.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A6 2.5TDi czy 2.7T Quattro-kilka pytan o eksploatacje https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=42478 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Geralt2 [ 11.lip.2006 09:29:37 ] |
Tytuł: | Audi A6 2.5TDi czy 2.7T Quattro-kilka pytan o eksploatacje |
Witam Mam na imie Adam i to moj 1 post na tym forum, mam nadzieje ze nie pobijecie mnie jesli taki watek juz byl... Badz co badz powoli sie przymierzam do zakupu takiej audicy ale wacham sie czy lepszy TDI czy 2.7Twin Turbo z pozadna instalacja LPG z '98~'00. Interesuje mnie konkretnie model Quattro z manualna skrzynia biegow, przed zakupem chcialbym Was sie poradzic: 1 co sadzicie o tym aucie i ktory silnik polecacie 2 jakie sa koszta eksploatacji ? 3 zuzycie paliwa trasa/miasto - srednie i przy max bucie? 4 czy te silniki maja lancuszek czy pasek rozrzadu? 5 Jak spisuje sie to zawieszenie na polskich drogach 6 na co jeszcze powiniennem zwrocic uwage... 7 Jak oceniacie dynamike tego auta? Obecnie mam passta VR6 wiec do kosztow w zasadzie jestem przyzwyczajony, ale miłym zaskoczeniem byloby zaoszczedzic troche kasy na Poradzcie prosze co sadzicie o takim zakupie. Za wszystkie odpowiedzi z gory bardzo dziekuje. pozdrawiam |
Autor: | maciu [ 11.lip.2006 09:32:35 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 2.5TDi czy 2.7T Quattro-kilka pytan o eksploata |
Geralt2 napisał(a): ...czy 2.7Twin Turbo z pozadna instalacja LPG z '98~'00
.... Obecnie mam passta VR6 wiec do kosztow w zasadzie jestem przyzwyczajony, ![]() |
Autor: | spanky [ 11.lip.2006 09:57:31 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 2.5TDi czy 2.7T Quattro-kilka pytan o eksploata |
Geralt2 napisał(a): ...czy 2.7Twin Turbo z pozadna instalacja LPG z '98~'00
![]() P.S dla mnie porównanie nie ma sensu .. ale moze ktos podejmie wyzwanie ..... |
Autor: | Geralt2 [ 11.lip.2006 12:50:17 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 2.5TDi czy 2.7T Quattro-kilka pytan o eksploata |
spanky napisał(a): Geralt2 napisał(a): ...czy 2.7Twin Turbo z pozadna instalacja LPG z '98~'00 ![]() P.S dla mnie porównanie nie ma sensu .. ale moze ktos podejmie wyzwanie ..... czemu nie ma sensu?? oba auta maja mocne turbodoladowane silniki co gwarantuje niezlego kopa juz od w miare niskich obrotow a zalezy mi na duzej elastycznosci silnika. Koszt eksploatacji w sensie kosztu paliwa tez oceniam na podobny - zakladajac ze TDI spali srednio 9L ON a 2.7 15L gazu (instalacja 4 lub 5 generacji). Nie mam pojecia jak z zywotnoscia silnika beznzynowego i jak z awaryjnoscia i cenami czesc... sami wiecie ze to w miare zadko spotykana wersja. Z kolei myslalem ze TDI slyna u VW/AUDI z niezawodnosci a w watku technicznym tego forum poczytalem troszke o tym silniku i widze ze czesto trzeba wymieniac przeplywomierz i pare innych rzeczy tez lubi siadac... dlatego pytam WAS jako posiadaczy tych aut co sadzicie o takim zakupie (VR6 mam od roku i wlozylem w nigo ok 3~4000zł - wiem czym jezdze i nie jest zle ale widze ze wkrotce bede znow musial dolozyc a to mi sie juz nie usmiecha, pozatym nie mam 4x4 a quattro... sami wiecie ![]() Jelsi ktos z was posiada ktores z tych aut prosze powiedzcie swoja opinie. |
Autor: | meszrum [ 11.lip.2006 13:08:08 ] |
Tytuł: | |
o 2.5TDI napisalem epopeje: http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=35000 . porownanie taksowki 2.5TDI a 2.7T (ktore jest zrywniejsze niz kondom 4.2) nie ma zadnego sensu. jedno jest wolem na autostrade, a drugie zrywajacym asfalt paliwozlopem (16-17l 98oktanowej po miescie). |
Autor: | spanky [ 11.lip.2006 13:35:37 ] |
Tytuł: | |
Geralt2 napisał(a): czemu nie ma sensu?? własnie dlatego nie ma sensu ![]() meszrum napisał(a): porownanie taksowki 2.5TDI a 2.7T (ktore jest zrywniejsze niz kondom 4.2) nie ma zadnego sensu. jedno jest wolem na autostrade, a drugie zrywajacym asfalt paliwozlopem (16-17l 98oktanowej po miescie).
P.S meszrum : opowiadanie ![]() |
Autor: | Norbi [ 12.lip.2006 12:46:33 ] |
Tytuł: | |
Jezeli nie masz nic przeciwko inst. gazowym, to nie ma tematu, tylko i wylacznie 2.7T!! . Nie ma takiego turbo diesla ktory by dorownal turbo benzynie.Pzdr. |
Autor: | Baskecior [ 12.lip.2006 12:53:28 ] |
Tytuł: | |
Norbi napisał(a): Jezeli nie masz nic przeciwko inst. gazowym, to nie ma tematu, tylko i wylacznie 2.7T!! . Nie ma takiego turbo diesla ktory by dorownal turbo benzynie.Pzdr.
Wyjątek stanowi R10 TDI ![]() Teza obalona. Dziś nie ma takiej TB która dorówna TD. ![]() |
Autor: | ADAM 12 [ 12.lip.2006 13:10:23 ] |
Tytuł: | |
baskecik napisał(a): Norbi napisał(a): Jezeli nie masz nic przeciwko inst. gazowym, to nie ma tematu, tylko i wylacznie 2.7T!! . Nie ma takiego turbo diesla ktory by dorownal turbo benzynie.Pzdr. Wyjątek stanowi R10 TDI ![]() Teza obalona. Dziś nie ma takiej TB która dorówna TD. ![]() Veron ![]() ![]() A wracając do pytania.To naprawdę nie ma sensu ,nawet z tego względu że znowu rozpęta się bitwa ![]() Moim zdaniem dobrym wyborem jest 2,7 BI i tylko dlatego że nie lubie diesla.Ale to jest tylko moje skromne zdanie. |
Autor: | Dave [ 12.lip.2006 14:29:11 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 2.5TDi czy 2.7T Quattro-kilka pytan o eksploata |
Geralt2 napisał(a): Koszt eksploatacji w sensie kosztu paliwa tez oceniam na podobny - zakladajac ze TDI spali srednio 9L ON a 2.7 15L gazu
(instalacja 4 lub 5 generacji).. ![]() A co do utrzymania to silniki 2.7 są wytrzymałe i ogólnie bezwaryjne jeżeli poprzedni właściciel o niego dbał. Czesci to zazwyczaj ASO i to na zamówienie przynajmniej w mojej okolicy no i do tanich nie należą.... |
Autor: | mq [ 12.lip.2006 15:04:01 ] |
Tytuł: | |
baskecik napisał(a): Wyjątek stanowi R10 TDI
![]() Teza obalona. Dziś nie ma takiej TB która dorówna TD. ![]() Basket nie no prosze Cie R10 TDI to ani seryjny samochod ani seryjny silnik. Produkowano rownie mocne niskoprezne turbodoladowane silniki juz na poczatku lat 80 i konca 70 ktore mialy ponad 1300 koni i nie przekraczaly 3 litrow pojemnosci ale zostaly zabite przez FIA. Poczekajmy na dizla ktory bedzie wygrywal w F1 to ja sie tez popodniecam. Teza o obaleniu tezy to nie prawda, nikomu nie specjalnie sie oplaca zbudowac taka turbo-bezyne bo ani nie ma zastosowania w sporcie ani jej efekt marketingowy nie jest wart inwestowania kasy. R10 w wykonaniu Audi to zas jest czysty marketing. Mowia wszystkim robimy najlepsze na swiecie benzyny ktorymi wygrywalismy 3 lata bez przerwy - ale uwaga robimy tez najlepsze dizle na swiecie. I jest sprzedarz TDI ![]() ![]() Wszyscy chyba sobie zdajemy sprawe ze na wygranie LeMans sam silnik to troche za malo. Zapomnialez tez dodac ze ze silniki benzynowe stosowane w najszybszej klasie startujacej w LeMans, maja zwezki o przelocie ~33 mm (silnik turbo moze miec max 4 litry a wolnossacy max 6 litrow a diezle stosowane w Audi mialy zwezki 39,9 mm (ograniczenie pojemnosci do 5,5 litra). ![]() ![]() |
Autor: | krzycho0110 [ 12.lip.2006 15:23:06 ] |
Tytuł: | |
jezeli chodzi ci o ekonomike a chyba tak bo piszesz 2.5tdi albo 2.7bt+gaz to ja na twoim miejscu biore 2.5tdi wg mnie dobry zrywny diesel i w miare ekonomiczny,a 2,7bt to inna bajka bardzo mocny zrywny samochód z napedem 4*4 kupa frajdy z jazdy ale i tez smutek związany z kosztem eksploatacji . VR6 to auto z innej pułki cenowej tutaj ci obojetne czy kupisz zderzak z modelu 1,6l czy 2,0l wszystko pasuje a w audi zderzak z 2,5tdi do eski hmmm i tak jest nie tylko z tymi częsciami ![]() przemyśl temat przynajmniej z 10 razy ![]() |
Autor: | Sprinter [ 12.lip.2006 15:24:59 ] |
Tytuł: | |
A jaka instalacja gazowa podoła 2,7 TT ? Moim zdaniem to jakaś pomyłka wsadzać do takiego silnika LPG... Ani to nie pojedzie, ani nie będzie oszczędne. A to 15L LPG w założeniu to czysta fantazja, chyba że kupujesz to do spacerowej jazdy. Chcesz potwora, ale dla oszczędności zdrutujesz w nim instalację LPG, auto straci na dynamice (o ile instalka się sprawdzi) i przestanie być potworem. Kółko się zamyka. Co za dziwne porównanie w ogóle... |
Autor: | krzycho0110 [ 12.lip.2006 15:33:56 ] |
Tytuł: | |
Sprinter napisał(a): A jaka instalacja gazowa podoła 2,7 TT ? Moim zdaniem to jakaś pomyłka wsadzać do takiego silnika LPG... Ani to nie pojedzie, ani nie będzie oszczędne. A to 15L LPG w założeniu to czysta fantazja, chyba że kupujesz to do spacerowej jazdy. Chcesz potwora, ale dla oszczędności zdrutujesz w nim instalację LPG, auto straci na dynamice (o ile instalka się sprawdzi) i przestanie być potworem. Kółko się zamyka. Co za dziwne porównanie w ogóle...
tez racja wg. mnie w jednym zdaniu mam kase na 17l PB 98 co 100km to biore ,a jak nie to biore tdi i wtedy mam 9l ON co 100km a nie zaden tam lpg do takiego auta ![]() |
Autor: | quattro PETE [ 12.lip.2006 15:54:10 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli zależy Ci na ekonomice, to 2.5 TDI. Jeśli na osiągach, to 2.7tt. Chociaż 2.5 TDI po zawirusowaniu też nie powinno być takie ospałe. No, ale 2.7tt również można zawirusować na ponad 300KM i wtedy jest odjazd. ![]() Co do LPG w 2.7tt, to problemem może być właśnie znalezienie "porządnej" instalacji + wyregulowanie, bo który majster ma w tym duże doświadczenie? Być może metodą prób i błędów zdobędą to doświadczenie, tylko czy jesteś gotowy na to, by Twoje auto było królikiem doświadczalnym? Pozdr. |
Autor: | mq [ 12.lip.2006 16:53:20 ] |
Tytuł: | |
Ehhh Panowie tez opowiadacie bzdury z tym gazem. Jest to prawda w przypadku instalacji I generacji zakladanych przez pana henia. Tu post usera silnika 2.7 bt z gazem afaik zrealizowal swoj pomysl http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=5990#110975 A tu dla przypomnienia parametry tego samochodu (700Nm 400KM) : http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=13316 Wszystko zalezy od tego kto i co wstawi i jak pozniej zestroi ![]() |
Autor: | maciu [ 12.lip.2006 17:07:56 ] |
Tytuł: | |
mq napisał(a): Ehhh Panowie tez opowiadacie bzdury z tym gazem. Jest to prawda w przypadku instalacji I generacji zakladanych przez pana henia. Tu post usera silnika 2.7 bt z gazem afaik zrealizowal swoj pomysl http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=5990#110975 A tu dla przypomnienia parametry tego samochodu (700Nm 400KM) : http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=13316 Wszystko zalezy od tego kto i co wstawi i jak pozniej zestroi ![]() Cytuj: czyli sekwencyjny wtrysk, ale dodatkowo płynny.
a i do końca nie wiadomo czy carlito do 2.7 ten gazior założył śmiem twierdzic że nie |
Autor: | quattro PETE [ 12.lip.2006 17:13:50 ] |
Tytuł: | |
mq napisał(a): A tu dla przypomnienia parametry tego samochodu (700Nm 400KM) : http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=13316 To na tym LPG właśnie? Cytuj: Wszystko zalezy od tego kto i co wstawi i jak pozniej zestroi
![]() Dokładnie o to mi chodziło. Jest w PL taki ktoś komu można zaufać? |
Autor: | Geralt2 [ 12.lip.2006 21:56:49 ] |
Tytuł: | |
hmm... 17~18L/100km... chyba rozwialiscie moje watpliwosci - bardzo chcialbym miec 2.7TT ale rocznie robie ponad 50000km - niech roznica w paliwie wyniesie tylko 4zł na 100km to 10000=400zł *5 = 2000zł /3,7zł = 540 PIW rocznie w kieszeni (heineken 0,65L) - fakt ze ta frajda z jazdy jest pewnie zajebista ale... realnie patrzac chyba wole to przepic. Z drugiej sytrony jesli 2.5TDi ma mi sie "sypac" to wole ta kase wlozyc w paliwo i miec frajde z jazdy niz wydawac ja na mechnika i czesci... Co do instalacji to osobiscie myslalem o 2 rodzajach/producetach: Prince lub Landi Renzo - jesli szukacie dobrego punktu to poilecam: www.nagaz.pl - osobiscie u nich nie zakladalem i zaluje - jest to najlepszy punkt w lodzi, mam kilkunastu znajomych ktorzy u nich robiuli i nie slyszalem ani 1 opini negatywnej a to duzo. - co wiecej polecalo mi ja 3 znajomych mechnikow nie zwiazanych z LPG. PS: co do VR'a to zgodze sie ze 70% ma podobnych/identycznych jak inne wersje passatow, ale to co najczesciej siada ma akurat "niepowtarzalne"... i tym samym drogie. (nawet klocki hamulcowe ma inne od reszty) |
Autor: | quattro PETE [ 12.lip.2006 22:33:01 ] |
Tytuł: | |
Geralt2 napisał(a): 540 PIW rocznie w kieszeni (heineken 0,65L) - fakt ze ta frajda z jazdy jest pewnie zajebista ale... realnie patrzac chyba wole to przepic.
LOL! Co za pijacki naród. ![]() ![]() A na poważnie, ja bym wolał 2.7tt niż te piwa. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |