.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Jak zdiagnozowac TDI ? Kilka porad dla nowego :-)
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=41185
Strona 1 z 1

Autor:  Gmblr [ 12.cze.2006 19:24:34 ]
Tytuł:  Jak zdiagnozowac TDI ? Kilka porad dla nowego :-)

Witam!

Jestem nowym uzytkownikiem, no PRAWIE bo wlasnie sie przymierzam do zakupu A4 TDi 110KM. Auto na miare moich mozliwosci to cos z rocznika 97-98 z przebiegami 160 000 - 200 000 km.
W zwiazku z tym mam kilka waznych dla mnie pytan. oczywiscie przegladalem archiwum ale im wiecj czytam tym mniej wiem... :/
Potrzebuje sie dowiedziec jak najwiecej o tym jak zdjagnozowac kondycje silnika 1,9 TDi bez opcjii podlaczenia go do VAG'a, na co zwrocic uwage, jakich objawow NIE powinien miec zdrowy motor. JAKIE przebiegi robia prawidlowo ekspleatowane silniki - czy bac sie tych 200 000 km ?
A odnosnie calego auta - jakie problemy trapia uzytkownikow A4 ? Slyszalem o delikatnym zawieszeniu przednim, ale na szcescie auto nie bedzie uytkowane w Polsce wiec i drogi nie beda tak wymagajace...
Wracajac do motoru - ktos mi wyjasni jak to jest z tymi TDI - do dzis myslalem ze wszystkie sa zasilane pompowtryskiwaczami ale wiedze ze sie mylilem... takie audi z 97 roku jaki ma typ zasialania w silniku 110 konnym ?

Pozdrawiam i zgory diekuje za pomoc - mam andizeje ze juz niebawem bede pelnowartosciowym uzytkownikiem AUDI A4 :D

Autor:  Mauzer [ 12.cze.2006 20:46:01 ]
Tytuł: 

jesli właściciel nie zgadza się na podpięcie pod vag'a to mozna sobietakie autko aodpuścić od razu, bo vag powie 80% prawdy o stanie osprzętu reszta należy do mechanika oglądacza :D

mysle że nie ma tu sensu pisać o tym jak i co diagnozować organoleptycznie bo żeby wykryć ważniejsze żeczy musisz się na tym znać.
Możesz najwyżej osłuchać z zewnątrz i wewnątrz jak pracuje zawieszenie, ma być idealnie wyciszone żadnych dobijań na nierównościach czy delikatnych stuków przy małej prędkości.

Afn nie powinien bardzo kopcić, na wolnych wcale - vag wiele powie co do przyczyn kopcenia.

sprawdź tylko okolice turbiny czy jest am czysto, część podszybia czy nie zalega woda z liściami.
Zapytaj jaki olej jest lany i ile już na nim jeździ, (o olejach poczytaj na forum).

zawieszenie wbrew pozorom nie jest takie słabe imo.
Zwróć uwage jeszcze na hałas w środku powinien być słyszalny lecz dobrze wytłumiony odgłos klekotu. Wibracje na kierownicy i kokpicie są niedopuszczalne i albo z układem wtryskowym coś nie halo -- > znowu vag, albo zawieszeniu ukł. napędowego nie ryktyk.

itd...itp...

jak przyjde do domciu to jeszcze coś dopisze.

Autor:  Gmblr [ 12.cze.2006 21:02:08 ]
Tytuł: 

Problem nie jest to ze wlasciciel nie chce podlaczyc auta do VAGa... chodzi o to, ze od roku mieszkam za granica i kurcze nie orientuje sie jeszcze na tyle by pojechac do servisu (nawet nie wiem czy jest tu jakis...).
O olejach w jakim dziale czytac? Co wlasciwie powinienem wiedziec jako zupelnie zielony uzytkownik Audi?

Autor:  atal [ 12.cze.2006 21:04:10 ]
Tytuł:  Re: Jak zdiagnozowac TDI ? Kilka porad dla nowego :-)

Gmblr napisał(a):
Witam!

Jestem nowym uzytkownikiem, no PRAWIE bo wlasnie sie przymierzam do zakupu A4 TDi 110KM. Auto na miare moich mozliwosci to cos z rocznika 97-98 z przebiegami 160 000 - 200 000 km.
W zwiazku z tym mam kilka waznych dla mnie pytan. oczywiscie przegladalem archiwum ale im wiecj czytam tym mniej wiem... :/
Potrzebuje sie dowiedziec jak najwiecej o tym jak zdjagnozowac kondycje silnika 1,9 TDi bez opcjii podlaczenia go do VAG'a, na co zwrocic uwage, jakich objawow NIE powinien miec zdrowy motor. JAKIE przebiegi robia prawidlowo ekspleatowane silniki - czy bac sie tych 200 000 km ?
A odnosnie calego auta - jakie problemy trapia uzytkownikow A4 ? Slyszalem o delikatnym zawieszeniu przednim, ale na szcescie auto nie bedzie uytkowane w Polsce wiec i drogi nie beda tak wymagajace...
Wracajac do motoru - ktos mi wyjasni jak to jest z tymi TDI - do dzis myslalem ze wszystkie sa zasilane pompowtryskiwaczami ale wiedze ze sie mylilem... takie audi z 97 roku jaki ma typ zasialania w silniku 110 konnym ?

Pozdrawiam i zgory diekuje za pomoc - mam andizeje ze juz niebawem bede pelnowartosciowym uzytkownikiem AUDI A4 :D


Ostatnio widzialem A4 z takim silnikiem u Niemcow ktory mial ponad 560tys.km. :galy: wiec to chyba cos znaczy ;-)

Autor:  barylkaq [ 12.cze.2006 21:07:34 ]
Tytuł:  Re: Jak zdiagnozowac TDI ? Kilka porad dla nowego :-)

Atal-star napisał(a):
Gmblr napisał(a):
Witam!

Jestem nowym uzytkownikiem, no PRAWIE bo wlasnie sie przymierzam do zakupu A4 TDi 110KM. Auto na miare moich mozliwosci to cos z rocznika 97-98 z przebiegami 160 000 - 200 000 km.
W zwiazku z tym mam kilka waznych dla mnie pytan. oczywiscie przegladalem archiwum ale im wiecj czytam tym mniej wiem... :/
Potrzebuje sie dowiedziec jak najwiecej o tym jak zdjagnozowac kondycje silnika 1,9 TDi bez opcjii podlaczenia go do VAG'a, na co zwrocic uwage, jakich objawow NIE powinien miec zdrowy motor. JAKIE przebiegi robia prawidlowo ekspleatowane silniki - czy bac sie tych 200 000 km ?
A odnosnie calego auta - jakie problemy trapia uzytkownikow A4 ? Slyszalem o delikatnym zawieszeniu przednim, ale na szcescie auto nie bedzie uytkowane w Polsce wiec i drogi nie beda tak wymagajace...
Wracajac do motoru - ktos mi wyjasni jak to jest z tymi TDI - do dzis myslalem ze wszystkie sa zasilane pompowtryskiwaczami ale wiedze ze sie mylilem... takie audi z 97 roku jaki ma typ zasialania w silniku 110 konnym ?

Pozdrawiam i zgory diekuje za pomoc - mam andizeje ze juz niebawem bede pelnowartosciowym uzytkownikiem AUDI A4 :D


Ostatnio widzialem A4 z takim silnikiem u Niemcow ktory mial ponad 560tys.km. :galy: wiec to chyba cos znaczy ;-)


ale przyciągną go niedługo do polski i będzie miał ok 200,000 km hehehe :)

Autor:  Jozef [ 12.cze.2006 21:08:17 ]
Tytuł: 

Witam serdecznie,

Proponuje wstępnie obejrzeć samochodzik - podstawowe sprawy jak stan karoserii, silnik, tapicerka, fotele itp. Jak wizualnie jest ok i samochodzik się podoba to dobrze jest umówić się z właścicielem na podjechanie do ASO. Koszt diagnostyki to może być coś między 250-400 PLN. W tej cenie powinni zrobić diagnostykę zawieszenia, silnik i grubość lakieru. Więc przy cenie autka to w raczej warto. Powinni też mieć informacje o historii samochodu -oczywiście dopóki był serwisowany w ASO. Jak się okaże że rok temu zmieniano mu olej przy 400kkm to jest to cenna informacja ;)

Pozdrawiam

Edit: Właśnie zobaczylem że kolega zza granicy. Bez szarpaków, VAGa, czujnika lakieru to troszkę totolotek jest :( U kiepskiego mechanika też można się naciąć - np. sczyta kody błędów i mądry będzie.

Autor:  Prezes [ 12.cze.2006 21:57:39 ]
Tytuł:  Re: Jak zdiagnozowac TDI ? Kilka porad dla nowego :-)

barylkaq napisał(a):
Atal-star napisał(a):

Ostatnio widzialem A4 z takim silnikiem u Niemcow ktory mial ponad 560tys.km. :galy: wiec to chyba cos znaczy ;-)


ale przyciągną go niedługo do polski i będzie miał ok 200,000 km hehehe :)


Tak dużo ??? :)

Autor:  Baskecior [ 13.cze.2006 12:40:09 ]
Tytuł:  Re: Jak zdiagnozowac TDI ? Kilka porad dla nowego :-)

Gmblr napisał(a):
Witam!

Jestem nowym uzytkownikiem, no PRAWIE bo wlasnie sie przymierzam do zakupu A4 TDi 110KM. Auto na miare moich mozliwosci to cos z rocznika 97-98 z przebiegami 160 000 - 200 000 km.
W zwiazku z tym mam kilka waznych dla mnie pytan. oczywiscie przegladalem archiwum ale im wiecj czytam tym mniej wiem... :/
Potrzebuje sie dowiedziec jak najwiecej o tym jak zdjagnozowac kondycje silnika 1,9 TDi bez opcjii podlaczenia go do VAG'a, na co zwrocic uwage, jakich objawow NIE powinien miec zdrowy motor. JAKIE przebiegi robia prawidlowo ekspleatowane silniki - czy bac sie tych 200 000 km ?
A odnosnie calego auta - jakie problemy trapia uzytkownikow A4 ? Slyszalem o delikatnym zawieszeniu przednim, ale na szcescie auto nie bedzie uytkowane w Polsce wiec i drogi nie beda tak wymagajace...
Wracajac do motoru - ktos mi wyjasni jak to jest z tymi TDI - do dzis myslalem ze wszystkie sa zasilane pompowtryskiwaczami ale wiedze ze sie mylilem... takie audi z 97 roku jaki ma typ zasialania w silniku 110 konnym ?

Pozdrawiam i zgory diekuje za pomoc - mam andizeje ze juz niebawem bede pelnowartosciowym uzytkownikiem AUDI A4 :D

Na oko nie stwierdzisz nic. 200 tys km dla 10-letniego auta to śmiech , spokojnie w pamięci dołóż 100-200 tys km.

Reszta w archiwum forum technicznego.
PS: skombinuj sobie prostego laptopa , pozycz od kogos, kup interfejs za 100 zeta. Reszte robi za cibie program, pokazuje nominalne wartosci i rzeczywiste a reszta jest juz w miare prosta, poczytaj trosazke forum , jest wszystko opisane :)

PS: swojego AFN`ka sprawdzałem sam z Dave`m , nie jest idealny, ale parametry zyciowe w normie, reszte się doreza, nie ma idelnych silników opo tylu latach.

Autor:  Gmblr [ 13.cze.2006 18:57:49 ]
Tytuł: 

To ja myslalem ze juz lada dzien uda mi sie cos kupic a tu widze, ze to musi potrwac... ;) Zanim wszystkiego sie naucze i zdobede niezbedny sprzet, to nadejdzie jesien :D Gdzie znajde jakies Faq na nurtujace mnie pytania?
Nadal nie wiem co myslec o tych przebiegach rzedu 200 000 - 250 000 km - czy to jesien zycia TDI czy dopiero polowa? Zakaldajac ze byl prawidlowo uzywany oczywiscie...

BASKECIK: co masz na mysli mowiac ze parametry Twojego silnika nie sa idealne, co wlasciwie sprawdza sie VAGiem, jakie parametry i funkcje zyciowe?

Autor:  flavios [ 13.cze.2006 21:04:07 ]
Tytuł: 

Gmblr napisał(a):
To ja myslalem ze juz lada dzien uda mi sie cos kupic a tu widze, ze to musi potrwac... ;) Zanim wszystkiego sie naucze i zdobede niezbedny sprzet, to nadejdzie jesien :D Gdzie znajde jakies Faq na nurtujace mnie pytania?
Nadal nie wiem co myslec o tych przebiegach rzedu 200 000 - 250 000 km - czy to jesien zycia TDI czy dopiero polowa? Zakaldajac ze byl prawidlowo uzywany oczywiscie...

BASKECIK: co masz na mysli mowiac ze parametry Twojego silnika nie sa idealne, co wlasciwie sprawdza sie VAGiem, jakie parametry i funkcje zyciowe?

Jeżeli był użytkowany w odpowiedni sposób to potraktuj to jakby auto miało 70 000.
To żaden przebieg.

Autor:  Baskecior [ 13.cze.2006 21:08:28 ]
Tytuł: 

Gmblr napisał(a):
To ja myslalem ze juz lada dzien uda mi sie cos kupic a tu widze, ze to musi potrwac... ;) Zanim wszystkiego sie naucze i zdobede niezbedny sprzet, to nadejdzie jesien :D Gdzie znajde jakies Faq na nurtujace mnie pytania?
Nadal nie wiem co myslec o tych przebiegach rzedu 200 000 - 250 000 km - czy to jesien zycia TDI czy dopiero polowa? Zakaldajac ze byl prawidlowo uzywany oczywiscie...

BASKECIK: co masz na mysli mowiac ze parametry Twojego silnika nie sa idealne, co wlasciwie sprawdza sie VAGiem, jakie parametry i funkcje zyciowe?

Dawki korygujące mam w normie tzn mieszcza sie w jej dolnych granicach, ie jest idealnie ale silnik ciągnie pieknie. Odpala idealnie i mruczy jak trzeba. Turbina popmpuje jak sztan , ale jak wpomniałem do ideału motorkowi daleko. Trzeba bedzie zainwestowac pare zł i już :)

Autor:  Mauzer [ 13.cze.2006 22:23:39 ]
Tytuł: 

baskecik napisał(a):
mruczy jak trzeba


basket co Ci tam mruczy w traktorze :D


basket proponuje wywalić dolot i zobaczyć ile frytek się nazbierało przez te wieki :peace:

Autor:  Baskecior [ 13.cze.2006 22:25:17 ]
Tytuł: 

Mauzer napisał(a):
baskecik napisał(a):
mruczy jak trzeba


basket co Ci tam mruczy w traktorze :D

Motorek ... :D

Autor:  Gmblr [ 14.cze.2006 08:21:46 ]
Tytuł: 

Baskecik dzieki za odpowiedz, chyba bede musial znowu zerknac w archiwum zeby rozszyfrowac skroty ktorymi sie poslugujesz. :D

Autor:  Baskecior [ 14.cze.2006 14:38:41 ]
Tytuł: 

Gmblr napisał(a):
Baskecik dzieki za odpowiedz, chyba bede musial znowu zerknac w archiwum zeby rozszyfrowac skroty ktorymi sie poslugujesz. :D

W razie czego pisz tutaj czego nie rozumiesz, jest sporo osob ktore pomoga rozszyfrowac :)

Autor:  maciej_avant [ 17.cze.2006 18:09:27 ]
Tytuł: 

Gdzie mogę zobaczyć opis diagnozy AFN vag lub vwtool

Autor:  Mauzer [ 17.cze.2006 19:49:47 ]
Tytuł: 

opis diagnozy najlepiej jeśl ktoś by ci pokazał i objaśnił a jeśli chodzi o czytanie danych ze sterownika na bierząco to szukaj tu -> http://forum.tdi-tuning.pl/

Autor:  Baskecior [ 17.cze.2006 21:28:14 ]
Tytuł: 

Dokładnie tak jak Mauzer pisze.
Ewentualnie czytaj podpowiexi w VAG-Tool`u czy jak to tam sie zowie , masz wartosci domyslne i porownujesz je z odczytami.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/