.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Dylemat 1.8T czy 1.9TDI czy 2.5TDI https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=42792 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Yasiu [ 17.lip.2006 13:07:38 ] |
Tytuł: | Dylemat 1.8T czy 1.9TDI czy 2.5TDI |
Witam Przez ostatni rok choruje na Audi ![]() Chcialem TDI'ka bo stawiam na ekonomicznosc autka... w 1.8T i to jeszcze po tak kompleksowym tunningu o ekonomice raczej mowic nie mozna (srednie spalanie to 15l) ale... no wlasnie co z gazem? Czytalem ze do tego silnika polecaja glownie dwie instalacje BRC Sequent lub Landirenzo Omegas, tyle, ze podobno one wymiekaja przy mocy powyzej 180KM. Gaz prawdopodobnie zakladalbym u Goduli, ale nie wiem czy oni mi to wszystko ladnie zalopza... no i wyhamuja (orientuje sie ktos czy ta ich hamownia bangla z Quattro?) A moze olac to i wziasc 2.5TDI w Quattro, bo tego jest juz sporo wiecej, a podejrzewam ze koszty utrzymania beda podobne jak 1.8T. Ufff sie rozpisalem, ale zgryz mam z tym niesamowity. Pozdrawiam. |
Autor: | j@cek [ 17.lip.2006 13:41:12 ] |
Tytuł: | |
musisz sie dokladnie okreslic czego oczekujesz...... ja na dwoim miejsciu kupibym 1.9tdi pd quattro z dobrym softem masz 160km przy spalaniu 7-8 litrów ropska, oczywiscie szukaj quattro i s-pakietem ![]() |
Autor: | Yasiu [ 17.lip.2006 14:10:35 ] |
Tytuł: | |
problem w tym ile chce na to wydac... dysponuje kwota powiedzmy do 35 tys pln. Tego MTM'a moge miec za sporo ponizej 30 tys... czyli z gazem wyjdzie tyle co TDI ze starszego rocznika... A 130 konne PD wychodzilo po 2001r i nie ten przedzial cenowy. Aha... ten MTM ma nalatane 180 kkm... Szukam, szukam... i juz powoli mam dosc... a ten MTM jest tu... na miejscu. |
Autor: | Hugo [ 17.lip.2006 15:37:14 ] |
Tytuł: | |
Znając życie ten mtm to będzie jakaś kopa , jak większość auto robiona w bielsku ![]() ![]() |
Autor: | meszrum [ 17.lip.2006 15:56:18 ] |
Tytuł: | |
a nie lepiej ruszyc pupe do D i kupic np. to: http://mobile.de/SID0zrIDKz7LvfhTnISmtR ... 216205974& ? akcyza i tak zostanie zwrocona kazdemu kto ja zaplacil (i kto wystapi o jej zwrot). |
Autor: | atal [ 17.lip.2006 16:10:43 ] |
Tytuł: | |
meszrum napisał(a): a nie lepiej ruszyc pupe do D i kupic np. to: http://mobile.de/SID0zrIDKz7LvfhTnISmtR ... 216205974&
? akcyza i tak zostanie zwrocona kazdemu kto ja zaplacil (i kto wystapi o jej zwrot). jak narazie zadko kto dostaje zwrot tej akcyzy a sadzic sie malo kto chce.... ![]() |
Autor: | meszrum [ 17.lip.2006 16:49:58 ] |
Tytuł: | |
z racji tego, iz po czesci tyczy sie to mojego zawodu, to dla jasnosci: zwrotu akcyzy w Pl dzis nie mozna skutecznie zadac. pl sady czekaja na odpowiedz ETS'u. z racji jednak tego, iz w zasadzie identyczna sprawe przed ETS maja Wegry, to rozstzrygniecie wzgledem nich bedzie niemal identyczne jak wzgledem Pl. w sprawie Wegier zostala juz sporzadzona opinia przez rzeczniczke generalna ETS - Eleonor Sharpston, ktora stwiedzila, ze konstrukcje przypominajace nasza akcyze na Wegrzech sa nielegalne. na podstwie tej opinii ETS wyda wyrok wobec Wegier. ta sama rzeczniczka ma sporzadzic opinie we wrzesniu wzgledem Pl i na podstawie tej opinii ETS ma orzec wzgledem Pl. dzis mozna powiedziec na 99%, ze bedzie zwrot akcyzy w Pl. |
Autor: | Yasiu [ 17.lip.2006 16:51:27 ] |
Tytuł: | |
meszrum napisał(a): a nie lepiej ruszyc pupe do D i kupic np. to: http://mobile.de/SID0zrIDKz7LvfhTnISmtR ... 216205974&
? akcyza i tak zostanie zwrocona kazdemu kto ja zaplacil (i kto wystapi o jej zwrot). Ano ruszylbym pupe, ale czasu brakuje... ![]() Jedno jest pewne - celem glownym jest 1.9tdi w quattro, chodzi mi glownie o rade czy ten 1.8T pusci mnie z torbami czy nie... powoli mam dosc czekania na mojego kofanego traktorka. |
Autor: | Hugo [ 17.lip.2006 17:38:39 ] |
Tytuł: | |
Yasiu napisał(a): Jedno jest pewne - celem glownym jest 1.9tdi w quattro, chodzi mi glownie o rade czy ten 1.8T pusci mnie z torbami czy nie... powoli mam dosc czekania na mojego kofanego traktorka.
A na jakie spalanie jesteś przygotowany ?? Bo w mieście to raczej przewiduje z 15l benzyny jak nie więcej ![]() |
Autor: | spanky [ 17.lip.2006 18:27:53 ] |
Tytuł: | |
Yasiu: czytajac Twoje posty dochodze do wniosku ze jedyne rozwiazanie to 1.9 TDI ... teksty tupu "boje sie ze mnie zniszczy finansowo itp" odrazu swiadcza ze nie stac Cie na utrzymanie takiego auta (1.8 T czy nawet 2.5 TDI) i nie ma co sie porywac z motyka na Słońce ( bez urazy) ale utrzymanie duzej stadniny koni duzo kosztuje ) ... zreszta Twoje stwierdzenie ze stawiasz na ekonomicznosc auta odrazu wyklucza silniki 1.8T (w dodoatku podkrecone) i 2.5 V6 TDI Q.... nie ma co sie oszukiwac bo potem autko bedzie stalo w garazu i czekalo az dozbierasz na tankowanie , albo bedziesz sobie zyly wypruwal zeby je zatankowac ...... za 35 tys jestes w stanie kupic ladne zdrowe 1.9 TDI w Avancie z lat 99-00 i cieszys sie jazda jak i chwila przy tankowaniu .... ![]() ![]() |
Autor: | michu [ 17.lip.2006 18:50:03 ] |
Tytuł: | |
Panie Kolego SPANKY, Prosze tu nie siac defetu!!!! 1.8T pali srednio 9.3, a w miesice 10.1 ZAWSZE. of course jak bedziesz go palowal to wezmie i 15, ale wtedy 1.9TDI sie po prostu obsra, a nie pojedzie. To po pierwsze primo Po drugie primo - bylo niedawno porownanie ile fury NAPRAWDE pala (bodajze w auto swiat), gdzie bylo pokazane, ze maly mocny silnik to najlepsze rozwiazanie - jak jest duzy to wlazi mu te 2,5 litra na jednym łyku i tyle, a jak maly a dobrze wykrecony to jezdzi. Po trzecie primo - nie slyszalem jeszcze takiej teorii, zeby omegas nie poradzil sobie z jakas tam moca. walisz odpowiednie wtryski (duze chodza do 280 kucy) i odpowiedni mixer - ok, kosztuje to nie 4 patyki, a moze blizej 5.5 lub 6, ale chodzi jak trza. dosc powiedziec, ze nasi znajomi chylinscy maja s4 2.7 b z gazem, popier... to jak 102 i nie ma problemu. Na twoim miejscu bralbym 1.8 t - pewnie upuscil bym mu z chipa troche, bo lata nie te, zeby latac ponad 200 kucy, zalozyl omega i smigal to upadlego. 2.5 sobie odpusc, bo to wadliwe silniki. 1.9 dlatego, ze slabe. pzdr michu |
Autor: | quattro PETE [ 17.lip.2006 19:29:14 ] |
Tytuł: | |
Jeśli to 1.8T MTM ma faktycznie 240KM, to jest tam napewno coś więcej zrobione niż tylko chip. Większe turbo, dolot, wydech, FMIC... nie wiem co tam konkretnie MTM pakowało. A jeśli jest tylko chip, to napewno nie ma on 240KM. Osobiście trochę bałbym się kupować mocno dłubnięte 1.8T z takim przebiegiem. Trzeba się liczyć, że utrzymanie będzie sporo kosztować, bo a to skrzynia szybciej padnie, a to sprzęgło, a to orurowanie, itp. Nie biorę pod uwagę kosztów związanych z instalacją LPG i czy poradzi sobi z tą mocą czy tylko zaszkodzi (nie znam się na LPG więc siedzę cicho - michu z resztą już zabrał głos w tej sprawie). Poza tym, o ile przebieg momentu w fabrycznym 1.8T jest bardzo równomierny, o tyle w mocno dłubniętym już się robią góry i doły i do jazdy codziennej staje się on coraz mniej przyjemny. |
Autor: | spanky [ 17.lip.2006 20:32:19 ] |
Tytuł: | |
michu napisał(a): Panie Kolego SPANKY,
Prosze tu nie siac defetu!!!! 1.8T pali srednio 9.3, a w miesice 10.1 ZAWSZE. michu Panie kolege MICHU , nie sieje defetu tylko wyrazam swoje zdanie ... ![]() a róznica jest taka ze Ty lulbisz T w PB a ja T w ON .... i po pierwsze primo i ostatnie kolega mowil o ekonomicznosci auta ... ![]() ![]() |
Autor: | michu [ 17.lip.2006 23:52:18 ] |
Tytuł: | |
![]() kazdy ma swoj guscik - ja wole blondynki, a Ty jak widze ostre czarnulki.... ![]() kiedys musimy stanac gdzies razem i sprawa sie wyjasni na dobre ![]() pzdr. |
Autor: | Baskecior [ 18.lip.2006 06:45:24 ] |
Tytuł: | |
Moja rada: jesli lubisz jeździć szybko i stać cię na paliwko i utrzymanie - kup A4 1,8 T quattro i nie amikuj. Jeśli lubisz jeździć szybko (ale wolniej niż w 1,8 T) i mieć święty spokój - kup A4 1,9 TDI quattro i chipuj na ok 140 KM. |
Autor: | adadur [ 18.lip.2006 06:54:40 ] |
Tytuł: | |
Na twoim miejscu bliżej bym się zainteresował 1.8T, głownie zaciągnął bym języka u posiadaczy. Jedyny haczyk to że wskazane autko niezle kręcone i obawa czy się to niebawem nie odbije. Jeśli spalarnie zaakceptujesz to szukaj takowe jeśli nie to 1,9TDI. Pamiętaj że nie same paliwo skałda się na koszty - prorównaj koszty ubezpieczenia i podstawowych części. |
Autor: | spanky [ 18.lip.2006 07:41:49 ] |
Tytuł: | |
michu napisał(a): :peace: spoko, spoko.
kazdy ma swoj guscik - ja wole blondynki, a Ty jak widze ostre czarnulki.... ![]() kiedys musimy stanac gdzies razem i sprawa sie wyjasni na dobre ![]() pzdr. wiesz ze ze startu duzych szans nie mam .... ale np w tescie na 500 km ze stala pedkoscia 170 km/h albo nawet i w miescie (roznica bedzie bardziej widoczna ![]() ![]() ![]() P.S napewno sie spotkamy i to nie raz ... a i jakies piFko tez sie zrobi ... ![]() |
Autor: | michu [ 18.lip.2006 09:05:43 ] |
Tytuł: | |
oj Spanky, wkraczasz na baaaardzo sliski grunt. otoz moje 500 przy 170 (na 6 biegu to jest cos kolo 2.100rpm) moje autko pali ok. 7.6 - 8. co daje nam 8*2 pln za gaz czyli 16 zeta na 100 *5 = 80 zeta. ciekawe ile Ciebie kosztuje 500km? cos pewnie kolo 6 spali (przy dobrych wiatrach) co daje nam 6*3 pln = 18 zeta za 100 * 5 = 90 zeta.... dobranoc. ![]() ![]() |
Autor: | Hugo [ 18.lip.2006 09:19:14 ] |
Tytuł: | |
Michu muszę Cię uświadomić , że ropa kosztuje 4zł ![]() |
Autor: | j@cek [ 18.lip.2006 09:21:47 ] |
Tytuł: | |
a koszt instalki..?? tutaj mowisz o jezdzie w trasie, uwazam ze tdi przy 2100 obrotów spali 5 litrów na trasie! w miesice jednak tdi jest oszczedniejsze, (moja opinia) spalajac okolo 7 litrów przy 10 litrach (jak nie wiecej ) 1.8 t Uśredniajac 1.9 TDI pali 6.5 a 1.8T 12 Gazu ps. Co nie znaczy, ze 1.8t potępiam z dobrym gazem ![]() ps.2 nie mialem 1.8 T na gazie wiec mozecie spokojnie moje wywody podwazyc. Ale jezdzilem 2.8 z gazem i TDI-kiem!! |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |