Kordek napisał(a):
Witajcie
Mam takie małe pytanko. Znalazłem w sieci ofertę sprzedarzy A80 B2 1.6l diesel z 1986 roku. Moje pytanie kieruję do osób mających do czynienia z takim samochodem. Czy przebieg 220 000 to dla takiego silnika dużo? Wiem, że to absurdalnie brzmi ale nie chcę się utopić w jakieś olbrzymie koszty remontu.
Na co warto zwrócić uwagę podczas oglądania i potem ewentualnej dalszej eksploatacji?
Jak wygląda sprawa z zabezpieczeniem karoserii? Czy ta wersja mogła mieć ocynk?
Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie,
Jako byly uzytkownik tego cudu techniki moge Ci co nieco podpowiedzieć:
1) Silnik 1,6 D JP 54 KM, pompa mechaniczna (nie pamietam ile Nm ale ponad sto pare), 4 cylindry, bardzo zywotny, wytrzymuje przebiego rzedu 700 km bez remontu jesli uzytkowany zgodnie z 10 przykazaniami. Z reguły pierwsza ingerencja w silnik po przebiegu ok 250 tys km (uszczelka pod głowicą). Generalnie bezobsługowy. Akceptuje słaby ON, dobry OO i olej jadalny. Koszt wtrysków ok 60 zł / szt, kosz świec żarowych ok 30 zł/szt. Jeśli ten przebieg jest prawdziwy ( w co osobiście baaardzo wątpię) to nie masz się czym martwić.
2) Blacha bardzo trwała ale niestety te roczniki pomalutku już się sypią.
3) Wygoda i komfort jady bardzo wysoki jak na owe lata i soba mająca 190 cm wzrostu podrózuje bardzo wygodnie.
Powiem Ci tak: jeśli dobra cena i równie dobry stan - bierz śmiało, jak byś potrzebował pomocy odnośnie serwisu czy części - pomogę Ci bez problemu.