.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Czy bać się 4.2 ? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=41561 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | artixxx [ 20.cze.2006 07:43:55 ] |
Tytuł: | Czy bać się 4.2 ? |
Myślę o modelu C4 bądz A6 "przejściowy".To będzie moje pierwsze AUDI.Pytanie do starych "wyjadaczy". Wady, na co zwracać uwagę.Czy jest duża rozbieżność pomiędzy 2.8 ( koszty serwisowania ).Słyszałem o ludziach którzy mają zwykłą inst. gazową i podobno to "jeźdźi". Może lepiej 2.8. Potrzebuje rady doświadczonych w AUDI.Auto ma być rodzinne, ale nie lubie się ślimaczyć stąd chęć posiadania większego silnika. |
Autor: | emge [ 20.cze.2006 08:34:04 ] |
Tytuł: | |
Nie chcesz się ślimaczyć i spędzać czas w serwisach to wybij sobie z głowy instalkę na mieszalniku. Nie bądź "oszcczędny". |
Autor: | hans [ 20.cze.2006 08:34:20 ] |
Tytuł: | |
na 4.2 trzeba byc zamoznym albo merytorycznie albo materialnie a na zwyklym gazie dobrze chodza tylko kuchenki gazowe . poszukaj na forum na te tematy to znajdziesz sporo a w skrocie juz masz opinie nt |
Autor: | ruffi22 [ 20.cze.2006 09:26:05 ] |
Tytuł: | |
Co do pytania czy 2.8 czy 4.2... audi c4 z motorem 2.8 napewno nie jest ospale;)naprawde daje rade...sam szukalem takiego modelu z takim silnikiem ale "niestety" na mojej drodze stanela S4 4.2 i tutaj szczeka mi opadla ... 2.8 sie chowa... s4 NAPRAWDE DAJE PRZYJEMNOSC Z JAZDY....i to jeszcze jak...ze nie powiem juz o przecudnym brzmieniu V8 .... miodzio.... co do kosztow... w mojej s4 musialem wymienic pare czesci...niestety czesto trzeba udac sie do autoryzowanego serwisu bo niestety zamiennikow brak... i tak wymienilem sprzeglo wiskozowe - serwis koszt 540pln pompa paliwa - koszt 450 pln do tego kompl. rozrzad z wszystkimi napinaczami itd. koszt 800pln filtry i oleje - koszt jakies 300pln swiece - 8szt. jakies 300pln i to bylo chyba wszystko... koszt czesci do silnika 2.8 jest troche tanszy ale tez brakuje zamiennikow... co do spalania... moje s4 pali zawsze w tej gornej granicy;] spalanie na trasie przy spokojnej jezdzie 130-160 to 13 litrow po miescie od 16 do 24 litrow.... silnik 2.8 ma podobne spalanie a jaka roznica w mocy.... co do instalacji gazowej w tych silnikach.;.... wiekszosc ludzi mowi ze to profanacja montowac gaz do takich silnikow...na mysli mam motor 4.2.... prawda jest taka ze to sa tylko opinie innych ...ktorych mozna wysluchac ale nie trzeba sie do nich stosowac... ja gdy zakupilem s4 mialem tam zalozona instalacje gazową na mieszalniku...!!! i to naprawde dobrze jezdzilo....!! jezdzilem tak przez pare miesiecy...po czym wymontowalem ja poniewaz pojawil sie samochod sluzbowy i juz tyle km nie robie ... a roznica po wyjeciu "zwezki " jest dosyc spora(niestety minus mieszalnika)...wiec zostalo na paliwku;) podsumowujac : jezeli masz troche kasy i chcesz miec frajde z jazdy to polecam s4 4.2 ew. 2.2 t to naprawde jest swietny samochod... 2.8 tez jest godne uwagi... najlepszym rozwiazaniem jest jazda probna z kazdym silnikiem... wtedy ocenisz co bardziej ci odpowiada... zycze udanych lowow pozdrawiam marcin |
Autor: | dobro&zło [ 20.cze.2006 09:26:31 ] |
Tytuł: | |
hans napisał(a): na 4.2 trzeba byc zamoznym albo merytorycznie albo materialnie a na zwyklym gazie dobrze chodza tylko kuchenki gazowe . poszukaj na forum na te tematy to znajdziesz sporo a w skrocie juz masz opinie nt dokładnie tak.
|
Autor: | K@mil [ 20.cze.2006 10:48:40 ] |
Tytuł: | |
ruffi22 napisał(a): co do spalania... moje s4 pali zawsze w tej gornej granicy;] spalanie na trasie przy spokojnej jezdzie 130-160 to 13 litrow po miescie od 16 do 24 litrow.... silnik 2.8 ma podobne spalanie a jaka roznica w mocy.... Z tym spalaniem 2.8 to GRUBO przesadziłeś.Mi 2.8 V6 30v spala -8l/100km/h na trasie, -10-12l/100km w mieście, -13-15l/100km podczas ostrego butowania ,te 15 z klimą. Niecałe 240km/h osiąga w moment. Mam A6 starą ,ale ośka i manual-to też jest recepta na niższe spalanie.A4 w 2.8 V6 30v też jest super rozwiązaniem,ma 7 sekund do setki a A6 8sek.Choć dla mnie za ciasna jest A4. A jeżeli to ma być twoja pierwsza audi ,to nad 2.2T poważnie bym się zastanowił.To już nie jest silnik jak 2.8,że się wymienia oleje itp.,leje zupę i jedzie.Tu juz trzeba mieć pojęcie o tym silniku, żeby bezstresowo jeździć i kasę na paliwo też większą.A gazu się też do niego nie opłaca zakładać. Moja rada:masz kasę na benzynę -kupuj 4.2.W przeciwnym wypadku 2.8 V6,ale 30v! |
Autor: | ruffi22 [ 20.cze.2006 11:25:34 ] |
Tytuł: | |
K@mil napisał(a): ruffi22 napisał(a): co do spalania... moje s4 pali zawsze w tej gornej granicy;] spalanie na trasie przy spokojnej jezdzie 130-160 to 13 litrow po miescie od 16 do 24 litrow.... silnik 2.8 ma podobne spalanie a jaka roznica w mocy.... Z tym spalaniem 2.8 to GRUBO przesadziłeś.Mi 2.8 V6 30v spala -8l/100km/h na trasie, -10-12l/100km w mieście, -13-15l/100km podczas ostrego butowania ,te 15 z klimą. Niecałe 240km/h osiąga w moment. ciezko mi uwiezyc w to spalanie...a juz z tym ze pali Ci z ciezkim butowaniem i z klima 15 l. ... mam znajomego ktory ma jeszcze porzedni motor 2.8 174KM u niego trasa to min 10-12 (sr.predkosc ok 130km)litrow a jak mu wstawia po miescinie to pali mu ok. 19-20 litrow dodam jeszcze ze u mnie jak i u mojego znajomego jest naped 4x4. |
Autor: | hans [ 20.cze.2006 11:53:58 ] |
Tytuł: | |
mi 2.8 po miescie spalilo kiedys 22 ale byl popsuty , po naprawie przy takiej samej jejzdzi nie przekroczylo 18 litrow . Przewaznie mieszcze sie po miescie w 15 litrach gazu a na trasie schodze do 13 i nie mysle caly czas zeby nie deptac ... z laweta czyli przy maksymalnym obciazeniu nie pali wiecej niz 17. takze to porownianie do 4.2 jest troche przesadzone. jedyna prawda to to ze jak sie postarasz to 4.2 moze spalic Ci tyle co 2.8 przy normalnej jezdzie bez starania tyle ze to spokojne jezdzenie w 4.2 jest i tak dynamiczne w porownaniu do 2.8 ... jedyny dylemat warty zastanoweinia to koszty czesci i szukanie ewentualnych smialkow do grzebania w tym bo czesc mechanikow nawet nie wie ze w C4 taki silnik mozna spotkac ... jak widza 2.8 to im soczewki wypadaja z orbit |
Autor: | artixxx [ 20.cze.2006 12:35:52 ] |
Tytuł: | Odpowiedź |
Podziękowania.Ale czy AUDI ma jakieś słabe strony np. zawieszenie, wiadomo nasze drogi wykończą wszystko ( zachód powinien płacić Polsce za jazde po naszych drogach.... rozumiecie chodzi o testowanie aut w ekstremalnych warunkach, jak tu wytrzyma to da rade wszędzie). Słysze o sypiących się klimatyzacjach. A co z blacharką, trwałość części? |
Autor: | hans [ 20.cze.2006 12:47:02 ] |
Tytuł: | |
C4 zasadniczo nie ma slabych punktow. zalezy co dla kogo jest OK ... generalnie C4 ma najwytrzymalsze zawieszenie ze wszystkich Audi |
Autor: | ruffi22 [ 20.cze.2006 12:55:16 ] |
Tytuł: | |
Prawda jest taka... NAJSŁABSZA STRONĄ NASZYCH PRZYSZŁYCH AUDICZEK SĄ ICH POPRZEDNI WŁAŚCICIELE - oczywiscie z drobnymi wyjatkami... trzeba bardzo uwazac przy zakupie aby potem tego nie zalowac... a z audi jest tak jak i z innymi samochodami ......jezeli kupisz audi w dobrej kondycji i bedziesz o nie dbal to napewno bedzie wdzieczne i bezawaryjne...podstawa to robienie okresowych przegladow i wymiana w terminie materialow eksploatacyjnych....zaniedbanie tego prowadzi potem do roznych przykrych problemow - calkiem niepotrzebnych...jak wszyscy wiedza audi ma swietna blache takze nawet w rocznikach z konca lat 80 nie znajdziesz rdzy(oczywiscie w samochodach bezwyadkowych;) )pozatym wykonanie jest ponadczasowe i naprawde ma swoj klimat oraz urok;] Tak jak napisał Hans C4 to bardzo udany model.... |
Autor: | artixxx [ 20.cze.2006 13:20:54 ] |
Tytuł: | |
Jak powiedział mój znajomy mechanik: jak AUDI coś zrobi to jest ponad czasowe, a jak Japończycy to wynalazki. Coś w tym jest. Coraz bardziej przekonuje się do tej marki. Zależy mi na aucie solidnym.Aha.. a jak jest ze sprzęgłem w tych mocnych modelach mówie o normalnej eksploatacji, a nie o brutalnym deptaniu. |
Autor: | K@mil [ 20.cze.2006 15:02:50 ] |
Tytuł: | |
ruffi22 napisał(a): ciezko mi uwiezyc w to spalanie...a juz z tym ze pali Ci z ciezkim butowaniem i z klima 15 l. ... mam znajomego ktory ma jeszcze porzedni motor 2.8 174KM u niego trasa to min 10-12 (sr.predkosc ok 130km)litrow a jak mu wstawia po miescinie to pali mu ok. 19-20 litrow dodam jeszcze ze u mnie jak i u mojego znajomego jest naped 4x4. 30v palą trochę mniej od tych starszych silników,poza tym mam napęd na jedną oś,z quattro zawsze 1-1,5l więcej zaciągnie,skrzynia manualna,oponki w zime 195,latem 205,ciśnienie też wole teraz jak połatali drogi ,większe niz mniejsze,bo tak mniej pali.Na szerszych tez by więcej pociągnął,nie tankuję na przydrożnych stacjach byle czego,choć na razie niestety tylko 95.Do skrzyżowań dojeżdżam na zapietym biegu,bo wtedy silnik nic nie spala.Staram sie w miarę możliwości używać jak najwyższych biegów<ekojazda>.Ale jezdżę szybko,choć bezpiecznie.Też się wiekszość głupio śmieje jak mówię że 2.8 na trasie mi pali 8 l.Ale katalogowo ma na trasie 6,9!!! |
Autor: | mały v8 [ 20.cze.2006 17:28:30 ] |
Tytuł: | |
artixxx napisał(a): Jak powiedział mój znajomy mechanik: jak AUDI coś zrobi to jest ponad czasowe, a jak Japończycy to wynalazki. Coś w tym jest. Coraz bardziej przekonuje się do tej marki. Zależy mi na aucie solidnym.Aha.. a jak jest ze sprzęgłem w tych mocnych modelach mówie o normalnej eksploatacji, a nie o brutalnym deptaniu. Sprzegło ma jedną wade, ma bardzo mocna sprężyne , wiec chude kobiety maja problem z jazdą w korkach . Ogólnie miałem kilka audi i moge tylko dodac do poprzednich wypowiedzi S4 4,2 to takie "subaru impreza" z maksymalnym wyposazeniem i komfortem wyzszym o dwie klasy. Jedyne wady to oczywiście zuzycie oleju (standardowe dla V8) , i nietypowośc kilku częśći eksploatacyjnych, pozatym wszystko jest OK.
P.S Drażni mnie jeszcze jak mochery w okularnikach z poteznymi dieslami za wszelka cene ścigaja sie po trasie nie dowierzajac jak stare audi objezdza takie bryki. |
Autor: | maciu [ 20.cze.2006 22:26:20 ] |
Tytuł: | |
ruffi22 napisał(a): w mojej s4 musialem wymienic pare czesci...niestety czesto trzeba udac sie do autoryzowanego serwisu bo niestety zamiennikow brak...
i tak wymienilem sprzeglo wiskozowe - serwis koszt 540pln pompa paliwa - koszt 450 pln no to tutaj dałeś ciała wiskoza oczywiscie do kupienia poza aso bo sam zmieniałem a co do pompy paliwa to wierzyć mi się nie chce zeby jej poza aso nie było |
Autor: | ruffi22 [ 20.cze.2006 22:39:03 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): ruffi22 napisał(a): w mojej s4 musialem wymienic pare czesci...niestety czesto trzeba udac sie do autoryzowanego serwisu bo niestety zamiennikow brak... i tak wymienilem sprzeglo wiskozowe - serwis koszt 540pln pompa paliwa - koszt 450 pln no to tutaj dałeś ciała wiskoza oczywiscie do kupienia poza aso bo sam zmieniałem a co do pompy paliwa to wierzyć mi się nie chce zeby jej poza aso nie było nie widze momentu w ktorym dalem ciala;) tak jak napisalem nie wszystko kupilem w zamienniku... wiskoze kupilem w aso bo zamienniki mieli tylko jakos gwint nie chcial posawac;) tam chyba jest lewostronny i kazdy rozkladal rece(nawet do merca chcieli mi jakis chlam wcisnac... ...ale kulczyk tr... dal rade w 3 dni;) natomiast o pompie nie pisalem ze zakupilem ja w serwisie...kupilem zamiennik boscha (mozna oczywiscie kupic jeszcze taniej na allegro ale to jest straszny zlom bardzo malo wydajny)..- mysle ze gdybys sie orientowal to wiedzialbys ze taka pompa w aso to koszt ok 1000 pln jak nie wiecej ... pozdr, marcin |
Autor: | maciu [ 20.cze.2006 22:44:53 ] |
Tytuł: | |
ruffi22 napisał(a): maciu napisał(a): ruffi22 napisał(a): w mojej s4 musialem wymienic pare czesci...niestety czesto trzeba udac sie do autoryzowanego serwisu bo niestety zamiennikow brak... i tak wymienilem sprzeglo wiskozowe - serwis koszt 540pln pompa paliwa - koszt 450 pln no to tutaj dałeś ciała wiskoza oczywiscie do kupienia poza aso bo sam zmieniałem a co do pompy paliwa to wierzyć mi się nie chce zeby jej poza aso nie było nie widze momentu w ktorym dalem ciala;) tak jak napisalem nie wszystko kupilem w zamienniku... wiskoze kupilem w aso bo zamienniki mieli tylko jakos gwint nie chcial posawac;) tam chyba jest lewostronny i kazdy rozkladal rece(nawet do merca chcieli mi jakis chlam wcisnac... ...ale kulczyk tr... dal rade w 3 dni;) natomiast o pompie nie pisalem ze zakupilem ja w serwisie...kupilem zamiennik boscha (mozna oczywiscie kupic jeszcze taniej na allegro ale to jest straszny zlom bardzo malo wydajny)..- mysle ze gdybys sie orientowal to wiedzialbys ze taka pompa w aso to koszt ok 1000 pln jak nie wiecej ... pozdr, marcin pisales w kontekscie ze czesci do eski niektore sa tylko z aso i drogie i tak to zrozumialem... anyłej jak to wszystkie twoje wydatki na eske to rewelacja, znaczy była zadbana |
Autor: | ruffi22 [ 21.cze.2006 05:44:25 ] |
Tytuł: | |
zadbana to ona raczej nie byla.... gosc wcale o nia nie dbal...wrecz przeciwnie s4 byla po malym spotkaniu ze slupkiem (uderzyla prawą strona ) ale i tak byla w najlepszym stanie z tych audi ktore wtedy ogladalem..a widzialem ich troche-zjezdzilem cala polske a ta moja kupilem na mazurach...co przezylem aby to wszystko wyprowadzic w miare dobrze.. oczywiscie w naszym kachanym kraju ciezko czasami o dobrych fachowcow(blacharze , lakiernicy) ... dlatego to co zrobili z moja s4 pozostawia wiele do zyczenia... ale narazie nie mam sily dalej sie z tym uzerac ... juz mam dosc tych ludzi i tych "poprawek" po ktorych zawsze jest gorzej...ale to juz inny temat temat.... |
Autor: | artixxx [ 21.cze.2006 06:57:43 ] |
Tytuł: | |
Z tym dbaniem o auta to u nas krucho. Oglądałem ostatnio A6,brudna skóra facet pluł na tapicerke i mówił że da się wyczyścić, a myje się tylko d..e bo śmierdzi. I on chciał sprzedać auto. |
Autor: | umin [ 21.cze.2006 07:31:30 ] |
Tytuł: | |
artixxx napisał(a): Z tym dbaniem o auta to u nas krucho. Oglądałem ostatnio A6,brudna skóra facet pluł na tapicerke i mówił że da się wyczyścić, a myje się tylko d..e bo śmierdzi. I on chciał sprzedać auto.
masakra, chyba by ode mnie mala wiazanke usłyszał |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |