.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

COUPE - kupić ? i jaką wersję
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=3347
Strona 1 z 1

Autor:  lukasz [ 27.lut.2004 17:02:03 ]
Tytuł:  COUPE - kupić ? i jaką wersję

Mierzę się z zamiarem kupna audi coupe (typ89). Jest wiele wersji, pierwsza sprawa to silnik myślalem o 2.3 (znam to rozwiązanie z 90) ale kusi mnie 2.6, 2.8 (na forum doczytalem się o problemach z gazem). Czy warto szukać wersji z napędem na 4 kola (ze strony ewentualnych problemów technicznych). Więc - którą wersję ? :?:

Autor:  maag [ 27.lut.2004 17:12:16 ]
Tytuł: 

trudno jest znaleźć jakąkolwiek sensowną.
ja bym najchętniej wziął 2,8Q lub 2,3 20V Q.

Autor:  Martini [ 27.lut.2004 19:29:31 ]
Tytuł:  Coupe

Witaj. Wybrałeś najpiekniejszy model Audi :) no może poza cabrio. Tak więc:
2.0 (4-Cyl. 8 zaworów)- 115 KM - w/g mnie troszkę mało zwłaszcza do sportowego imag'u autka. Do setki ponad 10 czy 11 sekund - żadna rewelacja
2.3 (5 cyl.10 zaworów) - 133/136 KM (186 Nm przy 4000 obr/min)zależnie od wersji - Najczęściej spotykany, przyjemny silniczek dio uprawiania "cruisingu" ;) Bardzo ładnie chodzi (piękny gang 5-cio cylindrówki - nawet silniki V6 tak ładnie nie "grają") Jeżeli chodzi o osiągi to także żadna rewelacja (katalogowo 9,7 s do 100 km) max 205 km/h. Umiarkowany apetyt na paliwo średnio ok.10-11 l. Mechaniczny wtrysk (więc problem z założeniem wtrysku gazu) Silnik i wtrysk ogólnie bezawaryjny ale jak coś padnie to trudne do zdiagnozoania.
2.6 (V6 , 12 zaworów) - 150 Km (220 Nm) - na tym kończę . Silnik "nie jeździ" Duża pojemność , ciężki silnik, 6 cylindrów, spory apetyt na paliwo a osiągi żadne - porównywalne z 2.3 ) Na dodatek plastikowy kolektor dolotowy ( problemy z założeniem gazu) ODRADZAM.
2.8 (v6, 12 zaworów) - 174 Km, 250 Nm przy podajże 3500 obr/min. Większy brat v6 2.6 Duża pojemność , spora moc i moment obr. okupionym dużym zuzyciem poaliwa. Wtrysk elektroniczny, aluminowy kolektor - nie ma problemów z gazem. Autko z tym silniczkiem przyspiesza bodajże w 8,5 s do 100 km,max to 235 km/h.
2.3 (5 cyl, 20 zaworów , DOHC) - 167 lub 170 KM, 205 Nm. Bardzo fajny silniczek lecz spotykany tylko Coupe B3 (do roku 1991) (Niby produkowano go także w B4 lecz prędzej wygrasz w totka 7 niż znajdziesz takie autko) Pozostanie tylko słodką tajemnicą dlaczego tak było, pewnie wycofali go ze wzgledu na wprowadzenie silnika v6 . Kto by kupił paliwożerną, ciężką v6 jak mógłby mić podobne osiagi w 2.3
quattro - napewno warto wybrać autko z tym napędem. Wspaniałe prowadzenie na zakrętach oraz w trudnych warunkach pogodowych, bez dwóch zdań duużo lepsza alternatywa od "ośki" szczególnie że wersje z napedem na przednią oś mają kiepskie zawieszenia (tył zwykła belka bez stabilizatorów - autko strasznie się przechyla na zakrętach) i żeby móc szybko sobie pojeździć musiałbyś go "utwardzić" co na Polskie nie jest zbyt mądrym pomysłem. Coupe z napędem quattro występowało z każdym (z wyjątkiem silnika 2.0) z w/w silników . Spalanie wzrasta o ok,1 l / 100 km.
Moim zdaniem to 2.3 20 v quattro (ale tylko w budzie B3 - do roku 1991) lub 2.8 v6 quattro z młodszych roczbników. Pozdrawiam

Autor:  marek [ 27.lut.2004 19:59:23 ]
Tytuł: 

Witam powiem tyle... polecam... Jeżeli chodzi o gaza to zgadza sie mogą być problemy, jednak ja w swojej prawie go rozwiązałem :peace: ( jeszcze pare przeróbek... :D ), plusem jest oczywiście ekonomia w 100%. Minus dostało by ode mnie rozwiązanie tylnego zawieszenia... ( belka :/ )może warto poszukać quattro.. :P
hmmm 2,6 bym nie polecił bo 150KM jak na taki motor to zbyt duza rozrzutnośc... lepiej 2,8 ( koszty eksploatacji chyba podobne i do tego częsciej spotykany co niewątpliwie sie powinno przydać...).

Autor:  marek [ 27.lut.2004 20:15:17 ]
Tytuł: 

Małe sprostowanie :< mówimy o coupe nie audi 100:
Cytuj:
to także żadna rewelacja (katalogowo 9,7 s do 100 km) max 205 km/h. Umiarkowany apetyt na paliwo średnio ok.10-11 l.

przyspiech róznie spotykany: 9s lub 9,2s do stówki...

Autor:  Martini [ 27.lut.2004 20:24:54 ]
Tytuł: 

Spokojnie marku. Czytałej wogóle mój post ? Przecież napisałem że coupe ... a osiągi . No cóż jak zawiodły Twoje oczekiwania to trudno - tak jest napisane w oficjalnej broszurce Audi Coupe... Skąd wziąłeś 9.2 do 100 Km, pewnie ze stronki www.audicoupe.de Bardzo fajne stronka ale nie wszystkie dane są podane prawidłowo. Rozczarowany ? Trudno. Jeżeli chcesz wyślę ci tą stronkę z broszurki na email'a. (niestety kiepska jakość ale co nieco widać) . Pozdrawiam.
P.S. Ladnie się prezentują te Twoje felgi. Jaki to model ? Może masz jakiś piczturek w większej rozdzielczości ?

Autor:  marek [ 27.lut.2004 20:49:31 ]
Tytuł: 

hmm poszukam foty:) felg ...bo mnie też sie widza :diabel: :P , ale jezeli chodzi o dane to brałem z oficjalnych katalogów wydawanych corocznie... i nietylko....hmm chętnie zobacze prospekt ( wyślij stronke ), jeżeli chodzi o spalanie to dane jakie mam mówiły o 8,8 w trybie miesznym ( benzyna) co mi sie sie udało potwierdzić wg moich testów!!! postaram sie o jakieś oficjalne/bądz zeskanuje bo pierwszy raz słysze o takich wynikach...

Autor:  Martini [ 27.lut.2004 20:56:14 ]
Tytuł:  Coupe

8,8 l na 100 km hmmm..... to ile Ci pali na trasie ? Katalogowo faktycznie podawali średnie spalanie w okolicach 8,9 l / na 100 ale jak na złość zawsze wychodziło mi ok. 10 l :P Można zejść poniżej tego poziomu ale wtedy to nie jest jazda .... wrzucanie 5 przy 70 km/h itp.
P.S. Mój silniczek troszkę więcej pali ponieważ był modyfikowany a koniki trzeba czymś nakarmić :D

Autor:  marek [ 27.lut.2004 21:01:29 ]
Tytuł: 

słuchaj wiem co pisze... bo sam płace za to ... jeżeli bym jeżdził na 5 70 to by mi paliła pewnie 12 .

Dodam jeszcze małe sprostowanie do mojej wcześniejszej wypowiedzi, która dotyczyła spalania, bo sytuaja jak zauważyłem wydawała sie poniekąd dziwna... :/ :galy: Auto za mało spaliło... :galy: !!!
-> ...wygląda to tak: przeprowadziłem test, tankując paliwo w (można powiedzieć) sprawdzonej stacji i przejechałem 100km (w trybie mieszanym), okazało sie ze ilośc potrzebnego paliwa na dany dystans zgodna była z katalogiem... dla mnie bomba.. :peace:
Testu nie powtarzałem bo benzyna przydaje mi sie raczej do innych celów... :D i rzeczywiście wtedy znika jak kamfora... jeżeli chodzi o gaz to już inna sprawa... ;)

Autor:  ony [ 27.lut.2004 21:02:32 ]
Tytuł: 

Hi u mnie od niedawna jest 2,3 10 v w Q , i powiem ci ze Q to jest to .Nie do porownania jest tez zawieszenie w tym aucie . W mojej poprzedniej b-3 ,bylo nie do zniesienia. Auto jest mocno rzuconena glebe okolo 50 mm ( fele 16 ) i zyje kapec 225.I nie jest tragicznie ,trzeba sie tylko przyzwyczaic ..... ale co do porusznia sie po miescie to hmmm zakrety staja sie bardziej proste a predkosci z jakimi w nie mozesz wchodzic sa bez dyskusji :) Nigdy wiecej auta bez Q ( dzieki hans skrzynka za to ..:)).No a na koniec zostawilem Ci spalanie u mnie :( :( za 50 pln to jest jakies 13 14 litra i zere to na 100 km .a nie jest to caly czas but . Tym autem tyle bedzie ci kopcic . Dzwiek wkrecajacego sie silniczka jest piekny i dla samego dzwieku jestem wstanie te 14 litra lac he he .A co do osiagow no to nie sa super ale duzo lepiej niz 90 kucy i czuc lepiej niz te 115 na 3 pokazuje 150 - 160 km/h przy czerwonym. Przelozenia mo podobne do 90 konnej tylko ze szybciej :) no to tyle
Acha co do gazu to nie lubie nie lubie ....

Autor:  Siwy [ 27.lut.2004 22:14:43 ]
Tytuł: 

Witam
Jestem posiadaczem Coupety..
Calkiem spoko autko:) Wyglad hm... Mozna powiedziec klasyk wsrod Audi ten Design... szyby bez ramek Itp.
Mam silnik 2.0 ABK 115 Km
Nie jest znowu tak zle z osiagami calkiem przyzwoicie jak na 2 Litry i 115 kucy (nie narzekam)
Mialem B3 1.8 na pelnym wtrysku 112Km i jest bez porownania jezeli chodzi o osiagi z coupeta a niby tylko 3 koniki roznicy... inna kultura moment wrazenia :)
Jezeli chodzi o spalanie to 10 litra to jest minimum jezeli chcesz poczuc wogule jazde i to jest naprawde minimum..
Wiadomo trasa co innego miasto co innego ale tą dyche trza liczyc...
Z gazem w 2.0 to nie wiem jak jest nawet nie wiem jaki mam kolektor :P:P:P:P
Moze sie ktos podzieli wrazeniami jak to jest z gazem w ABK ???
Pozdrawiam

Autor:  MJ [ 28.lut.2004 00:09:34 ]
Tytuł: 

Ja powiem tak - kupuj Qupetke bo to piekna buda a silnik to im mocniejszy tym wieksza frajda z jazdy i proporcjonalnie wieksze spalanie, ale tak jak koledzy pisali od 10 litrow w zwyz, a w moim przypadku w miescie ciezko zejsc ponizej 13.
Pozdro MJ

Autor:  mq [ 01.mar.2004 10:36:39 ]
Tytuł: 

moje 2.8q w zimie przy butowaniu pali srednio 16/100 oczywiscie pb :D

Autor:  s2power [ 10.mar.2006 18:32:24 ]
Tytuł: 

ludzie, absolutnie sie nie zgadzam z Waszymi wypowiedziami co do 2.6 V6, mam go co prawda w B4 sedan ale jest to ZAJEBISTY silniczek do codziennej jazdy znakomita kultura pracy, zdecydowanie lepsza dynamika i elastycznosc od 2.3. przy tym spalanie srednio ok 10 l Pb 95 a nie jak w 2.8 Pb 98. autko moze nie jest sprinterem w porownaniu z S2 coupe ktora tez posiadam ale jako pojazd codzienny sprawdza sie u mnie od 8 lat. bezawaryjnosc wrecz wzorowa. poza zawiasem (polskie drogi i w miare szybka jazda) padl jedynie jeden z serwomotorkow w klimatroniku, powtarzam, 8 lat jezdzenia. z audi jestem zwiazany od 16 lat i sporo ich juz mialem okazje prowadzic. neguje zdecydowanie zle opinie o 2.6 V6. do coupe polecam wlasnie silniki V6 w zaleznosci od checi zagazowania autka (czego niecierpie) 2.6 lub 2.8 by autku nie braklo wigoru no i Q oczywiscie.

Autor:  Martini [ 10.mar.2006 18:42:41 ]
Tytuł:  Audi Coupe

O stary, ale dałeś czadu... odgrzałeś temat z przed dwóch lat :):
YEEAAAHH
P.S. A zgadzać się z nami nie musisz, masz takie prawo, tak czy inaczej ten silnik to chyba najbardziej niewykorzystany potencjał takiej pojemności i 6 garow jaki jeździ w samochodach Audi. Przeciez te silniki nie jeżdżą........

Autor:  wowo [ 11.mar.2006 10:31:30 ]
Tytuł: 

Bierz 2.3 10V lub 2.8 V6 najlepiej w quattro. Co do spalania, to gdy latałem 2.3 10V to w jeździe miejskiej mieściłem sie w 10l, w 2.8 - około 13l.
Co do osiągów to zgodzę się z Markiem. 2.3 10V wg katalogu 9,2s 2.8 V6 8.2s do 100km/h.
Utrzymanie 5-ciu cylindrów wymaga mniej finansów niż V6. Ta druga ze względu na elektronikę potrafi płatać niemiłe niespodzianki. Poza tym myśle że łatwiej znaleźć technicznie sprawną i zadbaną R5 niż V6. Powodzenia w poszukiwaniach. Nie będzie łatwo.

Jeśli się dogadamy mogą oddać moją kupetkę :)

Autor:  Combi [ 11.mar.2006 11:29:03 ]
Tytuł: 

Wowo chcesz sie zamienić na 2.3 10V Coupe z 89 roku z dopłatą? :P

Autor:  wowo [ 11.mar.2006 20:01:04 ]
Tytuł: 

Jak zamiana to tylko na A8 4.2 V8 ewentualnie A4 2.5 TDI Q z moją dopłatą :P

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/