.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 18:53:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spawa ktoś migomatem?
PostNapisane: 19.maja.2006 21:07:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Witam, kupiłem migomat i teraz musze dokupić do niego butlę na CO2. Jakie jest zużycie gazu osłonowego przy spawaniu? ( chodzi mi o średnie zużycie ).

Pozdrawiam

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2006 21:31:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Z tego co wiem to teraz gaz się kupuje z wypożyczoną butlą - ojciec coś tam spawa, i od pewnego czasu musiał zrezygnować z własnych butli na rzecz tych od dostawcy - jak dobrze kojarzę chodziło o jakieś przepisy... Dowiedz się jak to jest... Co do zużycia to nic Ci nie powiem - nie od tego jestem w firmie :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 09:46:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Do domowego spawania migomatem i i we własnym zakresie ,zużycie gazu wcale nie jest takie duże . Ja na przykład mam przerobioną gasnice na butle i to mi w zupełności starcza ,ale o legalności tego nie bede tutaj pisał :diabel:

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 10:49:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Gaśnicę można zalegalizować jako butlę na CO2. Bez żadnych kłopotów. Różnica w butlach, to tylko kolor butli i zawór. Gaśnice mają stare zawory zakręcana lub nowe unijne z dźwignią i mają długi smok w środku. Butla na CO2 ma zawór zakręcany i krótki smok. Sam używam zalegalizowanej byłej gaśnicy. Wszystko zależy od tego gdzie to się załatwia. Jeżeli człowiek ma uprawnienia do legalizacji, to najczęściej oddasz gaśnicę i zabierzesz już legalną butlę. Oczywiście gaśnica musi spełniać różna warunki. Jest prześwietlana w celu sprawdzenia grubości ścianek i ewentualnej korozji i testowana wytrzymałościowo na wyższe ciśnienia. Jeszcze nowy zawór i malowanie...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 12:45:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Jakie ciśnienie dajecie do spawania drutem 0,8 blach 2mm ?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 14:58:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Krzycho napisał(a):
Jakie ciśnienie dajecie do spawania drutem 0,8 blach 2mm ?
1-1,5 bara, ciśnienie tak jak posuw drutu najlepiej dopasować metodą prób i błędów.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 15:49:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Na reduktorze mam pomiar w l/min, wyczytałem gdzieś że ma być 10x średnica drutu. Ale czy to pisał ktoś kto sie znał to nie wiem :<

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 15:54:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Weż dwie blachy posuw ustaw na minimum i spawaj dodajac gazy, w pwewnymm momencie pójdzie ci płynnie bez smarków i zahamowań, kazdy ma inną szkołe i kazdy sprzęt inaczej spawa wiec szkoda gadać trzeba ćwiczyc.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 07:32:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2006 16:22:04
Posty: 86
Lokalizacja: legnica
Posłuchaj kolegów, w tej metodzie spawania chodzi o osłonę miejsca spawania przed wpływem warunków zewnętrznych. Najlepiej jest dopasować ilość CO2 na zasadzie prób - powinieneś uzyskać gładkie lico spoiny (wolne od pęcherzy itp.). Co do butli to są firmy zajmujące się ich sprzedażą i wymianą. Ja w ubiegłym roku kupiłem Przerobioną z gąśnicy śniegowej za 260 zł i w tym roku będę ją niedługo wymieniał za 35 zł.
Udanego spawania :peace:

_________________
A4 Avant 1.9 TDI 02r
S-Line, 130 KM, AWX


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: