.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 23:24:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 80 B2 1.6l D - prośba o radę
PostNapisane: 04.kwi.2006 10:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie :):

Mam takie małe pytanko. Znalazłem w sieci ofertę sprzedarzy A80 B2 1.6l diesel z 1986 roku. Moje pytanie kieruję do osób mających do czynienia z takim samochodem. Czy przebieg 220 000 to dla takiego silnika dużo? Wiem, że to absurdalnie brzmi ale nie chcę się utopić w jakieś olbrzymie koszty remontu.

Na co warto zwrócić uwagę podczas oglądania i potem ewentualnej dalszej eksploatacji?

Jak wygląda sprawa z zabezpieczeniem karoserii? Czy ta wersja mogła mieć ocynk?

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie,

:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 10:18:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Kordek, tak sobie czytam i mam wrazenie jakbys sie tu znalazl z ksiezyca... ;-)

Silniki 1.6d jesli prawidlowo eksploatowane spokojnie osoagaja przebiegi 400-500 tys km. Prosta budowa, brak turbiny powoduja ze moze nie sa rewelacyjnie mocne,( 54 km) ale za to trwale i oszczedne ( w Golfie II taki silnik w miescie nie przekracza 6.5-7 l/100 km, na trasie wyniki ponizej 5 l tez nie sa zadkoscia)
Ale mam nadzieje ze nie liczysz ze 20 letnie auto z dieslem bedzie mialo naprawde przejechane 220 tys km :D Ten przebieg mozesz SPOKOJNIE pomnozyc x2 i moze zblizysz sie do realnego ;-)

80-tki od 1986 sa w pelni ocynkowane, wiec teoretycznie problemow z koroszja byc nie powinno. Teoretycznie, bo auto musialoby byc bezwypadkowe :D

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 10:46:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
martab99 napisał(a):
Kordek, tak sobie czytam i mam wrazenie jakbys sie tu znalazl z ksiezyca... ;-)

Silniki 1.6d jesli prawidlowo eksploatowane spokojnie osoagaja przebiegi 400-500 tys km. Prosta budowa, brak turbiny powoduja ze moze nie sa rewelacyjnie mocne,( 54 km) ale za to trwale i oszczedne ( w Golfie II taki silnik w miescie nie przekracza 6.5-7 l/100 km, na trasie wyniki ponizej 5 l tez nie sa zadkoscia)
Ale mam nadzieje ze nie liczysz ze 20 letnie auto z dieslem bedzie mialo naprawde przejechane 220 tys km :D Ten przebieg mozesz SPOKOJNIE pomnozyc x2 i moze zblizysz sie do realnego ;-)

80-tki od 1986 sa w pelni ocynkowane, wiec teoretycznie problemow z koroszja byc nie powinno. Teoretycznie, bo auto musialoby byc bezwypadkowe :D


Cichaj mi tam :P :peace: Ja jestem z Radości :peace: O taką odpowiedź mi chodziło martab :peace: Jeśli to spalanie jest prawdą to ja już chyba znalazłem następcę mojej bidulki :): :peace: W sobotę jadę obejżeć to autko i dam znać czy rzeczywiście jest warto je brać :diabel: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B2 1.6l D - prośba o radę
PostNapisane: 04.kwi.2006 10:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kordek napisał(a):
Witajcie :):

Mam takie małe pytanko. Znalazłem w sieci ofertę sprzedarzy A80 B2 1.6l diesel z 1986 roku. Moje pytanie kieruję do osób mających do czynienia z takim samochodem. Czy przebieg 220 000 to dla takiego silnika dużo? Wiem, że to absurdalnie brzmi ale nie chcę się utopić w jakieś olbrzymie koszty remontu.

Na co warto zwrócić uwagę podczas oglądania i potem ewentualnej dalszej eksploatacji?

Jak wygląda sprawa z zabezpieczeniem karoserii? Czy ta wersja mogła mieć ocynk?

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie,

:peace:

Jako byly uzytkownik tego cudu techniki moge Ci co nieco podpowiedzieć:
1) Silnik 1,6 D JP 54 KM, pompa mechaniczna (nie pamietam ile Nm ale ponad sto pare), 4 cylindry, bardzo zywotny, wytrzymuje przebiego rzedu 700 km bez remontu jesli uzytkowany zgodnie z 10 przykazaniami. Z reguły pierwsza ingerencja w silnik po przebiegu ok 250 tys km (uszczelka pod głowicą). Generalnie bezobsługowy. Akceptuje słaby ON, dobry OO i olej jadalny. Koszt wtrysków ok 60 zł / szt, kosz świec żarowych ok 30 zł/szt. Jeśli ten przebieg jest prawdziwy ( w co osobiście baaardzo wątpię) to nie masz się czym martwić.
2) Blacha bardzo trwała ale niestety te roczniki pomalutku już się sypią.
3) Wygoda i komfort jady bardzo wysoki jak na owe lata i soba mająca 190 cm wzrostu podrózuje bardzo wygodnie.

Powiem Ci tak: jeśli dobra cena i równie dobry stan - bierz śmiało, jak byś potrzebował pomocy odnośnie serwisu czy części - pomogę Ci bez problemu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 11:00:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
martab99 napisał(a):

80-tki od 1986 sa w pelni ocynkowane, wiec teoretycznie problemow z koroszja byc nie powinno. Teoretycznie, bo auto musialoby byc bezwypadkowe :D

Martab, 80-ki B3 są w pełni ocynkowane , B2 ma półocynk ... ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 11:03:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Bardzo zacny silniczek. Te 220 000 przebiegu to ja bym pomnożył *2 na początek :):

Co do spalania to u mnie w 80 palił na trasie 4,5-5,5 w mieście 5-6 litrów. A to wszystko przy mojej nie lekkiej nodze i niezbyt dużej wiedzy jak jeździć dieslem :P
Do jazdy po miescie jest dobry, bynajmniej ja bardzo miło wspominam czasy jak sie tym telepalem :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 11:06:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
baskecik napisał(a):
martab99 napisał(a):

80-tki od 1986 sa w pelni ocynkowane, wiec teoretycznie problemow z koroszja byc nie powinno. Teoretycznie, bo auto musialoby byc bezwypadkowe :D

Martab, 80-ki B3 są w pełni ocynkowane , B2 ma półocynk ... ;-)


Wlasnie tak mi pozniej cos zaczelo w glowie switac...
Ale z drugiej strony '86 to juz "przejsciowka", a tam wyadaje mi sie ze byl pelen ocynk... ;-)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 11:25:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
no co Ty, nawet w mojej coupetce (88r) nie ma pelnego ocynku, co widac po tej cholernie slonej zimie :<

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 11:27:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
emte napisał(a):
no co Ty, nawet w mojej coupetce (88r) nie ma pelnego ocynku, co widac po tej cholernie slonej zimie :<


No to mea culpa ;-)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 12:25:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
O to właśnie chodziło :peace: tych 6l/100 po mieście brzmi niczym muzyka dla mojego portfela :diabel: poza tym auto o 8 lat młodsze to jest zawsze młodsze :diabel: :): :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 14:22:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
emte napisał(a):
no co Ty, nawet w mojej coupetce (88r) nie ma pelnego ocynku, co widac po tej cholernie slonej zimie :<


U mnie to samo :(

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 21:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
B3 mają pełny ocynk B2 nie

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: