.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
niemożliwe stało sie możliwe... :) https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=40558 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | marek [ 31.maja.2006 17:09:00 ] |
Tytuł: | niemożliwe stało sie możliwe... :) |
Właśnie miałem okazje dziś pośmigać na swojej nowej instalacji gazowej, a mianowicie na wtrysku sekwencyjnym gazu w silniku z mechanicznym wtryskiem paliwa, chodzi tu o motor 2,3 NG Auto jeździ i to całkiem nieźle, nic mu nie brakuje (oprócz oczywiście drobnej regulacji bo instalacja została własnie założona). Gaz jest podawany za pośrednictwem wtryskiwaczy normalnie przyspiesz nie faluje itd. Jak dotychczas jedynym mankamentem jest woniejsze schodzenei z obrotów niż dzieje sie to na paliwie. No ale trzeba jeszcze zerknąć tu i ówdzie... Myśle ze jutro będe mógł napisać więcej szczegółów jak i co sie odbywa. Pozostaje mi chyb polecić zakład gdzie sie tego podjęto bo jak dotychczas był problem nawet z instalką 3 generacji. cdn... |
Autor: | (A)rturo [ 31.maja.2006 20:48:20 ] |
Tytuł: | |
Moje auto nigdi nie bylo na regulacji gazu.. I od momentu wyjechania z warsztatu gazowniak pojawialo sie tam jeden raz przez rok - na przegladzie gwarancyjnym wiec nie wiem czemu twoj trzeba regulowac? jaka firrme masz instalke? |
Autor: | marek [ 31.maja.2006 21:15:34 ] |
Tytuł: | |
Bo w przeciwieństwie do Twojego moje auto jest już wiekowe, brak mu masy soprzętu który ułatwił by monaz takiej instalacji, brak programów które zostały do niego zrobione a tym bardziej ze jego rozwiązanie wtrysku przypomina bardziej gaźnik 1,8T jest nowym silnikiem w pełni sterowanym i diagnozowanym za pomocą elektroniki, w NG niestety tego brak. Nie spodkałem jeszcze motoru zagazowanego sekwencją wiec wydaje sie mi ze jest to chyba pierwszy. I po dłuższej jeżdzie muszę powiedzieć że śmiga naprawdę nieżle, gorny zakres obrotów jest świetny nieco gorzej z dołem bo wyczuwalny jest delikatny moment opóżnienia przy depnięciu. Brak skoków obrotow; odnoście spalania nie moge sie jeszcze wypowiedzieć. |
Autor: | emge [ 01.cze.2006 06:08:01 ] |
Tytuł: | |
Kolejny klubowicz który nie dał się namówić na mieszlnik. Gratuluję. Swoją drogą myślałem, że mechanicznych wtrysków nie da się zagazować sekwencją, tylko 3 genaracją (wtrysku ciągłego czy jakoś tak) |
Autor: | Lukasik [ 01.cze.2006 06:23:57 ] |
Tytuł: | |
marek > ciekawi mnie troche zasada działania wtrysku sekwencyjnego, w samochodzie z mech wtryskiem. Z tego co sie orientuje, wtrysk sekwencyjny korzysta z sygnałów lecących do wtryskiwaczy elektronicznych benzyny i specjalnie je "tłumaczy" i zagania wtryskiwacze gazowe. tylko, ze w mech wtrysku nie ma wtryskiwaczy elektr. i sygnałów. jak to rozwiązali u ciebie? Jakie elementy dostawili? |
Autor: | hans [ 01.cze.2006 07:05:03 ] |
Tytuł: | |
pewnie opracowali wlasna mape wtrysku na podstawie zaplonu i potencjometra klapy spietrzajacej oraz lambdy |
Autor: | krzynios [ 01.cze.2006 07:13:13 ] |
Tytuł: | |
hans napisał(a): pewnie opracowali wlasna mape wtrysku na podstawie zaplonu i potencjometra klapy spietrzajacej oraz lambdy
Jeżeli tak to nie powinno działać lepiej od III generacji bo wtrysk następowałby w chwili zapłonu, kiedy akurat zawory są zamknięte |
Autor: | hans [ 01.cze.2006 07:16:27 ] |
Tytuł: | |
proponuje zastanowic sie nad tym co napisales ... to mapa wtrysku decyduje kiedy ma byc wtrysk a nie impulsy z zaplonu bo wedlug Ciebie wtrysku nalezaloby podlaczyc pod swiece zaplonowe a tak nie jest |
Autor: | ZiPi [ 01.cze.2006 08:35:42 ] |
Tytuł: | Re: niemożliwe stało sie możliwe... :) |
marek napisał(a): Właśnie miałem okazje dziś pośmigać na swojej nowej instalacji gazowej, a mianowicie na wtrysku sekwencyjnym gazu w silniku z mechanicznym wtryskiem paliwa, chodzi tu o motor 2,3 NG No to zapodaj jakies namiary na warsztat , moze sie tez skusze na wtrysk gazu, bo szkoda mi troche przeplywomierza Do tej pory chcialem wstawic Blosa.
Auto jeździ i to całkiem nieźle, nic mu nie brakuje (oprócz oczywiście drobnej regulacji bo instalacja została własnie założona). Gaz jest podawany za pośrednictwem wtryskiwaczy normalnie przyspiesz nie faluje itd. Jak dotychczas jedynym mankamentem jest woniejsze schodzenei z obrotów niż dzieje sie to na paliwie. No ale trzeba jeszcze zerknąć tu i ówdzie... Myśle ze jutro będe mógł napisać więcej szczegółów jak i co sie odbywa. Pozostaje mi chyb polecić zakład gdzie sie tego podjęto bo jak dotychczas był problem nawet z instalką 3 generacji. cdn... |
Autor: | marek [ 01.cze.2006 19:45:37 ] |
Tytuł: | |
Witam, z tym wtryskiem jest tak jak mówi Hans. Dokładniej to rozpisze jak ją oblukam co gdzie i jak ... bo dziś nawet nie miałem kiedy udać sie na dopracowanie ustawień. Powiem tak programik powstał pod ten silnik, wtrysk został zaadoptowany (tu akurat od jakiegoś sześciocylindrowca) na komponentach bigasu. Narazie jestem w stanie stwierdzić tyle ze ciągnie do końca.. dobrze, pokusze sie nawet od stwierdzenie ze lepiej chodzi na gazie mowa o osiągach, (choć jak by sie ktoś czepieał to dłgi okres śmigałme na paliwie i wszystko chodziło dobrze wiec raczej niedomagań nie widziałem- na paliwie). Na dzień dzisiejszy jest problem tak jak pisąłem z reakcją wtryskiwaczy która jest wyczuwalne i doregulowanie dołu bo wydaje sie ze zbyt mało podaje (zdarza sie ze zgaśnie na luzie). Tak jak pisalem wiecej opisz po sprawdzenu bo od samego załozenia jedynie wyjechałem. Odnośnie zakładu to jest w Łomży; robili tam już mase ładnych egzemplarzy i działają od dawna, ceny naprawdę rozsądne i do wybory..., więcej szczegów jak napisałem podam wkrótce. |
Autor: | krzynios [ 01.cze.2006 20:34:37 ] |
Tytuł: | |
hans napisał(a): :P proponuje zastanowic sie nad tym co napisales ... to mapa wtrysku decyduje kiedy ma byc wtrysk a nie impulsy z zaplonu bo wedlug Ciebie wtrysku nalezaloby podlaczyc pod swiece zaplonowe a tak nie jest
To w takim razie skąd komputer gazu wie kiedy ma otworzyć wtryskiwacz? W silniku z elektronicznym wtryskiem benzyny dostaje impulsy ze sterownika benzynowego i nie ma problemu, a w tym przypadku nie widzę innej możliwości jak zasterowanie impulsem z zapłonu, a długość otwarcia wtryskiwacza uzależnić od wychylenia przepustnicy i wskazań sondy. Jeżeli wyobrażasz to sobie inaczej to proszę podziel się wiedzą bo ja inaczej sobie tego nie wyobrażam. pozdrawiam |
Autor: | emcior [ 01.cze.2006 21:03:01 ] |
Tytuł: | |
nie jest pierwsza, gurbens ma zagazowane ng by sgi od zeszlego roku |
Autor: | gurbens [ 01.cze.2006 21:13:44 ] |
Tytuł: | |
jest pierwszy bo ja mam igs wtrysk ciągły który podaje równo na wszystkie cylindry..a u niego jest sekwencja .sam jestem ciekaw dwóch rzeczy: 1 jak oni zestroili te wtryskiwacze ....... 2 i kiedy to pier...olnie ze nie bedzie co zbierać:) pozdr |
Autor: | Lukasik [ 02.cze.2006 06:04:56 ] |
Tytuł: | |
moze w jakis sposob korzystają z impulsów położenia wału i halla? |
Autor: | marek [ 07.cze.2006 18:54:05 ] |
Tytuł: | |
No i działa, po małych testach i poprawkach Miałem problem z listwą wtryskową bo niestety nie byłą nowa a zaadaptowana od 6ciocylidrówki, i przywieszał sie zawór dlatego czasami silnik gasł. Zdecydowanie lepiej jest już z reakcją na gaz bo nie ma już opóznienia, dobrze reaguje na zmiane a szczególnie zakres wysokich obrotów sprzyje czyli duży plus. Kolejny plus instalka dostaje za "bezobsługowość" a w tym silniku chyba często było trzeba zaglądać do gazu (stroić) tu chyba dbać o sprawność podzespołów. Temat spalania jeszcze nie jest jasny, nie sprawdzałem więc sie powstrzymam z wypowiedzią. Najlepsze jest to ze taka instalką korzysta właściwie z tego samego co zwykła sterowana lambdą. Elementami dodanymi są w tym przypadku mapsensor (zintegrowany ze sterownikiem), emulator, wtryskiwacze i parownik. Całością steruje program od innej piątki Wtryskiwacze doprowadzają gaz do kolektora gumowym wężem o długośći około 30 cm (więc najlepiej nie jest), parownik standardowo, brak miksera , czujniki wykorzystane to: cewka, sonda, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury w parowniku i własciwie all. Powiem tak ze całkime przyjemnie sie jeździ na takiej instalacji:) ze względu na to ze jej sie nie odczuwa. |
Autor: | Lukasik [ 08.cze.2006 08:22:08 ] |
Tytuł: | |
skąd są brane impulsy do ustalenia momentu wtrysku? |
Autor: | kelix [ 08.cze.2006 14:25:47 ] |
Tytuł: | |
pytanie z innej beczki które mnie ciekawi... ile kosztuje taka instalacja do NG ? |
Autor: | hans [ 08.cze.2006 15:21:13 ] |
Tytuł: | |
Lukasik napisał(a): skąd są brane impulsy do ustalenia momentu wtrysku?
czujnik obrotu walu |
Autor: | Damos [ 09.cze.2006 00:25:53 ] |
Tytuł: | |
hans napisał(a): Lukasik napisał(a): skąd są brane impulsy do ustalenia momentu wtrysku? czujnik obrotu walu |
Autor: | zuru [ 09.cze.2006 06:46:53 ] |
Tytuł: | |
To po co sekwencyjna instalka jak ma podawac ciagle...... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |