coś niedawno - może ktoś by chciał? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=20257178 |
Autor: | piotr [ 14.lut.2004 14:14:57 ] |
Tytuł: | |
2.2T 20V ma pojemność 2226 cm3, więc co poniektórzy stosując zasadę zaokrąglenia w góre (jak we większości aut) mówią 2.3T...spotkałem sie z tym parę razy. ale audi nazwało to 2.2T ![]() A ile wolali za to A200 20V z przebiegiem 130tkm? Wszystko się i tak rozbija o opłaty jakie będą po 1 maja ![]() |
Autor: | BART.W [ 14.lut.2004 14:28:40 ] |
Tytuł: | |
To na papier taką tylko wżucić.Po co płacić dla złodzieji ![]() |
Autor: | Karoloos [ 14.lut.2004 23:11:33 ] |
Tytuł: | |
chcieli coś koło 2700 ojro więc sporo, ale jak spojrzałem na zdjęcie to mówie wam aż dzwonić chciałem mimo że po niemiecku to nie fersztejen nic. A wracając do wtrysku tez mi sie wydaje że Motronic jest lepszy ale troche się boje czy mocno to nie wplywa na podniesienie kosztów w razie awarii?? Bo należe do osób które mają większą satysfacje jak sami coś naprawią zanim oddadzą do naprawy komuś, a do tego raczej bym się nie zabierał z zamiarem naprawy ![]() |
Autor: | piotr [ 14.lut.2004 23:21:17 ] |
Tytuł: | |
ja też lubię sam wiele rzeczy zrobić w moim aucie, ale w sprawie silnika 2.2T 20V jeżdżę do specjalistów.... zbyt wiele rozwiązań innych niż w standartowych autach... a ludzi znających ten silnik nie jest za dużo ( dzięki Niedźwiadek ![]() a 2700E trochę dużo jak na obecne stawki celne. ale pewnie w super stanie... ehh, gdyby opłaty były małe to do przełknięcia... zobaczymy co zmieni wejście do zakichanej UE. |
Autor: | Karoloos [ 16.lut.2004 10:32:43 ] |
Tytuł: | |
a tak z ciekawości jakie osiągi ma A200 2.2T 20V sedan i kombiak i jakie ma "nie 20V" ![]() |
Autor: | piotr [ 16.lut.2004 18:37:55 ] |
Tytuł: | |
200 20V sedan - 6.6s do 100 km/h 200 20V Avant - 6.7s do 100 km/h tak przynajmniej wynika z mojego katalogu ![]() |
Autor: | Karoloos [ 16.lut.2004 19:02:23 ] |
Tytuł: | |
no i jak można nie kochać tego samochodu ![]() |
Autor: | Lukasik [ 16.lut.2004 21:59:43 ] |
Tytuł: | |
Jak juz jest temacik o A220v... Ilo biegowa skrzynia siedzi w tej audiczce 5 czy 6? |
Autor: | piotr [ 16.lut.2004 22:13:28 ] |
Tytuł: | |
Lukasik napisał(a): Jak juz jest temacik o A220v... Ilo biegowa skrzynia siedzi w tej audiczce 5 czy 6?
niestety 5. dopiero w S4 byla 6. |
Autor: | Migel [ 16.lut.2004 23:08:38 ] |
Tytuł: | |
dla chcącego niz trudnego. mozna wsadzić "6". a co do osiągów, to takie miały egzemplarze wypuszczane z fabryki. teraz to trzeba sie troche postarać żeby doprowadzić auto do serii...Piotrek chyba coś o tym wiesz ![]() ![]() |
Autor: | piotr [ 16.lut.2004 23:17:59 ] |
Tytuł: | |
Migel, chłopaki przecież pytali o parametry fabryczne... i rozmowa ma sens o takich, jeżeli mówimy ogólnie o modelu, a nie o konkretnym egzemplarzu ![]() A mierzyłeś Migel swojej przyspieszenie w Bydzi? Bo moja coś się potwornie zamula na 1 i 2 biegu.... na 3 i 4 idzie ok... więc elastyczniość dobra, ładnie wgniata.... ale starty zatrzymane średnio.... PS. wg katalogu 200 sedan MC (165KM) ma 8.0s do 100km/s |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |