.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Bixenon i trwałość żarówek xenonowych
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=39845
Strona 1 z 1

Autor:  maciu [ 19.maja.2006 19:02:28 ]
Tytuł:  Bixenon i trwałość żarówek xenonowych

Czy są komuś znane instalacje bixenonowe bez przesłony tylko
klasycznie na dwóch żarówkach?

Czy opcja z przesłoną powstała tylko dlatego że kiedyś xenony
potrzebowały długiego (relatywnie) czasu na zapalenie się czy
takie mruganie xenonem jak sie to robi długimi zaszkodzi
przetwornicy bądź żarówce?

Autor:  BiLu [ 19.maja.2006 19:17:26 ]
Tytuł: 

qrcze maciu - skad ty takie pomysly bierzesz? :)

pewnie ze jest to do zrobienia (nawet przeciwmgielne moga byc xenonowe) tylko po co?
po co pakowac 2 zestawy przetwornic i zarnikow skoro mozna zastapic to jednym zestawem i soczewka z ruchoma przeslona...

przestan sie szczypac i zakladaj xenon po bozemu ;-)

Autor:  maciu [ 19.maja.2006 19:36:20 ]
Tytuł: 

jak to po co pakować... po to:

http://mitglied.lycos.de/maciu/AKP/zeno ... _small.jpg

:P

po prawej to nie pomyłka to normalne swiatła ;)

a chodzi mi nadal o to czy sie od tego mi szybciej nie zuzyje
bo zapala się błyskawicznie (na razie testowane tylko za dnia)

a o przeciwmgielnych tez myślałem bo to co jest standardowo w C4
to porażka są po prostu za wysoko... jedyne dobre pmgielne miałem
w polonezie... tam to dawały radę

Autor:  paulkendzi [ 19.maja.2006 20:12:24 ]
Tytuł: 

heh ten maciu -perfekcionista- a samochod rdza bierze...
ladna robota i efekt
tez poprosze zenony dla siebie :peace:

Autor:  maciu [ 19.maja.2006 21:22:26 ]
Tytuł: 

no co ty nie wiesz że audi nie rdzewieje... :P

Autor:  K@mil [ 19.maja.2006 22:00:57 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
jak to po co pakować... po to:

http://mitglied.lycos.de/maciu/AKP/zeno ... _small.jpg

:P

po prawej to nie pomyłka to normalne swiatła ;)

a chodzi mi nadal o to czy sie od tego mi szybciej nie zuzyje
bo zapala się błyskawicznie (na razie testowane tylko za dnia)

a o przeciwmgielnych tez myślałem bo to co jest standardowo w C4
to porażka są po prostu za wysoko... jedyne dobre pmgielne miałem
w polonezie... tam to dawały radę
Dobrze zrozumiałem-te po lewej to nie są prawdziwe xenony ,tylko zenony tanie?Bo ja też chcę u siebie w soczewki wsadzić coś nie żółtego?Z tego co na Allegro patrzałem ,to najtańszy zestaw przetwornic z żarówkami x.to 530pln.Nie wiem co to warte.Czy z tymi zenonami<głupszej nazwy nie mogli wymyślić>jest duża różnica od xenonów?W 100 C4 miałem zenony 100watowe,ale tam nie było soczewek-świeciły fajnie,ale do xenonów to do pięt nie dorastają,aż wstyd porównywać.Może w soczewkach zenonach byłoby lepiej,bo napewno taniej.

Autor:  sampek [ 20.maja.2006 07:44:35 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
jak to po co pakować... po to:

http://mitglied.lycos.de/maciu/AKP/zeno ... _small.jpg

:P

po prawej to nie pomyłka to normalne swiatła ;)

a chodzi mi nadal o to czy sie od tego mi szybciej nie zuzyje
bo zapala się błyskawicznie (na razie testowane tylko za dnia)

a o przeciwmgielnych tez myślałem bo to co jest standardowo w C4
to porażka są po prostu za wysoko... jedyne dobre pmgielne miałem
w polonezie... tam to dawały radę


fajnie :)
tez myslalem nad tym ale nie jedna osoba mi odradzala z tego wzgledu ze glowne zuzycie zarnika jest wlasnie podczas zaplonu.
Ale stestuj :peace:

Autor:  maciu [ 20.maja.2006 08:01:23 ]
Tytuł: 

nie skumałeś żartu słownego ;)

to po lewej od strony pasażera to dwie żarówki xenonowe 8000K H1
a po prawej klasyczne 50W

nadal mam nadzieję że ktos się wypowie w temacie czyli na ile mruganie
xenonem obniża jego trwałość... albo nie obniża

Autor:  Elberr [ 20.maja.2006 11:22:02 ]
Tytuł: 

Obawiam sie ze nikt Ci na to pytanie nie odpowie, bo nikt takich badan nie przeprowadzal.
Wiec Ty bedziesz jako pierwszy testujacy :)
Czekamy na opinie :peace:

Autor:  jajek2 [ 26.maja.2006 12:04:00 ]
Tytuł: 

Maciu, xenon to lampa wyładowcza, więc bardzo szkodzi częste załączanie i wyłączanie. Cierpi także przetwornica. A tak na marginesie, to gdyby poważnie potraktować trwałość żarnika, to powinno być tak jak w oświetleniowych lampach HQI, które nie dadzą się zapalić zaraz po wyłączeniu, bo mogą się uszkodzić. Ale byłby to problem w samochodzie, gdzie ważniejsze jest bezpieczeństwo oświetlenia po przypadkowym zgaszeniu, a nie trwałość. Zresztą podobnie jest z neonówkami, są przeznaczone do ciągłego świecenia, a częste zał/wył skraca ich żywotność. :)
Tak więc nie wymyślaj. :D

Autor:  dandifr [ 29.maja.2006 21:57:23 ]
Tytuł: 

ja mam wlasnie w c4 bixenon i mam soczeki od bmw 7 z przeslona a stare dlugie zostaly, tylko wycelowalem je jakies 50m przed samochod, bo dalej ju znikaly i nic nie dawaly w porownaniu do bialego swiatla jakie daje xenon. jezeli chodzi o kwestie migania komus po oknach :) to bixenon z przeslona jest naprawde rewelacyjny, bo dziala duzo agresywniej niz zwykle zarowki a jezeli zrobisz sobie dlugie na 2 przetwornicy to pamietaj ze to wszystko zanim zacznie swiecic na 100% potrzebuje ok 5s zeby sie rozgrzac, najpierw jets niebieskie, pozniej niewiadomo jakies a pozniej dopier megabiale :)

wiec chyba klasyczna soczewka + przeslona

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/