baskecik napisał(a):
Wyjątek stanowi R10 TDI
Teza obalona. Dziś nie ma takiej TB która dorówna TD.

Basket nie no prosze Cie R10 TDI to ani seryjny samochod ani seryjny silnik. Produkowano rownie mocne niskoprezne turbodoladowane silniki juz na poczatku lat 80 i konca 70 ktore mialy ponad 1300 koni i nie przekraczaly 3 litrow pojemnosci ale zostaly zabite przez FIA. Poczekajmy na dizla ktory bedzie wygrywal w F1 to ja sie tez popodniecam.
Teza o obaleniu tezy to nie prawda, nikomu nie specjalnie sie oplaca zbudowac taka turbo-bezyne bo ani nie ma zastosowania w sporcie ani jej efekt marketingowy nie jest wart inwestowania kasy. R10 w wykonaniu Audi to zas jest czysty marketing. Mowia wszystkim robimy najlepsze na swiecie benzyny ktorymi wygrywalismy 3 lata bez przerwy - ale uwaga robimy tez najlepsze dizle na swiecie. I jest sprzedarz TDI

Nie badz Basket dizlowym faszysta

Sa miejsca gdzie diesel jest nie zastapiony ale nie jest to tez wunderwaffe do wszystkiego i wogole najlepsza och i ach ....
Wszyscy chyba sobie zdajemy sprawe ze na wygranie LeMans sam silnik to troche za malo. Zapomnialez tez dodac ze ze silniki benzynowe stosowane w najszybszej klasie startujacej w LeMans, maja zwezki o przelocie ~33 mm (silnik turbo moze miec max 4 litry a wolnossacy max 6 litrow a diezle
stosowane w Audi mialy zwezki 39,9 mm (ograniczenie pojemnosci do 5,5 litra).

Wiec to porownywanie bez. do dizla w tym wypadku to porownanie gruszek do jablek
