.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Jak zdiagnozowac TDI ? Kilka porad dla nowego :-) https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=41185 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gmblr [ 12.cze.2006 19:24:34 ] |
Tytuł: | Jak zdiagnozowac TDI ? Kilka porad dla nowego :-) |
Witam! Jestem nowym uzytkownikiem, no PRAWIE bo wlasnie sie przymierzam do zakupu A4 TDi 110KM. Auto na miare moich mozliwosci to cos z rocznika 97-98 z przebiegami 160 000 - 200 000 km. W zwiazku z tym mam kilka waznych dla mnie pytan. oczywiscie przegladalem archiwum ale im wiecj czytam tym mniej wiem... Potrzebuje sie dowiedziec jak najwiecej o tym jak zdjagnozowac kondycje silnika 1,9 TDi bez opcjii podlaczenia go do VAG'a, na co zwrocic uwage, jakich objawow NIE powinien miec zdrowy motor. JAKIE przebiegi robia prawidlowo ekspleatowane silniki - czy bac sie tych 200 000 km ? A odnosnie calego auta - jakie problemy trapia uzytkownikow A4 ? Slyszalem o delikatnym zawieszeniu przednim, ale na szcescie auto nie bedzie uytkowane w Polsce wiec i drogi nie beda tak wymagajace... Wracajac do motoru - ktos mi wyjasni jak to jest z tymi TDI - do dzis myslalem ze wszystkie sa zasilane pompowtryskiwaczami ale wiedze ze sie mylilem... takie audi z 97 roku jaki ma typ zasialania w silniku 110 konnym ? Pozdrawiam i zgory diekuje za pomoc - mam andizeje ze juz niebawem bede pelnowartosciowym uzytkownikiem AUDI A4 |
Autor: | Mauzer [ 12.cze.2006 20:46:01 ] |
Tytuł: | |
jesli właściciel nie zgadza się na podpięcie pod vag'a to mozna sobietakie autko aodpuścić od razu, bo vag powie 80% prawdy o stanie osprzętu reszta należy do mechanika oglądacza mysle że nie ma tu sensu pisać o tym jak i co diagnozować organoleptycznie bo żeby wykryć ważniejsze żeczy musisz się na tym znać. Możesz najwyżej osłuchać z zewnątrz i wewnątrz jak pracuje zawieszenie, ma być idealnie wyciszone żadnych dobijań na nierównościach czy delikatnych stuków przy małej prędkości. Afn nie powinien bardzo kopcić, na wolnych wcale - vag wiele powie co do przyczyn kopcenia. sprawdź tylko okolice turbiny czy jest am czysto, część podszybia czy nie zalega woda z liściami. Zapytaj jaki olej jest lany i ile już na nim jeździ, (o olejach poczytaj na forum). zawieszenie wbrew pozorom nie jest takie słabe imo. Zwróć uwage jeszcze na hałas w środku powinien być słyszalny lecz dobrze wytłumiony odgłos klekotu. Wibracje na kierownicy i kokpicie są niedopuszczalne i albo z układem wtryskowym coś nie halo -- > znowu vag, albo zawieszeniu ukł. napędowego nie ryktyk. itd...itp... jak przyjde do domciu to jeszcze coś dopisze. |
Autor: | Gmblr [ 12.cze.2006 21:02:08 ] |
Tytuł: | |
Problem nie jest to ze wlasciciel nie chce podlaczyc auta do VAGa... chodzi o to, ze od roku mieszkam za granica i kurcze nie orientuje sie jeszcze na tyle by pojechac do servisu (nawet nie wiem czy jest tu jakis...). O olejach w jakim dziale czytac? Co wlasciwie powinienem wiedziec jako zupelnie zielony uzytkownik Audi? |
Autor: | atal [ 12.cze.2006 21:04:10 ] |
Tytuł: | Re: Jak zdiagnozowac TDI ? Kilka porad dla nowego :-) |
Gmblr napisał(a): Witam!
Jestem nowym uzytkownikiem, no PRAWIE bo wlasnie sie przymierzam do zakupu A4 TDi 110KM. Auto na miare moich mozliwosci to cos z rocznika 97-98 z przebiegami 160 000 - 200 000 km. W zwiazku z tym mam kilka waznych dla mnie pytan. oczywiscie przegladalem archiwum ale im wiecj czytam tym mniej wiem... Potrzebuje sie dowiedziec jak najwiecej o tym jak zdjagnozowac kondycje silnika 1,9 TDi bez opcjii podlaczenia go do VAG'a, na co zwrocic uwage, jakich objawow NIE powinien miec zdrowy motor. JAKIE przebiegi robia prawidlowo ekspleatowane silniki - czy bac sie tych 200 000 km ? A odnosnie calego auta - jakie problemy trapia uzytkownikow A4 ? Slyszalem o delikatnym zawieszeniu przednim, ale na szcescie auto nie bedzie uytkowane w Polsce wiec i drogi nie beda tak wymagajace... Wracajac do motoru - ktos mi wyjasni jak to jest z tymi TDI - do dzis myslalem ze wszystkie sa zasilane pompowtryskiwaczami ale wiedze ze sie mylilem... takie audi z 97 roku jaki ma typ zasialania w silniku 110 konnym ? Pozdrawiam i zgory diekuje za pomoc - mam andizeje ze juz niebawem bede pelnowartosciowym uzytkownikiem AUDI A4 Ostatnio widzialem A4 z takim silnikiem u Niemcow ktory mial ponad 560tys.km. wiec to chyba cos znaczy |
Autor: | barylkaq [ 12.cze.2006 21:07:34 ] |
Tytuł: | Re: Jak zdiagnozowac TDI ? Kilka porad dla nowego :-) |
Atal-star napisał(a): Gmblr napisał(a): Witam! Jestem nowym uzytkownikiem, no PRAWIE bo wlasnie sie przymierzam do zakupu A4 TDi 110KM. Auto na miare moich mozliwosci to cos z rocznika 97-98 z przebiegami 160 000 - 200 000 km. W zwiazku z tym mam kilka waznych dla mnie pytan. oczywiscie przegladalem archiwum ale im wiecj czytam tym mniej wiem... Potrzebuje sie dowiedziec jak najwiecej o tym jak zdjagnozowac kondycje silnika 1,9 TDi bez opcjii podlaczenia go do VAG'a, na co zwrocic uwage, jakich objawow NIE powinien miec zdrowy motor. JAKIE przebiegi robia prawidlowo ekspleatowane silniki - czy bac sie tych 200 000 km ? A odnosnie calego auta - jakie problemy trapia uzytkownikow A4 ? Slyszalem o delikatnym zawieszeniu przednim, ale na szcescie auto nie bedzie uytkowane w Polsce wiec i drogi nie beda tak wymagajace... Wracajac do motoru - ktos mi wyjasni jak to jest z tymi TDI - do dzis myslalem ze wszystkie sa zasilane pompowtryskiwaczami ale wiedze ze sie mylilem... takie audi z 97 roku jaki ma typ zasialania w silniku 110 konnym ? Pozdrawiam i zgory diekuje za pomoc - mam andizeje ze juz niebawem bede pelnowartosciowym uzytkownikiem AUDI A4 Ostatnio widzialem A4 z takim silnikiem u Niemcow ktory mial ponad 560tys.km. wiec to chyba cos znaczy ale przyciągną go niedługo do polski i będzie miał ok 200,000 km hehehe |
Autor: | Jozef [ 12.cze.2006 21:08:17 ] |
Tytuł: | |
Witam serdecznie, Proponuje wstępnie obejrzeć samochodzik - podstawowe sprawy jak stan karoserii, silnik, tapicerka, fotele itp. Jak wizualnie jest ok i samochodzik się podoba to dobrze jest umówić się z właścicielem na podjechanie do ASO. Koszt diagnostyki to może być coś między 250-400 PLN. W tej cenie powinni zrobić diagnostykę zawieszenia, silnik i grubość lakieru. Więc przy cenie autka to w raczej warto. Powinni też mieć informacje o historii samochodu -oczywiście dopóki był serwisowany w ASO. Jak się okaże że rok temu zmieniano mu olej przy 400kkm to jest to cenna informacja Pozdrawiam Edit: Właśnie zobaczylem że kolega zza granicy. Bez szarpaków, VAGa, czujnika lakieru to troszkę totolotek jest U kiepskiego mechanika też można się naciąć - np. sczyta kody błędów i mądry będzie. |
Autor: | Prezes [ 12.cze.2006 21:57:39 ] |
Tytuł: | Re: Jak zdiagnozowac TDI ? Kilka porad dla nowego :-) |
barylkaq napisał(a): Atal-star napisał(a): Ostatnio widzialem A4 z takim silnikiem u Niemcow ktory mial ponad 560tys.km. wiec to chyba cos znaczy ale przyciągną go niedługo do polski i będzie miał ok 200,000 km hehehe Tak dużo ??? |
Autor: | Baskecior [ 13.cze.2006 12:40:09 ] |
Tytuł: | Re: Jak zdiagnozowac TDI ? Kilka porad dla nowego :-) |
Gmblr napisał(a): Witam!
Jestem nowym uzytkownikiem, no PRAWIE bo wlasnie sie przymierzam do zakupu A4 TDi 110KM. Auto na miare moich mozliwosci to cos z rocznika 97-98 z przebiegami 160 000 - 200 000 km. W zwiazku z tym mam kilka waznych dla mnie pytan. oczywiscie przegladalem archiwum ale im wiecj czytam tym mniej wiem... Potrzebuje sie dowiedziec jak najwiecej o tym jak zdjagnozowac kondycje silnika 1,9 TDi bez opcjii podlaczenia go do VAG'a, na co zwrocic uwage, jakich objawow NIE powinien miec zdrowy motor. JAKIE przebiegi robia prawidlowo ekspleatowane silniki - czy bac sie tych 200 000 km ? A odnosnie calego auta - jakie problemy trapia uzytkownikow A4 ? Slyszalem o delikatnym zawieszeniu przednim, ale na szcescie auto nie bedzie uytkowane w Polsce wiec i drogi nie beda tak wymagajace... Wracajac do motoru - ktos mi wyjasni jak to jest z tymi TDI - do dzis myslalem ze wszystkie sa zasilane pompowtryskiwaczami ale wiedze ze sie mylilem... takie audi z 97 roku jaki ma typ zasialania w silniku 110 konnym ? Pozdrawiam i zgory diekuje za pomoc - mam andizeje ze juz niebawem bede pelnowartosciowym uzytkownikiem AUDI A4 Na oko nie stwierdzisz nic. 200 tys km dla 10-letniego auta to śmiech , spokojnie w pamięci dołóż 100-200 tys km. Reszta w archiwum forum technicznego. PS: skombinuj sobie prostego laptopa , pozycz od kogos, kup interfejs za 100 zeta. Reszte robi za cibie program, pokazuje nominalne wartosci i rzeczywiste a reszta jest juz w miare prosta, poczytaj trosazke forum , jest wszystko opisane PS: swojego AFN`ka sprawdzałem sam z Dave`m , nie jest idealny, ale parametry zyciowe w normie, reszte się doreza, nie ma idelnych silników opo tylu latach. |
Autor: | Gmblr [ 13.cze.2006 18:57:49 ] |
Tytuł: | |
To ja myslalem ze juz lada dzien uda mi sie cos kupic a tu widze, ze to musi potrwac... Zanim wszystkiego sie naucze i zdobede niezbedny sprzet, to nadejdzie jesien Gdzie znajde jakies Faq na nurtujace mnie pytania? Nadal nie wiem co myslec o tych przebiegach rzedu 200 000 - 250 000 km - czy to jesien zycia TDI czy dopiero polowa? Zakaldajac ze byl prawidlowo uzywany oczywiscie... BASKECIK: co masz na mysli mowiac ze parametry Twojego silnika nie sa idealne, co wlasciwie sprawdza sie VAGiem, jakie parametry i funkcje zyciowe? |
Autor: | flavios [ 13.cze.2006 21:04:07 ] |
Tytuł: | |
Gmblr napisał(a): To ja myslalem ze juz lada dzien uda mi sie cos kupic a tu widze, ze to musi potrwac... Zanim wszystkiego sie naucze i zdobede niezbedny sprzet, to nadejdzie jesien Gdzie znajde jakies Faq na nurtujace mnie pytania?
Nadal nie wiem co myslec o tych przebiegach rzedu 200 000 - 250 000 km - czy to jesien zycia TDI czy dopiero polowa? Zakaldajac ze byl prawidlowo uzywany oczywiscie... BASKECIK: co masz na mysli mowiac ze parametry Twojego silnika nie sa idealne, co wlasciwie sprawdza sie VAGiem, jakie parametry i funkcje zyciowe? Jeżeli był użytkowany w odpowiedni sposób to potraktuj to jakby auto miało 70 000. To żaden przebieg. |
Autor: | Baskecior [ 13.cze.2006 21:08:28 ] |
Tytuł: | |
Gmblr napisał(a): To ja myslalem ze juz lada dzien uda mi sie cos kupic a tu widze, ze to musi potrwac... Zanim wszystkiego sie naucze i zdobede niezbedny sprzet, to nadejdzie jesien Gdzie znajde jakies Faq na nurtujace mnie pytania?
Nadal nie wiem co myslec o tych przebiegach rzedu 200 000 - 250 000 km - czy to jesien zycia TDI czy dopiero polowa? Zakaldajac ze byl prawidlowo uzywany oczywiscie... BASKECIK: co masz na mysli mowiac ze parametry Twojego silnika nie sa idealne, co wlasciwie sprawdza sie VAGiem, jakie parametry i funkcje zyciowe? Dawki korygujące mam w normie tzn mieszcza sie w jej dolnych granicach, ie jest idealnie ale silnik ciągnie pieknie. Odpala idealnie i mruczy jak trzeba. Turbina popmpuje jak sztan , ale jak wpomniałem do ideału motorkowi daleko. Trzeba bedzie zainwestowac pare zł i już |
Autor: | Mauzer [ 13.cze.2006 22:23:39 ] |
Tytuł: | |
baskecik napisał(a): mruczy jak trzeba
basket co Ci tam mruczy w traktorze basket proponuje wywalić dolot i zobaczyć ile frytek się nazbierało przez te wieki |
Autor: | Baskecior [ 13.cze.2006 22:25:17 ] |
Tytuł: | |
Mauzer napisał(a): baskecik napisał(a): mruczy jak trzeba basket co Ci tam mruczy w traktorze Motorek ... |
Autor: | Gmblr [ 14.cze.2006 08:21:46 ] |
Tytuł: | |
Baskecik dzieki za odpowiedz, chyba bede musial znowu zerknac w archiwum zeby rozszyfrowac skroty ktorymi sie poslugujesz. |
Autor: | Baskecior [ 14.cze.2006 14:38:41 ] |
Tytuł: | |
Gmblr napisał(a): Baskecik dzieki za odpowiedz, chyba bede musial znowu zerknac w archiwum zeby rozszyfrowac skroty ktorymi sie poslugujesz.
W razie czego pisz tutaj czego nie rozumiesz, jest sporo osob ktore pomoga rozszyfrowac |
Autor: | maciej_avant [ 17.cze.2006 18:09:27 ] |
Tytuł: | |
Gdzie mogę zobaczyć opis diagnozy AFN vag lub vwtool |
Autor: | Mauzer [ 17.cze.2006 19:49:47 ] |
Tytuł: | |
opis diagnozy najlepiej jeśl ktoś by ci pokazał i objaśnił a jeśli chodzi o czytanie danych ze sterownika na bierząco to szukaj tu http://forum.tdi-tuning.pl/ |
Autor: | Baskecior [ 17.cze.2006 21:28:14 ] |
Tytuł: | |
Dokładnie tak jak Mauzer pisze. Ewentualnie czytaj podpowiexi w VAG-Tool`u czy jak to tam sie zowie , masz wartosci domyslne i porownujesz je z odczytami. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |