.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi 80 B2 1.6l D - prośba o radę
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=32997
Strona 1 z 1

Autor:  Kirdan_ [ 04.kwi.2006 10:07:13 ]
Tytuł:  Audi 80 B2 1.6l D - prośba o radę

Witajcie :):

Mam takie małe pytanko. Znalazłem w sieci ofertę sprzedarzy A80 B2 1.6l diesel z 1986 roku. Moje pytanie kieruję do osób mających do czynienia z takim samochodem. Czy przebieg 220 000 to dla takiego silnika dużo? Wiem, że to absurdalnie brzmi ale nie chcę się utopić w jakieś olbrzymie koszty remontu.

Na co warto zwrócić uwagę podczas oglądania i potem ewentualnej dalszej eksploatacji?

Jak wygląda sprawa z zabezpieczeniem karoserii? Czy ta wersja mogła mieć ocynk?

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie,

:peace:

Autor:  martab99 [ 04.kwi.2006 10:18:52 ]
Tytuł: 

Kordek, tak sobie czytam i mam wrazenie jakbys sie tu znalazl z ksiezyca... ;-)

Silniki 1.6d jesli prawidlowo eksploatowane spokojnie osoagaja przebiegi 400-500 tys km. Prosta budowa, brak turbiny powoduja ze moze nie sa rewelacyjnie mocne,( 54 km) ale za to trwale i oszczedne ( w Golfie II taki silnik w miescie nie przekracza 6.5-7 l/100 km, na trasie wyniki ponizej 5 l tez nie sa zadkoscia)
Ale mam nadzieje ze nie liczysz ze 20 letnie auto z dieslem bedzie mialo naprawde przejechane 220 tys km :D Ten przebieg mozesz SPOKOJNIE pomnozyc x2 i moze zblizysz sie do realnego ;-)

80-tki od 1986 sa w pelni ocynkowane, wiec teoretycznie problemow z koroszja byc nie powinno. Teoretycznie, bo auto musialoby byc bezwypadkowe :D

Autor:  Kirdan_ [ 04.kwi.2006 10:46:15 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):
Kordek, tak sobie czytam i mam wrazenie jakbys sie tu znalazl z ksiezyca... ;-)

Silniki 1.6d jesli prawidlowo eksploatowane spokojnie osoagaja przebiegi 400-500 tys km. Prosta budowa, brak turbiny powoduja ze moze nie sa rewelacyjnie mocne,( 54 km) ale za to trwale i oszczedne ( w Golfie II taki silnik w miescie nie przekracza 6.5-7 l/100 km, na trasie wyniki ponizej 5 l tez nie sa zadkoscia)
Ale mam nadzieje ze nie liczysz ze 20 letnie auto z dieslem bedzie mialo naprawde przejechane 220 tys km :D Ten przebieg mozesz SPOKOJNIE pomnozyc x2 i moze zblizysz sie do realnego ;-)

80-tki od 1986 sa w pelni ocynkowane, wiec teoretycznie problemow z koroszja byc nie powinno. Teoretycznie, bo auto musialoby byc bezwypadkowe :D


Cichaj mi tam :P :peace: Ja jestem z Radości :peace: O taką odpowiedź mi chodziło martab :peace: Jeśli to spalanie jest prawdą to ja już chyba znalazłem następcę mojej bidulki :): :peace: W sobotę jadę obejżeć to autko i dam znać czy rzeczywiście jest warto je brać :diabel: :peace:

Autor:  Baskecior [ 04.kwi.2006 10:54:09 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B2 1.6l D - prośba o radę

Kordek napisał(a):
Witajcie :):

Mam takie małe pytanko. Znalazłem w sieci ofertę sprzedarzy A80 B2 1.6l diesel z 1986 roku. Moje pytanie kieruję do osób mających do czynienia z takim samochodem. Czy przebieg 220 000 to dla takiego silnika dużo? Wiem, że to absurdalnie brzmi ale nie chcę się utopić w jakieś olbrzymie koszty remontu.

Na co warto zwrócić uwagę podczas oglądania i potem ewentualnej dalszej eksploatacji?

Jak wygląda sprawa z zabezpieczeniem karoserii? Czy ta wersja mogła mieć ocynk?

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie,

:peace:

Jako byly uzytkownik tego cudu techniki moge Ci co nieco podpowiedzieć:
1) Silnik 1,6 D JP 54 KM, pompa mechaniczna (nie pamietam ile Nm ale ponad sto pare), 4 cylindry, bardzo zywotny, wytrzymuje przebiego rzedu 700 km bez remontu jesli uzytkowany zgodnie z 10 przykazaniami. Z reguły pierwsza ingerencja w silnik po przebiegu ok 250 tys km (uszczelka pod głowicą). Generalnie bezobsługowy. Akceptuje słaby ON, dobry OO i olej jadalny. Koszt wtrysków ok 60 zł / szt, kosz świec żarowych ok 30 zł/szt. Jeśli ten przebieg jest prawdziwy ( w co osobiście baaardzo wątpię) to nie masz się czym martwić.
2) Blacha bardzo trwała ale niestety te roczniki pomalutku już się sypią.
3) Wygoda i komfort jady bardzo wysoki jak na owe lata i soba mająca 190 cm wzrostu podrózuje bardzo wygodnie.

Powiem Ci tak: jeśli dobra cena i równie dobry stan - bierz śmiało, jak byś potrzebował pomocy odnośnie serwisu czy części - pomogę Ci bez problemu.

Autor:  Baskecior [ 04.kwi.2006 11:00:45 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):

80-tki od 1986 sa w pelni ocynkowane, wiec teoretycznie problemow z koroszja byc nie powinno. Teoretycznie, bo auto musialoby byc bezwypadkowe :D

Martab, 80-ki B3 są w pełni ocynkowane , B2 ma półocynk ... ;-)

Autor:  Simpson [ 04.kwi.2006 11:03:26 ]
Tytuł: 

Bardzo zacny silniczek. Te 220 000 przebiegu to ja bym pomnożył *2 na początek :):

Co do spalania to u mnie w 80 palił na trasie 4,5-5,5 w mieście 5-6 litrów. A to wszystko przy mojej nie lekkiej nodze i niezbyt dużej wiedzy jak jeździć dieslem :P
Do jazdy po miescie jest dobry, bynajmniej ja bardzo miło wspominam czasy jak sie tym telepalem :peace:

Autor:  martab99 [ 04.kwi.2006 11:06:03 ]
Tytuł: 

baskecik napisał(a):
martab99 napisał(a):

80-tki od 1986 sa w pelni ocynkowane, wiec teoretycznie problemow z koroszja byc nie powinno. Teoretycznie, bo auto musialoby byc bezwypadkowe :D

Martab, 80-ki B3 są w pełni ocynkowane , B2 ma półocynk ... ;-)


Wlasnie tak mi pozniej cos zaczelo w glowie switac...
Ale z drugiej strony '86 to juz "przejsciowka", a tam wyadaje mi sie ze byl pelen ocynk... ;-)

Autor:  emcior [ 04.kwi.2006 11:25:40 ]
Tytuł: 

no co Ty, nawet w mojej coupetce (88r) nie ma pelnego ocynku, co widac po tej cholernie slonej zimie :<

Autor:  martab99 [ 04.kwi.2006 11:27:20 ]
Tytuł: 

emte napisał(a):
no co Ty, nawet w mojej coupetce (88r) nie ma pelnego ocynku, co widac po tej cholernie slonej zimie :<


No to mea culpa ;-)

Autor:  Kirdan_ [ 04.kwi.2006 12:25:31 ]
Tytuł: 

O to właśnie chodziło :peace: tych 6l/100 po mieście brzmi niczym muzyka dla mojego portfela :diabel: poza tym auto o 8 lat młodsze to jest zawsze młodsze :diabel: :): :peace:

Autor:  Krzysiek123 [ 04.kwi.2006 14:22:40 ]
Tytuł: 

emte napisał(a):
no co Ty, nawet w mojej coupetce (88r) nie ma pelnego ocynku, co widac po tej cholernie slonej zimie :<


U mnie to samo :(

Autor:  quattros [ 09.kwi.2006 21:22:19 ]
Tytuł: 

B3 mają pełny ocynk B2 nie

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/