.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

szukam porady audi 100/A6 avant 2.6 V6 automat
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=4389
Strona 1 z 1

Autor:  tombagon [ 21.kwi.2004 12:35:07 ]
Tytuł:  szukam porady audi 100/A6 avant 2.6 V6 automat

Witam. Noszę się z zamiarem kupna auta wymienionego w temacie. Rocznik 1994. Proszę o rady na co należy zwrócić szczególną uwagę kupując ten samochód? Trochę mam wątpliwości co do automatu, może jakieś sugestie co do tego i w ogóle. Aha interesuje mnie spalanie, czyli ekonomiczność. Nie potrzebuje super dużej mocy, poprostu potrzebuję dobre auto i pewne, które mnie nie zawiedzie, ponieważ często podrużuję w długie trasy. Dziekuję za pomoc i pozdrawiam

Autor:  j@cek [ 21.kwi.2004 15:09:21 ]
Tytuł: 

pytanie nr.1 czy bedziesz przerabiać autko na gaz.?jesli tak to motorek 2.6 nie jest najszcześliwszym rozwiązaniem(plastikowy kolektor).Co do ekonomicznosci to silniki 2.6 w automatku do oszczednych nie należą no ale zalezy co rozumiesz pod pojeciem oszczednosc(dla jednego bedzie super jesli bedzie palil 16 l. gazu a dla drugiego owe 16 litrów to duzo za duzo....)dla przypomnienia 2.6 w automacie pali okolo14 l/100 w miescie i okolo 10l/100 w trasie przy predkosci 110-120 (dane dla benzynki)na wersje z quattro musisz do powyzszych wynikow spalania dodac 1.5 litra.Ocene czy 2.6 automat jest ekonomiczne czy nie pozostawiam Tobie.......dodając przy tym ze 2.8 (z aluminiowym kolektorkiem)pali tylko okolo 0.5 lita wiecej ;) .Jesli chodzi o automat to niech sie wypowiedza uzytkownicy..Na pewno silnik z automatyczna skrzynia moze byc trwalszy(,nie mozna go tak zajescic jak manuala- oczywiscie to teoria ktora mozna podwazyc :) )o ile wczesniej nie zajezdzisz automata :D
ps.moja propozycja szukaj 2.8

Autor:  tombagon [ 21.kwi.2004 15:31:56 ]
Tytuł: 

Przy tej pojemnoiści i spalaniu benzyny interesuje mnie tylko przeróbka na gaz. Czy ten plastikowy kolektor jest ku temu dużą przeszkodą??

Autor:  Rafał [ 21.kwi.2004 16:36:02 ]
Tytuł: 

Koluniu, jeśli wstawisz zwykłą ins.gazową to nonstop będziesz miał klopoty(strzał gazu grozi pęknięciem kolektora dodot.), jeśli sie upierasz przy tym silniku to zostaje Ci tylko sekwęcja gazu a to juz spore koszty. Ja bym Ci szczeze polecał 2.8, ten silnik jest praktycznie stwozony do zagazowania zwykłą instalką, spalanie na mieście 15l a na trasie tak do 150km/h to około 13l. no i zawsze 24KM masz na plusie ;)

Autor:  maag [ 21.kwi.2004 16:38:01 ]
Tytuł: 

lepiej zalozyc wtrysk gazu, wtedy nie ma problemow z plastikowym kolektorem. wyzszy koszt instalacji ale w sumie to najlepsze rozwiazanie z gazem do 2.6

Autor:  J@rek [ 21.kwi.2004 20:54:17 ]
Tytuł: 

Miałem 2,6 na zwykłej instalce-do dupy.Trzeba wtrysk gazu albo silniczek 2,8

Pozdrawiam J@rek

Autor:  Ataman70 [ 21.kwi.2004 21:55:38 ]
Tytuł: 

automat - jak nie jest popsuty i bedziesz o niego dbał - nie powinien sie zepsuc. Przy sprawdzaniu autka musisz zobaczyc, czy nie szarpie przy zmianie biegów - nie powinno tego wogole byc czuc. Pozatem automat powinien sprawdzac ktoś, kto tym jezdził - służe wiec pomocą :diabel:

Autor:  Morttimer [ 23.kwi.2004 06:41:52 ]
Tytuł: 

ja mam 2.6 v6 z 94 roku
na sekwencyjnym wtrysku gazu
i jestem bardzo zadowolony z instalacji

ale jak kupujesz autko z takim silnikiem to zwroc uwage na sam silnik
czy przypadkiem nie ma wywalonych cylindrow bo potem bedziesz mial spalanie oleju 1litr na 1000km.

skrzynia jak wyzej opisal kolega


aha pamietaj zeby posprawdzac czy wszyskie pierdoly dzialaja
tzn lusterka,szyby.czy fotele nie sa luzne,czy nie ma wody pod dolna tapicerka.

Autor:  Morttimer [ 23.kwi.2004 06:42:46 ]
Tytuł: 

ja mam 2.6 v6 z 94 roku
na sekwencyjnym wtrysku gazu
i jestem bardzo zadowolony z instalacji

ale jak kupujesz autko z takim silnikiem to zwroc uwage na sam silnik
czy przypadkiem nie ma wywalonych cylindrow bo potem bedziesz mial spalanie oleju 1litr na 1000km.

skrzynia jak wyzej opisal kolega


aha pamietaj zeby posprawdzac czy wszyskie pierdoly dzialaja
tzn lusterka,szyby.czy fotele nie sa luzne,czy nie ma wody pod dolna tapicerka.

Autor:  Ćwiru [ 23.kwi.2004 07:17:25 ]
Tytuł: 

Morttimer napisał(a):
...ale jak kupujesz autko z takim silnikiem to zwroc uwage na sam silnik czy przypadkiem nie ma wywalonych cylindrow bo potem bedziesz mial spalanie oleju 1litr na 1000km...

Morttimer, czy mógłbyś bardziej sprecyzować te cylindry?

Autor:  wowo [ 23.kwi.2004 08:02:12 ]
Tytuł: 

Z tymi cylindrami to przegięcie troche. Szybciej wywalone uszczelniacze i niedrożna odma są powodem znikania oliwy.
Przede wszystkim 2.6 nie na zwykłym gazie, tylko wtrysk. 2.8 owszem może byc na mieszalniku, ale jesli chcesz zachowac seryjne osiagi to tez polecam wtrysk gazu.
Przede wszystkim V6 ma mieć równą pracę i płynnie wchodzić na obroty w pełnym zakresie. Poza tym sprawność kolektora ssącego - przy 4200obr/min skraca sie długość kolektora ssącego.
Osiągi silnika 2.6 są bardzo zblizone do 2.3 10V a utrzymanie znacznie mniej kosztowne.Więc przemyśl to.

Autor:  Ćwiru [ 23.kwi.2004 08:16:10 ]
Tytuł: 

wowo, utrzymanie 2,6 jest mniej kosztowne od 2,3 ? Czy źle ciebie odczytałem ? Może to lamerskie pytanie, ale ja też dopiero się od niedawna "wgryzam" w oooo. :D

Autor:  wowo [ 23.kwi.2004 08:25:36 ]
Tytuł: 

Oczywiście chodzi o 2.3 10V - niskie koszty utrzymania.

Autor:  Ćwiru [ 23.kwi.2004 14:34:07 ]
Tytuł: 

spoko :peace: teraz alles klar ;)

Autor:  tombagon [ 23.kwi.2004 17:59:20 ]
Tytuł: 

dzieki wielkie wszystkim za poradę, pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/